Jump to content


Photo

verdwenen radiozenders VU+ duo 4k PLI 7.1


  • Please log in to reply
76 replies to this topic

Re: verdwenen radiozenders VU+ duo 4k PLI 7.1 #61 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,666 posts

+460
Excellent

Posted 28 September 2019 - 17:35


 

Maar waarom dan niet op mijn audio systeem..?

Dat is de volgende stap, nu is in elk geval bekend dat de ontvanger ze wel binnenkrijgt.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: verdwenen radiozenders VU+ duo 4k PLI 7.1 #62 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,726 posts

+1,741
Excellent

Posted 28 September 2019 - 17:58

Kijk, dat dacht ik al.

 

Dit lijkt heel sterk op het probleem wat ik had met de Onkyo, ergens in de ketting een HDMI incompatibiliteit. Bij mij zat het probleem in de Onkyo, en is het opgelost door een firmware update. Maar ik heb ook al gezien dat een betere HDMI kabel het probleem oploste.

 

Je zou nog even kunnen proberen om de box opties op de versterker aan te sluiten, kans is groot dat de AC3 5.1 dan ook gewoon prima door komt.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: verdwenen radiozenders VU+ duo 4k PLI 7.1 #63 erikbart

  • Senior Member
  • 43 posts

0
Neutral

Posted 29 September 2019 - 12:27

Ik heb de laatste update van de versterker en een goede HDMI kabel.

 

Wat bedoel je precies met de box opties op de versterker aan te sluiten ?



Re: verdwenen radiozenders VU+ duo 4k PLI 7.1 #64 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,726 posts

+1,741
Excellent

Posted 29 September 2019 - 12:56

Ik bedoelde "optisch" of SPDIF, dus met een fibre kabel.

 

Je gaat dit soort vautjes maken als je al ruim 15 jaar uit NL weg bent. ;)


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: verdwenen radiozenders VU+ duo 4k PLI 7.1 #65 erikbart

  • Senior Member
  • 43 posts

0
Neutral

Posted 30 September 2019 - 12:44

ahh juist....ga ik testen..



Re: verdwenen radiozenders VU+ duo 4k PLI 7.1 #66 erikbart

  • Senior Member
  • 43 posts

0
Neutral

Posted 3 October 2019 - 10:57

Kijk, dat dacht ik al.

 

Dit lijkt heel sterk op het probleem wat ik had met de Onkyo, ergens in de ketting een HDMI incompatibiliteit. Bij mij zat het probleem in de Onkyo, en is het opgelost door een firmware update. Maar ik heb ook al gezien dat een betere HDMI kabel het probleem oploste.

 

Je zou nog even kunnen proberen om de box opties op de versterker aan te sluiten, kans is groot dat de AC3 5.1 dan ook gewoon prima door komt.

 

Ook met de optische aansluiting krijg ik geen geluid van de zenders Veronica, 538, Qmusic radio10, 100%NL enz enz...alleen de NPO zenders en wat lokale stations...



Re: verdwenen radiozenders VU+ duo 4k PLI 7.1 #67 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,726 posts

+1,741
Excellent

Posted 3 October 2019 - 21:42

En die Marantz snapt uberhaupt wel AC3? Heb je wel geluid bij een TV zender met AC3, en audio downmix uit?


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: verdwenen radiozenders VU+ duo 4k PLI 7.1 #68 erikbart

  • Senior Member
  • 43 posts

0
Neutral

Posted 4 October 2019 - 22:00

Marantz is heel intelligent :)

Bij TV zenders gewoon geluid met AC3 (wat is dat eigenlijk precies?) en downmix uit. En bij veel radiozenders dus wel gewoon geluid...



Re: verdwenen radiozenders VU+ duo 4k PLI 7.1 #69 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 5 October 2019 - 08:46

Marantz is heel intelligent :)
Bij TV zenders gewoon geluid met AC3 (wat is dat eigenlijk precies?) en downmix uit. En bij veel radiozenders dus wel gewoon geluid...

Kennelijk toch niet zo intelligent of misschien de gebruiker (lol), maar alle gekheid Dolby Digital, of AC3, is een techniek voor de weergave van digitale audio via zes kanalen. Hierbij treedt het surround sound-effect op. De luisteraar heeft het gevoel midden in de actie te staan. AC3 downmix voegt eigenlijk deze 6 kanalen samen naar een 2 kanaals stereo signaal wat op de meeste apparatuur wel hoorbaar te maken is.


Edited by Sagitarius, 5 October 2019 - 08:49.

73's

PE1AQZ


Re: verdwenen radiozenders VU+ duo 4k PLI 7.1 #70 erikbart

  • Senior Member
  • 43 posts

0
Neutral

Posted 5 October 2019 - 10:09

Ok.... AC3 is dus Dolby Digital. Dat ken ik natuurlijk wel...

Tsja ik heb een Marantz SR 5007 met 7.2 kanalen...en ook 8 luidsprekers...Ik zou dus downmix uit moeten zetten, anders wordt het meerkanaals signaal eerst samengevoegd naar stereo en maakt mijn versterker er weer een meerkanaals geluid van. Dat lijkt me onlogisch.

Het vreemde is wel als ik downmix uit zet, wordt het volume ineens minder ? Moet ik het volume handmatig hoger zetten...

 

Voorlopig gebruik ik nu maar internetradio......zit standaard op mijn versterker :)



Re: verdwenen radiozenders VU+ duo 4k PLI 7.1 #71 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,726 posts

+1,741
Excellent

Posted 5 October 2019 - 10:34

Als downnix uit staat, dan wordt het inkomende digitale signaal direct doorgezet naar buiten, en kun je het volume niet eens meer op de box regelen.

 

Met downmix uit is het eigenlijk verstandig om het volume van box af te stellen op een stereo zender zodat het ongeveer even luid is, en daarna het volume regelen met de TV of versterker.

 

Maar als de Marantz een TV zender met AC3 en downmix uit geen probleem vind, dan kan het daar eigenlijk niet in zitten.

 

Ik ben een eind uitgedacht, misschien toch  maar even over naar iemand met een Duo 4K en Nederlandse kabel. Ik heb hier alleen sat, en daar is geen enkel radio zender in AC3 (vind ik eigenlijk wel vreemd, het lijkt me een verspilling van bandbreedte, het zijn allemaal stereo zenders?).


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: verdwenen radiozenders VU+ duo 4k PLI 7.1 #72 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 5 October 2019 - 10:36

Ok.... AC3 is dus Dolby Digital. Dat ken ik natuurlijk wel...

Tsja ik heb een Marantz SR 5007 met 7.2 kanalen...en ook 8 luidsprekers...Ik zou dus downmix uit moeten zetten, anders wordt het meerkanaals signaal eerst samengevoegd naar stereo en maakt mijn versterker er weer een meerkanaals geluid van. Dat lijkt me onlogisch.

Het vreemde is wel als ik downmix uit zet, wordt het volume ineens minder ? Moet ik het volume handmatig hoger zetten...

 

Dat zachter worden is logisch want het audio is over meerdere kanalen verdeeld maar ''overall'' zou het geluid even hard moeten zijn als in Stereo, dat  heb ik hier ook op mijn Philips Soundbar als ik voor ''meerkanaals'' (zo noemt Philips het) kies, ik heb het geluid voor de doorsnee programma's gewoon op Stereo staan dan hoef ik de volume knop niet zover op te draaien. Op mijn ontvangers heb ik gewoon het geluid ingesteld op MPEG als dat voorhanden is dat is net wat harder als AC3.

Maar om op jouw probleem terug te komen vraag ik me af in welke audio mode Rekam uitzend, dat moet toch wel een algemeen gebruikte audio norm zijn anders regende het klachten daar. ;) Dus ik zou het nog steeds in de Marantz zoeken misschien kan hij net niet overweg met de Rekam norm.

Ik lees dat hij deze formaten aankan Dolby Digital, Dolby Digital EX, Dolby Digital Plus, Dolby Pro Logic II, Dolby Pro Logic IIz, Dolby TrueHD, DTS, DTS 96/24, DTS ES, DTS HD, DTS Neo:X


73's

PE1AQZ


Re: verdwenen radiozenders VU+ duo 4k PLI 7.1 #73 erikbart

  • Senior Member
  • 43 posts

0
Neutral

Posted 5 October 2019 - 10:58

Ik 'draai' al jaren op de Rekam/Caiway met deze versterker en dan een Humax ontvanger. Ik ben overgestapt naar de VU+ omdat de harde schijf van de Humax steeds kapot ging en ik wel programmas wil opnemen en live pauzeren .



Re: verdwenen radiozenders VU+ duo 4k PLI 7.1 #74 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,960 posts

+541
Excellent

Posted 6 October 2019 - 11:44

Kan ook zijn dat het complex gewoon gaar is, zelfde issue als bij Joyne. Dan zou een opname maken en daarna de opname afspelen wel moeten werken.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: verdwenen radiozenders VU+ duo 4k PLI 7.1 #75 erikbart

  • Senior Member
  • 43 posts

0
Neutral

Posted 12 October 2019 - 12:42

Kan ook zijn dat het complex gewoon gaar is, zelfde issue als bij Joyne. Dan zou een opname maken en daarna de opname afspelen wel moeten werken.

 

gaar complex?



Re: verdwenen radiozenders VU+ duo 4k PLI 7.1 #76 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,666 posts

+460
Excellent

Posted 12 October 2019 - 13:10

Erik bedoelt denk ik, dat wat met de multiplex op de satelliet wordt bedoeld.

Er zitten meerdere kanalen in de datastream op die frequentie en simpel gezegd is het mogelijk met behulp van pids en sids, de data zo te scheiden zodat er geluid en beeld uitgepeuterd kan worden welke ook daadwerkelijk bij elkaar horen.

 

Op de satelliet is er sprake van een multiplex, op de kabel heeft men het over een complex.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: verdwenen radiozenders VU+ duo 4k PLI 7.1 #77 erikbart

  • Senior Member
  • 43 posts

0
Neutral

Posted 20 October 2019 - 10:47

Nou ik ben er eindelijk achter. Alle geluidsporen stonden standaard op AC3 voor de radiozenders, voor de commerciële zenders werkt dat niet blijkbaar... Even met de afstandbediening audio MPEG spoor gekozen en ja hoor gewoon geluid!! Hoe simpel kan het zijn. (Alleen radio10 komt niet in mijn zenderlijst tevoorschijn...wel 10gold.  Maar goed...detail.)

 

Dank voor alle reacties! :)




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users