Jump to content


Photo

OpenPLi 7.2-release beschikbaar


  • Please log in to reply
535 replies to this topic

Re: OpenPLi 7.2-release beschikbaar #361 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,588 posts

+1,738
Excellent

Posted 2 February 2020 - 19:53

Verwijderen (plugins, rode knop) en Oscam installeren (komt standaard met een canal digitaal configuratie).

 

CCcam is verouderd, en geeft steeds meer ellende.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: OpenPLi 7.2-release beschikbaar #362 naroz

  • Member
  • 5 posts

0
Neutral

Posted 3 February 2020 - 09:17

is gelukt mannen dank jullie wel, heb openpli 6.2 eropgezet, alles werkt,

maar nu wil ik terug naar openpli 7.2 met kodi en stalker welk pil moet ik flashen,



Re: OpenPLi 7.2-release beschikbaar #363 nessehopper

  • New Member
  • 1 posts

0
Neutral

Posted 3 February 2020 - 09:25

Gisteren naar 7.2 geflashed op een ET9000 en Vu+ Duo 4K. Werkt allemaal perfect, waarvoor veel dank aan het OpenPli team. 

Ik kom echter 1 probleem tegen: opnames worden allemaal gedaan op de Vu+ Duo 4K, en afspelen op de Vu+ werkt prima. Echter op de ET9000 kan ik niet meer de opnames die op de Vu+ staan afspelen.

De lijst met opnames op de Vu+ verschijnt wel op de ET9000, en als ik een opname aanklik dat lijkt dat het afspelen begint, maar er verschijnt daarna alleen een zwart scherm en een paar seconden later wordt weer teruggekeerd naar de lijst met opnames. 

Indien ik weer terugflash naar OpenPli 6.2 (gebruikmakend van dezelfde configuratie backup) op de ET9000 werkt het weer wel goed (met 7.2 op de Vu+). 

 

Gr, Ruud



Re: OpenPLi 7.2-release beschikbaar #364 loek6000

  • Member
  • 23 posts

0
Neutral

Posted 3 February 2020 - 11:31

7.2 werkt gewoon? nou dus niet he, ik heb er constant problemen mee, nu weer terug naar 7.1 misschien zit er een bug in de mutant 7.2 image, wie weet.

 

Ik heb trouwens wel een manier gevonden om 7.1 helemaal fris er weer op te zetten: fabrieksinstellingen



Re: OpenPLi 7.2-release beschikbaar #365 mrbeam

  • Senior Member
  • 300 posts

+6
Neutral

Posted 3 February 2020 - 13:46

7.2 werkt gewoon? nou dus niet he, ik heb er constant problemen mee, nu weer terug naar 7.1 misschien zit er een bug in de mutant 7.2 image, wie weet.

Ik heb ook een Mutant HD51 en werkt perfect met 7.2.

Ben beniuewd wat de problemen dan zijn.


Wavefrontier T90, Vu+ Duo 4k SE (DVB-S2x FBC, DVB-T2, DVB-C USB), Octagon SF4008 (dual DVB-S2, DVB-T2 & DVB-C USB), Mutant HD51 (DVB-S2 & DVB-T2), TBS6920 & TBS6925


Re: OpenPLi 7.2-release beschikbaar #366 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,588 posts

+1,738
Excellent

Posted 3 February 2020 - 13:48

7.2 werkt gewoon? nou dus niet he, ik heb er constant problemen mee, nu weer terug naar 7.1 misschien zit er een bug in de mutant 7.2 image, wie weet.

 
Gegeven het feit dat jij de enige lijkt te zijn, vast niet.
 

Ik heb trouwens wel een manier gevonden om 7.1 helemaal fris er weer op te zetten: fabrieksinstellingen

 

Echt niet. Dat wist alleen je settings file en je bouquet files, dat doet geen rollback van om 't even welk pakket.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: OpenPLi 7.2-release beschikbaar #367 Remi_4

  • Senior Member
  • 242 posts

+6
Neutral

Posted 3 February 2020 - 13:49

Gisteren naar 7.2 geflashed op een ET9000 en Vu+ Duo 4K. Werkt allemaal perfect, waarvoor veel dank aan het OpenPli team.
Ik kom echter 1 probleem tegen: opnames worden allemaal gedaan op de Vu+ Duo 4K, en afspelen op de Vu+ werkt prima. Echter op de ET9000 kan ik niet meer de opnames die op de Vu+ staan afspelen.
De lijst met opnames op de Vu+ verschijnt wel op de ET9000, en als ik een opname aanklik dat lijkt dat het afspelen begint, maar er verschijnt daarna alleen een zwart scherm en een paar seconden later wordt weer teruggekeerd naar de lijst met opnames.
Indien ik weer terugflash naar OpenPli 6.2 (gebruikmakend van dezelfde configuratie backup) op de ET9000 werkt het weer wel goed (met 7.2 op de Vu+).

Gr, Ruud

Heb het zelfde probleem.


Verstuurd vanaf mijn SM-T830 met Tapatalk
Currently using: UV+ DUO 4K +1TB WD hdd green en CT ET900 + 1 TB WD hdd, beide met PLI en oscam.

Re: OpenPLi 7.2-release beschikbaar #368 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,269 posts

+691
Excellent

Posted 3 February 2020 - 15:07

Echte opnames (ts files) of MKVs...?

Met een goede mount moet dat gewoon werken... het kan zomaar zijn dat je de mount opnieuw mag doen... Maar hij zag de lijst dus dat moet goed zijn???


Edited by littlesat, 3 February 2020 - 15:07.

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: OpenPLi 7.2-release beschikbaar #369 Remi_4

  • Senior Member
  • 242 posts

+6
Neutral

Posted 3 February 2020 - 15:36

Bij mij gewone opnames die de box zelf heeft opgenomen.

Verstuurd vanaf mijn SM-T830 met Tapatalk
Currently using: UV+ DUO 4K +1TB WD hdd green en CT ET900 + 1 TB WD hdd, beide met PLI en oscam.

Re: OpenPLi 7.2-release beschikbaar #370 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,269 posts

+691
Excellent

Posted 3 February 2020 - 16:08

Dat moet gewoon werken... die ik elke avond met een H9Combo naar een Vu+Ultimo4K en van een Multibox naar dezelfde Vu+Ultimo4K...


WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: OpenPLi 7.2-release beschikbaar #371 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,588 posts

+1,738
Excellent

Posted 3 February 2020 - 16:11

Mount read-only?

 

Ten aanzien van security is er in de nieuwe samba wel het e.e.a. verandert, zeker als je mount zonder authenticatie ( = als guest ).

 

Probeer eens in de movie list een opname met de groene knop te verplaatsen naar een andere directory op diezelfde mount?


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: OpenPLi 7.2-release beschikbaar #372 Remi_4

  • Senior Member
  • 242 posts

+6
Neutral

Posted 3 February 2020 - 16:53

Heb de mount verbinding weg gegooid, en opnieuw aangemaakt dmv netwerkbrowser.

Nu weer geprobeerd af te spelen, en het werkt.
Top.


Verstuurd vanaf mijn SM-T830 met Tapatalk
Currently using: UV+ DUO 4K +1TB WD hdd green en CT ET900 + 1 TB WD hdd, beide met PLI en oscam.

Re: OpenPLi 7.2-release beschikbaar #373 loek6000

  • Member
  • 23 posts

0
Neutral

Posted 5 February 2020 - 10:26

 

7.2 werkt gewoon? nou dus niet he, ik heb er constant problemen mee, nu weer terug naar 7.1 misschien zit er een bug in de mutant 7.2 image, wie weet.

 
Gegeven het feit dat jij de enige lijkt te zijn, vast niet.
 

Ik heb trouwens wel een manier gevonden om 7.1 helemaal fris er weer op te zetten: fabrieksinstellingen

 

Echt niet. Dat wist alleen je settings file en je bouquet files, dat doet geen rollback van om 't even welk pakket.

 

 

Feit dat ik de enige ben? denk je dat ALLE bezitters van een Mutant HD51 deze site bezoeken en dat er geen 1 ook problemen hiermee ondervind en dat hier zullen posten? Feit is veel meer dat je dat niet kan beweren.

 

2de statement, is goed te weten, dan heeft fabrieksinstellingen idd geen nut.. Ik blijf erbij 7.1 werkt veel fijner dan 7.2.

 

Alweer heb ik iets gevonden:

Het maken via Backupsuite levert een aantal bestanden op op de harddisk, namelijk:

imageversion

kernel1.bin

rootfs.tar.bz2

 

na het installeren van 7.2 wordt kernel1.bin niet meer beschreven maar linuxke.bin, wat het probleem oplevert dat ik de image niet meer kan restoren via Backupsuite. Als ik linuxke.bin van naam verander -> kernel1.bin dan lukt dit weer wel.......


Edited by loek6000, 5 February 2020 - 10:26.


Re: OpenPLi 7.2-release beschikbaar #374 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,588 posts

+1,738
Excellent

Posted 5 February 2020 - 12:01

Even meldden bij de maken van Backupsuite dan, die leest geen Nederlands.

 

Feit dat ik de enige ben? denk je dat ALLE bezitters van een Mutant HD51 deze site bezoeken en dat er geen 1 ook problemen hiermee ondervind en dat hier zullen posten? Feit is veel meer dat je dat niet kan beweren.

 

Nee, dat denk ik niet, maar jou statement dat die ook wel jou problemen zullen hebben is nog minder waard dan mijn bewering dat we die meldingen niet hebben.

 

Daarnaast is ook hier op het forum de HD51 een zeer populaire box, en zijn hier zat mondige gebruikers. Nog even los van het feit dat Enigma identiek is voor alle boxen.

 

Als jij een probleem hebt, dan moet daarvan de oorzaak gevonden worden.

  • Hoe heb je 7.2 er opgezet? Geflasht of geupdate van 7.0 / 7.1 ?
  • Hoe is de box geconfigureerd? Met de hand of via een settings restore ?
  • Indien via restore, gedaan via auto-restore na de flash, of met een handmatige actie (via Windows of FTP bijvoorbeeld) ?
  • Op welk device worden de opnames opgeslagen?
  • Zitten de storingen in de opnames zelf (als je ze via de PC afspeelt bv)?
  • CI module of smartcard?
  • Indien smartcard, welke softcam? En hangen er nog andere boxen aan die softcam?

Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: OpenPLi 7.2-release beschikbaar #375 HvD

  • New Member
  • 2 posts

0
Neutral

Posted 5 February 2020 - 17:06

Ook ik heb mijn VU+ DUO 4K op de verkeerde manier geupdate van 7.1 naar 7.2. Ik heb nu wel een probleem want ik kan het MENU niet meer bereiken. Er verschijnt dan een groen scherm en start 7.2 opnieuw op. Ook de DUO4K terugzetten in de fabriekstoestand lukt mij niet. Is dat mogelijk ? Want dan kan ik opnieuw beginnen  en updaten op de aanbevolen manier. Is er een manier om dit probleem op te lossen?



Re: OpenPLi 7.2-release beschikbaar #376 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,588 posts

+1,738
Excellent

Posted 5 February 2020 - 17:36

Kun je een telnet verbinding maken met de box? Dan kunnen we repareren zonder dat je gegevens kwijt raakt...


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: OpenPLi 7.2-release beschikbaar #377 HvD

  • New Member
  • 2 posts

0
Neutral

Posted 5 February 2020 - 19:35

Kun je een telnet verbinding maken met de box? Dan kunnen we repareren zonder dat je gegevens kwijt raakt...

Ik zou niet weten hoe dat moet. Als ik de VU+DUO 4K kan resetten installeer ik alles opnieuw. Dat is voor mij geen probleem en lijkt mij het eenvoudigst.



Re: OpenPLi 7.2-release beschikbaar #378 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,393 posts

+394
Excellent

Posted 5 February 2020 - 19:38

Als je gewoon vers flasht, dus zonder een ‘foute‘ backup, dan is het toch ook opgelost?


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: OpenPLi 7.2-release beschikbaar #379 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,588 posts

+1,738
Excellent

Posted 5 February 2020 - 21:38

En dat flashen doe je zo:

  • Formatteer een USB-stick met een FAT32-bestandssysteem
  • Download de USB image van https://openpli.org/...d/vuplus/Duo 4K
  • Pak de USB-image (het is een .zip-archief) op uw pc uit met je favoriete unzip-tool in de hoofdmap van je USB-stick. Het resultaat is dat u een map "vuplus" krijgt en in deze map een map "duo4k" waarin u de benodigde bestanden vindt.
  • Steek de voorbereide USB-stick in de voorkant van uw VU + Duo 4K-ontvanger
  • Koppel alle andere USB-apparaten los
  • Schakel Vu + Duo 4K uit (power-off, niet stand-by!).
  • Schakel Vu + Duo 4K weer in
  • Zodra de Duo 4K opstart, verschijnt het bericht "Update!" op het LCD-scherm. Druk op de start knop voor op de ontvanger, binnen 5 sec. Dit start het flash proces.
  • Na het flashen zal de ontvanger zich herstarten.
  • Verwijder de USB-stick en sluit eventueel losgekoppelde apparaten weer aan.

Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: OpenPLi 7.2-release beschikbaar #380 Peter1947

  • Member
  • 7 posts

0
Neutral

Posted 8 February 2020 - 17:25

Bij de overstap van OpenPLI 7.1 naar 7.2 had ik problemen met sommige CIFS mounts.
Na vele uren pielen kwam ik erachter dat de text invoervelden in de mount manager geen spaties meer mogen bevatten.
Deze spaties (bij user name bijvoorbeeld) werden geïnterpreteerd als field separator; bij versie 7.1 ging dit wel goed.
Het probleem is opgelost door de invoervelden waar spaties in voorkwamen te voorzien van dubbele aanhalingstekens.

Verder alle lof over OpenPLI, fijn dat dank zij de inzet van een relatief kleine groep vrijwilligers dit nog steeds mogelijk is.

Groeten

Peter




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users