Jump to content


Photo

OpenPLi 7.2-release beschikbaar


  • Please log in to reply
535 replies to this topic

Re: OpenPLi 7.2-release beschikbaar #501 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,590 posts

+1,738
Excellent

Posted 23 May 2020 - 14:17

Als je geen netwerk hebt aangesloten werkt het restoren van een backup maar half, en werkt ook het ophalen van de package index files niet.

 

Die laatste worden gecached, dus als je direct daarna een plugin wil installeren werkt dat niet, want de index is er niet. Na die koude start had het ongetwijfeld wel weer gewerkt.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: OpenPLi 7.2-release beschikbaar #502 humptydumpty

  • Member
  • 13 posts

+1
Neutral

Posted 28 May 2020 - 11:30

Ik heb een vu+ zero 4k met pli 6.2 (2019-05-12) kernel 4.1.20
Als ik bij menu -> image flashen kijk kan ik kiezen uit de 6.2 release of de 7.2
Kan ik op die manier naar 7.2 flashen met backup of moet ik dat met een usb stick doen? (Kan die namelijk ff niet vinden) (internet verbinding is goed, webcams streamen gaat namelijk perfect)

Mijn dank.

Re: OpenPLi 7.2-release beschikbaar #503 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,794 posts

+187
Excellent

Posted 28 May 2020 - 11:44

Ja, dat is vanaf versie 6.1 mogelijk cq. de "de" manier van flashen vandaag de dag, zo gepiept. Tijdens het proces wordt er gevraagd om een backup weg te schrijven, als je geen HDD in de box hebt, moet er een (lege) USBstick aan voor het proces begint.


Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: OpenPLi 7.2-release beschikbaar #504 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,395 posts

+394
Excellent

Posted 28 May 2020 - 11:46

Hoe dan ook heb je een usb stick nodig. Tijdens het online flashen wordt de stick gebruikt als tijdelijke opslag. Verder hoef je niets te doen. De backup wordt op de stick gezet, de image wordt gedownload, uitgepakt, geïnstalleerd en de box herstart en de backup wordt gerestored. Binnen een paar minuten weer up and running terwijl jij koffie hebt gezet.


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: OpenPLi 7.2-release beschikbaar #505 humptydumpty

  • Member
  • 13 posts

+1
Neutral

Posted 4 June 2020 - 13:05

Dank jullie wel! Het is gelukt. Zappen gaat alleen wat moeizamer. Schakelt over, even beeld dan zwart en dan weer beeld. (1seconde) Ik zal er eens andere settings in schieten. Kijken hoe dat gaat. Nogmaals mijn dank voor de hulp.

Re: OpenPLi 7.2-release beschikbaar #506 Solo-2

  • Senior Member
  • 254 posts

0
Neutral

Posted 10 June 2020 - 19:05

Ik wil het probleem toch even melden, de laatste update 42 bestanden geven op de Vu+ Solo en Duo het volgende probleem: de boxen starten niet meer op het enige wat nog wil is de box opnieuw flashen met een usb stick met het image van 20200601 daarna werkt alles weer.

 

De boxen zijn ook niet meer te benaderen met telnet.

 

ik had op 1 juni dat probleem en iemand in mij familie had het zelfde probleem de box doet niets meer.


Vu+Solo2 met OpenPLI Python3 DiSEqC A/B/C/D 2 kabels.

Vu+solo als fallback met OpenPLI Python3.


Re: OpenPLi 7.2-release beschikbaar #507 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,590 posts

+1,738
Excellent

Posted 10 June 2020 - 19:09

Het is in ieder geval geen algemeen probleem, anders had hier alles rood gestaan.

 

Beide boxen zijn oud, met weinig flash memory, flash gewoon vol geweest wellicht?


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: OpenPLi 7.2-release beschikbaar #508 Solo-2

  • Senior Member
  • 254 posts

0
Neutral

Posted 10 June 2020 - 19:15

Ik heb geen idee, op mijn solo staat alleen het Openpli image op en de zenderlijst verder niets.

 

kan ik nog iets uitzoeken waar dit aan kan liggen?

 

Memfree: 2986 kb


Edited by Solo-2, 10 June 2020 - 19:24.

Vu+Solo2 met OpenPLI Python3 DiSEqC A/B/C/D 2 kabels.

Vu+solo als fallback met OpenPLI Python3.


Re: OpenPLi 7.2-release beschikbaar #509 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,590 posts

+1,738
Excellent

Posted 10 June 2020 - 19:31

memfree is geheugen, flash is disk (zoals een usb stick of sd kaart).

 

Je moet niet alleen ruimte vrij hebben voor het normale werk, er moet voldoende vrij zijn om al die updates te downloaden en uit te pakken.

 

Sommige oudere boxen hebben maar een paar Mb vrij, en dan is het snel gebeurd.

 

Met oude boxen kun je beter flashen:

 

Zorg dat de box opslag heeft (interne schijf of een USB stick achter in de box. Kies daarna autobackup in het menu, kies de opslag als doel voor de backup. Eventueel kun je deze ook dagelijks laten draaien. Hierna kun je vanuit het menu via Flash Image een nieuwe image flashen (eventueel nog met een extra backup vooraf), en ben je met een minuut of 5 weer up and running. De backup wordt na de flash weer automatisch terug gezet.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: OpenPLi 7.2-release beschikbaar #510 Solo-2

  • Senior Member
  • 254 posts

0
Neutral

Posted 10 June 2020 - 19:58

De usb stick is nog bijna leeg.

 

Ik heb de box nog een keer online geflashed met het image van 20200525 met terug zetten backup toen de 42 updates via software update toen dat klaar was deed de box niks meer alleen het groen lampje brand, usb stick verwijderd en de box opnieuw opstarten help ook niet.

 

dus moet iets zijn in de update van die 42 bestanden.

 

Omdat 2 boxen dit zelfde probleem hebben na een update van 42 bestanden moet het haast daar wel inzitten.


Edited by Solo-2, 10 June 2020 - 20:03.

Vu+Solo2 met OpenPLI Python3 DiSEqC A/B/C/D 2 kabels.

Vu+solo als fallback met OpenPLI Python3.


Re: OpenPLi 7.2-release beschikbaar #511 Solo-2

  • Senior Member
  • 254 posts

0
Neutral

Posted 10 June 2020 - 20:30

Box nog een keer met een usb stick geflased met image van 20200525 groene lampje knippert usb stick verwijderd box start op in de wizard taal ingesteld op nederlands toen de wizard afgebroken daarna alle 42 updates binnen gehaald en de box doet niks meer.


Vu+Solo2 met OpenPLI Python3 DiSEqC A/B/C/D 2 kabels.

Vu+solo als fallback met OpenPLI Python3.


Re: OpenPLi 7.2-release beschikbaar #512 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,395 posts

+394
Excellent

Posted 10 June 2020 - 21:16

Ik heb geen idee, op mijn solo staat alleen het Openpli image op en de zenderlijst verder niets.

Dat laatste doet mij vermoeden dat het menu ook gewoon werkt en dat je ‘enkel‘ geen beeld hebt of mogelijk geen ontvangst. Of klopt mijn voorzichtige conclusie niet?


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: OpenPLi 7.2-release beschikbaar #513 Solo-2

  • Senior Member
  • 254 posts

0
Neutral

Posted 10 June 2020 - 21:27

Klopt niet box werkt gewoon na een flash online of met een usb stick.

 

Heb nog een keer geflashed met een usb stick maar nu in het menu software update voor optie 2 gekozen je ziet telkens een spinner die steeds langzamer gaat tot zelf stilstaan

toen kwam de melding update 21/42 toen weer een spinner die heel langzaam ging tot zelf stilstaan maar dit keer startte de box wel door.

 

@ Frenske Na de update doet de box niks meer en start niet meer op bij iemand in mij familie met een vu+duo die mij het zelfde probleem vertelde vandaar dat ik er hier ook melding van maak.


Edited by Solo-2, 10 June 2020 - 21:30.

Vu+Solo2 met OpenPLI Python3 DiSEqC A/B/C/D 2 kabels.

Vu+solo als fallback met OpenPLI Python3.


Re: OpenPLi 7.2-release beschikbaar #514 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,395 posts

+394
Excellent

Posted 10 June 2020 - 22:15

Nu kan het zomaar zijn dat de oudere modellen last hebben van de (te) grote images. Ik heb onlangs bewust een oudere 6.2 image in een Uno geflasht omdat deze box ook onverklaarbare minor maar wel vervelende issues vertoonde. So far so good want ik heb nog niets gehoord.


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: OpenPLi 7.2-release beschikbaar #515 Solo-2

  • Senior Member
  • 254 posts

0
Neutral

Posted 10 June 2020 - 22:28

Denk dat ook dat het aan de grote van het image ligt.

 

Mijn Solo2 haalde die 42 updates gewoon binnen zonder problemen.


Vu+Solo2 met OpenPLI Python3 DiSEqC A/B/C/D 2 kabels.

Vu+solo als fallback met OpenPLI Python3.


Re: OpenPLi 7.2-release beschikbaar #516 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,395 posts

+394
Excellent

Posted 10 June 2020 - 22:38

Het ligt dan feitelijk aan het te bescheiden geheugen van de oude(re) hardware. Probeer 6.2 maar en niet meer updaten. Het is zoals het is. Uiteraard áls gebleken is dat daar het probleem zit.


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: OpenPLi 7.2-release beschikbaar #517 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,590 posts

+1,738
Excellent

Posted 10 June 2020 - 22:51

Box flashen, eventueel backup restoren, en dan:

 

Menu - Informatie - Uw ontvanger.

 

Gele toets indrukken, dan pijltje rechts totdat je het "df" scherm hebt. Zoek in de "Mounted on" kolom naar "/", daarvoor staat de hoeveelheid flash gebruikt en nog beschikbaar.

 

Als het Use% bij een oude box over de 90% zit, dan zit je echt wel in de rode zone...


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: OpenPLi 7.2-release beschikbaar #518 Solo-2

  • Senior Member
  • 254 posts

0
Neutral

Posted 11 June 2020 - 09:04

Het probleem heeft niks te maken met een usb stick.

 

Na die 42 updates als dat klaar is doet de box gelijk niks meer.

 

Als dat zwart witte logo van de aarde weg gaat doet de box niks meer start niet meer door.


Edited by Solo-2, 11 June 2020 - 09:06.

Vu+Solo2 met OpenPLI Python3 DiSEqC A/B/C/D 2 kabels.

Vu+solo als fallback met OpenPLI Python3.


Re: OpenPLi 7.2-release beschikbaar #519 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,636 posts

+459
Excellent

Posted 11 June 2020 - 16:04

Het probleem heeft niks te maken met een usb stick.

 

Na die 42 updates als dat klaar is doet de box gelijk niks meer.

 

Als dat zwart witte logo van de aarde weg gaat doet de box niks meer start niet meer door.

Wie heeft het dan over een USB stick die niet groot genoeg zou wezen? Het gaat om intern flash geheugen in de STB, niet over een stick....


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: OpenPLi 7.2-release beschikbaar #520 hotatomic

  • Senior Member
  • 146 posts

+4
Neutral

Posted 11 June 2020 - 17:57

word er in 6.2 nog wel zenderlijst geupdate ? merk ook dat de solo met de nieuwe 7 images het toch zwaar krijgt. D8 dat er in de 6 image geen update meer mogelijk was en daarom deze ontvangers maar geupdate naar 7 gaat alleen om de maandelijkse update van de zenderlijst. Mocht dit alsnog gewoon kunnen dan gaan die weer terug naar 6.2 :)

gr




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users