Eergisteren eerst mijn eigen Mutant HD51 geflashed naar 7.3 (build 2020-07-20), zonder problemen. Autobackup is ingesteld om dagelijks om 04:00 een backup te nemen, en bij de eerste boot van 7.3 werd gevraagd of die teruggezet moest worden. Ja gekozen en alles werkt prima.
Later die dag hetzelfde gedaan op de HD51 van mijn vader. Ook daar staat Autobackup ingesteld, ook daar werden de settings automatisch teruggezet.
Alles leek dus ook daar prima te gaan.
Gisteren telefoontje van mijn moeder dat alles toch niet OK was. Alle favorietenlijsten e.d. waren weg.
Vandaag via teamviewer ingelogd op de webinterface en daar gezien dat er inderdaad maar 3 overschoten: TV Vlaanderen, Favourites (TV) en Last Scanned.
Normaal zijn dat er veel meer (heel wat lijsten met streams, en onderverdelingen Nederland, België, Duitsland, ...) ooit afkomstig uit een kanalenlijst (Hans of Henk geloof ik ?).
Gelukkig had ik via bouquet editor recent een export gemaakt. Die terug geïmporteerd en mijn vader was weer blij.
Dat leverde terug 50 tot 100 bouquets / favorietenlijsten op (niet exact geteld, veel alleszins)
10 minuten later echter hetzelfde probleem.
Blijkt dat hij het verdwijnen van de zenderlijsten / bouquets op de volgende manier kan simuleren:
1. stem af op een normale TV zender (bv NPO3)
2. kies uit de favoriten lijst 'Streams België' voor de stream 'VRT één HD België'. De Mutant herstart nu spontaan (geen volledige reboot, enkel de GUI denk ik want het gaat tamelijk snel)
3. de favorietenlijsten zijn op 3 na allemaal weg (TV Vlaanderen, Favorites (TV), Last Scanned
Ik heb hierna nogmaals de backup van de bouquets teruggezet en de Mutant een update gegeven naar vandaag (44 extra pakketten, nu build 2020-07-23) en hetzelfde voor die van mij gedaan.
-> het probleem blijft voorkomen (crash + op 3 na alle lijsten weg)
Ik heb die backup van de bouquets van mijn vader eens op mijn Mutant gezet zodat ik exact dezelfde bouquets/favorieten heb als mijn vader.
Hier crasht en reboot hij ook bij het afstemmen op die stream maar bij mij blijven de lijsten na herstart GUI wel intact.
Het crashen beperkt zich overigens niet tot die ene stream, er zijn heel wat streams uit de 'Streams België' lijst die dat doen.
Het enige verschil is dat mijn vader dus telkens zijn zenderlijsten (op 3na) kwijt is en ik niet.
Enig idee waar dat aan zou kunnen liggen of wat ik nog zou kunnen proberen?
Edited by tc-t, 23 July 2020 - 19:18.