Jump to content


Photo

OpenPLi 7.2-release beschikbaar


  • Please log in to reply
535 replies to this topic

Re: OpenPLi 7.2-release beschikbaar #461 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 69,117 posts

+1,763
Excellent

Posted 6 April 2020 - 18:47

Ik heb het niet over images, maar over backups, als je bijvoorbeeld de dagelijkse maakt op een USB stick, maar er staat nog een oude op de harddisk, dan wordt bij een restore die oude eerder gevonden.

 

Dus beter maar 1 device gebruiken voor het maken van backups, en de andere verwijderen.

 

De backup zelf heeft nog helemaal geen benul van multiboot, dat is ook nog een dingetje, als je bv 6.2-release en 7.2-release in multiboot hebt, wil je niet dat die elkaars backup overschrijven.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Ultimate (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: OpenPLi 7.2-release beschikbaar #462 Guest-*4281541*

  • Guest
  • 131 posts

+2
Neutral

Posted 20 April 2020 - 16:13

Na het stopzetten van de time-shift gaat deze naar ‘Radio’ ipv TV.
VUplus duo2 met laatste update.

Re: OpenPLi 7.2-release beschikbaar #463 Solo-2

  • Senior Member
  • 254 posts

0
Neutral

Posted 22 April 2020 - 11:51

Hallo

 

Er staat bij de software updates al enkele weken 168 updates dit is zeer verwarrend omdat je dan denkt steeds te moeten flashen.

 

Maandag stonden er 171 updates, dus ging het maar om 3 updates.

 

Reciever solo/solo2


Vu+Solo2 met OpenPLI Python3 DiSEqC A/B/C/D 2 kabels.

Vu+solo als fallback met OpenPLI Python3.


Re: OpenPLi 7.2-release beschikbaar #464 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 69,117 posts

+1,763
Excellent

Posted 22 April 2020 - 13:03

Het aantal updates wordt bepaald door opkg, via het commando

opkg list-upgradable

De vraag is niet zo zeer waarom dat aantal daar staat, maar waarom het niet weg is na een update.

 

Je zou eens met telnet/ssh in kunnen loggen, en dit uit kunnen voeren:

opkg update
opkg upgrade

en kijken of je foutmeldingen ziet?

 


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Ultimate (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: OpenPLi 7.2-release beschikbaar #465 Guest-*4281541*

  • Guest
  • 131 posts

+2
Neutral

Posted 22 April 2020 - 13:46

Nobody?
Is het een bekende bug?

Re: OpenPLi 7.2-release beschikbaar #466 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 69,117 posts

+1,763
Excellent

Posted 22 April 2020 - 13:49

Ik heb het nog nooit gezien. Welke handelingen voer je precies uit?


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Ultimate (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: OpenPLi 7.2-release beschikbaar #467 Guest-*4281541*

  • Guest
  • 131 posts

+2
Neutral

Posted 22 April 2020 - 13:54

Ik kan het niet beter omschrijven als dit:
“Na het stopzetten van de time-shift gaat deze naar ‘Radio’ ipv TV.”

Ik kijk n programma, moet even weg, schakel dan time-shift in, kom ik terug, kijk ik via Play weer verder.
Wanneer ik nu stop, dan schakelt het systeem terug naar Radio ipv TV waar deze op stond.

Re: OpenPLi 7.2-release beschikbaar #468 HPPli

  • Senior Member
  • 1,886 posts

+36
Good

Posted 22 April 2020 - 14:25

Na het stopzetten van de time-shift gaat deze naar ‘Radio’ ipv TV.
VUplus duo2 met laatste update.

 

Vreemd, mijn Vu+Duo2 gaat na het stopzetten van de timeshift direct terug naar het live TV kanaal.

 

Is dus zeker geen sprake van een bug in OpenPli, maar een omgevallen bitje (ergens) in jouw Duo2.

Misschien opnieuw flashen en een frisse configuratie maken.



Re: OpenPLi 7.2-release beschikbaar #469 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,851 posts

+189
Excellent

Posted 22 April 2020 - 14:33

Er is een setting die bepaald wat er na het afspelen gebeurd, maar daar is geen keuze voor specifiek Radio of TV. Je zou een debug kunnen starten en dan deze handeling herhalen en daarna de log hier plaatsen.

 

https://wiki.openpli...g_from_the_menu


Edited by 40H3X, 22 April 2020 - 14:33.

Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: OpenPLi 7.2-release beschikbaar #470 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 69,117 posts

+1,763
Excellent

Posted 22 April 2020 - 14:46

Net even geprobeerd op de enige box die ik hier heb, een Zgemma H9.

 

NPO 1 op gezet, pause in gedrukt, timeshift even laten lopen, daarna op de stop knop gedrukt. Je krijgt dat het "timeshift stop" menu, en daar kies ik gewoon voor stoppen. Het beeld blijft gewoon op NPO 1 staan.

 

Ik kan niet bij mijn Duo2 op dit moment, dus of het iets box specifieks is, kan ik niet testen.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Ultimate (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: OpenPLi 7.2-release beschikbaar #471 Solo-2

  • Senior Member
  • 254 posts

0
Neutral

Posted 22 April 2020 - 19:32

Het aantal updates wordt bepaald door opkg, via het commando

opkg list-upgradable

De vraag is niet zo zeer waarom dat aantal daar staat, maar waarom het niet weg is na een update.

 

Je zou eens met telnet/ssh in kunnen loggen, en dit uit kunnen voeren:

opkg update
opkg upgrade

en kijken of je foutmeldingen ziet?

Bestand bijgevoegd

Attached Files


Vu+Solo2 met OpenPLI Python3 DiSEqC A/B/C/D 2 kabels.

Vu+solo als fallback met OpenPLI Python3.


Re: OpenPLi 7.2-release beschikbaar #472 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 69,117 posts

+1,763
Excellent

Posted 22 April 2020 - 19:38

Hij heeft ze allemaal netjes geupdate zo te zien. Jammer dat de "list-upgrdable" er niet bij zit, zodat ik geen versies kan vergelijken.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Ultimate (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: OpenPLi 7.2-release beschikbaar #473 Solo-2

  • Senior Member
  • 254 posts

0
Neutral

Posted 22 April 2020 - 19:43

Na die commando's zijn die 168 pakketten weg doe ik dan weer een flash image online staan die 168 er weer in.


Vu+Solo2 met OpenPLI Python3 DiSEqC A/B/C/D 2 kabels.

Vu+solo als fallback met OpenPLI Python3.


Re: OpenPLi 7.2-release beschikbaar #474 Solo-2

  • Senior Member
  • 254 posts

0
Neutral

Posted 22 April 2020 - 19:54

Bestand list-upgradable bijgevoegd.

Attached Files


Vu+Solo2 met OpenPLI Python3 DiSEqC A/B/C/D 2 kabels.

Vu+solo als fallback met OpenPLI Python3.


Re: OpenPLi 7.2-release beschikbaar #475 Solo-2

  • Senior Member
  • 254 posts

0
Neutral

Posted 22 April 2020 - 20:17

Afbeelding.

Attached Files


Vu+Solo2 met OpenPLI Python3 DiSEqC A/B/C/D 2 kabels.

Vu+solo als fallback met OpenPLI Python3.


Re: OpenPLi 7.2-release beschikbaar #476 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 69,117 posts

+1,763
Excellent

Posted 22 April 2020 - 20:19

Na die commando's zijn die 168 pakketten weg doe ik dan weer een flash image online staan die 168 er weer in.

 

Even gekeken, hoewel het vreemd lijkt, is het wel verklaarbaar.

 

Er bestaan 3 soorten packages:

  • box speciek (machine arch)
  • cpu-type speciek (tune arch)
  • generiek

De eerste zijn voor elke box anders, de tweede worden gedeeld door alle boxen met dezelfde CPU architectuur, de derde zijn voor alle boxen hetzelfde.

 

De 168 pakketten komen uit de tweede en derde categorie.

 

Om een voorbeeld te geven: er is iets veranderd waardoor alle samba pakketten opnieuw gebouwd moeten worden. Voor jou box type is versie 4.6.2 release 3.4 gebouwd, en die zit in de USB image. Echter, daarna is er nog een box gebouwd met dezelfde cpu architectuur, daarvoor is samba ook gebouwd, en die heeft release 3.5 gekregen.

 

Omdat beide boxen dezelfde package feed delen, ziet jou box dus ineens die release 3.5 staan, vind dat een update op de 3.4 die hij heeft, en zegt "updaten graag!".

 

Root cause van dit probleem is dat bitbake, de toolset die voor het bouwen gebruikt wordt, niet correct detecteert dat die feed gedeeld is,en dat dat opnieuw bouwen helemaal niet nodig is.

 

Dit probleem is bij de volgende build weer weg, aannemende daar daarvoor niet opnieuw een herbouw start. Want die builds krijgen dan allemaal de laatste release die er al staat.

 

Ik hoop dat het wat duidelijker geworden is?


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Ultimate (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: OpenPLi 7.2-release beschikbaar #477 Solo-2

  • Senior Member
  • 254 posts

0
Neutral

Posted 22 April 2020 - 20:34

Duidelijk.

 

Hij zal dus nooit die 168 pakketten downloaden?

 

Als ik afgelopen maandag via software update die toen 171 pakketten 168+3 aangaf zou downloaden worden er dan 3 pakketten gedownload?


Vu+Solo2 met OpenPLI Python3 DiSEqC A/B/C/D 2 kabels.

Vu+solo als fallback met OpenPLI Python3.


Re: OpenPLi 7.2-release beschikbaar #478 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 69,117 posts

+1,763
Excellent

Posted 22 April 2020 - 22:19

Jawel, voor de package manager is r3.5 een update op r.3.4. Dat die twee binair dezelfde zijn, dat kan hij niet zien.

 

Dus nee, 171 packages als output van "opkg list-updateble" betekent 171 packages downloaden en installeren.

 

Dat kan alleen maar opgelost worden door elke build twee keer te draaien, wat zo'n 8 uur aan een build run toevoegd.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Ultimate (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: OpenPLi 7.2-release beschikbaar #479 Guest-*4281541*

  • Guest
  • 131 posts

+2
Neutral

Posted 26 April 2020 - 23:18

Na het stopzetten van de time-shift gaat deze naar ‘Radio’ ipv TV.
VUplus duo2 met laatste update.

 
Vreemd, mijn Vu+Duo2 gaat na het stopzetten van de timeshift direct terug naar het live TV kanaal.
 
Is dus zeker geen sprake van een bug in OpenPli, maar een omgevallen bitje (ergens) in jouw Duo2.
Misschien opnieuw flashen en een frisse configuratie maken.

Hoi,
Opnieuw een flash gedaan en of de duivel ermee spelende is, komt nu de TV weer terug.

Re: OpenPLi 7.2-release beschikbaar #480 Guest-*4281541*

  • Guest
  • 131 posts

+2
Neutral

Posted 26 April 2020 - 23:20

Net even geprobeerd op de enige box die ik hier heb, een Zgemma H9.
 
NPO 1 op gezet, pause in gedrukt, timeshift even laten lopen, daarna op de stop knop gedrukt. Je krijgt dat het "timeshift stop" menu, en daar kies ik gewoon voor stoppen. Het beeld blijft gewoon op NPO 1 staan.
 
Ik kan niet bij mijn Duo2 op dit moment, dus of het iets box specifieks is, kan ik niet testen.


Hoi,
De box opnieuw een flash gegeven en gaat nu wel terug naar TV.


0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users