Jump to content


Photo

Omschakelen met de knoppen op de ab van radio naar tv niet meer in 7.1

Permanent timeshift auto timeshift

  • Please log in to reply
60 replies to this topic

Re: Omschakelen met de knoppen op de ab van radio naar tv niet meer in 7.1 #21 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,586 posts

+458
Excellent

Posted 21 July 2019 - 16:11

Ik heb ook even de moeite genomen om dit te testen op de Ultimo4k en kan melden dat ik er ook geen last van heb, ik heb ook LCD4linux op de Ultimo4k en kan gewoon schakelen met de radio en tv knoppen, geen enkel probleem.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Omschakelen met de knoppen op de ab van radio naar tv niet meer in 7.1 #22 Jork

  • Senior Member
  • 726 posts

+12
Neutral

Posted 21 July 2019 - 19:10

Lijkt me logisch want je hebt standaard voor beide functies denk ik twee knoppen ervoor beschikbaar op de ab t.o.v mijn situatie.

Het is voor mij echter totaal geen punt zoals ik eerder aangaf. Hotkey is niet voor niets in het leven geroepen.

Echter kan me voorstellen dat een beginnende gebruiker dit eerst wel moet ontdekken.



Re: Omschakelen met de knoppen op de ab van radio naar tv niet meer in 7.1 #23 twente

  • Senior Member
  • 93 posts

+6
Neutral

Posted 22 July 2019 - 19:14

Nou als je tv kijkt en dan naar radio gaat dus op knopje radio drukt, en je wilt erna terug nneer tv dus druk je op knopje tv gaat die dus niet terug naar tv.
je moet dan naar de lijst zenders en dan kun je pas als je op tv drukt terug naar tv.
 
hoop dat dit wat duidelijkheid verschaft.



Ja, hoe moeilijk kan het zijn.

Maar gelukkig dat jij wel begrijpt wat het probleem is en ook dezelfde ervaring deelt maar we wachten even rustig af op een oplossing, tis vakantie tijd

Re: Omschakelen met de knoppen op de ab van radio naar tv niet meer in 7.1 #24 Edgar

  • Senior Member
  • 292 posts

+7
Neutral

Posted 24 July 2019 - 16:51

Heb een VU+ Duo 4k met OpenPLi 7.1 van afgelopen dinsdag 22 juli.

 

Ik heb dit gebeuren hier ook al een tijd, in elk geval de laatste drie wekelijkse updates. Daarvoor weet ik niet, want zovaak gebruik ik deze functie niet.

 

In stand TV. Druk op afstandsbediening op knop Radio, dan wordt er een radiokanaal afgespeeld (Canal Digitaal radiokanaal gecodeerd of FTA). Wacht je een tijd totdat de infobalk onderaan het scherm weg is en je op de TV knop op de afstandsbediening drukt, dan krijg je niet het TV beeld.

 

Het heeft met de timeshift te maken, die had ik op 5 seconden starttijd gezet en later gedeactiveerd en dan is het probleem over.

 

Omzeiloplossing: Als je in de radioweergave zit en naar TV wilt, dan druk je op de rechterknop op de afstandsbediening om een volgend radiokanaal af te spelen en voordat de infobalk onderaan weg is, snel op TV. Nu krijg je wel de TV weergave.

Ook dit werkt: Druk je vanuit de TV stand op de Radio knop en voordat de infobalk onderaan weg is, direct op TV dan krijg je wel het TV beeld.

 

Ik heb in Hokey alleen de help knop gebruikt om de HDMI-in functie te activeren. Verder geen functies hierin aangegeven.


VU+ Duo 4K DVB-S2X en DVB-C met Open PLi 7.0


Re: Omschakelen met de knoppen op de ab van radio naar tv niet meer in 7.1 #25 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,376 posts

+393
Excellent

Posted 24 July 2019 - 17:13

Ik vraag mij af of dit nu echt een VU+ issue is met de Duo 4K of dat dit aan de configuratie van sommige gebruikers ligt.
Met géén van mijn ontvangers ervaar ik dit.

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Omschakelen met de knoppen op de ab van radio naar tv niet meer in 7.1 #26 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,215 posts

+1,713
Excellent

Posted 24 July 2019 - 17:27

Het heeft met de timeshift te maken, die had ik op 5 seconden starttijd gezet en later gedeactiveerd en dan is het probleem over.

 

Welke timeshift? Hoe geconfigureerd?


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Omschakelen met de knoppen op de ab van radio naar tv niet meer in 7.1 #27 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,091 posts

+685
Excellent

Posted 24 July 2019 - 20:05

Zet timeshift eens uit en inderdaad welke timeshift en hoe ingesteld (screenshot)... misschien is net compleet iets anders... permanent timeshift op radio werkt niet of zo???? Maar als hier iets mee is, dan is het niet een nieuw ‘issue’ Maar zit het er al langer in.
Ik werk hier nooit met permanent timeshift daar ik daar geen voordelen In zie.

Edited by littlesat, 24 July 2019 - 20:11.

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Omschakelen met de knoppen op de ab van radio naar tv niet meer in 7.1 #28 spacer

  • Senior Member
  • 54 posts

+1
Neutral

Posted 25 July 2019 - 11:06

Heb een VU+ Duo 4k met OpenPLi 7.1 van afgelopen dinsdag 22 juli.

 

Ik heb dit gebeuren hier ook al een tijd, in elk geval de laatste drie wekelijkse updates. Daarvoor weet ik niet, want zovaak gebruik ik deze functie niet.

 

In stand TV. Druk op afstandsbediening op knop Radio, dan wordt er een radiokanaal afgespeeld (Canal Digitaal radiokanaal gecodeerd of FTA). Wacht je een tijd totdat de infobalk onderaan het scherm weg is en je op de TV knop op de afstandsbediening drukt, dan krijg je niet het TV beeld.

 

Het heeft met de timeshift te maken, die had ik op 5 seconden starttijd gezet en later gedeactiveerd en dan is het probleem over.

 

Omzeiloplossing: Als je in de radioweergave zit en naar TV wilt, dan druk je op de rechterknop op de afstandsbediening om een volgend radiokanaal af te spelen en voordat de infobalk onderaan weg is, snel op TV. Nu krijg je wel de TV weergave.

Ook dit werkt: Druk je vanuit de TV stand op de Radio knop en voordat de infobalk onderaan weg is, direct op TV dan krijg je wel het TV beeld.

 

Ik heb in Hokey alleen de help knop gebruikt om de HDMI-in functie te activeren. Verder geen functies hierin aangegeven.

 

Het heeft met de timeshift te maken, die had ik op 5 seconden starttijd gezet en later gedeactiveerd en dan is het probleem over.

 

Ja inderdaad timeshift gedeactiveerd en ik kan weer switchen tussen radio en tv. 

Dus toch een klein issue.



Re: Omschakelen met de knoppen op de ab van radio naar tv niet meer in 7.1 #29 Edgar

  • Senior Member
  • 292 posts

+7
Neutral

Posted 25 July 2019 - 20:15

 

Het heeft met de timeshift te maken, die had ik op 5 seconden starttijd gezet en later gedeactiveerd en dan is het probleem over.

 

Welke timeshift? Hoe geconfigureerd?

 

De standaard timeshift die in OpenPLi zit. Ik heb geen externe timeshift geïnstalleerd.

Attached Files


VU+ Duo 4K DVB-S2X en DVB-C met Open PLi 7.0


Re: Omschakelen met de knoppen op de ab van radio naar tv niet meer in 7.1 #30 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,215 posts

+1,713
Excellent

Posted 25 July 2019 - 20:38

Ok, gevonden. En ik kan het reproduceren,


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Omschakelen met de knoppen op de ab van radio naar tv niet meer in 7.1 #31 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,091 posts

+685
Excellent

Posted 25 July 2019 - 21:57

Nu nog een oplossing zoeken.... geen timeshift starten op een radio?

Edited by littlesat, 25 July 2019 - 21:57.

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Omschakelen met de knoppen op de ab van radio naar tv niet meer in 7.1 #32 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,215 posts

+1,713
Excellent

Posted 26 July 2019 - 00:45

Geen idee. Kun je wel op radio drukken als je TV aan het timeshiften bent? Als als dat wel werkt, waarom werkt het andersom dan niet?


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Omschakelen met de knoppen op de ab van radio naar tv niet meer in 7.1 #33 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,091 posts

+685
Excellent

Posted 26 July 2019 - 08:18

Omdat timeshift op radio niet werkt?
Het word zo wie nazoeken in InfoBarGenerics waar overal de tv toets geparsed wordt en waar het dan blijft hangen dan is het waarschijnlijk als je de plek vind met een else return 0 of zo opgelost...

Edited by littlesat, 26 July 2019 - 08:21.

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Omschakelen met de knoppen op de ab van radio naar tv niet meer in 7.1 #34 Edgar

  • Senior Member
  • 292 posts

+7
Neutral

Posted 26 July 2019 - 09:38

Mooi dat het te reproduceren is. Timeshift werkt ook op radio. Net getest.


VU+ Duo 4K DVB-S2X en DVB-C met Open PLi 7.0


Re: Omschakelen met de knoppen op de ab van radio naar tv niet meer in 7.1 #35 Edgar

  • Senior Member
  • 292 posts

+7
Neutral

Posted 26 July 2019 - 10:02

Misschien iets wat het probleem kan helpen oplossen: als je daadwerkelijk een radiokanaal aan het timeshiften bent en dan op de TV knop van de afstandsbediening drukt, dat je dan uit de timeshiftmodus gaat en dan live aan het luisteren bent.

 

Als je TV kijkt via timeshift dan kun je wel op de radioknop drukken en dat werkt perfect.


VU+ Duo 4K DVB-S2X en DVB-C met Open PLi 7.0


Re: Omschakelen met de knoppen op de ab van radio naar tv niet meer in 7.1 #36 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,376 posts

+393
Excellent

Posted 26 July 2019 - 11:02

Mooi dat het te reproduceren is. Timeshift werkt ook op radio. Net getest.

Timeshift op radio werkt ook hier op de Ultimo 4K. Ik gebruikte dit overigens nog NOOIT. Als je switcht naar TV krijg je in ieder geval een melding dat er een timeshift actief is. Los van het feit of dat nodig is.
De permanent timeshift plugin, dáár gaat inderdaad nog wel het e.e.a. in mis met radio. Het nut daarvan vind ik persoonlijk niet heel groot maar als het erop zit moet het goed werken.

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Omschakelen met de knoppen op de ab van radio naar tv niet meer in 7.1 #37 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,091 posts

+685
Excellent

Posted 26 July 2019 - 12:39

ff wat onderzoek gedaan...

 

KEY_TV is timeshift stop ... zo is dat al altijd geweest... dat staat zo in keymap.xml (zie de tweede regel uit het betreffende fragment van keymap.xml)

 

Misschien kan iemand dat testen door die regel weg te halen op de box (de file staat op de box op /usr/share/enigma2). Alleen zover ik weet met de kleine AB van de DMM boxen kan je dan niet meer timeshift stoppen.

 

Ik hoor het wel!

 

De permanent timeshift plugin is een lelijke hack met cpp code die om de originele code heenwerken, daar destijds DMM niet veel eraan deed om de code te optimaliseren.

<map context="InfobarTimeshiftActions">
 <key id="KEY_TV" mapto="timeshiftStop" flags="b"/>
 <key id="KEY_PLAYPAUSE" mapto="timeshiftStart" flags="m"/>
 <key id="KEY_PAUSE" mapto="timeshiftStart" flags="m"/>
 <key id="KEY_STOP" mapto="timeshiftStop" flags="m"/>
 <key id="KEY_TIME" mapto="timeshiftStart" flags="m"/>
 
 <key id="KEY_REWIND" mapto="seekBackManual" flags="l"/>
 <key id="KEY_FASTFORWARD" mapto="seekFwdManual" flags="l"/>
 <key id="KEY_1" mapto="seekdef:1" flags="m"/>
 <key id="KEY_3" mapto="seekdef:3" flags="m"/>
 <key id="KEY_4" mapto="seekdef:4" flags="m"/>
 <key id="KEY_6" mapto="seekdef:6" flags="m"/>
 <key id="KEY_7" mapto="seekdef:7" flags="m"/>
 <key id="KEY_9" mapto="seekdef:9" flags="m"/>
</map>

Edited by littlesat, 26 July 2019 - 12:46.

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Omschakelen met de knoppen op de ab van radio naar tv niet meer in 7.1 #38 twente

  • Senior Member
  • 93 posts

+6
Neutral

Posted 26 July 2019 - 12:51

Geweldig dat er nu aan word gewerkt en het kwartje is gevallen nu er meer gebruikers dit probleem ondervinden, ik had al zo nauwkeurig mogelijk het probleem en de mogelijke boosdoener aangegeven die in de laatste Openpli versie is geslopen en ook al reeds vaker voor is voorgekomen zoals eerder gezegd volgens de forum in o.a 2012, 2013, 2016, hopend dat het word opgelost, dus laten we de profi's de tijd geven tijdens deze absurde temperaturen van ruim 40 Graden!!!

 

Bedankt alvast jongens...



Re: Omschakelen met de knoppen op de ab van radio naar tv niet meer in 7.1 #39 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,215 posts

+1,713
Excellent

Posted 26 July 2019 - 13:05

ff wat onderzoek gedaan...

 

KEY_TV is timeshift stop ... zo is dat al altijd geweest... dat staat zo in keymap.xml (zie de tweede regel uit het betreffende fragment van keymap.xml)

 

Dat zou impliceren dat twee keer TV indrukken wel terugschakelt naar TV (eerste keer stopt timeshift, twee keer schakelt om) ?


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Omschakelen met de knoppen op de ab van radio naar tv niet meer in 7.1 #40 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,091 posts

+685
Excellent

Posted 26 July 2019 - 13:35

In permanent timeshift dit is niet timeshift stoppen maar switch to live.... zie regel 1928 in InfoBarGenerics.py... dus de TV toets kan dan nooit ga naar TV doen. Met permanent timeshift kan je de timeshift niet stoppen... we zouden ook de check op permanent timeshift kunnen verwijderen en hem gewoon stoppen...(dus de if int(...) weghalen en meteen  self.checkTimeshiftRunning(self.stopTimeshiftcheckTimeshiftRunningCallback) doen)maar KEY_TV weg doen blijft ook een oplossing....

                def stopTimeshift(self):
                               ts = self.getTimeshift()
                               if ts and ts.isTimeshiftEnabled():
                                               if int(config.usage.timeshift_start_delay.value):
                                                               ts.switchToLive()
                                               else:
                                                               self.checkTimeshiftRunning(self.stopTimeshiftcheckTimeshiftRunningCallback)
                               else:
                                               return 0

Edited by littlesat, 26 July 2019 - 13:56.

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W




Also tagged with one or more of these keywords: Permanent timeshift, auto timeshift

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users