Jump to content


Photo

4k uitzendingen


  • Please log in to reply
45 replies to this topic

Re: 4k uitzendingen #21 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,614 posts

+1,739
Excellent

Posted 14 August 2019 - 15:23

H.265 / HVEC gaat op de sat ook wel komen, simpelweg omdat het bandbreedte, en dus geld, spaart. De enige reden waarom Digitenne het gebruikt.

 

Om die reden is ook de overgang van MPEG2 naar MPEG4 gedaan, wat verder voor SD zenders geen enkele toegevoegde waarde had, en ook zorgde voor het feit dat prima ontvangers (denk aan de DM7025) in eens onbruikbaar werden.

 

Dus om het wat te nuanceren: het is belangrijker om een box met HVEC support te kopen dan een box met 4K support te kopen.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: 4k uitzendingen #22 Zuppelan

  • Senior Member
  • 1,408 posts

+62
Good

Posted 14 August 2019 - 15:33

Eens, maar toch is die 4K met name voor satelliet relevant: Als belangrijke zendgemachtigden zoals de ARD of BBC in H265 uitzenden, dan is de kans groot dat ze ook gelijk 4K gaan doen. Daarom is mijn afweging dat je voor satelliettelevisie best zowel voor H265 als 4K gaat, onafhankelijk of je daadwerkelijk 4K gaat kijken. Voor DVB-T2 verwacht ik geen 4K-uitzendingen en zijn H265-bakjes zonder 4K prima adequaat.

Re: 4k uitzendingen #23 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,614 posts

+1,739
Excellent

Posted 14 August 2019 - 15:41

Zeker, maar dat wil nog niet zeggen dat ik als gebruiker daar ook in geinteresseerd ben. Het gaat voor mij persoonlijk bv nog vele jaren duren eer ik een 4K TV ga hebben, dus ik heb er niet zo'n haast mee... ;)


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: 4k uitzendingen #24 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,794 posts

+187
Excellent

Posted 14 August 2019 - 15:52

Ik zou, als het om electronica aankoop gaat, toekomst bestendigheid wel meenemen, maar niet zo zéér zwaar laten meewegen.Tot voor kort keek ik ook nog op een Pioneer Kuro en denk maar eens aan HiFi liefhebbers met een buizenversterker ;)


Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: 4k uitzendingen #25 Zuppelan

  • Senior Member
  • 1,408 posts

+62
Good

Posted 14 August 2019 - 16:05

Dat is allemaal prima, als je nog 15 jaar met je TV wilt doen, dan kan dat. Enkel je ontvanger moet meegroeien met het aangeboden signaal en voor wie op dit moment voor een investering staat geldt de boodschap dat het investeren in ontvangers zonder H265 kortzichtig is.

Ik heb vele jaren een Vu+ Duo aan een Philips MG3-beeldbuistelevisie gehad, naar volle tevredenheid. Dat was evenzeer een situatie waarbij de ontvanger meer kon dan de TV en mijn huis staan nog meer techjuweeltjes op leeftijd.

Re: 4k uitzendingen #26 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,641 posts

+459
Excellent

Posted 14 August 2019 - 16:07

Ik zweer ook bij mijn 'antieke' Accuphase e406v versterker uit 1999, daar kan geen hedendaagse chinese prulversterker tegenop.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: 4k uitzendingen #27 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,614 posts

+1,739
Excellent

Posted 14 August 2019 - 16:11

Dat is allemaal prima, als je nog 15 jaar met je TV wilt doen, dan kan dat. 

 

Het is in mijn geval eerder moeten dan willen. Van de prijs van een goede UHD TV kan ik een jaar eten kopen, arbeidsongeschikt zijn is geen vetpot...


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: 4k uitzendingen #28 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,960 posts

+541
Excellent

Posted 16 August 2019 - 11:05

Als je ziet van hoeveel zenders er nog een SD variant is (vaak ook nog in mpeg2), dan denk ik niet we ons nu al zorgen hoeven te maken over codec en resolutie support. Met de overschakeling van HD naar UHD zal dat net zo gaan.

 

Dat gezegd hebbende, de allergoedkoopste ontvangers die je nu kunt kopen hebben allemaal h265 support. Het enige waar je hier de mist in kunt gaan is met kopen van tweedehands.

 

Daarnaast zijn veel ontvangers die nu te koop zijn, ook al in staat UHD weer te geven. Die hebben dan meestal ook een ARM SoC en wat meer geheugen, waardoor ze wat sneller werken. Ik voorzie dat de ontvangers die geen UHD/ARM hebben, in de winkel rap gaan uitsterven.

 

Dus nu een UHD ontvanger kopen is sec niet heel erg nuttig, maar toch best verstandig om te doen, niet per sé vanwege de UHD support.

 

Ik zie de komende tijd nog niet echt UHD op digitenne verschijnen. Een UHD ontvanger heb je dus NIET nodig. Wel eentje die h265 kan decoderen.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: 4k uitzendingen #29 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,960 posts

+541
Excellent

Posted 16 August 2019 - 11:06

 

Dat is allemaal prima, als je nog 15 jaar met je TV wilt doen, dan kan dat. 

 

Het is in mijn geval eerder moeten dan willen. Van de prijs van een goede UHD TV kan ik een jaar eten kopen, arbeidsongeschikt zijn is geen vetpot...

Die van mij is uit 2007 inmiddels, da's toch ook al weer 12 jaar... Gewoon kwestie van op de toekomst kopen (en geen "HD-ready" troep dus).

 

Als je zolang met je ontvanger wilt doen (beetje onwaarschijnlijk dat dat gaat lukken) dan zul je 'm zéker op de toekomst moeten kopen.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: 4k uitzendingen #30 Dimmie

  • Senior Member
  • 2,338 posts

+33
Good

Posted 5 July 2020 - 00:03

Hoe kun met OpenPLI naar die Love Nature zender in UHD kijken via de kabel (ziggo) ? Als je een UHD box van Ziggo hebt of de kaart direct in een 4K tv stopt dan krijg je de zender soms in UHD en soms in HD maar als je op OpenPLI scanned met een 4K/UHD ontvanger zoals bijvoorbeeld een VU+ Ultimo 4K dan krijg je in de lijst alleen de HD versie te zien.


Edited by Dimmie, 5 July 2020 - 00:04.


Re: 4k uitzendingen #31 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,641 posts

+459
Excellent

Posted 5 July 2020 - 07:42

Die is alleen in IP vorm beschikbaar, hoe jouw TV dat afhandelt weet ik niet maar op de kabel zit die in geen enkele complex, of laat ik het anders zeggen, ik heb hem daar nog niet gevonden, op de MediaNext box doet die het wel.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: 4k uitzendingen #32 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,461 posts

+114
Excellent

Posted 5 July 2020 - 10:50

Ziggo biedt hier de zender Love Nature HD. De UHD versie heeft hier even als testkanaal bestaan, maar ging niet open met een Ziggo Irdeto kaart en ook niet met een Ziggo Nagra kaart. Enige manier om deze zender te zien is via Canal Digitaal i.c.m. een CAM701. Dat geeft overigens prima beeld. Uiteraard moet je hiervoor óók nog eens kunnen afstemmen op de HotBird. Saillant detail is dat geen enkele gecertificeerde Canal Digitaal ontvanger dit kanaal kan weergeven omdat die boxjes uitsluitend HD aankunnen! Alleen op 'eigen' ontvangers met CI(+) slot en UHD compatibiliteit... De beweegreden van Canal Digitaal is ?????
Met één been in het graf..... Helaas

Re: 4k uitzendingen #33 Bram55

  • Senior Member
  • 916 posts

+13
Neutral

Posted 6 July 2020 - 15:58

Verbetering op mijn vorige bericht. Het heeft altijd zin om een 4K receiver te nemen, alleen al om het betere beeld (mijn mening) en ook omdat je 4K zenders waaronder Love Nature 4K (nl sub) kunt bekijken ook al heb je nog geen 4k tv. 

 

Hai Loui, over welke provider hebben we het hier dan als het gaat over deze Love Nature 4k uitzending?



Re: 4k uitzendingen #34 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,461 posts

+114
Excellent

Posted 6 July 2020 - 17:21

Canal Digitaal....

Attached Files


Met één been in het graf..... Helaas

Re: 4k uitzendingen #35 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,273 posts

+691
Excellent

Posted 6 July 2020 - 17:37

Weet jij zeker dat die met de viaccess ci module gaat?

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: 4k uitzendingen #36 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,461 posts

+114
Excellent

Posted 6 July 2020 - 17:43

Jazeker! Het is de enige module in de VU+Zero4K.. De OScam die je ziet is voor de thuisdeling. Zo kan ik op de slaapkamer ook TV Vlaanderen en HD+ kijken via de RasPi.. De VTi heeft een bug die om de zoveel tijd verbinding met de CI module verliest. Dan doet Love Nature 4K het dus niet meer (en Insight UHD)... Maar waarvan deze vraag? Wist je niet dat juist Canal Digitaal deze uitzendt?

Attached Files


Edited by mimisiku, 6 July 2020 - 17:47.

Met één been in het graf..... Helaas

Re: 4k uitzendingen #37 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,273 posts

+691
Excellent

Posted 6 July 2020 - 22:59

Nee dat wist ik niet...

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: 4k uitzendingen #38 Youto

  • Senior Member
  • 521 posts

+11
Neutral

Posted 7 July 2020 - 00:07

#mimisiku, op #34 laat jij een foto zien van die 4k zender. Maar wat ik wel leuk om te zien vond is de infobalk. Welke skin is dit? Ik zie altijd zoveel skins in de lijst maar het daar geen flauw idee bij hoe ze er uit zien. De infobalk op jou foto is grappig om te zien. Welke is dit?

Re: 4k uitzendingen #39 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,614 posts

+1,739
Excellent

Posted 7 July 2020 - 00:47

Hij is een OpenPLi hater, dus het is vast geen OpenPLi image, dan wel een OpenPLi compatible skin.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: 4k uitzendingen #40 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,461 posts

+114
Excellent

Posted 7 July 2020 - 09:49

Nee dat wist ik niet...


Is aan één kant ook niet vreemd, je kunt hem immers met geen enkele gecertificeerde ontvanger van M7 ontvangen. Die gaan niet verder dan HD. Ook is de HotBird geen eerste keuze bij een Canal Digitaal kijker. Alleen CAM701 bezitters die een UHD TV bezitten én een ontvangstinrichting voor HotBird hebben (of een UHD ontvanger) krijgen hem te zien. Canal Digitaal heeft er ooit wel ruchtbaarheid aan gegeven.. Dan zit hij ook nog eens op een zwakke transponder van de HotBird. Zou me niet verbazen als deze zender ook rap weer verdwijnt bij Canal Digitaal als de nieuwigheidsfactor is verlopen...

Attached Files


Edited by mimisiku, 7 July 2020 - 09:52.

Met één been in het graf..... Helaas


1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users