Jump to content

Photo

Wie kan mij simpel vertellen hoe unicable werkt?

• Please log in to reply
99 replies to this topic

Re: Wie kan mij simpel vertellen hoe unicable werkt? #81 Youto

• Senior Member
  • 521 posts

+11
Neutral

Posted 29 January 2020 - 00:58

#frenske, de beperkte reclame weghalen heeft niet zoveel nut meer aangezien deze winkel inmiddels is gesloten en opgeheven. Maar ik snap de hint, sorry ik heb daar niet bij stil gestaan. Zal het nooooooooit meer doen.

Re: Wie kan mij simpel vertellen hoe unicable werkt? #82 Youto

• Senior Member
  • 521 posts

+11
Neutral

Posted 29 January 2020 - 01:08

#sagitarius, deze foto's met uitleg, (beugel van een verwarmingsbuis), heb je al eens eerder aan mij laten zien. Ik heb het ook zo ongeveer op deze manier geprobeerd maar zonder resultaat. Wel was het zo dat het die dag koud en winderig was waardoor ik niet lekker op m'n gemak kon rommelen. Zodra de weersomstandigheden beter gaan worden zal ik een nieuwe poging gaan doen. Wat ik niet goed kan zien op de foto's is of omdat mijn tripple lnb schuin staat of de extra lnb met de schuinte mee moet gaan. Dus dat de lnb lager zit dan de rechter lnb waar die aan vast zit.

Re: Wie kan mij simpel vertellen hoe unicable werkt? #83 Sagitarius †

• Senior Member
  • 4,735 posts

+78

Posted 29 January 2020 - 09:47

#sagitarius, deze foto's met uitleg, (beugel van een verwarmingsbuis), heb je al eens eerder aan mij laten zien. Ik heb het ook zo ongeveer op deze manier geprobeerd maar zonder resultaat. Wel was het zo dat het die dag koud en winderig was waardoor ik niet lekker op m'n gemak kon rommelen. Zodra de weersomstandigheden beter gaan worden zal ik een nieuwe poging gaan doen. Wat ik niet goed kan zien op de foto's is of omdat mijn tripple lnb schuin staat of de extra lnb met de schuinte mee moet gaan. Dus dat de lnb lager zit dan de rechter lnb waar die aan vast zit.

Dit werkt alleen op een Triax 78 cm niet groter zoals een 88cm of een 60cm dan werkt het niet, die extra lnb voor de hotbird zit in dezelfde schuine hart lijn als de triple lnb, de Hotbird zit dus het laagst

73's

PE1AQZ

Re: Wie kan mij simpel vertellen hoe unicable werkt? #84 pgmpli

• Senior Member
  • 665 posts

+24
Neutral

Posted 9 October 2020 - 12:30

Ik heb 2 FBC tuners in mijn Duo 4K, met daar aan een triple quad (alle vier de kabels dus), en ben nog nooit tegen een beperking aangelopen.

En ik kijk quasi nooit live, ik heb ruim 4 pagina's aan autotimers actief.

Vandaar mijn opmerking dat het erg afhangt van de setup, met een enkele FBC tuner en maar 1 kabel is de situatie weer geheel anders.

Hier ook 2 FBC Tuners in de Ultimo 4k, hoe heb je de instellingen gemaakt voor de Triple LNB met alle vier kabels aangesloten, bij opnames van 1 zender en vervolgens zappen naar een andere transponder en dan terug naar de zender die ik aan het opnemen ben krijg ik dan geen beeld, en het signaal staat voor deze zender op nul ?

Ik heb na installatie de LNB instelling voor de Astra's door Automatisch laten invullen, op alle dan goed beeld, bij opnames loopt het verkeerd zoals vermeld.

Je schrijft dat je veel kan opnemen, zonder veel beperkingen, dat wou ik ook graag zo hebben.

Vu+ DUO 4K - 1x FBC DUAL DVB-S2X v2 tuner + 1x VU+ FBC DVB-C v2 tuner + 1 x Hauppauge Dual Tuner USB DVB-C / DVB-T  --  Vu+ Ultimo 4K - 2x FBC DUAL DVB-S2X v2 tuner + 1 x VU+ DVB-C/T/T2 DUAL (TWIN) tuner + 1 x VU+ Turbo USB DVB-C/T2 Hybrid Tuner -- 2 x Triple LNB  :)

Re: Wie kan mij simpel vertellen hoe unicable werkt? #85 Frenske

• Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,507 posts

+397
Excellent

Posted 9 October 2020 - 13:00

Het kan echt heel eenvoudig mits je niet gaat opnemen op meer dan één satelliet tegelijk.

Als ik opneem van Astra 3, tenslotte staat daar vrijwel alles van CD, dan neem ik, los van de Sid limitatie, net zo makkelijk 13 programma's simultaan op. Bij opnames heb ik niets aangepast wat de voorkeurstuner is.

Als jij dezelfde flexibiliteit wenst met meer satellieten, dan ben je echt aangewezen op een Unicable / Jess setup. Dan kan je opnemen tot max. 13 zenders simultaan over meerdere satellieten.

Met de Triple LNB quad is dit de juiste setup.

Attached Files

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.

Re: Wie kan mij simpel vertellen hoe unicable werkt? #86 WanWizard

• PLi® Core member
  • 70,839 posts

+1,832
Excellent

Posted 9 October 2020 - 14:25

En dan voor de tweede tuner, I en J ook zo.

Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Ultimate (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.

Re: Wie kan mij simpel vertellen hoe unicable werkt? #87 Frenske

• Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,507 posts

+397
Excellent

Posted 9 October 2020 - 15:25

En dan voor de tweede tuner, I en J ook zo.

Daar heb ik blijkbaar overheen gelezen dat hij fysiek echt twee FBC tuners had. Dan geldt datzelfde voor de door jou genoemde tuners en heeft hij nóg meer flexibiliteit. Ook met twee satellieten. 

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.

Re: Wie kan mij simpel vertellen hoe unicable werkt? #88 WanWizard

• PLi® Core member
  • 70,839 posts

+1,832
Excellent

Posted 9 October 2020 - 16:07

Ik heb A, B en I aan mijn triple-quad hangen op dit moment, en J aan de GSO, omdat ik vierde kabel van de triple-quad regelmatig nodig heb voor een test box.

Ik zit echter ook met een scheef oog naar Unicable te kijken, zodat ik wat meer boxen aan kan sluiten. Ben er nog niet over uit hoe ik dat ga doen met 4 sats, want dat is nogal prijzig heb ik begrepen...

Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Ultimate (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Re: Wie kan mij simpel vertellen hoe unicable werkt? #89 pgmpli

• Senior Member
  • 665 posts

+24
Neutral

Posted 9 October 2020 - 16:26

Dus kan ik met mijn 2 FBC tuners en vier kabels vanaf Triple LNB Quad bv van Astra 3 en van Astra 2 verschillende zenders opnemen, maar dan niet van Astra 1 ?

Ik heb hier 2 schotels hangen met beide een Triple LNB Quad

de ene heeft het Type 1 Triple LNB: https://m7cdn.io/can...-lnb-type-1.pdf

de andere schotel het Type 2 Triple LNB: https://m7cdn.io/can...-triple-lnb.pdf

Beide geven uitstekend signaal, bij nazicht merk ik dat FBC tuner A aangesloten is met 2 kabels die komen van de schotel met het type 2 Triple LNB

FBC tuner B is aangesloten met 2 kabels die komen van de schotel met het type 1 Triple LNB.

Is dat wel de goede manier vraag ik me af, moeten de kabels niet van dezelfde Triple LNB komen.

Verder is als Tuner C een single DVB-T tuner aanwezig .

Ik ga nu eens de kabels omwisselen en testen.

Ik merk dat als ik in Slot A de tuner B doorlus naar Tuner A, ik dan wel na zappen terugkeerd naar een zender die aan het opnemen is ik wel beeld en signaal krijg.

Doe ik de tuner instelling zoals op uw foto dan werkt het niet meer ( geen beeld, geen signaal) echter de lopende opname op die zender loopt wel door en is zonder onderbreking opgenomen, ik kan alleen niet ernaar kijken zolang ie loopt, er is dan geen andere opname lopende.

Unicable 1 of 2 ?, is misschien iets voor volgend jaar, heb graag voor de komende winter toch wat meer mogelijkheden dan deze ik nu ervaar, er is blijkbaar iets niet goed nu.

Edited by pgmpli, 9 October 2020 - 16:29.

Vu+ DUO 4K - 1x FBC DUAL DVB-S2X v2 tuner + 1x VU+ FBC DVB-C v2 tuner + 1 x Hauppauge Dual Tuner USB DVB-C / DVB-T  --  Vu+ Ultimo 4K - 2x FBC DUAL DVB-S2X v2 tuner + 1 x VU+ DVB-C/T/T2 DUAL (TWIN) tuner + 1 x VU+ Turbo USB DVB-C/T2 Hybrid Tuner -- 2 x Triple LNB  :)

Re: Wie kan mij simpel vertellen hoe unicable werkt? #90 WanWizard

• PLi® Core member
  • 70,839 posts

+1,832
Excellent

Posted 9 October 2020 - 17:22

Huh? Nee hoor, je hebt 4 FBC tuners, dus je kunt maximaal 4 satelliet kwadranten te gelijk tunen.

Dus: stel dat tuner A is getuned op Astra 1, Hoog Verticaal, en tuner B op Astra 3, Laag Horizontaal, dan kunnen tuners C-H alleen nog opnemen van transponders in die twee kwadranten. Daarnaast heb je dan nog steeds tuners I - P vrij waarvoor hetzelfde geldt.

Nee, het maakt niet uit waar de kabels vandaan komen, het enige wat uit maakt is dat de configuratie van de tuner overeen komt met wat er aan de andere kant van de kabel zit. Ik heb overigens een type 1 blijkbaar...

En je moet NIET kiezen voor doorlussen, maar voor apart configureren. Bij doorlussen vertel je de box dat beide tuners aan dezelfde kabel hangen, en dan is B erg beperkt als A in gebruik is,

Re: Wie kan mij simpel vertellen hoe unicable werkt? #91 pgmpli

• Senior Member
  • 665 posts

+24
Neutral

Posted 9 October 2020 - 17:48

Bedankt, had ondertussen de kabels verwisseld Type 1 LNB Triple hangt nu aan Tuner A met 2 kabels, Triple LNB Type 2 hangt aan Tuner B met 2 kabels, en vreemd genoeg loopt het nu wel goed, met 4 lopende opnames van Astra 1 - 2 en 3 door elkaar steeds beeld als ik zap naar deze zenders die opgenomen worden, wil ik er een vijfde zender bij opnemen dan zie je al dat meerdere zenders op grijs komen te staan in de zenderlijst, andere kunnen dan nog wel opgenomen worden.

Alle tuners zijn nu apart geconfigureerd zoals door jullie ook wordt aangeraden, enkel de instelling Verstuur Diseqc enkel bij Satelliet wijziging staat nu op aan.

Wat er veranderd is aan de Triple LNB Quad type 2 is mij onbekend, vind er niets over terug.

Re: Wie kan mij simpel vertellen hoe unicable werkt? #92 Frenske

• Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,507 posts

+397
Excellent

Posted 9 October 2020 - 18:03

Niets. Puur de behuizing. En doorlussen moet jij met jouw opstelling NOOIT meer over praten.;)

Re: Wie kan mij simpel vertellen hoe unicable werkt? #93 pgmpli

• Senior Member
  • 665 posts

+24
Neutral

Posted 9 October 2020 - 19:21

Tuurlijk, had er enkel even mee getest, om het probleem te onderscheppen dat ik bij zenders had die aan het opnemen waren en geen beeld gaven na er terug naar gezapt te hebben, werkte toen wel na de doorlus, dat gaf dus aan dat er moest gesleuteld worden aan mijn setup.

Komende dagen gaan bepalen of het nu naar behoren blijft werken.

Het kostenplaatje van Unicable is aan het zakken heb ik begrepen, echter als je meer dan 2 satellieten (LNB's) is dat al een ander verhaal hoor ik.

De Switchen zijn de prijsvogels gebleken, hoe is de laatste stand van zaken hierover vraag ik me af.

Re: Wie kan mij simpel vertellen hoe unicable werkt? #94 Tech

• Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,947 posts

+488
Excellent

Posted 9 October 2020 - 19:40

Met een JESS opstelling heb je nog meer mogelijkheden, ikzelf heb een Jultec switch met momenteel de 3 belangrijkste posities, er kan nog een 4e aan, ik kan er gelijktijdig 6 tuners mee laten werken, ook al gebruiken ze allemaal een andere positie, erg makkelijk, alles via één kabel.

Voor de andere posties gebruik ik een DiSEqC motor. 

Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....

Hardware: 2x Daily used Vu+ Ultimo 4K - Vu+ Duo 4K SE and a lot more.... - VisioSat BiBigsat - Jultec Unicable Multiswitch 4 positions: 19.2/23.5/28.2 East - Diseqc motorized flatdish antenna

Software : HomeBuild OpenPLi Develop and Scarthgap builds, local cards driven by OsCam

Press the Geplaatste afbeelding button on the buttom right of this message ;)

Have you tried our wiki yet? Many answers can be found in our OpenPLi wiki

Re: Wie kan mij simpel vertellen hoe unicable werkt? #95 pgmpli

• Senior Member
  • 665 posts

+24
Neutral

Posted 9 October 2020 - 19:50

4 posities is mijn vereiste voor volgend jaar, wat was je kostenplaatje ongeveer.

Re: Wie kan mij simpel vertellen hoe unicable werkt? #96 pgmpli

• Senior Member
  • 665 posts

+24
Neutral

Posted 10 October 2020 - 09:26

Opnemen van Canvas + Zes + VTM + BVN gaat goed, vervolgens zappen naar Canvas geeft beeld, NPO 2 ook beeld, VTM / Vier / VTM 2 geen beeld 0 % signaal, BVN geeft ook beeld.

Echter nadat deze opnames gestopt zijn geven ze allemaal beeld, opnames zijn dus geslaagd, het vreemde is dat telkens VTM / Vier / VTM 2 - 23,5 11856 V 29900 2/3 niet te bekijken zijn terwijl meerdere opnames lopende zijn.

Doe ik maar 2 opnames dan geen probleem, 3 of meer opnames is probleem terug.

https://m7cdn.io//tv...n-satelliet.pdf

Re: Wie kan mij simpel vertellen hoe unicable werkt? #97 pgmpli

• Senior Member
  • 665 posts

+24
Neutral

Posted 10 October 2020 - 10:50

Nieuwe flash gedaan met laatste 7.3, het lijkt nu te werken, even verder testen vandaag, geen back-up teruggezet, automatische satelliet scan gedaan, instellingen zijn verder standaard gelaten, fingers X.

Re: Wie kan mij simpel vertellen hoe unicable werkt? #98 WanWizard

• PLi® Core member
  • 70,839 posts

+1,832
Excellent

Posted 10 October 2020 - 15:10

Moet een configuratie fout geweest zijn, want je moet met 4 kabels 4 transponders tegelijk kunnen tunen.

Re: Wie kan mij simpel vertellen hoe unicable werkt? #99 pgmpli

• Senior Member
  • 665 posts

+24
Neutral

Posted 10 October 2020 - 15:14

Het werk nu met PLI 7.3, heb voor het eerst Tuner K in actie gezien, wel vertraagt het zappen indien er word overgeschakeld naar een volgende tuner, 6 zenders opnemen gaat ook goed, en beeld blijft goed.

Re: Wie kan mij simpel vertellen hoe unicable werkt? #100 WanWizard

• PLi® Core member
  • 70,839 posts

+1,832
Excellent

Posted 10 October 2020 - 15:30

FBC tuners zijn zo wie zo wat trager in het zappen vanwege hun complexiteit, en VU+ laat zwart beeld zien totdat beeld en geluid in sync zijn, en dat wekt ook de indruk van traagheid.

Ook is er verschil tussen versleutelde zenders en vrij te kijken zenders, dus ook het starten van de decryptie is van invloed op wanneer je beeld krijgt.

4 user(s) are reading this topic

0 members, 4 guests, 0 anonymous users