Jump to content


Photo

OpenPLi 7.2-release beschikbaar


  • Please log in to reply
535 replies to this topic

Re: OpenPLi 7.2-release beschikbaar #421 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,605 posts

+1,739
Excellent

Posted 25 March 2020 - 20:15

Aldoende leert men... ;)

 

Kan ik de softcam instellingen die we nu ingesteld hebben gebruiken bij de overgang van de 7.1 image naar de 7.2 image?

 

USB stick er in steken, autobackup maken, 7.2-release op de box flashen, bij het opstarten aangeven dat je de backup terug wilt zetten (en dat gebeurt ook als je niet reageert).

 

En dat werkt de box na het flashen exact hetzelfde als ervoor. Dus als het nu allemaal werkt, dan werkt het straks ook.
 


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: OpenPLi 7.2-release beschikbaar #422 vakemoeke

  • Senior Member
  • 30 posts

0
Neutral

Posted 25 March 2020 - 20:50

WanWizard, nogmaals bedankt voor de uitleg.

 

Heel binnenkort ga ik de andere receivers ook aanpakken en de nieuwe image erop flashen, rekening houdend met het vrouwke hier ten huizen zodat zij kan blijven kijken in de mate van het mogelijke.

Nu gaat het wel lukken, mijn geest is weer een beetje helderder geworden, zoals jij zegt: al doende leert men en men is nooit te oud om (bij) te leren.



Re: OpenPLi 7.2-release beschikbaar #423 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,605 posts

+1,739
Excellent

Posted 25 March 2020 - 20:56

Succes, en bij twijfel of vragen gewoon aan de bel trekken, daar zijn we medegebruikers voor.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: OpenPLi 7.2-release beschikbaar #424 TonVerkleij

  • Member
  • 9 posts

0
Neutral

Posted 29 March 2020 - 21:29

Hallo,

 

ik kan dus de 7.2 versie van 30-03-2020 flashen,  zitten daar de nieuwe zenderlijsten bij zoals bij een reguliere update of moet is die separaat installeren?

Wanneer is het wel mogelijk om via de software update functie de nieuwste versie + zenderlijsten te installeren?

 

Groeten, Ton.



Re: OpenPLi 7.2-release beschikbaar #425 TonVerkleij

  • Member
  • 9 posts

0
Neutral

Posted 29 March 2020 - 21:42

Correctie op mijzelf,  de fout zit in de update procedure van 7.1 zie ik, dat is ook de versie op mijn Vu+duo2, ik zal de nieuwe versie met backup flashen.

Als deze dan goed is geinstalleerd neem ik aan dat er dan weer wel updates via het update menu plaats kunnen vinden?

Hallo,

 

ik kan dus de 7.2 versie van 30-03-2020 flashen,  zitten daar de nieuwe zenderlijsten bij zoals bij een reguliere update of moet is die separaat installeren?

Wanneer is het wel mogelijk om via de software update functie de nieuwste versie + zenderlijsten te installeren?

 

Groeten, Ton.



Re: OpenPLi 7.2-release beschikbaar #426 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,605 posts

+1,739
Excellent

Posted 29 March 2020 - 23:01

Als deze dan goed is geinstalleerd neem ik aan dat er dan weer wel updates via het update menu plaats kunnen vinden?

 
Ja.
 

zitten daar de nieuwe zenderlijsten bij zoals bij een reguliere update of moet is die separaat installeren?

 

In OpenPLi zit niks "standaard". Heb je die nu geiinstalleerd staan, dan komen die na een restore van de backup weer gewoon terug (laatste versie). Zo niet, dan moet je die eenmalig nog installeren vanuit applicaties.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: OpenPLi 7.2-release beschikbaar #427 Loui (PD1LOI)

  • Senior Member
  • 4,529 posts

+140
Excellent

Posted 30 March 2020 - 09:19

 Een vraag, Is OpenPli 7.3 al in de maak voor de gewone gebruiker om te testen?



Re: OpenPLi 7.2-release beschikbaar #428 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,639 posts

+459
Excellent

Posted 30 March 2020 - 09:24

Nee.

 

Mag ik vragen waarom je dit vraagt en wat je mogelijk aan aanpassingen/toevoegingen/verbeteringen, verwacht?


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: OpenPLi 7.2-release beschikbaar #429 Loui (PD1LOI)

  • Senior Member
  • 4,529 posts

+140
Excellent

Posted 30 March 2020 - 09:29

Nee.

 

Mag ik vragen waarom je dit vraagt en wat je mogelijk aan aanpassingen/toevoegingen/verbeteringen, verwacht?

Nou gewoon nieuwsgierheid, 7.2 werk bij mij uitstekend daar niet om. maar ik experimenteer graag net als mijn andere hobby DMR portofoons programmeren en aanpassen https://www.dmrtechn...msg3007#msg3007


Edited by Loui (PD1LOI), 30 March 2020 - 09:30.


Re: OpenPLi 7.2-release beschikbaar #430 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,639 posts

+459
Excellent

Posted 30 March 2020 - 09:32

Duidelijk, ook bij jou slaat, net als bij een heleboel anderen, de verveling toe ;) ;)


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: OpenPLi 7.2-release beschikbaar #431 Loui (PD1LOI)

  • Senior Member
  • 4,529 posts

+140
Excellent

Posted 30 March 2020 - 10:40

Duidelijk, ook bij jou slaat, net als bij een heleboel anderen, de verveling toe ;)  ;)

Precies Ik heb nu alle klusjes in huis al gedaan Hi



Re: OpenPLi 7.2-release beschikbaar #432 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,605 posts

+1,739
Excellent

Posted 30 March 2020 - 11:42

7.3-release komt pas als de nieuwe multiboot code klaar is, daar wordt nu met andere teams aan gewerkt.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: OpenPLi 7.2-release beschikbaar #433 Loui (PD1LOI)

  • Senior Member
  • 4,529 posts

+140
Excellent

Posted 30 March 2020 - 11:49

7.3-release komt pas als de nieuwe multiboot code klaar is, daar wordt nu met andere teams aan gewerkt.

Top! we zien het vanzelf wel verschijnen. @ Tech ik woon dan wel in Almere, maar mijn achterhoekse mentaliteit ben ik nog niet kwijt. :P  :D



Re: OpenPLi 7.2-release beschikbaar #434 Lutz

  • Senior Member
  • 746 posts

+1
Neutral

Posted 1 April 2020 - 05:49

Mijn twee vu+ ontvangers stellen voor om in plaats van 168 pakketen bij te werken een nieuw image te flashen. Is er dan van de oude versie 7.2 zo veel veranderd dat men 168 pakketjes moet verversen of wat is de redenen erachter? Ik vrees dat ik na het flashen opnieuw 168 pakketn kan bijwerken...


<p>VU+Duo2, VU Solo SE, DM800HD se R.I.P, Visiosat Big Bisat schotel met QuadLnbs voor Astra 1 - 3, Hotbird

Re: OpenPLi 7.2-release beschikbaar #435 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,639 posts

+459
Excellent

Posted 1 April 2020 - 07:26

Nee, ik denk dat er iets in het bouwproces is gebeurd waardoor alle pakketten opnieuw zijn gebouwd, als je nu flasht, heb je de nieuwste versie en staan de pakketten op dezelfde revision als de laatste build.

 

Als je het niet zeker weet en je bent tevreden met de huidige versie zie ik het nut van de update niet in, er is de laatste tijd nagenoeg niets gewijzigd.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: OpenPLi 7.2-release beschikbaar #436 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,605 posts

+1,739
Excellent

Posted 1 April 2020 - 12:29

Er is een VU+ BSP update geweest op 18 maart, dus de image kan inderdaad een fors aantal updates daardoor hebben, want vaak betekent een BSP update een rebuild van de kernel.

 

Daar is dan binair gezien niks in veranderd, maar een rebuild betekent een hoger versie nummer, en een hoger versie nummer betekent een pakket update...


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: OpenPLi 7.2-release beschikbaar #437 satelitejack

  • Senior Member
  • 63 posts

0
Neutral

Posted 2 April 2020 - 12:13

Ik doe altijd updaten gewoon om te proberen en het werkt dan ook prima maar worden de nieuwe images ook echt groter en bijvoorbeeld zwaarder tegen over 6.2 stable zeg maar ?



Re: OpenPLi 7.2-release beschikbaar #438 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,605 posts

+1,739
Excellent

Posted 2 April 2020 - 13:14

Over het algemeen worden images met de tijd groter, dat is inherent aan meer functionaliteit. Voor OpenPLi 8 zullen er dus een aantal boxen afvallen, wegens te weinig flash memory.

 

Zwaarder zou ik niet zeggen, maar wellicht is dat meer gerelateerd aan de hardware. Net als Windows 10 niet echt soepel draait op een PC van 10 jaar oud...


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: OpenPLi 7.2-release beschikbaar #439 satelitejack

  • Senior Member
  • 63 posts

0
Neutral

Posted 2 April 2020 - 13:16

Over het algemeen worden images met de tijd groter, dat is inherent aan meer functionaliteit. Voor OpenPLi 8 zullen er dus een aantal boxen afvallen, wegens te weinig flash memory.

 

Zwaarder zou ik niet zeggen, maar wellicht is dat meer gerelateerd aan de hardware. Net als Windows 10 niet echt soepel draait op een PC van 10 jaar oud...

Dankje dat is dus wat ik wilde weten ik heb zelf een zgemma h2h btw



Re: OpenPLi 7.2-release beschikbaar #440 hro

  • Senior Member
  • 2,557 posts

+756
Excellent

Posted 2 April 2020 - 13:40

Over het algemeen worden images met de tijd groter, dat is inherent aan meer functionaliteit. Voor OpenPLi 8 zullen er dus een aantal boxen afvallen, wegens te weinig flash memory.

 

 

als er nog maar ruimte over blijft voor de kanalenlijsten... deze groeien ook in omvang door steeds meer (gewaardeerde) streams... gemiddeld is een kanalenlijst thans 1 Mb.


Mutant HD51 via Wave T55 (5 lnb's: 9/13/19/23/28 oost) + Edision Mio 4K via Triax 1,2 meter met usals disecq.



0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users