Jump to content


Photo

VU+ UNO 4k SE Afspelen opname hapert soms

VU+ UNO 4k SE Stottert hapert

  • Please log in to reply
96 replies to this topic

Re: VU+ UNO 4k SE Afspelen opname hapert soms #81 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,379 posts

+393
Excellent

Posted 28 April 2020 - 09:57

@Funske

 

Heb jij dan überhaupt wel de harddisk vastgezet met de bijgeleverde schroefjes? 
Ik ga er vanuit dat de bevestiging van de harddisk in de bay wél goed is.


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: VU+ UNO 4k SE Afspelen opname hapert soms #82 Funske

  • Senior Member
  • 217 posts

+3
Neutral

Posted 28 April 2020 - 15:55

@Funske

 

Heb jij dan überhaupt wel de harddisk vastgezet met de bijgeleverde schroefjes? 
Ik ga er vanuit dat de bevestiging van de harddisk in de bay wél goed is.

Er is geen schroefje aan te pas gekomen  :o

De harddisk kon gewoon in de slide gestopt worden en die moet ik in de Vu+ schuiven. En in de slide heb ik geen schroefjes gezien. Maar dáár, in de slide, had de harddisk dus een beetje speling en die heb ik nu weggewerkt.



Re: VU+ UNO 4k SE Afspelen opname hapert soms #83 DeBeek

  • Senior Member
  • 1,490 posts

+47
Good

Posted 28 April 2020 - 16:01

In de slide zitten geen schroefjes, die worden los bijgeleverd in zitten in de doos waar alles in verpakt zit..

 

Attached File  Knipsel.JPG   32.79KB   10 downloads


Vu+DUO4K, (DVB-C FBC & DVB-S2X FBC twin tuner), OpenPLi Nightly Build, My-FullNightHD skin, Bluetooth remote,

2x Synology DS-116, 16 Gb USB3, Autotimer, Bitrate, EPG-Import, Ziggo Kabel-tv, Astra 28.2.


Re: VU+ UNO 4k SE Afspelen opname hapert soms #84 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,379 posts

+393
Excellent

Posted 28 April 2020 - 16:55

Dan hebben wij hier de verklaring voor de minimale maar te grote speling. ;)


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: VU+ UNO 4k SE Afspelen opname hapert soms #85 Funske

  • Senior Member
  • 217 posts

+3
Neutral

Posted 28 April 2020 - 16:55

In de slide zitten geen schroefjes, die worden los bijgeleverd in zitten in de doos waar alles in verpakt zit..

 

attachicon.gifKnipsel.JPG

Die harddisk zat in de slide bij mijn Vu+ toen ik hem kocht........



Re: VU+ UNO 4k SE Afspelen opname hapert soms #86 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,303 posts

+1,718
Excellent

Posted 28 April 2020 - 18:21

Van een dealer? In dat geval, pek en veren boven halen... :)


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: VU+ UNO 4k SE Afspelen opname hapert soms #87 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,379 posts

+393
Excellent

Posted 28 April 2020 - 18:32

Van een dealer? In dat geval, pek en veren boven halen... :)

:D  :D  :D
 

Misschien heb jij wel een demo machine gekocht. 


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: VU+ UNO 4k SE Afspelen opname hapert soms #88 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,458 posts

+114
Excellent

Posted 28 April 2020 - 18:45

En zien dat je een SMR type HDD hebt. Die geven exact deze problemen als ze een beetje vol raken... Overstappen naar een CMR variant....


Edited by WanWizard, 28 April 2020 - 18:46.
type vautje aangepast ;)

Met één been in het graf..... Helaas

Re: VU+ UNO 4k SE Afspelen opname hapert soms #89 Funske

  • Senior Member
  • 217 posts

+3
Neutral

Posted 28 April 2020 - 22:37

En zien dat je een SMR type HDD hebt. Die geven exact deze problemen als ze een beetje vol raken... Overstappen naar een CMR variant....

Her is een 2TB harddisk en die is voor iets meer dan de helft vol...... Geen idee wat SMR of CMR harddisk is.

Hoe dan ook hij werkt nu weer prima en ik kijk wel een keer goed als ik hem om de e.o.a. reden er weer eens uit moet halen. Dan zal ik ook meteen kijken of er schroefjes in zouden moeten zitten.



Re: VU+ UNO 4k SE Afspelen opname hapert soms #90 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,303 posts

+1,718
Excellent

Posted 28 April 2020 - 22:54

Een SMR disk gebruikt shingled magnetic recording, waarbij de banen elkaar overlappen, net zoals dakpannen. Dat betekent dat je niet zo maar kunt schrijven, want dat zou de vorige baan overschrijven.

 

SMR disks bufferen dus data, om ze vervolgens in bursts naar disk te schrijven, van voren naar achteren ivm die overlap.

 

Dat gaat goet totdat de disk meer data binnen krijgt dan er tijdens die bursts kan worden weggeschreven, met data verlies tot gevolg (er wordt meer realtime data ontvangen dat er kan worden gebufferd).

 

Je moet echter nogal flink wat parallel opnemen met een moderne box om hier tegenaan te lopen, voor de gemiddelde gebruiker valt het allemaal wel mee...


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: VU+ UNO 4k SE Afspelen opname hapert soms #91 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,458 posts

+114
Excellent

Posted 29 April 2020 - 17:55

Een SMR disk gebruikt shingled magnetic recording, waarbij de banen elkaar overlappen, net zoals dakpannen. Dat betekent dat je niet zo maar kunt schrijven, want dat zou de vorige baan overschrijven.
 
SMR disks bufferen dus data, om ze vervolgens in bursts naar disk te schrijven, van voren naar achteren ivm die overlap.
 
Dat gaat goet totdat de disk meer data binnen krijgt dan er tijdens die bursts kan worden weggeschreven, met data verlies tot gevolg (er wordt meer realtime data ontvangen dat er kan worden gebufferd).
 
Je moet echter nogal flink wat parallel opnemen met een moderne box om hier tegenaan te lopen, voor de gemiddelde gebruiker valt het allemaal wel mee...

Nou als ik leest dat veel (veelal Duitse) kabelgebruikers met AutoTimer 8 tot 12 recordings hebben draaien. Dan gaat zo'n schijf rap vol.... Daar komen ook de SMR en CMR problemen voor..
Met één been in het graf..... Helaas

Re: VU+ UNO 4k SE Afspelen opname hapert soms #92 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,303 posts

+1,718
Excellent

Posted 29 April 2020 - 18:01

Dat valt bij mij onder "flink wat parallel opnemen"... ;)


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: VU+ UNO 4k SE Afspelen opname hapert soms #93 Funske

  • Senior Member
  • 217 posts

+3
Neutral

Posted 22 February 2021 - 10:26

En zien dat je een SMR type HDD hebt. Die geven exact deze problemen als ze een beetje vol raken... Overstappen naar een CMR variant....

Inmiddels heb ik het e.e.a. uitgezocht en snap ik wat  het verschil is tussen SMR en CMR.

Maar ik kan nergens een CMR 2.5" HDD van 2TB vinden.

Heb jij nog ideeën hiervoor, want ik zie alleen maar 3.5" HDD en geen 2.5".



Re: VU+ UNO 4k SE Afspelen opname hapert soms #94 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 22 February 2021 - 12:19

Ik heb in de Ultimo4k een 2Tb WD Green 5600 rpm zitten, geen gezeur met onnodig schrijven die doen het altijd, de oude 1Tb was kapot maar dat wel na dik 10 jaar dus geen schuld.

De Ultimo4 heeft dat goed geregeld met de trillingvrije disk bevestiging met 4  afstand schroeven met rubber ringen in de slede zodat de trillingen niet doorgegeven worden aan het frame, hij is echt geruisloos en word amper warm. B)


Edited by Sagitarius, 22 February 2021 - 12:21.

73's

PE1AQZ


Re: VU+ UNO 4k SE Afspelen opname hapert soms #95 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,458 posts

+114
Excellent

Posted 22 February 2021 - 12:26

In 2.5" formaat alleen maar SMR ténzij je kleiner dan 2TB gaat installeren...
Met één been in het graf..... Helaas

Re: VU+ UNO 4k SE Afspelen opname hapert soms #96 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 22 February 2021 - 12:27

Ik zou wel oppassen met "viltjes" intern zijn er componenten die heet kunnen worden, tja en brand wil je niet.

Wat een onzin, het plastic van de kast vat eerder vlam dan vilt hoor, en er is normaal geen open vuur (of je voeding moet in brand staan) alleen maar stralings warmte en daar kan vilt best tegen, ik maak zo diverse dingen ''rammelvrij'' op deze manier, Praxis heeft vellen vol in alle maten en soorten voor een paar euro. :rolleyes:


Edited by Sagitarius, 22 February 2021 - 12:29.

73's

PE1AQZ


Re: VU+ UNO 4k SE Afspelen opname hapert soms #97 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,303 posts

+1,718
Excellent

Posted 22 February 2021 - 14:12

In 2.5" formaat alleen maar SMR ténzij je kleiner dan 2TB gaat installeren...

 

De enige 2,5" 2TB CMR disk die je met veel zoeken nog vinden kunt is de Samsung SpinPoint M9T.

 

Maar die wordt al even niet meer gemaakt, dus oppassen dat je geen gebruikte als nieuw in de maag gesplitst krijgt (aansluiten, en de SMART data uitlezen, kijken of alle tellers op nul staan, en zo niet, terugsturen).


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.




1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users