Jump to content


Photo

Plots geen NPO meer via DVB-T


  • Please log in to reply
164 replies to this topic

Re: Plots geen NPO meer via DVB-T #101 XRayhTec

  • Senior Member
  • 439 posts

+8
Neutral

Posted 16 February 2019 - 07:08

@PliPi,
Plaats anders net als WanWizard een foto van het scherm met jouw zoek instellingen.
Misschien verduidelijkt dat eea.
Ik krijg de indruk dat er bij jouw al iets fout gaat bij het kanalen zoeken.

607xRAYHTECV13

ET4x00RAYHTEC4.0

XP1000RAYHTEC7B

H9COMBORAYHTEC9b


Re: Plots geen NPO meer via DVB-T #102 PliPi

  • Senior Member
  • 454 posts

+1
Neutral

Posted 16 February 2019 - 14:52

@XRayhTec
ga ik doen

Re: Plots geen NPO meer via DVB-T #103 Jork

  • Senior Member
  • 732 posts

+12
Neutral

Posted 16 February 2019 - 16:52

 

Woon in het gebied van huidige omschakeling.

Een gloednieuwe Sony 4K TV nieuw in januari gekocht met volgens spec. een DVB T2 tuner aan boord.

Wat denk je? Antenne signaal op een Rohde en Schwarz SA gemeten en meer dan voldoende aanwezig.

 

De TV hengelt geen van de DVB -T2 kanalen naar binnen. Tuning zero nada. :D

Zo zie je maar dat er bij een bekende verkopende mediawinkel niet veel kennis zit.

Bij jou kennelijk ook niet, :lol: maar zou het niet aan een (scan) instelling kunnen liggen, vaak moet je bij een combituner in een tv (of in mijn Zgemma h2h) aangeven of je dvb-c of dvb-t2 wil ontvangen, waarom zal je zeggen omdat beide signalen over dezelfde iec antenne aansluiting lopen. Ik heb dat nooit gesnapt dat ze dezelfde aansluiting gebruiken voor zowel dvb-c als dvb-t2. Als je zowel kabel als dvb-t2 hebt is het of of, en niet en en.

 

Ben erachter waarom ...

Bij navraag bij de mediawinkel lag dit aan ons serienummer. In de serienummer range die wij hebben gekregen zit nog een DVB -T tuner in.

Een kennis van ons heeft exact zelfde type Sony tv en daar zit een DVB-T2 tuner in en deze kan NPO in HD ontvangen.


Edited by Jork, 16 February 2019 - 16:53.


Re: Plots geen NPO meer via DVB-T #104 PliPi

  • Senior Member
  • 454 posts

+1
Neutral

Posted 16 February 2019 - 17:48

signaalzoeker pics 1

Attached Files

  • Attached File  0%.jpg   378.68KB   1 downloads

Edited by PliPi, 16 February 2019 - 17:49.


Re: Plots geen NPO meer via DVB-T #105 PliPi

  • Senior Member
  • 454 posts

+1
Neutral

Posted 16 February 2019 - 17:50

signaalzoeker pics 2

Attached Files

  • Attached File  32%.jpg   405.1KB   2 downloads

Edited by PliPi, 16 February 2019 - 17:50.


Re: Plots geen NPO meer via DVB-T #106 PliPi

  • Senior Member
  • 454 posts

+1
Neutral

Posted 16 February 2019 - 17:57

niet beschikbaar

Attached Files



Re: Plots geen NPO meer via DVB-T #107 XRayhTec

  • Senior Member
  • 439 posts

+8
Neutral

Posted 16 February 2019 - 18:17

Met 32% is inderdaad niet veel beeld te verwachten. Als je op SCAN drukt vindt hij dan wel zenders?
Die antenne die je er aan hebt hangen, kun je die voorzien van spanning?
En zo ja, wat gebeurt er dan met de signaalsterkte?
Voor de zekerheid: Welke toren kijk je naar?

607xRAYHTECV13

ET4x00RAYHTEC4.0

XP1000RAYHTEC7B

H9COMBORAYHTEC9b


Re: Plots geen NPO meer via DVB-T #108 PliPi

  • Senior Member
  • 454 posts

+1
Neutral

Posted 16 February 2019 - 18:48

Na scan komt een lijst met 14 dan wel 17 fta zenders w.o. NPO, die niet te ontvangen zijn. Via het menu kan er 5v op de antenne gezet worden, geen verschil. Het voorbeeld van #97 WanWizard levert evenmin iets op. toren arnem

Re: Plots geen NPO meer via DVB-T #109 XRayhTec

  • Senior Member
  • 439 posts

+8
Neutral

Posted 16 February 2019 - 19:41

Doetinchem heeft op 642 Mhz ook 14 fta zenders. 5 tv, 9 radio, 3 tv zenders hebben een 2e audiokanaal.
Dat lijkt dus wel goed te gaan.
Echter jouw signaalsterkte is te laag en dat gaat geen beeld opleveren.
Als je de antenne aanzet en er verandert niets zou ik daar eerst eens gaan zoeken.

607xRAYHTECV13

ET4x00RAYHTEC4.0

XP1000RAYHTEC7B

H9COMBORAYHTEC9b


Re: Plots geen NPO meer via DVB-T #110 PliPi

  • Senior Member
  • 454 posts

+1
Neutral

Posted 16 February 2019 - 19:53

het rare is dat de antenne het goed deed tot de omzetting.

Re: Plots geen NPO meer via DVB-T #111 PliPi

  • Senior Member
  • 454 posts

+1
Neutral

Posted 16 February 2019 - 20:13

"Als je de antenne aanzet en er verandert niets zou ik daar eerst eens gaan zoeken. " Je bedoeld een andere antenne uitproberen?

Re: Plots geen NPO meer via DVB-T #112 XRayhTec

  • Senior Member
  • 439 posts

+8
Neutral

Posted 16 February 2019 - 20:25

Ik zou iets verwachten in de signaalsterkte bij het aanzetten van de antenne, dus er zou iets kapot kunnen zijn.
Je moet in ieder geval meer signaal zien te krijgen.

607xRAYHTECV13

ET4x00RAYHTEC4.0

XP1000RAYHTEC7B

H9COMBORAYHTEC9b


Re: Plots geen NPO meer via DVB-T #113 PliPi

  • Senior Member
  • 454 posts

+1
Neutral

Posted 16 February 2019 - 20:29

Aan dit ding kan ik niks veranderen, het kastje is dichtgelijmd. Dus iets anders op de kop tikken...
Het ligt dus niet aan de box?

Edited by PliPi, 16 February 2019 - 20:31.


Re: Plots geen NPO meer via DVB-T #114 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,311 posts

+1,719
Excellent

Posted 16 February 2019 - 20:54

Ik schreef een heleboel posts geleden al: als je geen of onvoldoende ontvangst hebt, is de rest academisch. 

 

En dat kan komen door connectors (slecht contact, instraling), kabel (slecht, slechte kwaliteit, instraling), antenne (onvoldoende gain, slecht gericht, niet geschikt voor het frequentie bereik), etc...


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Plots geen NPO meer via DVB-T #115 XRayhTec

  • Senior Member
  • 439 posts

+8
Neutral

Posted 17 February 2019 - 09:32

@PliPi,
Of het aan de box ligt is nog niet te zeggen. Het is aannemelijker dat de slechte ontvangst veroorzaakt wordt door dat wat je op de antenneingang van de ontvanger aansluit en dus dat eerst te onderzoeken.

607xRAYHTECV13

ET4x00RAYHTEC4.0

XP1000RAYHTEC7B

H9COMBORAYHTEC9b


Re: Plots geen NPO meer via DVB-T #116 PliPi

  • Senior Member
  • 454 posts

+1
Neutral

Posted 17 February 2019 - 12:32

Heb de antenne op een andere plek gehangen, dat levert helaas niks op. Heb het kastje geopend daar staat funke.nl en alex-P200. Daarover kan ik geen info vinden. Misschien werkt ie niet op dvb-t2? Ga komende week maar een ander kopen

Re: Plots geen NPO meer via DVB-T #117 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,311 posts

+1,719
Excellent

Posted 17 February 2019 - 12:39

Is dat er zo een? http://www.digitenne...v4-dsc-500.html

 

DVB-T en DVB-T2 zitten op dezelfde frequenties, dus daarvoor heb je geen andere antenne nodig. Als er geen andere externe factoren zijn (storingen, bv 4G masten, of minder uitzendvermogen, boom of flat voor je antenne) moet als je DVB-T ontvangst had ook DVB-T2 geen probleem zijn.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Plots geen NPO meer via DVB-T #118 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 17 February 2019 - 14:27

 

Woon in het gebied van huidige omschakeling.

Een gloednieuwe Sony 4K TV nieuw in januari gekocht met volgens spec. een DVB T2 tuner aan boord.

 

Ben erachter waarom ...

Bij navraag bij de mediawinkel lag dit aan ons serienummer. In de serienummer range die wij hebben gekregen zit nog een DVB -T tuner in.

Een kennis van ons heeft exact zelfde type Sony tv en daar zit een DVB-T2 tuner in en deze kan NPO in HD ontvangen.

 

Mmm dan zou ik mooi terug gaan met die tv, de wet staat aan je zijde en beroep je op het conformiteits beginsel   http://www.conformit...l_garantie.html , dat je bij de koop aangegeven hebt, dat er volgens volgens de specs een dbb-t2 tuner in zou moeten zitten. Dat moeten ze honoreren.en kostenloos een andere tv leveren met dvb-t2 tuner.

De bewijslast ligt altijd bij de verkoper, dat ga je geheid winnen.


Edited by Sagitarius, 17 February 2019 - 14:28.

73's

PE1AQZ


Re: Plots geen NPO meer via DVB-T #119 Jork

  • Senior Member
  • 732 posts

+12
Neutral

Posted 17 February 2019 - 18:14

Ik ga het overwegen.

Dit gedraai komt uiteindelijk van Sony.

Ze hebben nog een reeks aan "end of life tuners"op het allerlaatst in nieuwe toestellen gestopt.



Re: Plots geen NPO meer via DVB-T #120 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 17 February 2019 - 19:43

Ik ga het overwegen.
Dit gedraai komt uiteindelijk van Sony.
Ze hebben nog een reeks aan "end of life tuners"op het allerlaatst in nieuwe toestellen gestopt.

Met Sony als fabriek heb je niets te maken!!!!!! een typisch verkoper verhaal, Mediamarkt is de verkoper daar heb je een verkoop overeenkomst mee afgesloten, daar heb je de tv gekocht en niet bij Sony, en is daarom ook aansprakelijk, daarom kun jij je beroepen op het het non- conformiteits beginsel waarin staat: ''De koper mag verwachten dat de zaak de eigenschappen bezit die voor een normaal gebruik daarvan nodig zijn en waarvan hij de aanwezigheid niet behoefde te betwijfelen''
Wat kun je eisen:
 

  • aflevering van het ontbrekende;
  • herstel van de geleverde zaak;
  • vervanging van de afgeleverde zaak;
  • ontbinding van de koopovereenkomst;
  • schadevergoeding

Stel ze wel eerst schriftelijk en ook mondeling op de hoogte van het gebrek, de wet geeft aan ''binnen een bekwame tijd'' dat komt in de praktijk neer op 2 maanden, je hebt hem in januari gekocht schrijf je dus die 2 maanden zijn nog niet om.
Mocht je hulp willen pm me dan even ik heb nog wel wat tips om de verkoper aansprakelijk te stellen, zoals de bekende smoes die verkopers vaak hanteren dat de fabriek maar 1 jaar garantie geeft (wettelijk is dat minimaal 2 jaar) of ''ja meneer we kunnen u geen nieuwe vergoeden want hij is gebruikt, dat is kletskoek er staat nergens in de wet een termijn over een vervaldatum van de garantie, zelfs als die erbuiten valt.


Edited by Sagitarius, 17 February 2019 - 19:44.

73's

PE1AQZ



0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users