OpenPLi 7.3. Release beschikbaar.
Re: OpenPLi 7.3. Release beschikbaar. #341
Posted 10 August 2020 - 19:45
Re: OpenPLi 7.3. Release beschikbaar. #342
Posted 10 August 2020 - 20:19
Wat een onzin van je. Je gebruikt het zelf niet maar je geeft anderen wel weer gratis advies om het ook niet te gebruiken dus?
Ik heb zelf rond de 41 á 44 dB op de Ziggo kabelzenders. Feitelijk is de berekening voor de VU+ zinloos! Laat het lekker in % staan. De tuners geven geen dB waarde uit.. Waarom zou je het dan willen berekenen?
Edited by Frenske, 11 August 2020 - 06:31.
Ik heb, gezien de woordkeuze een deel van jouw tekst verwijderd. Gelieve het taalgebruik algemeen en netjes te houden.
2 x ultimo4k (dvb-c fbc + 1 dvb-s2, 9.0r/nb) + een et10k/osmini ((nb) geen tuners en dus fallbackclient, nb) met een Synology ds214+ (2 x 6 TB) op DSM 7.1.1 in ziggo oost (voormalig @Home) + A1/A2/A3/HB (TechniSat)
Re: OpenPLi 7.3. Release beschikbaar. #343
Re: OpenPLi 7.3. Release beschikbaar. #344
Re: OpenPLi 7.3. Release beschikbaar. #345
Posted 11 August 2020 - 18:57
Wat ik op Sat4all zeg geldt voor die postings (en die is altijd context gevoelig). Net als hier op OpenPli....
Met jouw antwoorden doe je je naam eer aan.. Je wil intrigeren en haalt vaak stukjes uit tekst aan die jou passen c.q. goed uitkomen.... Dat kun je dan beter via P.M. doen....
Frenske had al gereageerd op je posting (ik heb de inhoud niet eens kunnen lezen)..
Re: OpenPLi 7.3. Release beschikbaar. #346
Posted 11 August 2020 - 19:46
Heren zullen wij aub weer on topic gaan? Onderlinge non technische debatten graag per PM.
Met vriendelijke dank.
Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.
Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen.
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.
Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.
-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".
Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.
Re: OpenPLi 7.3. Release beschikbaar. #347
Posted 13 August 2020 - 13:41
Na maandenlang uitstel dan toch maar de stap genomen om mijn Vu+ Ultimo 4K van 6.2 naar 7.3 te updaten. Nieuwe flash gedaan vanaf USB na eerst op diezelfde USB-stick een backup te hebben gemaakt en alles is probleemloos verlopen. Geen enkele instelling hoeven aan te passen, wat een verademing. Complimenten aan iedereen!
Re: OpenPLi 7.3. Release beschikbaar. #348
Posted 13 August 2020 - 14:10
Merci, en dank voor de feedback.
Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Ultimate (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)
Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.
Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.
Re: OpenPLi 7.3. Release beschikbaar. #349
Re: OpenPLi 7.3. Release beschikbaar. #350
Posted 14 August 2020 - 08:18
Tja
Mijn interne harddisk is niet meer te vinden in de image.
Zie foto.
Ik heb twee andere geprobeerd maar het probleem zit in de image, HD's zijn in orde
Iemand enig idee hoe deze weer terug te zetten is?
Ik gebruik een XTrend ET-8500, het probleem is er ook als ik de 7.2 image erop zet.
Re: OpenPLi 7.3. Release beschikbaar. #351
Posted 14 August 2020 - 08:18
Misschien eerst eens wat aanvullende informatie verstrekken als welke box, harddisk of SSD etc.
Ben je van 7.2 naar 7.3 gegaan of van eender welke andere image naar OP 7.3?
Ik geloof niet dat dit in de image zit, anders had het board wel vol gestaan met identieke meldingen.
Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.
Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen.
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.
Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.
-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".
Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.
Re: OpenPLi 7.3. Release beschikbaar. #352
Posted 14 August 2020 - 08:20
Onze berichten hebben zich gekruist.
Probeer eerst maar eens een andere niet OP image. Ik vrees dat dit hardware is en niet de image.
Re: OpenPLi 7.3. Release beschikbaar. #353
Re: OpenPLi 7.3. Release beschikbaar. #354
Posted 14 August 2020 - 08:53
Tóch maar eens een willekeurige andere image proberen om PLi specifieke problemen uit te sluiten. Maak eerst een backup van PLi zodat je snel weer terug kunt. Als andere images hetzelfde resultaat geven dan lijkt het mij duidelijk. Tóch?
Dat een USB stick wél herkend wordt zegt an sich niet heel veel.
Re: OpenPLi 7.3. Release beschikbaar. #355
Re: OpenPLi 7.3. Release beschikbaar. #356
Posted 14 August 2020 - 09:53
Ik zou hem toch ff checken met https://wiki.openpli...#Harddisk_Check of als je met de commandline kunt/wilt omgaan smartmontools installeren en draaien en log hier plaatsen https://forums.openp...smartmontools/
Edited by 40H3X, 14 August 2020 - 10:11.
Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Remember: Upvote with the button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our new and improved wiki
Re: OpenPLi 7.3. Release beschikbaar. #357
Re: OpenPLi 7.3. Release beschikbaar. #358
Posted 14 August 2020 - 10:39
Rotte connector, SATA kabel?
Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Ultimate (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)
Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.
Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.
Re: OpenPLi 7.3. Release beschikbaar. #359
Posted 14 August 2020 - 11:17
Zie foto.
Ik heb twee andere geprobeerd maar het probleem zit in de image, HD's zijn in orde
Even samenvattende de opmerkingen hierboven van @WanWizard en @Frenske...
Zeg je dat je dezelfde responce krijgt met andere HDD's? Als dat zo is, is het zeer onwaarschijnlijk dat de HDD kapot is, want ik ben het met je eens dat de kans dat meedere HDD's kapot zijn heel klein is.
Dan blijven er 3 over OpenPLi (Enigma2) zeer onwaarschijnlijk, omdat zoals @Frenske al aangaf, dan regende het klachten, de IO interface of de kabel tussen HDD en IO interface. Ik hoop voor je dat het de kabel is.
Edited by 40H3X, 14 August 2020 - 11:18.
Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport
Remember: Upvote with the button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!
Many answers to your question can be found in our new and improved wiki
Re: OpenPLi 7.3. Release beschikbaar. #360
Posted 14 August 2020 - 13:53
Zie foto.
Even samenvattende de opmerkingen hierboven van @WanWizard en @Frenske...
Zeg je dat je dezelfde responce krijgt met andere HDD's? Als dat zo is, is het zeer onwaarschijnlijk dat de HDD kapot is, want ik ben het met je eens dat de kans dat meedere HDD's kapot zijn heel klein is.
Dan blijven er 3 over OpenPLi (Enigma2) zeer onwaarschijnlijk, omdat zoals @Frenske al aangaf, dan regende het klachten, de IO interface of de kabel tussen HDD en IO interface. Ik hoop voor je dat het de kabel is.
Iedereen bedankt voor de reacties,
Ik heb de interne kabel vanaf de HD vervangen en alles werkt weer, vermoedelijk een rotte connector.
7 user(s) are reading this topic
0 members, 7 guests, 0 anonymous users