Jump to content


Photo

Geluid even weg bij zappen

DM800

  • Please log in to reply
12 replies to this topic

#1 HFX

  • Senior Member
  • 323 posts

+8
Neutral

Posted 23 August 2008 - 18:40

Ik heb af en toe geen geluid als ik overschakel naar een andere zender, als ik dan even wacht zo'n 3 a 4 seconden dan heb ik weer geluid. hebben hier meer gebruikers last van ? en wat is hier aan te doen ?

Re: Geluid even weg bij zappen #2 hemertje

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 33,474 posts

+118
Excellent

Posted 23 August 2008 - 18:56

ik denk dat iedereen hier last van heeft
het beeld en geluid heeft even tijd nodig om in sync te komen

dit lijken me driverkwesties die door DMM opgelost moeten worden
ieder image heeft er last van, het is in ieder geval niet PLi gerelateerd

on the Glassfibre 1GB DVB-C...


Re: Geluid even weg bij zappen #3 HFX

  • Senior Member
  • 323 posts

+8
Neutral

Posted 23 August 2008 - 19:11

ik heb de meeste images al getest maar zo erg als dat bij pli het geval is dat hebben de andere images niet , in ieder geval geen 3 a 4 seconden zoals bij pli

Re: Geluid even weg bij zappen #4 pieterg

  • PLi® Core member
  • 32,766 posts

+245
Excellent

Posted 24 August 2008 - 01:58

9 van de 10 x zappen is het < 0.5s is mijn ervaring, alleen 1 vd 10x is het 15s.
Dit is een driver issue, geen PLi image issue.
Oudere drivers hebben hier minder last van, maar die drivers hebben weer meer moeite met het afstemmen op bepaalde transponders.

Het is kiezen tussen twee kwaden.

Re: Geluid even weg bij zappen #5 Shape

  • Member
  • 15 posts

0
Neutral

Posted 31 August 2008 - 23:27

Hoe zit dat dan met de HD kanalen? Bij de HD kanalen reageerd het volume niet meer, en neem deze een eigen volume niveau aan. Voordat ik overschakel naar een HD kanaal, hoor ik een apart (middel hoog en duidelijk waarneembaar) gebrom. Het is overigens alleen bij de HD kanalen zo, niet bij de SD.

Re: Geluid even weg bij zappen #6 pieterg

  • PLi® Core member
  • 32,766 posts

+245
Excellent

Posted 31 August 2008 - 23:47

AC3 geluid wordt door de box as-is digitaal doorgegeven aan je versterker (of tv), de volume regeling van de box heeft hier geen invloed op. Bedoel je dat?

Je kan evt stereo downmix aanzetten, dan werkt de volume regeling van de box wel weer.

Re: Geluid even weg bij zappen #7 Shape

  • Member
  • 15 posts

0
Neutral

Posted 1 September 2008 - 09:10

AC3 downmix (en als standaard) had ik al uitgezet, echter na het kijken op de HD zenders, blijkt inderdaad dat deze wel automatisch aangaat op de HD kanalen.
Ik heb ook verder gekeken in de menu's, maar kan stereo downmix niet als standaard neerzetten....
Waar kan ik het eea als standaard neerzetten (in lamedb)?

Re: Geluid even weg bij zappen #8 pieterg

  • PLi® Core member
  • 32,766 posts

+245
Excellent

Posted 1 September 2008 - 09:23

Als je volume wilt regelen met de box moet je ac3 downmix juist aanzetten, niet uit.
Waarschijnlijk is dit inmiddels een setting die per kanaal onthouden wordt. Idd waarschijnlijk in lamedb, maar voor de syntax zal je ff in de file moeten kijken, verschillen zoeken tussen een zender met downmix en zonder downmix.

Re: Geluid even weg bij zappen #9 Shape

  • Member
  • 15 posts

0
Neutral

Posted 1 September 2008 - 09:32

AC3 downmix (en als standaard) had ik al uitgezet, echter na het kijken op de HD zenders, blijkt inderdaad dat deze wel automatisch aangaat op de HD kanalen.
Ik heb ook verder gekeken in de menu's, maar kan stereo downmix niet als standaard neerzetten....
Waar kan ik het eea als standaard neerzetten (in lamedb)?


Ik heb het al voor elkaar. Ik heb (als test) AC3 downmix aangezet en nu kan ik idd weer het volume regelen op HD kanalen. Geluids volume blijft nu normaal. Met dank voor het meedenken.

Overigens: Er zullen veel problemen op het forum zijn over de PLI images, echter proficiat voor het inelkaar zetten. Het e.e.a. ziet er goed uit.

Re: Geluid even weg bij zappen #10 hemertje

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 33,474 posts

+118
Excellent

Posted 1 September 2008 - 09:47

Overigens: Er zullen veel problemen op het forum zijn over de PLI images, echter proficiat voor het inelkaar zetten. Het e.e.a. ziet er goed uit.


Hoe bedoel je dit?

Re: Geluid even weg bij zappen #11 pieterg

  • PLi® Core member
  • 32,766 posts

+245
Excellent

Posted 1 September 2008 - 09:56

Ik kan dit ook niet helemaal plaatsen, er worden nauwelijks problemen gemeld, eigenlijk alleen gebruikersfouten.



Re: Geluid even weg bij zappen #12 Shape

  • Member
  • 15 posts

0
Neutral

Posted 2 September 2008 - 21:41

Excuses voor het late antwoord.
Ik bedoelde eigenlijk te zeggen: dat er wellicht mensen zijn die (gebruikers)problemen met de PLI image op het forum melden. Hierdoor kan er een beeldvorming ontstaan alsof de PLI image niet zou voldoen. Mijn mening hierover is dat ik het altijd nog knap vind dat er mensen zijn die op vrijwillige bases een dergelijke image in elkaar zetten en ook nog ondersteunen.

Re: Geluid even weg bij zappen #13 pieterg

  • PLi® Core member
  • 32,766 posts

+245
Excellent

Posted 2 September 2008 - 23:40

je moet het anders zien, de enige mensen die je ziet op een forum zijn mensen met problemen. De 95% van de gebruikers die geen enkel probleem hebben hoor je niet ;)



Also tagged with one or more of these keywords: DM800

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users