Jump to content


Photo

OpenPli Release 7.2 problemen.


  • Please log in to reply
233 replies to this topic

Re: OpenPli Release 7.2 problemen. #21 HPPli

  • Senior Member
  • 1,882 posts

+36
Good

Posted 7 December 2019 - 19:38

Intussen is die aankondiging weer 'open' gezet omdat de feed issues zijn opgelost. :)

 

Zo is het eind goed al goed, jammer dat @Frenske zijn citaat heeft laten staan en zelfs rood heeft gemarkeerd (zelfs tussentijds veranderd :rolleyes: ). Vindt dit niet passen op het Openpli board. 


Edited by HPPli, 7 December 2019 - 19:40.


Re: OpenPli Release 7.2 problemen. #22 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 7 December 2019 - 19:41

Je hebt geen flauw benul van wat er fout gegaan is, je zwamt maar een deel in de rondte, Het heeft helemaal niks met versies, linken, of omzetten te maken.

 

Je had ook gewoon kunnen wachten totdat we hadden geannonceerd dat er een nieuwe versie was, dan had je dit probleem helemaal niet gehad.

 

Ik stel voor dat jij op mijn stoel komt zitten, en alles dat ik doe, ontdanks mijn medische beperkingen en geheel gratis en voor niks, van me overneemt. Deal? Zo niet, dan stel ik voor dat je je schuif in het vervolg gesloten houd.

Kom maar op met die handel dan kom ik wel naar de UK een lekkere pint drinken, misschien kun je onder het genot daarvan nog wat van me leren. :P


73's

PE1AQZ


Re: OpenPli Release 7.2 problemen. #23 Ronnie1966

  • Senior Member
  • 232 posts

+8
Neutral

Posted 7 December 2019 - 20:06

@Team,

 

weer een mooi stukje werk afgeleverd. Heb RC vervangen en dit ging zonder enig probleem d.m.v. een online flash

Ga zo door helemaal top.

Het enige wat ik mij afvraag is: waarom start hij altijd na een online flash op met cccam?

 

Groet Ronnie1966


VU+ Ultimo 4K OpenPli 8.3 latest 1TB
Gigablue ULTRA UHD OpenPli 8.3
VU+ Zero 4K OpenPli 8.3
Samsung 65” Neo QLED 8K 65QN900A

Bose Soundbar 900 White
Synology 218+ Play 2x 3TB


Re: OpenPli Release 7.2 problemen. #24 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,274 posts

+691
Excellent

Posted 7 December 2019 - 20:28

Als er iets nieuws komt kan er altijd wat fout gaan... wij zijn ook maar mensen...

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: OpenPli Release 7.2 problemen. #25 HPPli

  • Senior Member
  • 1,882 posts

+36
Good

Posted 7 December 2019 - 20:30

Als er iets nieuws komt kan er altijd wat fout gaan... wij zijn ook maar mensen...

 

Vertel, wat is er nieuw binnen OpenPli 7.2 (final) Release t.o.v. OpenPli 7.2RC ?



Re: OpenPli Release 7.2 problemen. #26 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,461 posts

+114
Excellent

Posted 7 December 2019 - 20:33

2 bytes verschil... De letters 'RC' zijn weggehaald:)
Met één been in het graf..... Helaas

Re: OpenPli Release 7.2 problemen. #27 HPPli

  • Senior Member
  • 1,882 posts

+36
Good

Posted 7 December 2019 - 20:40

 

Als er iets nieuws komt kan er altijd wat fout gaan... wij zijn ook maar mensen...

 

Vertel, wat is er nieuw binnen OpenPli 7.2 (final) Release t.o.v. OpenPli 7.2RC ?

 

 

2 bytes verschil... De letters 'RC' zijn weggehaald:)

 

Inderdaad, het verschil in de benaming was mij ook opgevallen ;)

Maar ik doelde meer inhoudelijk, dus de image OpenPli zelf ofwel wat is er nieuw binnen OpenPli 7.2 (final) Release ?



Re: OpenPli Release 7.2 problemen. #28 Dimmie

  • Senior Member
  • 2,338 posts

+33
Good

Posted 7 December 2019 - 20:43

Fijn te lezen dat de nieuwe versie uit is. Weer een mooie prestatie ! :) 



Re: OpenPli Release 7.2 problemen. #29 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,619 posts

+1,739
Excellent

Posted 7 December 2019 - 20:45

Relativeren is hier wel op zijn plaats, @Wanwizzard je schreef zelf al afgelopen nacht dat de boel geregeld was !

 

Je moet alleen maar regeren als je weet waar je het over hebt, en anders moet je je mond houden, zeveren om het zeveren, daar hebben we niks aan. Maar dat is je al eerder verteld.

 

Ja, ik heb die posts vannacht aangemaakt, en als jij terwijl ik druk voor jullie aan het werk was niet op een oor had gelegen, dan had je kunnen zien dat die toen niet publiek zijn gezet.

 

Ik ben om kwart voor 5 naar bed gegaan, omdat ik niet nog een keer 6 uur op een build wilde wachten, en heb "de ochtendshift" gevraagd ze publiek te zetten als de image volledig in orde was.

 

En dat was het niet, dus ik heb dat zelf gedaan, vanmiddag na 4 uur, nadat ik de issues had gefixt.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: OpenPli Release 7.2 problemen. #30 HPPli

  • Senior Member
  • 1,882 posts

+36
Good

Posted 7 December 2019 - 21:10

 

Relativeren is hier wel op zijn plaats, @Wanwizzard je schreef zelf al afgelopen nacht dat de boel geregeld was !

 

Je moet alleen maar regeren als je weet waar je het over hebt, en anders moet je je mond houden, zeveren om het zeveren, daar hebben we niks aan. Maar dat is je al eerder verteld.

 

Ja, ik heb die posts vannacht aangemaakt, en als jij terwijl ik druk voor jullie aan het werk was niet op een oor had gelegen, dan had je kunnen zien dat die toen niet publiek zijn gezet.

 

Ik ben om kwart voor 5 naar bed gegaan, omdat ik niet nog een keer 6 uur op een build wilde wachten, en heb "de ochtendshift" gevraagd ze publiek te zetten als de image volledig in orde was.

 

En dat was het niet, dus ik heb dat zelf gedaan, vanmiddag na 4 uur, nadat ik de issues had gefixt.

 

 

@Wanwizzard, ik zit inderdaad niet (lees gelukkig) in de regering van een land of jullie club OpenPli :P

 

Helaas voor je, jij was afgelopen nacht niet de enige die op 1 oor lag te slapen. Zag overigens dat je al om 3:47 uur een publieke melding hebt neergezet.

 

Vastgeprikt

OpenPLi 7.2-release beschikbaar

Begonnen door WanWizard, Vandaag, 03:47

 

Allemaal niet erg, na het ontbreken van acties door "de ochtendshift" heb je alles in gang gezet na 16:00 uur. Toch heb je gemeend (post #15), samen met @Frenske (post #14), om (af) te reageren met een heleboel negativiteit na vragen van een member. Het was toch veel gemakkelijker geweest om de gehele release van OpenPli 7.2 Stable te melden nadat de image volledig in orde was ?

 

Trouwens,  wat is er nieuw en/of veranderd binnen OpenPli 7.2 Stable Release t.o.v. OpenPli 7.2 RC ?


Edited by HPPli, 7 December 2019 - 21:10.


Re: OpenPli Release 7.2 problemen. #31 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 7 December 2019 - 21:15

Wat een gedoe toch allemaal als dit de stable versie is..... vraag ik me af of er nog iets getest word voor deze in de lucht gezet word, daar is toch een rc voor bedoeld. :angry:  Ik was voor een kennis een ET8000 aan het updaten mijn hemel wat een klus was dat iets wat normaal 10 minuten duurt duurde nu ruim 1,5 uur en is nog niet helemaal in orde met Oscam. :(

Misschien is het een idee om niet alle feeds zoals de veel gebruikte softcam feeds aan een image versie te linken zoals nu maar gewoon zonder versie dan hoeven jullie niet alle URL's om te zetten. Het grote voordeel hiervan zou zijn dat je zelfs nog oudere images kan gebruiken vanaf bv pli 6.2 of 7.0 en toch een softcam opnieuw kan installeren. :rolleyes:

Nu bleef bij mij de boel hangen (booting....) nadat de ontvanger na de flash de instellingen wilde terugzetten hij kennelijk niet het goede pad voor de oscam binary kon vinden. Nadat ik hem voor de zoveelste keer heb geflasht startte hij door en heb oscam geïnstalleerd en heb daarna handmatig de instellingen teruggezet en eindelijk deed ie het weer.

[modbreak=Toch maar even een nuance toegevoegd.]Ik heb even tot veelvoud van 10 geteld alvorens ik op jouw bijna eeuwige genuil reageer. Man probeer eens een keer enige waardering uit te spreken voor mensen die uren bezig zijn om de Release live te zetten!!!

Jij hebt klaarblijkelijk, wellicht zelfs nog minder als ondergetekende, geen flauw idee hoeveel werk het is om ‘even’ een Release te bouwen terwijl de RC tenslotte al goed werkte. Betrokkene, in dit geval en overigens ook in veel andere gevallen Wanwizard, heeft vannacht, ongetwijfeld a.g.v. een constatering van een fout, de eerste build van Release afgebroken, correcties gemaakt en een nieuwe build gestart. Als hij ook maar een vermoeden had dat er tóch nog een feed gerelateerde fout in zat, dan had hij dit vast gelijk gefixt. Dat was vannacht rond 04:00u en wellicht was hij logischerwijs net iets minder scherp. Waar gewerkt wordt daar worden nu eenmaal fouten gemaakt. Zo ken ik mensen die veel fouten maken maar nog veel meer die totaal geen fouten maken omwille van heldere redenen. Jij hebt je kans weer schoon gezien om negativiteit te ventileren. Ik hoop dat jij er heel blij van wordt dat jij weer even je negatieve respons kon spuien.

 

En ja, het zal duidelijk zijn dat ik deze neerhalende kritiek van jou spuugzat ben. Opbouwende kritiek is prima, maar neerhalen is, zeker als je zelf geen zak uitvoert, het makkelijkst. Solliciteer eens bij de Muppets, misschien hebben zij daar behoefte aan een derde mopperkont op het balkon.

 

[/modbreak]

 

Edited by Frenske

@Frenske, het is zeer discutabel als je de inhoud van mijn post (waar ik het auteursrecht op heb) zonder mijn uitdrukkelijke toestemming ongevraagd bewerkt of veranderd, of er zou iets staatsgevaarlijks in moeten staan, dat is dus niet zo je levert nu alleen commentaar, je kan ook gewoon op de reguliere reageren dmv de Citaat knop zoals wij members ook moeten/kunnen doen.

 

Wat is auteursrecht?

Wanneer jij een foto, filmpje, tekst, lied, schilderij of sieraad maakt, heb jij automatisch het auteursrecht. Auteursrecht wordt ook wel copyright genoemd.

Het auteursrecht helpt de maker zijn werk te beschermen tegen reproductie of publicatie zonder zijn toestemming. Dankzij het auteursrecht heeft de maker ook:

  • Het recht op naamsvermelding
  • Het recht op verzet tegen een bewerking of misvorming

Gaarne deze modbreak per direct verwijderen.


Edited by Sagitarius, 7 December 2019 - 21:18.

73's

PE1AQZ


Re: OpenPli Release 7.2 problemen. #32 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,619 posts

+1,739
Excellent

Posted 7 December 2019 - 21:16

Helaas voor je, jij was afgelopen nacht niet de enige die op 1 oor lag te slapen. Zag overigens dat je al om 3:47 uur een publieke melding hebt neergezet.

 
Lezen blijft moeilijk zie ik. Als je dat had gedaan, dan had je gelezen dat ik ze wel heb aangemaakt, maar dat ze pas vanmiddag na 4 uur publiek zijn gegaan.

 

Het was toch veel gemakkelijker geweest om de gehele release van OpenPli 7.2 Stable te melden nadat de image volledig in orde was ?

 

Dat is dus ook gebeurd. Vanmiddag na 4'en.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: OpenPli Release 7.2 problemen. #33 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,619 posts

+1,739
Excellent

Posted 7 December 2019 - 21:18

Trouwens,  wat is er nieuw en/of veranderd binnen OpenPli 7.2 Stable Release t.o.v. OpenPli 7.2 RC ?


Quasi niks, en zo hoort het ook. Alleen een vertaling die gisteren nog binnen kwam, na de laatste build van 7.2-rc.

Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: OpenPli Release 7.2 problemen. #34 Dimmie

  • Senior Member
  • 2,338 posts

+33
Good

Posted 7 December 2019 - 21:36

Updaten op een Zgemma H9T vanaf versie 7.1, geeft:

 

opkg: error while loading shared libraries: /usr/lib/libsolv.so.0: file too short

 

En vervolgens na een reboot blijft ie hangen in het Hisilicon bootlogo


Edited by Dimmie, 7 December 2019 - 21:38.


Re: OpenPli Release 7.2 problemen. #35 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,619 posts

+1,739
Excellent

Posted 7 December 2019 - 21:46

Die heb ik nog nooit gezien. Download issue?

 

Probeer eens:

opkg install libsolv0 --force-reinstall

Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: OpenPli Release 7.2 problemen. #36 HPPli

  • Senior Member
  • 1,882 posts

+36
Good

Posted 7 December 2019 - 21:46

Fijn te lezen dat de nieuwe versie uit is. Weer een mooie prestatie ! :)

 

 

Updaten op een Zgemma H9T vanaf versie 7.1, geeft:

 

opkg: error while loading shared libraries: /usr/lib/libsolv.so.0: file too short

 

En vervolgens na een reboot blijft ie hangen in het Hisilicon bootlogo

 

E.e.a. staat wel haaks op jouw eerdere opmerking ofwel de nieuwe versie en een mooie prestatie.

 

Misschien een bitje omgevallen na binnenkomst van de laatste vertaling zoals @Wanwizzard eerder heeft gemeld. 



Re: OpenPli Release 7.2 problemen. #37 Dimmie

  • Senior Member
  • 2,338 posts

+33
Good

Posted 7 December 2019 - 21:51

Hoezo zou dat haaks staan ? Graag toelichten.



Re: OpenPli Release 7.2 problemen. #38 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,619 posts

+1,739
Excellent

Posted 7 December 2019 - 21:52

Weer een suggestie die de plank volledig mis slaat. De issues van vandaag hebben niks met de source te maken, maar met het bouwproces.

 

En in dit geval is het dat ook niet:

root@alphatriplehd:~# opkg info libsolv0
Package: libsolv0
Version: 0.6.26-r0.1
Depends: libc6 (>= 2.25)
Provides: libsolv
Status: unknown ok not-installed
Section: devel
Architecture: mips32el
Maintainer: OE-Core Developers <openembedded-core@lists.openembedded.org>
MD5Sum: 409dd666874abcc2f360a4029a3a6ff3
Size: 279160
Filename: libsolv0_0.6.26-r0.1_mips32el.ipk
Source: libsolv_0.6.26.bb
Description: Library for solving packages and reading repositories
 Library for solving packages and reading repositories.

Package: libsolv0
Version: 0.6.26-r0.0
Depends: libc6 (>= 2.25)
Provides: libsolv
Status: install ok installed
Architecture: mips32el
Installed-Size: 589804
Installed-Time: 1574648037

Je ziet hier dat "0.6.26-r0.0" de status "ok installed" heeft, en "0.6.26-r0.1" de status "ok not-installed" (dit is op een box met een versie 7.1-release flash).

 

Een update ziet dus de nieuwe versie, en zal die biijwerken.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: OpenPli Release 7.2 problemen. #39 Dimmie

  • Senior Member
  • 2,338 posts

+33
Good

Posted 7 December 2019 - 21:56

~# opkg install libsolv0 --force-reinstall
Downloading http://downloads.ope...-neon-vfpv4.ipk.
Collected errors:
 * opkg_download_backend: Failed to download http://downloads.ope...-neon-vfpv4.ipk, wget returned 8.

 

 

 

m.a.w. hij kan hem niet updaten omdat die file ontbreekt in de feed

 

The requested URL /feeds/openpli-7-release/cortexa15hf-neon-vfpv4/libsolv0_0.6.26-r0.0_cortexa15hf-neon-vfpv4.ipk was not found on this server.


Edited by Dimmie, 7 December 2019 - 21:59.


Re: OpenPli Release 7.2 problemen. #40 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,619 posts

+1,739
Excellent

Posted 7 December 2019 - 22:45

Hij staat er wel:

[root@openpli-dist openpli-7-release]# ls -l cortexa15hf-neon-vfpv4/libsolv*
-rwxrwsr--. 1 root openpli 239928 Dec  4 23:04 cortexa15hf-neon-vfpv4/libsolv0_0.6.26-r0.1_cortexa15hf-neon-vfpv4.ipk
-rwxrwsr--. 1 root openpli  63542 Dec  4 23:03 cortexa15hf-neon-vfpv4/libsolvext0_0.6.26-r0.1_cortexa15hf-neon-vfpv4.ipk
-rwxrwsr--. 1 root openpli  36512 Dec  4 23:03 cortexa15hf-neon-vfpv4/libsolv-tools_0.6.26-r0.1_cortexa15hf-neon-vfpv4.ipk

maar met een r0.1 versie, en niet met een r0.0 versie. Dus lijkt lijkt er op alsof je lokale package index niet bijgewerkt is. "opkg update" gedaan?


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.



2 user(s) are reading this topic

0 members, 2 guests, 0 anonymous users