Jump to content


Photo

Xsarius pure hd, openpli 4.0 to 7.1

Update Openpli 4.0 to 7.1 Channel list usb flash

  • Please log in to reply
3 replies to this topic

#1 messi600

  • Member
  • 12 posts

0
Neutral

Posted 4 July 2019 - 13:07

Hallo,

 

Mijn xsarius pure hd draait momenteel op openpli 4.0. Nu heb ik gezien dat deze kan worden geupdated naar versie 7.1

Ik zag dat de interface nieuw was en zag een nieuwe EPG voor de kanalen. Bovendien zal ik nieuwe plugins voor bijvoorbeeld YouTube. 

Bij openpli 4.0 werkt de Youtube plugin voor geen meter, ik krijg niets te zien op mijn tv. Hopelijk verhelpt de nieuwe versie dit en krijg ik geen problemen.

 

Mijn vraag die ik wil stellen: Stel ik download de openpli 7.1 file en zet dit op een usb stick die fat32 geformatteerd is, en installeer deze vervolgens, zal ik mijn IPTV lijst kwijt raken? Deze is namelijk door een particulier erop gezet. 

 

Zo ja, kan ik dit voorkomen of moet ik hiervoor een backup maken. Want moet ik die backup dan op dezelfde usb zetten waar ik openpli 7.1 heb opgezet?

 

Met vriendelijke groet

 

 



Re: Xsarius pure hd, openpli 4.0 to 7.1 #2 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,215 posts

+1,713
Excellent

Posted 4 July 2019 - 13:23

Mijn vraag die ik wil stellen: Stel ik download de openpli 7.1 file en zet dit op een usb stick die fat32 geformatteerd is, en installeer deze vervolgens, zal ik mijn IPTV lijst kwijt raken? Deze is namelijk door een particulier erop gezet. 

 

Ja, met een flash raak je alle instellingen kwijt.

 

Zo ja, kan ik dit voorkomen of moet ik hiervoor een backup maken. Want moet ik die backup dan op dezelfde usb zetten waar ik openpli 7.1 heb opgezet?

 

Ja. In 4.0 kun je de AutoBackup plugin installeren. Die kun je configureren om de backup op dezelfde USB te zetten, en dan maak je handmatig een backup.

 

Als je daarna de image flasht, wordt die backup gedetecteerd, krijg je de vraag of je die wilt terug zetten, en als je dat bevestigd, wordt de backup automatisch omgezet naar versie 7 formaat.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Xsarius pure hd, openpli 4.0 to 7.1 #3 messi600

  • Member
  • 12 posts

0
Neutral

Posted 4 July 2019 - 13:37

 

Mijn vraag die ik wil stellen: Stel ik download de openpli 7.1 file en zet dit op een usb stick die fat32 geformatteerd is, en installeer deze vervolgens, zal ik mijn IPTV lijst kwijt raken? Deze is namelijk door een particulier erop gezet. 

 

Ja, met een flash raak je alle instellingen kwijt.

 

Zo ja, kan ik dit voorkomen of moet ik hiervoor een backup maken. Want moet ik die backup dan op dezelfde usb zetten waar ik openpli 7.1 heb opgezet?

 

Ja. In 4.0 kun je de AutoBackup plugin installeren. Die kun je configureren om de backup op dezelfde USB te zetten, en dan maak je handmatig een backup.

 

Als je daarna de image flasht, wordt die backup gedetecteerd, krijg je de vraag of je die wilt terug zetten, en als je dat bevestigd, wordt de backup automatisch omgezet naar versie 7 formaat.

 

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------toBac

 

Top dank u wel, maar hiermee wilt u zeggen dat ik door middel van deze AutoBackup mijn kanaallijst behoudt?

 

Nog een korte vraag: Moet ik vooraf op een lege USB de backup zetten, of kan dat ook terwijl ik de openpli 7.1 file op de usb heb staan?

 

Bedankt voor de snelle reactie!



Re: Xsarius pure hd, openpli 4.0 to 7.1 #4 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,215 posts

+1,713
Excellent

Posted 4 July 2019 - 14:02

Ja, al je instellingen, inclusief de zenderlijsten.

 

En of je dat eerst of daarna doet maakt niet uit, er wordt een backup folder op de USB stick aangemaakt, backup en image zitten elkaar niet in de weg.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.




Also tagged with one or more of these keywords: Update, Openpli 4.0 to 7.1, Channel list, usb, flash

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users