Jump to content


Photo

Kan verschillende zenders van Ziggo niet zien

Ziggo zenders geen beeld xtrend8000 dvb-c

  • Please log in to reply
35 replies to this topic

#1 kostenzer

  • Senior Member
  • 310 posts

+4
Neutral

Posted 7 February 2020 - 01:07

Hallo,

 

Vanwege problemen van een totaal vernachelde bouquet en zenderreeks van ziggo op mijn xtrend8000 ben ik maar de zenders opnieuw gaan scannen. Wat er met zo'n bouquet gebeurd is, is me een raadsel.Onder meer  NPO 1,2 en 3 waren weg en stonden er alleen streepje "-" ipv de zendernaam.

Veel zenders die eerst ontbraken , onder meer de genoemde 3, zijn er nu weer na de zenderscan. Toch blijven er problemen. Zenders als SBS9, ONS, RTL duits, Sat1 en Arte worden wel na d zenderscan in de zenderlijst gezet maar hebben geen beeld en geluid.

Ik heb kabels en aansluitingen gecontroleerd. Op de door Ziggo geleverde Samsung ontvanger is er geen probleem.

Op een et10000 verder op in de straat worden die zenders gewoon weergegeven.

De zenders die bij de et8000 getoond worden zijn gewoon goed.

IK weet niet waar ik het verder moet zoeken. Iemand van jullie wel?

Mochten jullie bepaalde bestanden inzien, dan kan ik ze hier wel plaatsen.

 

Alvast bedankt voor de moeite van het lezen.

 

 

Rob


Xtrend 10000


Re: Kan verschillende zenders van Ziggo niet zien #2 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,455 posts

+114
Excellent

Posted 7 February 2020 - 05:20

Signaal te zwak op deze frequenties? Kijk eens naar de waarden bij een werkende zender en die van een biet werkende. Bij mij is 30dB de kantelgrens (maar dat verschilt per tuner). Stoorzender in de buurt? DECT telefoon, LTE instraling... Allemaal mogelijkheden..
Met één been in het graf..... Helaas

Re: Kan verschillende zenders van Ziggo niet zien #3 kostenzer

  • Senior Member
  • 310 posts

+4
Neutral

Posted 7 February 2020 - 11:29

Helaas, dat is niet de oorzaak. Die zitten boven 70dB


Xtrend 10000


Re: Kan verschillende zenders van Ziggo niet zien #4 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 7 February 2020 - 11:48

Over welke scan heb je het eigenlijk, als je een Kabelscan doet dan kan het eigenlijk niet misgaan dan krijg je een Ziggo boeket, maar als je een gemodificeerde lijst hebt dan kunnen er idd ''-'' in je lijst komen, wat je dan moet/kan doen is het verminkte Ziggo pakket uit je lijst verwijderen en opnieuw een Kabelscan doen.

Ik heb hier een favorietenlijst en daar Ziggo zenders in gekopieerd vanuit een Ziggo Kabelscan, maar als er iets veranderd aan een zender, en je doet dan een Kabelscan dan word die favorietenlijst niet bijgewerkt. Een van de mods schreef ooit dat dit snelkoppelingen zijn die niet bijgewerkt worden na een Kabelscan, dus kopieer ik die gewijzigde zender weer in mijn favorieten lijst, zo vaak veranderd er toch niet iets bij Ziggo.

Wat je ook kunt doen is de lijst uit je ET10k nemen en die in de 8k zetten, ik heb hier 1 lijst en die zet ik in alle ontvangers.


Edited by Sagitarius, 7 February 2020 - 11:50.

73's

PE1AQZ


Re: Kan verschillende zenders van Ziggo niet zien #5 kostenzer

  • Senior Member
  • 310 posts

+4
Neutral

Posted 7 February 2020 - 11:57

Ik doe inderdaad de kabelscan en ik praat nog niet eens over bouquets of favorietenlijsten. Alleen de zenderlijst die ik na de scan te zien krijg. De genoemde zenders staan er in, maar geven geen beeld en geluid. Alleen een "mooi" zwart scherm.

Ik heb de favorietenlijst van de et10 inderdaad al gekopieerd, moet ze alleen nog op de et8 zetten. Dat zal in de loop van de dag gebeuren. Eerst nog een ander computerprobleem oplossen.


Xtrend 10000


Re: Kan verschillende zenders van Ziggo niet zien #6 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 7 February 2020 - 14:00

Je kan ook remote straam convertor gebruiken op je ET8K dan haal je de zenderlijst op van de ET10K, zo doe ik dat hier ook met mijn Mutant HD60 bij opstarten haalt hij iedere keer de zenderlijst op van mijn 10K, dan hoef je maar 1 lijst up to date te houden.


73's

PE1AQZ


Re: Kan verschillende zenders van Ziggo niet zien #7 kostenzer

  • Senior Member
  • 310 posts

+4
Neutral

Posted 7 February 2020 - 14:22

Ik heb op het forum "remote stream convertor" gezocht maar niet gevonden.

Enig idee waar ik daar wat info over kan vinden?

Is dat ook mogelijk als hij niet hier staat maar een paar huizen verder op?


Xtrend 10000


Re: Kan verschillende zenders van Ziggo niet zien #8 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 7 February 2020 - 14:51

Ik heb op het forum "remote stream convertor" gezocht maar niet gevonden.

Enig idee waar ik daar wat info over kan vinden?

Is dat ook mogelijk als hij niet hier staat maar een paar huizen verder op?

Ehh...foutje moet remote fallback tuner zijn :huh: , staat bij Tuners zender zoeken van je ET8K, daar het ip invullen van je ET10, tja als deze buitenshuis of op een andere locatie staat dan werkt dat uiteraard niet maar dat vertelde je eerst niet, of je moet een VPN hebben dan gaat het weer wel.


73's

PE1AQZ


Re: Kan verschillende zenders van Ziggo niet zien #9 kostenzer

  • Senior Member
  • 310 posts

+4
Neutral

Posted 7 February 2020 - 15:04

Nou ja, vertelde je niet....

 

Op een et10000 verder op in de straat worden die zenders gewoon weergegeven.

 

Dus indirect wel. Maar ik zou hem mee kunnen nemen.


Edited by kostenzer, 7 February 2020 - 15:05.

Xtrend 10000


Re: Kan verschillende zenders van Ziggo niet zien #10 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 7 February 2020 - 15:31

Nou ja, vertelde je niet....

 

Op een et10000 verder op in de straat worden die zenders gewoon weergegeven.

 

Dus indirect wel. Maar ik zou hem mee kunnen nemen.

Dat zou je kunnen doen, maar het nut daarvan zie ik niet zo slepen met je ontvanger, je kunt dan beter een kant en klare (Hans) zenderlijst via Open Pli binnenhalen in je ET8K, of toch een Kabelscan proberen en eerst het Ziggo boeket verwijderen, dat kan in de ontvanger zelf, door op het Ziggo boeket te gaan staan en dan op Menu drukken en je krijgt allerlei bewerkings opties waaronder Verwijder boeket, daarna opnieuw een Kabelscan doen, maar dat schreef ik al eerder. ;)


Edited by Sagitarius, 7 February 2020 - 15:33.

73's

PE1AQZ


Re: Kan verschillende zenders van Ziggo niet zien #11 kostenzer

  • Senior Member
  • 310 posts

+4
Neutral

Posted 8 February 2020 - 12:35

Is er ook een lijst te kopiëren met de geïnstalleerde zenders?

Het gaat ook fout als er geen bouquetten op staan.

Als ik de lijst met geïnstalleerde zenders zou kunnen kunnen kopiëren, zou dat een mogelijkheid zijn om te proberen. Moet ik alleen weten waar die lijst staat.


Xtrend 10000


Re: Kan verschillende zenders van Ziggo niet zien #12 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 8 February 2020 - 13:58

Ja hoor dat kan, je moet dan in de map /etc/enigma2/ zijn, dan kies je daar voor ''userbouquet.Ziggo.tv'' en de map ''bouquets.tv'' die kopieer je uit je ET10K en zet die weer in de ET8K in dezelfde map. Je hebt dan nu alleen maar het Ziggo boeket, wil je alle boeketten dan selecteer je alle boeketten eindigend met .tv.

Dit kun je ook nog simpeler doen met Dreambox Edit, als je die op een laptop hebt staan dan neem je die even mee kopieer alles uit je ET10K en laad die weer in je ET8K, maar dat vertelde ik al eerder, niet wetende dat je ET10K elders stond anders was je al klaar geweest. :rolleyes:


Edited by Sagitarius, 8 February 2020 - 13:58.

73's

PE1AQZ


Re: Kan verschillende zenders van Ziggo niet zien #13 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,776 posts

+185
Excellent

Posted 8 February 2020 - 14:03

Alles kan vanaf de command line interface maar misschien makkelijker met een stukje software zoals hier https://wiki.openpli...ettings_editors (net zoals hierboven al wordt aangegeven)


Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: Kan verschillende zenders van Ziggo niet zien #14 kostenzer

  • Senior Member
  • 310 posts

+4
Neutral

Posted 8 February 2020 - 14:20

De bouquetten heb ik al gekopieerd. Maar dat is niet wat ik zou willen.

Ik zou graag de lijst met zenders willen kopieren, die die hier te zien zijn:

 

Attached File  et provider ziggo.JPG   203.19KB   6 downloads

 

Kan dat? Zo ja, waar kan ik die vinden?


Edited by kostenzer, 8 February 2020 - 14:22.

Xtrend 10000


Re: Kan verschillende zenders van Ziggo niet zien #15 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,776 posts

+185
Excellent

Posted 8 February 2020 - 14:24

Je kunt vanuit het menu zenders kopieren naar andere lijsten, ook kan het vanuit Webif met de BouquetEditor


Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: Kan verschillende zenders van Ziggo niet zien #16 kostenzer

  • Senior Member
  • 310 posts

+4
Neutral

Posted 8 February 2020 - 14:46

We praten volgens mij langs elkaar.

Ik zou de lijst van zenders willen kopiëren, Dat is dus de stap voordat ze in de bouquetten gekopieerd/gezet worden.

De lijst bij de rode pijl:

Attached File  et provider ziggo 2.JPG   123.74KB   7 downloads

 

Als die lijst al niet klopt dan kun je het in de bouquetten ook vergeten dacht ik zo.

Dacht ik zo, of maak ik een denkfout?

 


Xtrend 10000


Re: Kan verschillende zenders van Ziggo niet zien #17 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 8 February 2020 - 15:26

We praten volgens mij langs elkaar.

Ik zou de lijst van zenders willen kopiëren, Dat is dus de stap voordat ze in de bouquetten gekopieerd/gezet worden.

De lijst bij de rode pijl:

attachicon.gifet provider ziggo 2.JPG

 

Als die lijst al niet klopt dan kun je het in de bouquetten ook vergeten dacht ik zo.

Dacht ik zo, of maak ik een denkfout?

Aha ik zie het al, je zit nu in de ''Alle zenders'' lijst (kijk maar bovenaan in het label) daar staan alle zenders in die zich in je ontvanger bevinden, aangezien je maar 1 Ziggo boeket hebt zijn dat tevens Alle zenders die zich in je ontvanger bevinden.

Als je nu eerst eens dat Ziggo boeket wist (Menu bij geopende boekettenlijst) en kies dan Wis boeket, en dan een nieuwe Kabelscan doen en de voor jou favoriete zenders uit dat boeket kopieren naar ''Onze zenders'', dat kun je gewoon in de ontvanger zelf doen.


73's

PE1AQZ


Re: Kan verschillende zenders van Ziggo niet zien #18 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,776 posts

+185
Excellent

Posted 8 February 2020 - 15:29

Juist geconstateerd ;)  , we begrijpen elkaar niet. Als je iets met alle zenders wilt doen, kan je bv. dreamset installeren op je PC en dan met "Ctrl A" alles selecteren en daarmee aan de gang gaan.


Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: Kan verschillende zenders van Ziggo niet zien #19 kostenzer

  • Senior Member
  • 310 posts

+4
Neutral

Posted 8 February 2020 - 15:33

Dat hebikl al gedaan. Kost veel tijd om dan het bouquet in de ontvanger te maken. Op de PC met OpenWEbif gaat het gemakkelijker.

MAAR in de "Alle zenders" lijst doen de aangegeven zenders het al niet.

Daarom zou ik de "Alle zenders" lijst van de en  naar de andere xtrend willen overbrengen. Is dat mogelijk?


Xtrend 10000


Re: Kan verschillende zenders van Ziggo niet zien #20 kostenzer

  • Senior Member
  • 310 posts

+4
Neutral

Posted 8 February 2020 - 15:40

Was te laat om bovenstaande tekst aan te passen.

 

Reagerend op post #17

Dat hebikl al gedaan. Kost veel tijd om dan het bouquet in de ontvanger te maken. Op de PC met OpenWEbif gaat het gemakkelijker.

MAAR in de "Alle zenders" lijst doen de aangegeven zenders het al niet.

Daarom zou ik de "Alle zenders" lijst van de en  naar de andere xtrend willen overbrengen. Is dat mogelijk?

 

Ondertussen is er ook een post #18

Dreamset is geïnstalleerd, maar verder dan een dreamset met lege schermen kom ik niet. Zou niet weten wat ik waar overal moet invullen. Daar schiet mijn kennis te kort.

Ik heb al met het ip adres van de ontvanger geprobeerd waarmee ik in openwebif kan komen. Met ftp kom ik er ook in en met totalcommander ook. Dan weet ik niet verder.

 


Edited by kostenzer, 8 February 2020 - 15:40.

Xtrend 10000




Also tagged with one or more of these keywords: Ziggo, zenders, geen beeld, xtrend8000, dvb-c

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users