Jump to content


Photo

OpenPLi 7.1 Release Candidate


  • Please log in to reply
205 replies to this topic

Re: OpenPLi 7.1 Release Candidate #81 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,676 posts

+1,740
Excellent

Posted 17 May 2019 - 19:02

Zie je wel dat je 't snapt? ;)

 

Tot en met 7.0-release moest je de image direct flashen, op de "traditionele" manier. En kun je vanuit de image eventueel andere "multiboot" images flashen, hetzij OpenPLi, hetzij een andere smaak.

 

Vanaf 7.1-rc is er een recovery image (zo'n boot menu dat je ook bv bij laptops met Windows hebt, en waarvan je een recovery kunt doen), en die moet je eerst flashen, daarmee krijg je andere boot partities, waardoor de oude images niet meer compatible zijn. Vanuit het recovery menu kun je dan weer een image flashen.

 

Er zijn dus geen speciale multiboot images meer, alle images zijn nu van dat type.

 

Dit is dus zo voor alle boxen uit die HiSil koker, niet alleen de HD60, maar ook de H9COMBO en de MULTIBOX.

 

Gegeven deze discussie kun je wel snappen dat we dit ook graag anders hadden gezien. Wij hebben dit ook gemeld, maar er was geen intresse. Het zal wel te maken hebben met van het Android walletje willen eten...


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: OpenPLi 7.1 Release Candidate #82 catastrofus

  • Senior Member
  • 3,446 posts

+43
Good

Posted 17 May 2019 - 19:14

Nee ik snap het (nog) niet helemaal. Dit "eerst flashen met een recovery image" geldt alleen voor die stb's die uitgerust zijn met iets dat afkomstig is van HiSil blijkbaar? Ala een stb met een 'HiSil' chipset aan boord?

Dus bij mijn boxen, en voor de Zgemma H92S die ik besteld heb voor mijn ex als vervanger voor de dode dm8k, geldt dit dus niet voor de toekomstige 7.1r?

Dit om even zeker te zijn wat mij in de toekomst staat te wachten bij het upgraden naar 7.1r... :mellow:


2 x ultimo4k (dvb-c fbc + 1 dvb-s2, 8.3r/nb) + een et10k/osmini (geen tuners en dus fallbackclient, nb) met een Synology ds214+ (2 x 6 TB) op DSM 7.1.1 in ziggo oost (voormalig @Home) + A1/A2/A3/HB (TechniSat)
 


Re: OpenPLi 7.1 Release Candidate #83 pietpiet50

  • Senior Member
  • 46 posts

0
Neutral

Posted 17 May 2019 - 19:57

even een hele andere vraag na 3 pagina's over 1 onderwerp/probleem

 

Is het mogelijk om de gegevens van 7.0 te backuppen en in 7.1 te gebruiken?

 

Draai momenteel de pil 7.1 in openmultiboot namelijk, en werkt verrassend goed moet ik zeggen.

Maar wil dus mijn data van 7.0 in 7.1 zetten ipv alles handmatig overzetten.

 

Zou de backup ook voor vit image te gebruiken zijn?


Vu duo 4K (4x FBC S2X), Octagon SF8008, Wavefield T90 2x


Re: OpenPLi 7.1 Release Candidate #84 catastrofus

  • Senior Member
  • 3,446 posts

+43
Good

Posted 17 May 2019 - 19:59

Autobackup gebruiken?


2 x ultimo4k (dvb-c fbc + 1 dvb-s2, 8.3r/nb) + een et10k/osmini (geen tuners en dus fallbackclient, nb) met een Synology ds214+ (2 x 6 TB) op DSM 7.1.1 in ziggo oost (voormalig @Home) + A1/A2/A3/HB (TechniSat)
 


Re: OpenPLi 7.1 Release Candidate #85 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 17 May 2019 - 20:17

Dan zou ik heb, als ik jou was, toch eerst even richting leverancier gooien. Want dit valt toch onder het kopje "kapot tijdens de garantie".

Heb ik net gedaan per mail naar Rotterdam, de ontvanger is net 2.5 maanden oud dus wettelijk sta ik wel sterk, anders beroep ik me op non-conformiteit, maar ik verwacht dat ik een nieuwe ontvanger krijg. :)

Nog bedankt voor het advies wat ik eigenlijk zelf had kunnen bedenken, maar ja in de praktijk denk je dan ach laat ook maar, 99 euro is niet duur maar toch zonde is bijna 2.5 tank benzine voor mijn Suzuki Swift bolide. :D


73's

PE1AQZ


Re: OpenPLi 7.1 Release Candidate #86 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,297 posts

+691
Excellent

Posted 17 May 2019 - 20:34

zie het als een nieuwe bootloader. En als die bootloader erop zit kan je op je box 4’verschillende Linux images installeren online of als zip (niet unzipped) of usb en ook een (toekomstig) Android image... eenmaal die oude bootloader gaan oudere images niet meer zonder de nieuwe bootloader te verwijderen... een simpel wie was er eerst kip of ei verhaal....

Edited by littlesat, 17 May 2019 - 20:34.

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: OpenPLi 7.1 Release Candidate #87 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,676 posts

+1,740
Excellent

Posted 17 May 2019 - 21:13

Nee ik snap het (nog) niet helemaal. Dit "eerst flashen met een recovery image" geldt alleen voor die stb's die uitgerust zijn met iets dat afkomstig is van HiSil blijkbaar? Ala een stb met een 'HiSil' chipset aan boord?

 

Zoals al een paar keer gezegd: de HD60, de H9COMBO, en de MULTIBOX.

 

Dus bij mijn boxen, en voor de Zgemma H92S die ik besteld heb voor mijn ex als vervanger voor de dode dm8k, geldt dit dus niet voor de toekomstige 7.1r?

 

Nee, niet relevant. Tot op heden. En voor een mipsel box durf ik wel "nooit" te zeggen, daar gaat echt geen Android op draaien.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: OpenPLi 7.1 Release Candidate #88 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,676 posts

+1,740
Excellent

Posted 17 May 2019 - 21:14

Is het mogelijk om de gegevens van 7.0 te backuppen en in 7.1 te gebruiken?

 

Inderdaad, autobackup maken in 7.0, restoren in 7.1. Config formaat is niet veranderd.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: OpenPLi 7.1 Release Candidate #89 catastrofus

  • Senior Member
  • 3,446 posts

+43
Good

Posted 17 May 2019 - 21:19

Thnx!

 

 

Nee ik snap het (nog) niet helemaal. Dit "eerst flashen met een recovery image" geldt alleen voor die stb's die uitgerust zijn met iets dat afkomstig is van HiSil blijkbaar? Ala een stb met een 'HiSil' chipset aan boord?

 

Zoals al een paar keer gezegd: de HD60, de H9COMBO, en de MULTIBOX.

 

Dus bij mijn boxen, en voor de Zgemma H92S die ik besteld heb voor mijn ex als vervanger voor de dode dm8k, geldt dit dus niet voor de toekomstige 7.1r?

 

Nee, niet relevant. Tot op heden. En voor een mipsel box durf ik wel "nooit" te zeggen, daar gaat echt geen Android op draaien.

 


2 x ultimo4k (dvb-c fbc + 1 dvb-s2, 8.3r/nb) + een et10k/osmini (geen tuners en dus fallbackclient, nb) met een Synology ds214+ (2 x 6 TB) op DSM 7.1.1 in ziggo oost (voormalig @Home) + A1/A2/A3/HB (TechniSat)
 


Re: OpenPLi 7.1 Release Candidate #90 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 17 May 2019 - 21:50

 

Thnx!

 

 

Nee ik snap het (nog) niet helemaal. Dit "eerst flashen met een recovery image" geldt alleen voor die stb's die uitgerust zijn met iets dat afkomstig is van HiSil blijkbaar? Ala een stb met een 'HiSil' chipset aan boord?

 

Zoals al een paar keer gezegd: de HD60, de H9COMBO, en de MULTIBOX.

 

Dus bij mijn boxen, en voor de Zgemma H92S die ik besteld heb voor mijn ex als vervanger voor de dode dm8k, geldt dit dus niet voor de toekomstige 7.1r?

 

Nee, niet relevant. Tot op heden. En voor een mipsel box durf ik wel "nooit" te zeggen, daar gaat echt geen Android op draaien.

 

 

Ik snap je angst voor dat recovery flashen, dat heb ik ook nu het bij mij mis is gegaan, maar ja je kunt nu niet anders omdat er voor deze genoemde ontvangers geen image is zonder multiboot. Maar afgezien daarvan die HiSilcon chipjes zijn wel rete snel, ik heb nog nooit zo'n snelle starter gehad als de HD60. Dat is dan een genot als je meerdere images wil draaien in een poep en een scheet is hij gestart. B) Zo heeft ieder nadeel ook zijn voordeel riep een bekende ketting roker eens.


Edited by Sagitarius, 17 May 2019 - 21:51.

73's

PE1AQZ


Re: OpenPLi 7.1 Release Candidate #91 catastrofus

  • Senior Member
  • 3,446 posts

+43
Good

Posted 17 May 2019 - 22:11

Het is niet de angst voor die recovery image, het was de onduidelijkheid voor welke stb's dat nu geldt.

Ik kon daar voor mijzelf geen duidelijkheid in krijgen.


Edited by catastrofus, 17 May 2019 - 22:11.

2 x ultimo4k (dvb-c fbc + 1 dvb-s2, 8.3r/nb) + een et10k/osmini (geen tuners en dus fallbackclient, nb) met een Synology ds214+ (2 x 6 TB) op DSM 7.1.1 in ziggo oost (voormalig @Home) + A1/A2/A3/HB (TechniSat)
 


Re: OpenPLi 7.1 Release Candidate #92 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,297 posts

+691
Excellent

Posted 18 May 2019 - 06:12

Het geld voor alle boxen waarvoor een recovery ‘image’ bestaat ;)

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: OpenPLi 7.1 Release Candidate #93 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,676 posts

+1,740
Excellent

Posted 18 May 2019 - 14:25

Ik snap je angst voor dat recovery flashen, dat heb ik ook nu het bij mij mis is gegaan, maar ja je kunt nu niet anders omdat er voor deze genoemde ontvangers geen image is zonder multiboot. Maar afgezien daarvan die HiSilcon chipjes zijn wel rete snel, ik heb nog nooit zo'n snelle starter gehad als de HD60. 

 

We hebben inmiddels vernomen dat er blijkbaar een aantal HD60's uit de eerste productie run niet helemaal fris kunnen zijn. Wij hebben er nu ook zo eentje, dus je bent niet meer alleen. ;) 

 

De garantie is van toepassing, dus inderdaad terug naar de dealer.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: OpenPLi 7.1 Release Candidate #94 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 18 May 2019 - 15:18

 

Ik snap je angst voor dat recovery flashen, dat heb ik ook nu het bij mij mis is gegaan, maar ja je kunt nu niet anders omdat er voor deze genoemde ontvangers geen image is zonder multiboot. Maar afgezien daarvan die HiSilcon chipjes zijn wel rete snel, ik heb nog nooit zo'n snelle starter gehad als de HD60. 

 

We hebben inmiddels vernomen dat er blijkbaar een aantal HD60's uit de eerste productie run niet helemaal fris kunnen zijn. Wij hebben er nu ook zo eentje, dus je bent niet meer alleen. ;)

 

De garantie is van toepassing, dus inderdaad terug naar de dealer.

 

Dat doet me goed Wanwizard, het zou je wel sieren als je daarom de denigrerende woorden en verwensingen naar mij toe terug zou willen nemen, dat geld natuurlijk ook voor de andere heren van het pli team, dat ik ook niet al te netjes daarop reageerde moet je dan maar voor lief nemen, actie is reactie zullen we dan maar zeggen, er is/was dus echt iets loos met mijn HD60.

Hij is vanmorgen op de post gegaan richting Rotterdam, ze zouden kijken of ie te repareren is ( wat ik niet geloof dit lezende) of anders een nieuwe ik hoop gauw wat te horen van ze.

Ik heb uit voorzorg alles schriftelijk vastgelegd (ervaring uit het verleden) en me beroepen op het non-conformiteit beginsel en de wettelijke garantie termijn art. 7:17 BW.

Ik heb eerder met dit bijltje gehad dat ze iets opsturen naar de fabriek als het niet meer te repareren is, daar ga ik niet mee akkoord dan heb je de wet achter de hand die dat niet toestaat en er gewoon kostenloos een vervangend of nieuw exemplaar geleverd moet worden..


Edited by Sagitarius, 18 May 2019 - 15:20.

73's

PE1AQZ


Re: OpenPLi 7.1 Release Candidate #95 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,676 posts

+1,740
Excellent

Posted 18 May 2019 - 16:35

Dat doet me goed Wanwizard, het zou je wel sieren als je daarom de denigrerende woorden en verwensingen naar mij toe terug zou willen nemen, dat geld natuurlijk ook voor de andere heren van het pli team, dat ik ook niet al te netjes daarop reageerde moet je dan maar voor lief nemen, actie is reactie zullen we dan maar zeggen, er is/was dus echt iets loos met mijn HD60.

 

Ik was het niet van plan.

 

Mijn antwoorden waren reacties op jou niet zo fraaie posts, zeker niet als je er nog bij zet dat we jou reacties "maar voor lief moeten nemen". 

 

Zo werkt het dus niet.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: OpenPLi 7.1 Release Candidate #96 WTE

  • Senior Member
  • 821 posts

+36
Good

Posted 18 May 2019 - 16:54

 

Zoek het maar uit dus, mijn hulp aan jou eindigt hier

 

De heren worden dan bedankt, ik zit nu dankzij RC7.1 met een onbruikbare HD60. :(

 

 

RC7.1 is een test release en tussen 15-5 en 18-5 stond de secure boot aan in de bootloader/fastboot. Hiervoor moet een extra file op de box staan wat in de "test nog niet publiekelijk" android image zit.

Hierdoor werkte de image bij sommige wel en andere weer niet.

Als het goed is zal vanaf images 19-5 alles weer juist werken.

 

Trouwens onbruikbaar is onjuist want je kan gewoon de Openpli 7 image programmeren.


Mut@nt HD51 STB 4K

   :rolleyes:                :rolleyes:


Re: OpenPLi 7.1 Release Candidate #97 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 18 May 2019 - 16:55

Oh ben jij er zo een, lees je eigen reacties op mij nog maar eens door, en ik van begin af aan de reden gaf waarom ik niet verder kwam met flashen.

Eigenlijk ook niet verwonderlijk van jou en de andere heren, nooit iets toegeven of je ongelijk toegeven.

Ook hier zal je wel weer op reageren als een autist.


73's

PE1AQZ


Re: OpenPLi 7.1 Release Candidate #98 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 18 May 2019 - 17:05

 

 

Zoek het maar uit dus, mijn hulp aan jou eindigt hier

 

De heren worden dan bedankt, ik zit nu dankzij RC7.1 met een onbruikbare HD60. :(

Trouwens onbruikbaar is onjuist want je kan gewoon de Openpli 7 image programmeren.

 

Als dat zo zou zijn dan heb je dit draadje niet gevolgd en had ik de ontvanger niet op hoeven te sturen naar de verkoper, hij is onbruikbaar met boot in het display en de U-boot niet meer werkt en je de pre-recovery daarom niet meer kunt installeren, vraag het maar aan vriend Wanwizard die schijn ook een van deze ontvangers te hebben zie post #93


Edited by Sagitarius, 18 May 2019 - 17:06.

73's

PE1AQZ


Re: OpenPLi 7.1 Release Candidate #99 WTE

  • Senior Member
  • 821 posts

+36
Good

Posted 18 May 2019 - 18:11

Ik heb alles gelezen vanaf topic1 maar dat ter zij.

 

Waar ik op refereer is https://forums.openp...-4#entry1058021

 

De bootloader zit in de Openpli7.0 image. Dit kan je controlleren door in map /hd60 te kijken naar de file fastboot.bin

Via u-boot wordt altijd wanneer beschibaar fastboot en bootargs gestart vanaf de USB. Dus het maakt niet uit wat er in de box zit. Dus hiermee kan je dus ALTIJD op de HD60 een openpli7.0 image installeren of opnieuw de recovery image installeren. (Echter de recovery image was helaas door een foutje van de fabrikant niet juist zodat je blijft steken in de bootlogo, dit is hopelijk vanaf morgen opgelost)

 

Voor gebruiksgemak (begin is altijd onwennig) zal een recovery image een veel sneller en makkelijker manier zijn om een image te installeren/ backup maken verwijderen en als je multiboot gebruikt het switchen van een image.

 

Ik ben vrij zeker dat je onbruikbaar box via U-boot gewoon te flashen is naar Openpli7.0 of welk ander image dan ook.

U-Boot werkt namelijk altijd tenzij de USB2.0 poort is opgeblazen. Dat is nameliijk het mooie van de Hisilicon chipset met de HD60. Gegarandeerde oplossing om altijd de box te herflashen zelfs als de hele emmc flash is verwijderd. (Dus ook als de bootloader in box is verwijderd.)

 

Hopelijk heb je wat aan de info, het is jammer dat je box niet goed werkt en hopelijk hebben ze de oorzaak snel gevonden. Gezien je reactie dat U-Boot niet werkte lijkt het me dat je fout bent geadviseerd om de box terug te sturen.

Anyway dat is mijn mening en gezien je respons op sommige berichten ben ik benieuwd wat er met mijn antwoord mis zal zijn. ;)


Mut@nt HD51 STB 4K

   :rolleyes:                :rolleyes:


Re: OpenPLi 7.1 Release Candidate #100 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 18 May 2019 - 18:24

Ik heb alles gelezen vanaf topic1 maar dat ter zij.

 

Waar ik op refereer is https://forums.openp...-4#entry1058021

 

De bootloader zit in de Openpli7.0 image. Dit kan je controlleren door in map /hd60 te kijken naar de file fastboot.bin

Via u-boot wordt altijd wanneer beschibaar fastboot en bootargs gestart vanaf de USB. Dus het maakt niet uit wat er in de box zit. Dus hiermee kan je dus ALTIJD op de HD60 een openpli7.0 image installeren of opnieuw de recovery image installeren. (Echter de recovery image was helaas door een foutje van de fabrikant niet juist zodat je blijft steken in de bootlogo, dit is hopelijk vanaf morgen opgelost)

 

Voor gebruiksgemak (begin is altijd onwennig) zal een recovery image een veel sneller en makkelijker manier zijn om een image te installeren/ backup maken verwijderen en als je multiboot gebruikt het switchen van een image.

 

Ik ben vrij zeker dat je onbruikbaar box via U-boot gewoon te flashen is naar Openpli7.0 of welk ander image dan ook.

U-Boot werkt namelijk altijd tenzij de USB2.0 poort is opgeblazen. Dat is nameliijk het mooie van de Hisilicon chipset met de HD60. Gegarandeerde oplossing om altijd de box te herflashen zelfs als de hele emmc flash is verwijderd. (Dus ook als de bootloader in box is verwijderd.)

 

Hopelijk heb je wat aan de info, het is jammer dat je box niet goed werkt en hopelijk hebben ze de oorzaak snel gevonden. Gezien je reactie dat U-Boot niet werkte lijkt het me dat je fout bent geadviseerd om de box terug te sturen.

Anyway dat is mijn mening en gezien je respons op sommige berichten ben ik benieuwd wat er met mijn antwoord mis zal zijn. ;)

Kan ik mijn ontvanger dan naar jou toesturen i.p.v. naar de fabriek, dit werd overigens geadviseerd door mijn grote vriend Wanwizard die schreef:

 

Dan kom ik terug op mijn eerdere conclusie: box rot. Als hij niet meer flasht stopt alles. Knopje lam?

 

Als een UBOOT flash niet meer werkt, kan er geen recovery image op, en kun je ook geen pre-recovery image flashen, en dan ben je uitgepiest.

 

Dan zou ik, als ik jou was, toch eerst even richting leverancier gooien. Want dit valt toch onder het kopje "kapot tijdens de garantie".


Edited by Sagitarius, 18 May 2019 - 18:28.

73's

PE1AQZ



0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users