Jump to content


Photo

Wie kan mij simpel vertellen hoe unicable werkt?


  • Please log in to reply
99 replies to this topic

Re: Wie kan mij simpel vertellen hoe unicable werkt? #61 Youto

  • Senior Member
  • 521 posts

+11
Neutral

Posted 14 January 2020 - 00:16

Het vervelende is dat ik dit typ op mijn tablet en daarom geen screenshot kan maken. Ik maak met deze tablet een foto van mijn tv scherm. En omdat er te weinig licht is zijn de foto's onduidelijk.

Wat betreft de tuner instellingen is het bij mij zo dat ik die unicable tuner in A heb zitten maar in de andere aansluiting, B zit de tripple lnb. Dus tuner c t/m h zijn gelinkt aan A. Niet aan B.

Maar is de foto zo slecht te lezen dan, ik kan deze vrij duidelijk zien hier. (en ik ben brildragend ook nog).

Re: Wie kan mij simpel vertellen hoe unicable werkt? #62 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,619 posts

+1,739
Excellent

Posted 14 January 2020 - 00:57

Nu lees ik van wanwizard dat hij alles en altijd kan opnemen zonder beperkingen met normale lnb's.

 

Nee, wat ik zeg is dat ik met mijn setup en kijk- en opname gedrag nog niet tegen beperkingen ben aangelopen.

 

Het verschil tussen een gewone tuner en een FBC tuner is dat een gewone tuner lockt op een transponder, en eventuele opnames zijn vervolgens beperkt tot die ene transponder, omdat je maar 1 tuner hebt. Bij een FBC tuner zorgt de eerste tuner die je gebruikt voor een lock op het kwadrant, waarna je nog 7 tuners hebt die andere transponders van dat kwadrant kunnen locken. Of op het kwadrant dat op de tweede input gelockt wordt.

 

Met 2 FBC tuners heb je 4 inputs en 16 tuners, en kun je dus tegelijk 4 verschillende kwadanten locken.

 

Heb je echter Unicable LNB's, dan kun je (afhankelijk van de LNB en de setup) tot 32 transponders simultaan tunen, omdat bij Unicable de LNB's intelligent zijn, en een mapping doen van de gevraagde transponder frequentie naar een van de 32 slots.

 

Wat heeft dat als voordelen?

  • Al die transponders kunnen uit alle kwadranten tegelijk komen, dus een Unicable LNB is flexibeler dan een Legacy LNB.
  • Je kunt die 32 kanalen ook verdelen over verschillende Unicable LNB's, en nog steeds maar met 1 kabel naar binnen toe.
  • Je kunt die 32 kanalen ook verdelen over meerdere ontvangers, nog steeds maar over 1 kabel.

Er zijn dus best wel redenen om over te willen stappen naar Unicable.

 

En in plaats van Unicable LNBs kun je ook Unicable switches met gewone Quattro LNB's gebruiken, dan is programmering niet nodig, en ben je nog flexibeler. Maar ook duurder uit.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Wie kan mij simpel vertellen hoe unicable werkt? #63 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,274 posts

+691
Excellent

Posted 14 January 2020 - 08:36

Ook met je tablet moet je een screenshot kunnen maken....

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Wie kan mij simpel vertellen hoe unicable werkt? #64 Youto

  • Senior Member
  • 521 posts

+11
Neutral

Posted 14 January 2020 - 08:36

#wanwizard, ik probeer het allemaal te begrijpen maar het is best ingewikkeld allemaal. Maar ik ga met kleine stapjes vooruit. Gelukkig is de techniek en instellingen wat pli betreft al heel veel van te voren ingevuld. Daarom lukt het me tot nog toe vrij aardig.

Nu ook weer wat betreft de lnb instellingen om de jess lnb aan de praat te krijgen. En er is natuurlijk mister google. Daarom denk ik dat ik mijn jess lnb nu goed heb ingesteld en de schotel goed heb uitgericht.

Wel vind ik iets verwarrend bij de vu+ box.
Omdat er twee tuners in kunnen staat er onder het ene slot tuner A en onder de andere tuner B.

Maar de fbc s2x tuner die volgens de achterzijde in het tuner A slot zit heeft twee ingangen. Die worden in het box menu, (pli menu) ook weer tuner A en tuner B genoemd. Dus die tuner B in de box menu is niet de tuner B wat achterop de box zelf staat. De tuner die daar in zit begint in het box menu met tuner i. Daar heb ik een kabeltuner zitten. Dus mijn tweede coaxkabel die in de onderste aansluiting van tuner A zit is in het box menu ineens tuner B. Maar hij zit in de onderste aansluiting van tuner A. Snap je het nog?

Misschien dat er daarom een verkeerde uitleg kan zijn voorgevallen wat betreft tuner aansluiting/instelling maar dat weet ik zo gezegd niet.

Zoals je heb kunnen lezen heb ik de jess lnb in tuner A op de bovenste aansluiting gekoppeld en de tripple lnb zit op de onderste aansluiting. Die kabel, van de tripple lnb, moet in het box menu bij tuner B ingesteld worden.

Vanwege mijn opnemen situatie heb ik in het box menu de tuners c t/m h gekoppeld aan tuner A en niet aan tuner B. Volgens mij doe ik dit goed zo. Of mis ik iets?

Een lang verhaal over heel veel tuners maar ik hoop dat het te begrijpen is. Mvg.

Re: Wie kan mij simpel vertellen hoe unicable werkt? #65 teo1966

  • Senior Member
  • 1,106 posts

+10
Neutral

Posted 14 January 2020 - 11:12

de kanaal instelling veranderen bij iedere behalve bij de doorlus ( heb maar 1 fbc  lnb )

userband 1 1210

userband 2 1420

userband 3 1680

userband 4 2040

userband 5 0984

userband 6 1020

userband 7 1056

userband 8 1092

 

Attached Files


Edited by teo1966, 14 January 2020 - 11:16.

VU+ULTIMO4K/HD11/HD530C/HD51/multibox openpli 9.0


Re: Wie kan mij simpel vertellen hoe unicable werkt? #66 teo1966

  • Senior Member
  • 1,106 posts

+10
Neutral

Posted 14 January 2020 - 11:20

was wat vergeten

Attached Files


VU+ULTIMO4K/HD11/HD530C/HD51/multibox openpli 9.0


Re: Wie kan mij simpel vertellen hoe unicable werkt? #67 Youto

  • Senior Member
  • 521 posts

+11
Neutral

Posted 15 January 2020 - 01:57

#littlesat, een screenshot maken van mijn tv scherm met mijn tablet? Ik hoor graag hoe want ik heb geen idee. Ik weet wel hoe ik een screenshot moet maken van mijn tablet scherm. Bij mij (samsung galaxy tab4) moet ik dan met mijn handpalm van links naar rechts over het tablet scherm vegen en er komt een screenshot. Maar met de tablet een screenshot maken van mijn tv scherm gaat volgens mij alleen maar dmv. een foto maken.

#teo1966, kijk, dit zijn foto's waar ik iets aan heb. En volgens mij staan mijn instellingen ook zoals op jou foto's. Heb ik het met mijn "vakmannenverstand" toch voor elkaar gekregen.

Mede door de link die je eerder al doorgaf en ook mede het gemakkelijke en al veel voorgeprogrammeerde instellingen van het pli menu.

En zoals ik gisteren al meldde werkt het nu alleen heb ik nog niet uitgeprobeerd of alle tuners gaan werken bij meerdere opnames. Dit ga ik zo spoedig mogelijk uittesten.

Dus teo, mede dankzij jou adviezen is het uiteindelijk toch gelukt en ook de bouwers van het pli systeem verdienen een schouderklopje om heb menu zo eenvoudig mogelijk te maken.

Toen ik de box kocht zat er vti op en vroeger heb ik ook wel een met een box gewerkt waar open-atv op stond. Wat een ramp was dat. Ieder meest simpele en onduidelijke instelling moet je daar zelf instellen of wijzigen en het meeste daarvan snap en/of begrijp ik niets van. En bij pli is het simpel en ook al vooraf ingevuld. Mvg.

Re: Wie kan mij simpel vertellen hoe unicable werkt? #68 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,400 posts

+394
Excellent

Posted 15 January 2020 - 07:58

Als je met je browser eerst http://ipadresvanjouwbox/grab intypt dan heb jij toch het scherm wat op de TV weergegeven wordt op jouw tablet staan. ;)

En daarna voer jij de actie zoals jij zelf omschreef uit. 


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Wie kan mij simpel vertellen hoe unicable werkt? #69 Youto

  • Senior Member
  • 521 posts

+11
Neutral

Posted 15 January 2020 - 10:55

#frenske, als ik https//192.168.2.xx/grab in mijn adresbalk typ krijg ik dit.Attached File  Screenshot_2020-01-15-10-51-53.png   207.67KB   4 downloads

Re: Wie kan mij simpel vertellen hoe unicable werkt? #70 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,400 posts

+394
Excellent

Posted 15 January 2020 - 11:48

Jij mag gewoon het hele interne ipadres plaatsen hoor. :)

Jij open m.i. gewoon de webinterface op een of andere manier. Er staat immers geen grab achter het ipadres.

 

Dit lijkt mij toch niet zo heel moeilijk. 

 

Attached Files


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Wie kan mij simpel vertellen hoe unicable werkt? #71 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 15 January 2020 - 14:10

#frenske, als ik https//192.168.2.xx/grab in mijn adresbalk typ krijg ik dit.attachicon.gifScreenshot_2020-01-15-10-51-53.png

Zet er nu juist geen grab achter maar alleen het ip van je ontvanger dan kom je automatisch in de Open Webif van je ontvanger (als je eerst op Exit drukt anders blijf je in de kanalenlijst staan) en daar kun je dan in alle functies van je ontvanger komen, en daar zit links een vinkje ''maak screenshot'' vink die aan en je kunt rechts in het beeld een screenshot maken (met opslaan als..) van of de menu's of van het beeld. Vink daar eerst ''Hoge resolutie'' aan en ververs elke xx seconde ik zet die waarde altijd op 1 sec dan ververst hij wat eerder als 30 seconden.


Edited by Sagitarius, 15 January 2020 - 14:14.

73's

PE1AQZ


Re: Wie kan mij simpel vertellen hoe unicable werkt? #72 Youto

  • Senior Member
  • 521 posts

+11
Neutral

Posted 17 January 2020 - 09:46

de kanaal instelling veranderen bij iedere behalve bij de doorlus ( heb maar 1 fbc  lnb )
userband 1 1210
userband 2 1420
userband 3 1680
userband 4 2040
userband 5 0984
userband 6 1020
userband 7 1056
userband 8 1092
 
attachicon.gif1_0_1_17E0_C82_3_EB0000_0_0_0_20200114111229.jpg
attachicon.gif1_0_1_17E0_C82_3_EB0000_0_0_0_20200114111252.jpg
attachicon.gif1_0_1_17E0_C82_3_EB0000_0_0_0_20200114111313.jpg
attachicon.gif1_0_1_17E0_C82_3_EB0000_0_0_0_20200114111333.jpg


Voor het eerst probeer ik te reageren met een citaat uit een eerder bericht. Ik zie iedereen dit doen, heb wel eens een poging gewaagd om dit ook te doen, maar lukte niet. Ben benieuwd of het nu wel gelukt is.

#teo1966, ik heb toch nog even gekeken of jou instellingen bij mij hetzelfde was, bijn alles is hetzelfde behalve bij de laatste drie tuners staat bij user band 5, 6 en 7 daarachter tussen haakjes bij mij andere cijfers dan bij jou. Deze zijn niet te wijzigen. Bij nr 5 staat bij jou 0984,bij mij 1005. Bij 6 staat bij jou 1020,bij mij 1050. Bij 7 staat bij jou 1056,bij mij 1095.

Ik weet niet de betekenis ervan en ook niet of het wat uitmaakt.

Jij hebt ook nr 8 staan maar ik heb in tuner b een gewone (geen unicable) lnb zitten. Dus heb ik geen nr 8. Mvg.

Re: Wie kan mij simpel vertellen hoe unicable werkt? #73 Youto

  • Senior Member
  • 521 posts

+11
Neutral

Posted 17 January 2020 - 09:47

de kanaal instelling veranderen bij iedere behalve bij de doorlus ( heb maar 1 fbc  lnb )
userband 1 1210
userband 2 1420
userband 3 1680
userband 4 2040
userband 5 0984
userband 6 1020
userband 7 1056
userband 8 1092
 attachicon.gif1_0_1_17E0_C82_3_EB0000_0_0_0_20200114111229.jpgattachicon.gif1_0_1_17E0_C82_3_EB0000_0_0_0_20200114111252.jpgattachicon.gif1_0_1_17E0_C82_3_EB0000_0_0_0_20200114111313.jpgattachicon.gif1_0_1_17E0_C82_3_EB0000_0_0_0_20200114111333.jpg


Voor het eerst probeer ik te reageren met een citaat uit een eerder bericht. Ik zie iedereen dit doen, heb wel eens een poging gewaagd om dit ook te doen, maar lukte niet. Ben benieuwd of het nu wel gelukt is.
#teo1966, ik heb toch nog even gekeken of jou instellingen bij mij hetzelfde was, bijn alles is hetzelfde behalve bij de laatste drie tuners staat bij user band 5, 6 en 7 daarachter tussen haakjes bij mij andere cijfers dan bij jou. Deze zijn niet te wijzigen. Bij nr 5 staat bij jou 0984,bij mij 1005. Bij 6 staat bij jou 1020,bij mij 1050. Bij 7 staat bij jou 1056,bij mij 1095.
Ik weet niet de betekenis ervan en ook niet of het wat uitmaakt.
Jij hebt ook nr 8 staan maar ik heb in tuner b een gewone (geen unicable) lnb zitten. Dus heb ik geen nr 8. Mvg.

PS, ik zie dat het citeren is gelukt. Weer wat geleerd.

Re: Wie kan mij simpel vertellen hoe unicable werkt? #74 Youto

  • Senior Member
  • 521 posts

+11
Neutral

Posted 17 January 2020 - 10:02

#sagitarius, jij zegt alleen het ip adres zonder grab, dan kom je in de open we if. Als je eerst op exit klikt anders blijf je in de kanalenlijst. Klopt, maar waarschijnlijk een domme vraag maar waar vind ik exit?Attached File  Screenshot_2020-01-17-09-58-17.png   204.12KB   4 downloads

Re: Wie kan mij simpel vertellen hoe unicable werkt? #75 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,644 posts

+459
Excellent

Posted 17 January 2020 - 11:07

Die user banden zijn afhankelijk van de fabrikant, vandaar dat ze niet te wijzigen zijn.

Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Wie kan mij simpel vertellen hoe unicable werkt? #76 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 17 January 2020 - 12:56

#sagitarius, jij zegt alleen het ip adres zonder grab, dan kom je in de open we if. Als je eerst op exit klikt anders blijf je in de kanalenlijst. Klopt, maar waarschijnlijk een domme vraag maar waar vind ik exit?attachicon.gifScreenshot_2020-01-17-09-58-17.png

Op de uitgeklapte virtuele afstandsbediening die je te zien krijgt aan de linkerkant.

 

Attached File  Knipsel.PNG   82.57KB   2 downloads


Edited by Sagitarius, 17 January 2020 - 12:58.

73's

PE1AQZ


Re: Wie kan mij simpel vertellen hoe unicable werkt? #77 Youto

  • Senior Member
  • 521 posts

+11
Neutral

Posted 25 January 2020 - 07:25

Inmiddels zijn we een week verder en daarom een update van mij wat betreft mijn inspanningen om een unicable/jess lnb te installeren. Allereerst, alles is gelukt, alles werkt zoals ik het wilde maar het ging niet vanzelf.

Ik zal proberen om het hier op een simpele manier uit te leggen voor degenen die net zoals ikzelf niet precies weten hoe ze zoiets moeten doen. Voor de mensen die het wel allemaal weten zal mijn uitleg waarschijnlijk een beetje kinderachtig over komen maar wanneer er maar één iemand is die er wel wat aan heeft is het niet voor niets geweest. (alles wat ik nu weet van satelliet en/of schotels heb ik ook allemaal hier op het forum geleerd.)

Omdat ik op internet verschillende unicable lnb's tegen kwam en ik totaal niet weet welke het moest worden heb ik de lnb gekocht die Tech adviseerde. (dur-line UK124 unicable2/Jess)

De schotel die ik gebruikte voor hotbird is de schotel geworden waar ik deze lnb op heb gemonteerd. De sat finder er tussen en uitgericht op 23.5, astra3. (heb dus nu geen hotbird meer)

Nadat de satelliet was gevonden heb ik de sat finder er tussenuit gehaald en via het programma signaal zoeker wat in het pli menu zit de schotel zou goed mogelijk verder uitgericht.
Dat is even uitproberen, schotel een millimetertje naar links, naar rechts, omhoog, omlaag tot dat signaal zoeker programma een zo hoog mogelijk percentage ontvangst aangaf. Schotel goed vast gezet en binnen op de box verder.

En toen de tuner instellen, ik dacht dat doe ik even maar zonder de hulp van mede forum gebruikers zou mij dat niet gelukt zijn.

Nadat ik dit hier gevraagd had kreeg ik diverse tips en uiteindelijk kwam teo1966 met foto's van zijn box waar de tuner instellingen stonden en deze heb ik gebruikt om mijn tuner in te stellen. Het zijn teveel tips om deze allemaal op te noemen maar ze staan hier in dit topic.

Zo gezegd, zo gedaan. Alles doet het, alles werkt dus iedereen die mij hiermee heeft geholpen mijn dank hiervoor.

Re: Wie kan mij simpel vertellen hoe unicable werkt? #78 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,644 posts

+459
Excellent

Posted 25 January 2020 - 08:56

Mooi dat het uiteindelijk gelukt is en bedankt voor de terugkoppeling.

Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Wie kan mij simpel vertellen hoe unicable werkt? #79 Youto

  • Senior Member
  • 521 posts

+11
Neutral

Posted 27 January 2020 - 12:11

#tech, misschien is het een beetje kinderachtig en in jip en janneke taal opgeschreven maar ik heb dat ook een beetje expres zo gedaan zodat de niet alleen de technische lezers er uit kunnen komen. Nu kan een ieder met alleen de grondbeginselen er ook wijs uit worden. Voor de heren technischi hoef ik het niet uit te leggen. Die hebben het juist hier aan mij uitgelegd.

Maar met kleine stapjes is het uiteindelijk wel gelukt, maar wel met de hulp van de meer gevorderde personen die stapje voor stapje mij de goede richting hebben opgestuurd met als eindresultaat dat ik nu een zeer tevreden vu+ gebruiker ben met ruim voldoende opname mogelijkheden.

Ikzelf ben denk ik nu zo'n 7 a 8 jaar actief met een schotelontvanger, destijds begonnen met krijgertjes. Oa, een multisat schotel, volgens mij zo'n 60 cm, aardig vierkant en met 4 lnb ontvangers erin. Opzich werkte dit vrij aardig behalve bij zware regenbuien. Dan kon ik niet meer kijken.

Op een gegeven moment via mijn broer een triax 78cm gekregen, daar een tripple lnb voor gekocht, maar met hotbird erbij was niet mogelijk volgens de winkelier, ************ Hilversum.

Deze lnb gemonteerd, uitgericht en daarna schuin gedraaid volgens dat kartonnetje wat meegeleverd was en klaar was kees. (youto) (Ronald)

Dit alles gaat nog steeds goed totdat ik wederom een triax 78cm zag liggen in kringloopwinkel Baarn. Met een duo lnb voor de gigantische prijs van 3,50 euro. Vandaar dat ik nu twee schotels heb hangen, de eerste op astra en de tweede op hotbird.

Via de alom bekende Chinese grootgrutter heb ik twee diseqc 1.1 switchen gekocht, 4,40 per stuk, wel weer met enige moeite werkend gekregen maar meestal is het bij mij zo dat wanneer ik er niet uitkom ik er mee stop en een paar dagen later en weer fris lukt het zo goed als altijd wel.

Maarja, door verkeerd verkoopadvies (denk ik) liep ik tegen het probleem aan dat ik niet max 8 programma's tegelijk kan opnemen. En toen kwam dit unicable verhaal om de hoek kijken. En dat verhaal is bekend. Met het goede resultaat als gevolg. Opnemen gaat zonder moeilijke dingen te hoeven doen. Zelfs opnemen met fall-back tuner gaat goed.

Nu, op dit moment zit hiet een tevreden persoon die alweer zit met een hersenspinsel hoe ik hotbird weer actief te kan krijgen. Bij die zelfde kringloopwinkel heb ik laatst ook eens een metalen beugel gekocht, met 3 lnb's er nog op en deze beugel moet je op een schotel kunnen monteren. Ik ben er al mee bezig geweest maar tot nog toe niet gelukt. Het bevestigingspunt van de beugel past niet op een triax schotel. Om te proberen heb ik deze met ty-rips en ducktape zodanig op de schotel gemonteerd en daarna een lnb erop maar zenders ontvangen lukte voor geen meter. Op internet gekeken naar de volgorde van de lnb's maar niets hielp. (misschien heeft iemand een gouden tip).

Het simpelste voor mij is om goed rond te kijken naar nog een schotel en schotel nr 3 op de gevel en via die diseqc switchen bij de astra lnb's toe te voegen. Maarja, kringloopwinkels, al je iets zoekt vind je het niet. Ik hoop stiekem op een tip van iemand die een mogelijkheid weet om hotbird te kunnen ontvangen.

Maar weer een heel lang jip en janneke verhaal. Misschien is dit wel iets voor die nieuwe rubriek "stel jezelf voor", voor in het online magazine de transponder. Transponder meneer, laat maar weten of dit een item kan zijn. Je mag hem zo plaatsen. Bij eventuele interesse wil ik het verhaal ook nog wel verder uitbreiden. Lijkt me leuk. Ben benieuwd. Mvg.


Edited by Frenske, 27 January 2020 - 12:52.
De beperkte ‘reclame‘ heb ik verwijderd uit dit topic.


Re: Wie kan mij simpel vertellen hoe unicable werkt? #80 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 27 January 2020 - 15:45

Op een gegeven moment via mijn broer een triax 78cm gekregen, daar een tripple lnb voor gekocht, maar met hotbird erbij was niet mogelijk volgens de winkelier, ************ Hilversum.

Deze lnb gemonteerd, uitgericht en daarna schuin gedraaid volgens dat kartonnetje wat meegeleverd was en klaar was kees. (youto) (Ronald)

Dit alles gaat nog steeds goed totdat ik wederom een triax 78cm zag liggen in kringloopwinkel Baarn. Met een duo lnb voor de gigantische prijs van 3,50 euro. Vandaar dat ik nu twee schotels heb hangen, de eerste op astra en de tweede op hotbird.

 

Ach hoe simpel kan het zijn met maar 1 schotel en een Triple quad lnb en met wat knutselwerk 1 Inverto lnb voor de Hotbird aangesloten via een uncommitted diseqc switch

 

Attached File  20170420_140606.jpg   79.88KB   7 downloads

 

Attached File  20170420_140709.jpg   86.13KB   5 downloads


Edited by Sagitarius, 27 January 2020 - 15:47.

73's

PE1AQZ



0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users