Jump to content


Photo

VU+ Ultimo 4K geen beeld, alleen geluid


  • Please log in to reply
33 replies to this topic

Re: VU+ Ultimo 4K geen beeld, alleen geluid #21 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,638 posts

+459
Excellent

Posted 20 June 2020 - 06:38

Mocht zijn UPC kaart werken, krijg je die config natuurlijk nooit te zien, dat zou ik ook niet doen, die keys uit de CI dumpen is niet bepaald een makkelijk klusje.....

 

En wat betreft die config, die mag niet in zijn compleetheid worden geplaatst, dat is in strijd met de boardregels!


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: VU+ Ultimo 4K geen beeld, alleen geluid #22 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,461 posts

+114
Excellent

Posted 20 June 2020 - 07:28

Dat snapt de TS ook wel denk ik.. De benodigde keys kan hij gewoon wissen.....
Het gaat om de config en het 'bewijs' dat hij het werkend heeft met een UPC kaart....
Met één been in het graf..... Helaas

Re: VU+ Ultimo 4K geen beeld, alleen geluid #23 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,638 posts

+459
Excellent

Posted 20 June 2020 - 14:10

Dat snapt de TS ook wel denk ik.. De benodigde keys kan hij gewoon wissen.....
Het gaat om de config en het 'bewijs' dat hij het werkend heeft met een UPC kaart....

Jij gelooft dat dat niet kan? Ik kan je uit eigen ervaring vertellen dat het gewoon lukt, je moet er wel wat voor doen maar het kan, waarom wil je dan van hem een bewijs hebben?


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: VU+ Ultimo 4K geen beeld, alleen geluid #24 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,461 posts

+114
Excellent

Posted 20 June 2020 - 15:47

Juist om te zien dát het kan. Ik bezit óók een Nagra CI+ met kaart en zou best willen weten hoe ik die sleutels kan bemachtigen..
Met één been in het graf..... Helaas

Re: VU+ Ultimo 4K geen beeld, alleen geluid #25 hotatomic

  • Senior Member
  • 146 posts

+4
Neutral

Posted 20 June 2020 - 16:51

Juist om te zien dát het kan. Ik bezit óók een Nagra CI+ met kaart en zou best willen weten hoe ik die sleutels kan bemachtigen..

Een how to zou mooi zijn ;)



Re: VU+ Ultimo 4K geen beeld, alleen geluid #26 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,461 posts

+114
Excellent

Posted 20 June 2020 - 17:00

Zal best wat voor nodig zijn. Wellicht een (oude) season interface met kaartlezer en zo serieel de data af te vangen? En dan nog de know-how om die data te interpreteren/analyseren.. Zal zeker niet een simpel klusje zijn....
Met één been in het graf..... Helaas

Re: VU+ Ultimo 4K geen beeld, alleen geluid #27 Guardian

  • Senior Member
  • 102 posts

+2
Neutral

Posted 20 June 2020 - 17:21

Zodra die "howto-to" publiek is dan is dat het "einde"

Zgemma H9 Combo - Zgemma H9 2S - Maxytec Multibox

Re: VU+ Ultimo 4K geen beeld, alleen geluid #28 predatortje

  • Senior Member
  • 108 posts

+2
Neutral

Posted 20 June 2020 - 19:06

 

Dat snapt de TS ook wel denk ik.. De benodigde keys kan hij gewoon wissen.....
Het gaat om de config en het 'bewijs' dat hij het werkend heeft met een UPC kaart....

Jij gelooft dat dat niet kan? Ik kan je uit eigen ervaring vertellen dat het gewoon lukt, je moet er wel wat voor doen maar het kan, waarom wil je dan van hem een bewijs hebben?

 

Daarom moest ik mijn kaarten meenemen naar de verkoper van de Ultimo 4K, ik heb daar zelf geen verstand van dus kan helaas niemand hier uitleggen hoe het moet, zover gaat mijn know how van computer niet.

Duurde ook wel even voordat ik weg kon, maar het werkt blijkbaar. Kwam bij mij uiteindelijk over alsof de de ene kaart is gekloond in de andere.



Re: VU+ Ultimo 4K geen beeld, alleen geluid #29 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,638 posts

+459
Excellent

Posted 20 June 2020 - 22:12

Ik weet dat je de flash van de CI moet uitlezen, op een bepaald adres staat de betreffende info, uiteraard gecrypt ;)
Die flash gaat er dus af en moet je nadien weer terugplaatsen voor het geval je de CI nog zou willen gebruiken, het is echt niet iets wat je zomaar even met een ‘how to’ zou kunnen zonder enige kennis van zaken.
Ik heb in het verleden heel wat CI’s onder handen gehad, en ben er zo achtergekomen dat het iets Is wat je echt niet moet onderschatten.

Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: VU+ Ultimo 4K geen beeld, alleen geluid #30 hotatomic

  • Senior Member
  • 146 posts

+4
Neutral

Posted 21 June 2020 - 05:24

 

 

Dat snapt de TS ook wel denk ik.. De benodigde keys kan hij gewoon wissen.....
Het gaat om de config en het 'bewijs' dat hij het werkend heeft met een UPC kaart....

Jij gelooft dat dat niet kan? Ik kan je uit eigen ervaring vertellen dat het gewoon lukt, je moet er wel wat voor doen maar het kan, waarom wil je dan van hem een bewijs hebben?

 

Daarom moest ik mijn kaarten meenemen naar de verkoper van de Ultimo 4K, ik heb daar zelf geen verstand van dus kan helaas niemand hier uitleggen hoe het moet, zover gaat mijn know how van computer niet.

Duurde ook wel even voordat ik weg kon, maar het werkt blijkbaar. Kwam bij mij uiteindelijk over alsof de de ene kaart is gekloond in de andere.

En je hebt je kaarten ook weer mee gekregen ? Je eigen dan 



Re: VU+ Ultimo 4K geen beeld, alleen geluid #31 Ronald69

  • Senior Member
  • 84 posts

+2
Neutral

Posted 21 June 2020 - 18:51

Een UPC kaart van het huidige Ziggo is van het type Nagra. Die werkt niet (zonder meer) in de VU+. Deze zou je alleen in de VU+ kunnen gebruiken i.c.m. de bijgeleverde CI+ module. Echter: dit werkt weer niet in OpenPli. Feitelijk kun je met jouw kaart dus nu überhaubt geen gecodeerde Ziggo kanalen kijken op de VU+. Zoöok heb je niets aan OScam omdat die weer niet communiceert met een CI(+).
Waarschijnlijk kijk je dus via CS naar de gecodeerde kanalen en ja... dat freezed om de haverklap..

Shite! Cobus was rapper...

Het is niet helemaal waar wat hier word vermeld.

Je kunt wel degelijk kijken naar ziggo zonder card met een Vu+Ultimo 4K  als je via de Settings van Hans kijkt bij Ziggo vrij kanalen dus niet volledig heb je gewoon beeld mits je

een abbonnement heb ivm internet van Ziggo. dan loopt het niet via je kaart maar gewoon op je aansluiting en digitaal beeld. en kan ook bevestigen dat idd het geluid af en toe weg valt .


Edited by Ronald69, 21 June 2020 - 18:58.


Re: VU+ Ultimo 4K geen beeld, alleen geluid #32 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,461 posts

+114
Excellent

Posted 21 June 2020 - 19:52

Dat is inmiddels 'Common knowledge'. Echter, je eigen posts suggereren dat je het had geprobeerd met je UPC kaart en je Ziggo kaart. En dan creëer je feitelijk zélf de ruis en inuendo.. Daar reageren we dan op...
Met één been in het graf..... Helaas

Re: VU+ Ultimo 4K geen beeld, alleen geluid #33 cobus

  • Senior Member
  • 4,754 posts

+69
Good

Posted 21 June 2020 - 20:18

Ook ik maak gebruik van de FTA kanalen van oud UPC/Ziggo maar heb eigenlijk totaal geen problemen met beeld en geluid maar misschien dat er iets niet lekker is bij jou bv de aansluitingen kabels pluggen enz.


Groetjes Cobus R

 

VU+ UNO 4K SE FBC DVB-C (8x) LCD4linux met Samsung SPF 75H

MUTANT HD66SE FBC DVB-C (3x)

MAXYTEC MULTIBOX COMBO

MUTANT HD60 DVB-S

 

 

Ziggo (digitaal) Kabel TV (FTV) op alle decoders met oa fallback tuner

 


Re: VU+ Ultimo 4K geen beeld, alleen geluid #34 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,461 posts

+114
Excellent

Posted 22 June 2020 - 11:00

Welnu.. hij kán best die problemen hebben zonder dat het aan hem of zijn configuratie ligt. Op het VU+ forum zijn er ook met gelijke problemen. Bij die mensen is de box vervangen. Er zou een versie verschil zijn.. Dit buiten de mogelijke problemen als je deze box gebruikt i.c.m. een AVR...
Ik heb inmiddels ook deze box en die doet het gelukkig perfect...
Met één been in het graf..... Helaas


0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users