Jump to content


Photo

Omschakelen met de knoppen op de ab van radio naar tv niet meer in 7.1

Permanent timeshift auto timeshift

  • Please log in to reply
60 replies to this topic

#1 twente

  • Senior Member
  • 93 posts

+6
Neutral

Posted 18 July 2019 - 18:35

Omdat mijn vraag bij een betreffende draadje niet werd begrepen en niet goed werd gelezen, bij deze.

Na upgrade vu+ Solo2 van 7.0 naar 7.1 werkt de schakeling met de knoppen op de ab van radio naar tv niet meer bij geactiveerd timeshift instelling, is er iemand die dit probleem kent en een oplossing heeft?

Re: Omschakelen met de knoppen op de ab van radio naar tv niet meer in 7.1 #2 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,091 posts

+685
Excellent

Posted 18 July 2019 - 21:03

Welk issue, wat doe je? Wat gebeurt er? Hier kan ik tussen tv en radio schakelen zonder gedoe! Ook met timeshift???!! Wat bedoel je met geakfiveerde timeshift instelling? Permanent timeshift plugin?

Edited by littlesat, 18 July 2019 - 21:05.

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Omschakelen met de knoppen op de ab van radio naar tv niet meer in 7.1 #3 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,586 posts

+458
Excellent

Posted 18 July 2019 - 21:16

Omdat mijn vraag bij een betreffende draadje niet werd begrepen en niet goed werd gelezen, bij deze.
 

En blijkbaar begreep je mijn boodschap ook niet en kaapte je weer een topic met jouw vraag..........ik heb hem dus even voor je gesplitst ;)


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Omschakelen met de knoppen op de ab van radio naar tv niet meer in 7.1 #4 twente

  • Senior Member
  • 93 posts

+6
Neutral

Posted 20 July 2019 - 19:07

Hoewel na uitschakelen van de live timeshift het probleem met schakelen van radio naar tv oplost toch maar terug naar de vorige versie van openpli. Omdat dit probleem ook al volgens diversen berichten in 2012 en 2013 voorkwam maar even afwachten v.w vakantie ofzo dat de experts weer terug zijn

Re: Omschakelen met de knoppen op de ab van radio naar tv niet meer in 7.1 #5 azbox

  • Senior Member
  • 68 posts

+2
Neutral

Posted 20 July 2019 - 19:27

op de formuler f1 werkt de functie tv   radio gewoon wel,,,,


1 x formuler f1 met openpli 7.1 x sab triple hd met openvision 7.0 1x formuler s 4k uhd....1 x azbox elite hd org sw


Re: Omschakelen met de knoppen op de ab van radio naar tv niet meer in 7.1 #6 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,091 posts

+685
Excellent

Posted 20 July 2019 - 20:51

Welk probleem??? Tis nog steeds niet duidelijk...

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Omschakelen met de knoppen op de ab van radio naar tv niet meer in 7.1 #7 spacer

  • Senior Member
  • 54 posts

+1
Neutral

Posted 21 July 2019 - 08:35

Nou als je tv kijkt en dan naar radio gaat dus op knopje radio drukt, en je wilt erna terug nneer tv dus druk je op knopje tv gaat die dus niet terug naar tv.

je moet dan naar de lijst zenders en dan kun je pas als je op tv drukt terug naar tv.

 

hoop dat dit wat duidelijkheid verschaft.



Re: Omschakelen met de knoppen op de ab van radio naar tv niet meer in 7.1 #8 Loui (PD1LOI)

  • Senior Member
  • 4,520 posts

+140
Excellent

Posted 21 July 2019 - 08:41

Werkt hier ook gewoon druk ik op "Tv" dan gaat de box gewoon naar TV. Op radio is het precies zo,Ik hoef echt niet eerst naar de zenderlijst. 



Re: Omschakelen met de knoppen op de ab van radio naar tv niet meer in 7.1 #9 spacer

  • Senior Member
  • 54 posts

+1
Neutral

Posted 21 July 2019 - 08:45

Werkt hier ook gewoon druk ik op "Tv" dan gaat de box gewoon naar TV. Op radio is het precies zo,Ik hoef echt niet eerst naar de zenderlijst. 

 

Tja op mn VU ultimo 4k werkt het dus met 7.1 NIET waarom geen idee geen crash maar doet niet wat die bij jou wel doet.



Re: Omschakelen met de knoppen op de ab van radio naar tv niet meer in 7.1 #10 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,091 posts

+685
Excellent

Posted 21 July 2019 - 09:02

Hier ook geen issue dus ?????

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Omschakelen met de knoppen op de ab van radio naar tv niet meer in 7.1 #11 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,376 posts

+393
Excellent

Posted 21 July 2019 - 09:19

Nou als je tv kijkt en dan naar radio gaat dus op knopje radio drukt, en je wilt erna terug nneer tv dus druk je op knopje tv gaat die dus niet terug naar tv.
je moet dan naar de lijst zenders en dan kun je pas als je op tv drukt terug naar tv.

hoop dat dit wat duidelijkheid verschaft.

Naar het schijnt heb jij het probleem van TS overgenomen. Daar horen / zien wij overigens niets meer van. Het zal bij hem toch niet opgelost zijn? ;) Echter kunnen maar weinigen het probleem reproduceren. Naast het ‘feit’ dat TS dit op een Solo2 ‘zou hebben’ kom jij er nu in eens mee dat de Ultimo 4K ditzelfde verschijnsel ook ‘zou hebben’. Let op de ‘ ‘. Dit probleem kan ik in ieder geval ook niet bevestigen. Noch op enig andere geteste ontvanger. Werkt zoals altijd probleemloos met omschakelen.

Misschien dat jij eens een log kunt opmaken wat er bij jou dan mis gaat met deze functie.

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Omschakelen met de knoppen op de ab van radio naar tv niet meer in 7.1 #12 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,376 posts

+393
Excellent

Posted 21 July 2019 - 09:30

Of misschien hebben beide melders wel zitten stoeien met Hotkey en juist daardoor een feitelijk niet bestaand issue veroorzaakt.

Attached Files


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Omschakelen met de knoppen op de ab van radio naar tv niet meer in 7.1 #13 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,091 posts

+685
Excellent

Posted 21 July 2019 - 09:35

Of de specials radiolijst enabled dan kan/mag je met exit terug naar tv...

Edited by littlesat, 21 July 2019 - 09:35.

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Omschakelen met de knoppen op de ab van radio naar tv niet meer in 7.1 #14 spacer

  • Senior Member
  • 54 posts

+1
Neutral

Posted 21 July 2019 - 11:07

Of misschien hebben beide melders wel zitten stoeien met Hotkey en juist daardoor een feitelijk niet bestaand issue veroorzaakt.

 

enigste wat onder hotkey staat cq gewijzigd is is rood software update.



Re: Omschakelen met de knoppen op de ab van radio naar tv niet meer in 7.1 #15 spacer

  • Senior Member
  • 54 posts

+1
Neutral

Posted 21 July 2019 - 11:08

Of de specials radiolijst enabled dan kan/mag je met exit terug naar tv...

 

Deze weet ik niet waar het staat, en geprobeerd net met exit dan gaat deze ook niet terug na tv.



Re: Omschakelen met de knoppen op de ab van radio naar tv niet meer in 7.1 #16 spacer

  • Senior Member
  • 54 posts

+1
Neutral

Posted 21 July 2019 - 11:09

 

Nou als je tv kijkt en dan naar radio gaat dus op knopje radio drukt, en je wilt erna terug nneer tv dus druk je op knopje tv gaat die dus niet terug naar tv.
je moet dan naar de lijst zenders en dan kun je pas als je op tv drukt terug naar tv.

hoop dat dit wat duidelijkheid verschaft.

Naar het schijnt heb jij het probleem van TS overgenomen. Daar horen / zien wij overigens niets meer van. Het zal bij hem toch niet opgelost zijn? ;) Echter kunnen maar weinigen het probleem reproduceren. Naast het ‘feit’ dat TS dit op een Solo2 ‘zou hebben’ kom jij er nu in eens mee dat de Ultimo 4K ditzelfde verschijnsel ook ‘zou hebben’. Let op de ‘ ‘. Dit probleem kan ik in ieder geval ook niet bevestigen. Noch op enig andere geteste ontvanger. Werkt zoals altijd probleemloos met omschakelen.

Misschien dat jij eens een log kunt opmaken wat er bij jou dan mis gaat met deze functie.

 

als je me verteld hoe de log te doen zal ik dit met alle plezier doen, let wel ik krijg geen crash of wat hij gaat gewoon niet terug na tv, kan natuurlijk ook tv knop kapot van ab zijn 


Edited by spacer, 21 July 2019 - 11:11.


Re: Omschakelen met de knoppen op de ab van radio naar tv niet meer in 7.1 #17 Jork

  • Senior Member
  • 726 posts

+12
Neutral

Posted 21 July 2019 - 11:15

Ik kom een klein beetje mee in de richting van TS.

Wat ik bemerk in standaard situatie en gebruik de TV/RAD toggle functie op de afst.bediening.

Toets TV/RAD alleen naar de TV mode schakelt en niet toggled tussen TV en RAD.

Misschien was dit altijd al zo de bedoeling en dat kan ik niet beamen.

Geen punt want ik gebruik altijd hotkey en leg deze functie dan ook met andere of dezelfde toets in de key layout vast.



Re: Omschakelen met de knoppen op de ab van radio naar tv niet meer in 7.1 #18 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,376 posts

+393
Excellent

Posted 21 July 2019 - 11:35

De beide voorgangers hebben separate toetsen voor radio en tv. Waarom bij jou ‘toggle tussen radio / tv’ niet werkt? Ik heb zo geen idee. Welke ontvanger heb jij? Ook voor jou geldt ‘lever eens een log van enigma aan’. Die WIKI is vaak erg gemakkelijk. https://wiki.openpli...ebugging_Enigma

Dat is ook de tip voor spacer. ;)

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Omschakelen met de knoppen op de ab van radio naar tv niet meer in 7.1 #19 Jork

  • Senior Member
  • 726 posts

+12
Neutral

Posted 21 July 2019 - 14:01

Ja dank voor de info.  STB is GB 4k quad.

In dit gedeelte van de standaard usr/share/enigma2/ keymap.xml zit denk ik geen toggle functie voor mijn STB type

 

<map context="TvRadioActions">
  <key id="KEY_TV" mapto="keyTV" flags="b"/>
  <key id="KEY_TV2" mapto="keyTV" flags="b"/>
  <key id="KEY_RADIO" mapto="keyRadio" flags="b"/>
</map>

 

En de reactie van deze GB Quad 4k op zowel het kort of lang indrukken van de key TV/RAD is volgende:

[ActionMap] Keymap 'InfobarActions' -> Action = 'showTv'



Re: Omschakelen met de knoppen op de ab van radio naar tv niet meer in 7.1 #20 Jork

  • Senior Member
  • 726 posts

+12
Neutral

Posted 21 July 2019 - 14:23

Laat maar....een andere applicatie zit vermoedelijk in de weg: lcd4linux

Nu geen tijd meer. Bedankt voor de info nog.





Also tagged with one or more of these keywords: Permanent timeshift, auto timeshift

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users