Jump to content


Photo

Bestaande en werkende Cifs-mounts werken (nu) niet meer in 7.2RC


  • Please log in to reply
147 replies to this topic

Re: Bestaande en werkende Cifs-mounts werken (nu) niet meer in 7.2RC #121 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,790 posts

+186
Excellent

Posted 23 October 2019 - 13:38

Gsod

Attached Files


Edited by 40H3X, 23 October 2019 - 13:39.

Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: Bestaande en werkende Cifs-mounts werken (nu) niet meer in 7.2RC #122 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,790 posts

+186
Excellent

Posted 23 October 2019 - 13:46

@WanWizard, daar zit wel degelijk het probleem, een AutoMounts.py van de Vu Uno 4K se van een week of wat geleden en de mount werk weer.


Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: Bestaande en werkende Cifs-mounts werken (nu) niet meer in 7.2RC #123 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,554 posts

+1,737
Excellent

Posted 23 October 2019 - 13:50

Wat heb je daar geinstalleerd? Dat lijkt op een HTML pagina. Per ongeluk de patch pagina gedownload of zo?

 

Dit is de link naar de file: https://raw.githubus...rc/AutoMount.py


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Bestaande en werkende Cifs-mounts werken (nu) niet meer in 7.2RC #124 cobus

  • Senior Member
  • 4,754 posts

+69
Good

Posted 23 October 2019 - 14:02

Jammer ik ben aan het werk anders had ik ook even getest.


Groetjes Cobus R

 

VU+ UNO 4K SE FBC DVB-C (8x) LCD4linux met Samsung SPF 75H

MUTANT HD66SE FBC DVB-C (3x)

MAXYTEC MULTIBOX COMBO

MUTANT HD60 DVB-S

 

 

Ziggo (digitaal) Kabel TV (FTV) op alle decoders met oa fallback tuner

 


Re: Bestaande en werkende Cifs-mounts werken (nu) niet meer in 7.2RC #125 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,790 posts

+186
Excellent

Posted 23 October 2019 - 14:14

Lijkt opgelost!


Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: Bestaande en werkende Cifs-mounts werken (nu) niet meer in 7.2RC #126 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,554 posts

+1,737
Excellent

Posted 23 October 2019 - 14:27

Mooi, merci voor de terugmelding.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Bestaande en werkende Cifs-mounts werken (nu) niet meer in 7.2RC #127 cobus

  • Senior Member
  • 4,754 posts

+69
Good

Posted 23 October 2019 - 16:49

En hier ook weer in orde ;)  thanks!


Groetjes Cobus R

 

VU+ UNO 4K SE FBC DVB-C (8x) LCD4linux met Samsung SPF 75H

MUTANT HD66SE FBC DVB-C (3x)

MAXYTEC MULTIBOX COMBO

MUTANT HD60 DVB-S

 

 

Ziggo (digitaal) Kabel TV (FTV) op alle decoders met oa fallback tuner

 


Re: Bestaande en werkende Cifs-mounts werken (nu) niet meer in 7.2RC #128 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,554 posts

+1,737
Excellent

Posted 23 October 2019 - 17:16

Merci!

 

Ik heb inmiddels de pinning van RC aangepast, hij moet in de updates zitten na de build van morgenmiddag.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Bestaande en werkende Cifs-mounts werken (nu) niet meer in 7.2RC #129 cobus

  • Senior Member
  • 4,754 posts

+69
Good

Posted 23 October 2019 - 17:24

Ik zeg goed bezig!!! ;)


Groetjes Cobus R

 

VU+ UNO 4K SE FBC DVB-C (8x) LCD4linux met Samsung SPF 75H

MUTANT HD66SE FBC DVB-C (3x)

MAXYTEC MULTIBOX COMBO

MUTANT HD60 DVB-S

 

 

Ziggo (digitaal) Kabel TV (FTV) op alle decoders met oa fallback tuner

 


Re: Bestaande en werkende Cifs-mounts werken (nu) niet meer in 7.2RC #130 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,260 posts

+691
Excellent

Posted 23 October 2019 - 17:47

Misschien ook e2 synchroniseren/rebasen?

Edited by littlesat, 23 October 2019 - 17:48.

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Bestaande en werkende Cifs-mounts werken (nu) niet meer in 7.2RC #131 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,554 posts

+1,737
Excellent

Posted 23 October 2019 - 18:10

Is die stable nu? ik zal nogal wat voorbij komen...


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Bestaande en werkende Cifs-mounts werken (nu) niet meer in 7.2RC #132 Youto

  • Senior Member
  • 521 posts

+11
Neutral

Posted 24 October 2019 - 02:39

#40H3X, mijn nas in van de aldi. Een medion. Ik weet het, niet de beste kwaliteit maar ik heb alleen maar een nas nodig voor extra opslag om opnames die ik "ooit" nog eens wilt gaan kijken. De opnames bedoeld om direct terug te kunnen kijken gaan gewoon op de HDD in de box. Ik neem bijna alles op om zo die irritante reclames door te kunnen spoelen. Maar zoals ik eerder al zei, dingen die ik ooit een keer wil gaan kijken zet ik op de nas om zo de hdd in de box niet vol te laten lopen.

Ik lees ook net hierboven dat het probleem gevonden is en dat het via een software update gerepareerd gaat worden. Dat is goed nieuws.

Misschien een hele domme vraag maar ik lees overal dat smb1 niet veilig en lek is. Wat betekend dit? Wat kan er gebeuren?

Re: Bestaande en werkende Cifs-mounts werken (nu) niet meer in 7.2RC #133 Youto

  • Senior Member
  • 521 posts

+11
Neutral

Posted 24 October 2019 - 04:17

Zojuist heb ik mijn box waar 7.2 op draaid de software update gedaan. 7 pakketten. Maar, het mount probleem is niet opgelost. Sterker nog, bij mij is het nu nog slechter geworden. Alle mounts die eerder normaal geactiveerd werden doen het niet meer. Wel toevallig allemaal nfs. Bij twee cifs mappen op mijn nas waar ik de regel had gewijzigd werkt er nog één. De andere doet het ook niet meer.
Met werkt niet bedoel ik dat wanneer ik probeer ze te activeren de kruisjes rood blijven, normaal worden deze groen, ze blijven rood zowel bij nfs als bij cifs. Ik kan ze ook niet neer benaderen via de afstandsbediening. Ik denk dat er iets niet goed is gegaan wat betreft de updates.
Voordat er vragen komen in de trant van hoe bedoel je activeren en hoezo rood kruisje, de normale manier via de afstandsbediening naar netwerk en netwerkbrowser om daarna de mount te activeren. Dus zoals ik dit altijd doe en altijd lukt. Ik heb niet iets raars of anders gedaan.
Voor de update van zonet kon ik alle HDD's op alle apparaten benaderen. Nu niet één meer. Behalve één map op de nas. Heel raar.

Re: Bestaande en werkende Cifs-mounts werken (nu) niet meer in 7.2RC #134 cobus

  • Senior Member
  • 4,754 posts

+69
Good

Posted 24 October 2019 - 06:39

Zoals je kon lezen wordt dat met de middag build opgelost dus zit er nu nog niet in.


Groetjes Cobus R

 

VU+ UNO 4K SE FBC DVB-C (8x) LCD4linux met Samsung SPF 75H

MUTANT HD66SE FBC DVB-C (3x)

MAXYTEC MULTIBOX COMBO

MUTANT HD60 DVB-S

 

 

Ziggo (digitaal) Kabel TV (FTV) op alle decoders met oa fallback tuner

 


Re: Bestaande en werkende Cifs-mounts werken (nu) niet meer in 7.2RC #135 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,790 posts

+186
Excellent

Posted 24 October 2019 - 08:47

Twee vragen, veiligheid en mounts, de laatste heeft Cobus al beantwoordt. M.b.t. de veiligheid, de Samba 1 versie is méér dan 30 jaar oud (zeg, van ergens rond 1980) en kent geen o.a. geen encryptie, het biedt de mogelijkheid dat kwaadaardige software o.a. WannaCry en diverse Ransomware toegang kunnen krijgen tot je data, kortom niet meer gebruiken, maar dat is al vaker aangehaald hier, Wat je met je NAS moet doen is opzoek gaan hoe je de gebruikte SMB versie van je NAS (Medion) kunt instellen en die naar verhogen van 1 naar versie 2 of hoger.


Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: Bestaande en werkende Cifs-mounts werken (nu) niet meer in 7.2RC #136 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,554 posts

+1,737
Excellent

Posted 24 October 2019 - 10:28

Zoals je kon lezen wordt dat met de middag build opgelost dus zit er nu nog niet in.

 

Correct, de RC builds starten pas om 12:00 UTC+1 (jullie lokale tijd).


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Bestaande en werkende Cifs-mounts werken (nu) niet meer in 7.2RC #137 cobus

  • Senior Member
  • 4,754 posts

+69
Good

Posted 24 October 2019 - 17:05

En de nieuwe update zit hij weer netjes in dus ook daarbij werkt het weer.

Groetjes Cobus R

 

VU+ UNO 4K SE FBC DVB-C (8x) LCD4linux met Samsung SPF 75H

MUTANT HD66SE FBC DVB-C (3x)

MAXYTEC MULTIBOX COMBO

MUTANT HD60 DVB-S

 

 

Ziggo (digitaal) Kabel TV (FTV) op alle decoders met oa fallback tuner

 


Re: Bestaande en werkende Cifs-mounts werken (nu) niet meer in 7.2RC #138 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,260 posts

+691
Excellent

Posted 24 October 2019 - 17:27

Ik heb in ieder geval niet stabiel spul van develop inmiddels gerevert

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Bestaande en werkende Cifs-mounts werken (nu) niet meer in 7.2RC #139 satjunk

  • Senior Member
  • 239 posts

+1
Neutral

Posted 22 November 2019 - 10:04

Na een schone installatie van Windows 10 v1909 kreeg ik met geen mogelijkheid de CIFS weer aan de praat op mijn VU+DUO2 met laatste PLI 7.1, ook niet via een voorheen werkende automounts.xml.

Na het toevoegen van een windows-onderdeel en de pc en box herstarten had ik de shares terug..

 

Kan me niet herinneren dat ik dit eerder had gedaan ?

 

 

 

 


VU+ Duo4K SE


Re: Bestaande en werkende Cifs-mounts werken (nu) niet meer in 7.2RC #140 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,554 posts

+1,737
Excellent

Posted 22 November 2019 - 11:29

SMBv1 is overal uitgezet omdat het vol zit met veiligheidsgaten. Ook in Windows is het daarom niet langer actief, en het weer activeren is vanuit een veiligheidsoogpunt een slecht idee.

 

Dat het niet werkt komt omdat linux niet, zoals Windows, alle connectie opties probeert totdat een verbinding kunt, als je een box met een oude kernel hebt (zoals de Duo2), dan moet je deze vertellen dat hij SMBv2 moet gebruiken, door in de mount opties

vers=2.1

toe te voegen.

 

Je had wellicht beter even de rest van dit topic kunnen lezen. Dat had je en de oplossing geweten, en gezien dat dit topic over 7.2-RC gaat, en niet over 7.1.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.



0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users