Jump to content

Photo

OpenPLi 7.2-release beschikbaar

• Please log in to reply
535 replies to this topic

Re: OpenPLi 7.2-release beschikbaar #401 WanWizard

• PLi® Core member
  • 70,492 posts

+1,810
Excellent

Posted 1 March 2020 - 17:53

Het is een mount naar PC's met Windows 10; daar geven spaties nooit problemen.

Een opmerking in de wiki dat een text item dat spaties bevat tussen aanhalingstekens moet is voldoende.

Nee, dat is typisch windows.

En nee, dat probleem moet gewoon worden opgelost, maar dan kan ik pas doen als ik bij mijn test box kan...

Opgelost:

[Console] finished: mount -t cifs -o vers=3,sec=ntlmssp,rw,soft,noatime,nolock,username="user name",password="Pass Word!1",iocharset=utf8 '//172.16.1.31/Test' '/media/net/Test'

Morgen in 7.2-release.

Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Ultimate (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.

Re: OpenPLi 7.2-release beschikbaar #402 WanWizard

• PLi® Core member
  • 70,492 posts

+1,810
Excellent

Posted 2 March 2020 - 14:46

In de 7.2-release update van vandaag:

• Nieuwe image voor de Octagon SF8008 (nog geen multiboot support)
  • Nieuwe image voor de Edision OS Mini 4K
  • MT7601U Wifi driver voor de Qviart Lunix, en de Xsarius FusionHD / FusionHD SE / PureHD / PureHD SE
  • RemoteTimer plugin verwijderd (niet meer compatible), gebruik ter vervangging de fallback tuner timer
  • Ondersteuning voor GigaBlue Ultra SCR-LNB toegevoegd
  • Programma omschijving is nu zichtbaar bij timers
  • Bugfix: CIFS gebruikersnamen met spaties werken weer
  • Bugfix: Het aanmaken van een remote timer via de fallback als de zender is hernoemt werkt nu
  • Bugfix: Het aanpassen van een remote timer via de fallback werkt nu
  • Bugfix: Na een factory reset wordt een autoinstall nu niet meer uitgevoerd
  • Bugfix: Problemen met massa updates opgelost ( het 7.1 -> 7.2 probleem )
  • Bugfix: Problemen bij het bij opstarten importeren ven EPG opgelost
  • Bugfix: Probleem met het te snel zichtbaar worden van ondertiteling opgelost

Edited by WanWizard, 2 March 2020 - 21:13.
een aantal punten toegevoegd

Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Ultimate (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Re: OpenPLi 7.2-release beschikbaar #403 _HarmeN

• Senior Member
  • 765 posts

+4
Neutral

Posted 3 March 2020 - 13:38

Wel verrekte handig zo'n changelog, kan hier niet een apart topic voor komen zodat mensen er niet op gaan replyen (wat ik nu doe zeg maar) en het overzichtelijk blijft?

Vu+ Ultimo 4K (OpenPLI-9.0) :: 1x DVB-C FBC :: ZIGGO

Vu+ Ultimo 4K (OpenPLI-9.0) :: 1x DVB-C FBC + 1x DVB-S2 FBC :: ZIGGO

Re: OpenPLi 7.2-release beschikbaar #404 dolphs

• Senior Member
  • 987 posts

+8
Neutral

Posted 3 March 2020 - 13:49

ho ho - hier zat ik al even om te bidden,

ik kan nu dus op pak m beet 1800km gerust mijn update/ upgrade scriptje laten draaien:

#!/bin/sh

init 4
opkg update
for f in `opkg list-upgradable`; do opkg upgrade $f; done
reboot

Re: OpenPLi 7.2-release beschikbaar #405 WanWizard

• PLi® Core member
  • 70,492 posts

+1,810
Excellent

Posted 3 March 2020 - 15:01

Dat had altijd al gekunt, want dat doet een update per package, en dan heb je "het probleem" helemaal niet.

Re: OpenPLi 7.2-release beschikbaar #406 WanWizard

• PLi® Core member
  • 70,492 posts

+1,810
Excellent

Posted 3 March 2020 - 15:03

Wel verrekte handig zo'n changelog, kan hier niet een apart topic voor komen zodat mensen er niet op gaan replyen (wat ik nu doe zeg maar) en het overzichtelijk blijft?

Ik zal wel vragen of het er in de wiki bij kan. Ik heb het overigens gewoon uit https://github.com/O...its/release-7.2 gevist, want niemand houdt dit echt bij.

Re: OpenPLi 7.2-release beschikbaar #407 dolphs

• Senior Member
  • 987 posts

+8
Neutral

Posted 3 March 2020 - 15:22

Dat had altijd al gekunt, want dat doet een update per package, en dan heb je "het probleem" helemaal niet.

oh dan heb ik deze regel altijd verkeerd geïnterpreteerd " If you are currently on OpenPLi 7.0 or 7.1, DO NOT USE software update, but use the "Flash Image" menu option! "

Zal een dezer dagen dan eens een spin geven, thx

Re: OpenPLi 7.2-release beschikbaar #408 WanWizard

• PLi® Core member
  • 70,492 posts

+1,810
Excellent

Posted 3 March 2020 - 15:32

Het gaat daar over de software update functie uit het menu.

Het probleem is dat opkg fout omgaat met pre- en post scripts, op het moment dat je een update doet van meer dan 1 pakket (dus bv alleen naar "opkg update"). Dit gaat dus ook fout via de commandline, maar jij doet het per pakket, en dan speelt het probleem niet. opkg is in deze release update gepatched om dit probleem op te lossen.

Een tweede probleem was dat er een issue was rond versies van pakketten. Daardoor werken niet alle pakketten als "upgradable" gezien, en dan krijg je na een update een versie mix, en dat is vragen om ellende.

Dit probleem los je niet op met jou commandline, hoewel ik verwacht dat het na de vele wekelijkse builds wel minder is geworden. Als je zeker wilt weten dat alles netjes wordt geupdate kun je beter dit doen:

for f in `opkg list-installed`; do opkg install $f --force-reinstall; done

dat loopt een stuk langer, maar zorgt er wel voor dat elk pakket hierna de juiste versie heeft.

Re: OpenPLi 7.2-release beschikbaar #409 vikinger1953

• Senior Member
  • 123 posts

+1
Neutral

Posted 9 March 2020 - 14:35

hallo,was een tijdje niet online

mijn vraag is of nieuwe update pli 7.2.op Mutant 60 HD nu goed werkt voor ik hem erop zet?

Re: OpenPLi 7.2-release beschikbaar #410 vikinger1953

• Senior Member
  • 123 posts

+1
Neutral

Posted 9 March 2020 - 14:53

Kan ik via de image release  van  mijn box Mutant HD60 openpli- 7.2. release hd60-20200309_ emmc.zip erin plaatsen ?

Re: OpenPLi 7.2-release beschikbaar #411 Frenske

• Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,494 posts

+397
Excellent

Posted 9 March 2020 - 14:54

ja hoor, geen probleem wat mij betreft.

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.

Re: OpenPLi 7.2-release beschikbaar #412 vikinger1953

• Senior Member
  • 123 posts

+1
Neutral

Posted 9 March 2020 - 14:58

Hiervoor was de box gecrasht ,dus maar hopen dat hij het nu goed doet ;)

Edited by vikinger1953, 9 March 2020 - 14:59.

Re: OpenPLi 7.2-release beschikbaar #413 Frenske

• Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,494 posts

+397
Excellent

Posted 9 March 2020 - 17:05

Zaterdag nog een verse image geflasht via het recovery menu. Zo gepiept,

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.

Re: OpenPLi 7.2-release beschikbaar #414 Ronald69

• Senior Member
  • 84 posts

+2
Neutral

Posted 16 March 2020 - 17:09

In de release van 16-3-2020 zit hier de aanpassing in van het EPG probleem betreft timer? Lees nergens wat de aanpassing zou zijn van dit moment.

In de 7.2-release update van vandaag:

• Nieuwe image voor de Octagon SF8008 (nog geen multiboot support)
  • Nieuwe image voor de Edision OS Mini 4K
  • MT7601U Wifi driver voor de Qviart Lunix, en de Xsarius FusionHD / FusionHD SE / PureHD / PureHD SE
  • RemoteTimer plugin verwijderd (niet meer compatible), gebruik ter vervangging de fallback tuner timer
  • Ondersteuning voor GigaBlue Ultra SCR-LNB toegevoegd
  • Programma omschijving is nu zichtbaar bij timers
  • Bugfix: CIFS gebruikersnamen met spaties werken weer
  • Bugfix: Het aanmaken van een remote timer via de fallback als de zender is hernoemt werkt nu
  • Bugfix: Het aanpassen van een remote timer via de fallback werkt nu
  • Bugfix: Na een factory reset wordt een autoinstall nu niet meer uitgevoerd
  • Bugfix: Problemen bij het bij opstarten importeren ven EPG opgelost
  • Bugfix: Probleem met het te snel zichtbaar worden van ondertiteling opgelost

Edited by Ronald69, 16 March 2020 - 17:11.

Re: OpenPLi 7.2-release beschikbaar #415 WanWizard

• PLi® Core member
  • 70,492 posts

+1,810
Excellent

Posted 16 March 2020 - 18:16

Ik heb er nog geen tijd voor gehad, combinatie van erg druk, weinig tijd, en slechte gezondheid.

De enige aanpassing in Enigma is deze: https://github.com/O...bb2eb196335d763, en die heeft niks met de EPG van doen.

Ik zal eens kijken...

Re: OpenPLi 7.2-release beschikbaar #416 WanWizard

• PLi® Core member
  • 70,492 posts

+1,810
Excellent

Posted 16 March 2020 - 18:23

Sorry, had 'm wel klaar staan maar blijkbaar niet gepusht. Alsnog gedaan, dus in de volgende build moet 'ie er wel in zitten.

Re: OpenPLi 7.2-release beschikbaar #417 Frans B

• Senior Member
  • 110 posts

0
Neutral

Posted 19 March 2020 - 20:44

Ik heb sinds de laatste update al 2 keer het probleem gehad dat de AB niet meer werkte. Wel knipperende led op de decoder (vu-duo2 openpli 7,2). Na een reboot werkt alles weer. Maar dus 2 keer al.

Re: OpenPLi 7.2-release beschikbaar #418 vakemoeke

• Senior Member
  • 30 posts

0
Neutral

Posted 24 March 2020 - 20:55

ik heb een vu+ zero die we gebruiken in onze motorhome (camper). ik heb de update gedaan via het menu en de online flash image van image 7.1 naar image 7.2, het probleem dat ik ervaar is dat ik bij de gecodeerde zenders van Tv Vlaanderen geen beelden klank heb. De FTA zenders is geen probleem, daar heb ik zowel beeld als klank. Ik heb verschillende softcams geprobeerd, oscam, oscam-emu, cccam, niets helpt. Ook andere instellingen uitgeprobeerd maar wat ik ook doe nog steeds geen beeld, epg komt wel binnen, ik zie ook dat het satelliet signaal goed is, de tuner op alle mogelijke manieren ingesteld, handmatig en automatisch, niets helpt, wat ik ook doe of aanpas het resultaat is steeds geen beeld. Het Tv Vlaanderen kaartje werkt in onze andere decoders perfect zowel het originele als het 2de kaartje. Morgen terug image 7.0 erop en nog maar eens updaten naar 7.2. Indien het resultaat nog steeds hetzelfde is denk ik er sterk over om naar een andere image van een andere leverancier over te gaan. Sorry, ik ben jaren tevreden geweest over openpli, vanaf image 4,  maar dit gaat me toch een beetje te ver. Ik lees op de forums dat ik niet de enige ben met gelijkaardige en andere problemen sinds de update naar image 7.2. Voor deze update volgde ik de instructies die op de website en op de receiver gegeven werden, spijtig maar het is me deze keer niet gelukt om een werkende update uit te voeren wat ik ten zeerste betreur want ik was van mening dat openpli een van de beter images was en nog steeds is.

Re: OpenPLi 7.2-release beschikbaar #419 WanWizard

• PLi® Core member
  • 70,492 posts

+1,810
Excellent

Posted 24 March 2020 - 21:04

Als het goed is heb je een melding gehad dat je NIET moest updaten naar 7.2-release. Dan moet je dat niet alsnog doen.

Als je er toch iets nieuws op zet, flash dan gelijk 7.2-release.

Je installeert een nieuwe versie, als je dat niet doet met het terugzetten van een backup, dan heb je een Oscam met een nieuwe configuratie. De standaard is voor Canal Digitaal, voor TVV moet de de Canal Digitaal reader uitschakelen, en de TVV reader inschakelen. Meer is het niet.

En dan gelijk een tip voor de volgende keer: activeer de auto-backup in met menu, naar de harddisk of naar een USB stick, en laat die automatisch dagelijks maken.

Dan wordt na het flashen de backup automatisch terug gezet, eventueel geconverteerd naar een nieuw formaat indien nodig, en kun je gelijk weer kijken.

Re: OpenPLi 7.2-release beschikbaar #420 vakemoeke

• Senior Member
  • 30 posts

0
Neutral

Posted 25 March 2020 - 19:46

WanWizard, bedankt voor de inspirerende informatie. Ik ben eigenlijk dom geweest om niet daaraan te denken wat jij voorstelt.

Ik heb ondertussen de Vu+Zero opnieuw geflashd met een nieuwe OpenPli 7.2 relaise en via de web interface de nodige readers ingeschakeld
wat vrijwel onmiddellijk het beeld van TVV terug bracht.

Nu is alles terug in orde en draait alles zoals het zou moeten zijn.

Nogmaals dank voor de nuttige informatie.

Nog een vraagje in dit verband: we hebben nog een 3 tal decoders die ik graag zou willen voorzien van de nieuwste OpenPli image.

Het gaat hier over een Vu+Solo2 die als server dienst doet en twee Vu+Duo receivers die als 2de en 3de box ingesteld staan.

Kan ik de softcam instellingen die we nu ingesteld hebben gebruiken bij de overgang van de 7.1 image naar de 7.2 image?

Vriendelijke groeten, vakemoeke.

4 user(s) are reading this topic

0 members, 4 guests, 0 anonymous users