Jump to content


Photo

VU+Zero4k uitleg gevraagd


  • Please log in to reply
25 replies to this topic

Re: VU+Zero4k uitleg gevraagd #21 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,379 posts

+393
Excellent

Posted 11 January 2020 - 17:08

Jj begrijpt er overduidelijk nog niet heel veel van. Fallback gebruik je om zenders van een hoofdontvanger (meestal een multituner) te streamen op je tweede ontvanger waar geen coax beschikbaar is. Lees je eerst maar eens goed in de materie in.


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: VU+Zero4k uitleg gevraagd #22 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,379 posts

+393
Excellent

Posted 11 January 2020 - 17:37

Gewoon Fallback déactiveren, vervolgens de tunerconfiguratie instellen voor een standaard CD Duo lnb waarbij Astra 1 (19.2 oost KU band) op poort A en Astra 3 (23.5 oost Astra 3B) op poort B. 
Vervolgens heb je, mits de kaart er goed in zit, de juist CD reader actief is (default), en je zenderlijst nog in orde is, gewoon beeld. 


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: VU+Zero4k uitleg gevraagd #23 bruinebeer

  • Senior Member
  • 114 posts

0
Neutral

Posted 12 January 2020 - 00:05

Frenske,

 

De VU Zero werkt zoals jij beschreven hebt, Maar omdat CCcam niet meer werkt moest ik Fallback activeren om mijn Dreambox, die op de slaapkamer staat, ook te gebruiken.

 

Maar het probleem dat die het niet deed komt omdat in de VU maar een tuner heeft. De VU stond aan dus de Dreambox deed het niet.

 

Dus probleem opgelost.

 

Bedankt voor het meedenken en helpen. 



Re: VU+Zero4k uitleg gevraagd #24 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,597 posts

+458
Excellent

Posted 12 January 2020 - 08:37

Ik zou dan de tuner in de dreambox wel gaan gebruiken in combinatie met oscam, dan kan die tuner als fallback ingezet worden voor de vu (ervan uitgaande dat dat de ‘hoofdbox is’) dan heb je wat meer ruimte op de vu zodat je gelijktijdig kunt kijken en opnemen, voor zover dat opnemen dan van toepassing is natuurlijk ;)

Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: VU+Zero4k uitleg gevraagd #25 bruinebeer

  • Senior Member
  • 114 posts

0
Neutral

Posted 12 January 2020 - 15:05

Hoe kan ik instellen dat de VU ook gebruik maakt van de tuner in de Dreambox ?



Re: VU+Zero4k uitleg gevraagd #26 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,597 posts

+458
Excellent

Posted 12 January 2020 - 15:33

Via de fallback optie in het tuner menu op de Vu.

Als je een opname hebt lopen en je wilt iets anders gaan kijken, gaat hij de tuner van de dreambox gebruiken.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....



0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users