Jump to content


Photo

OpenPLi 7.3. Release beschikbaar.


  • Please log in to reply
465 replies to this topic

Re: OpenPLi 7.3. Release beschikbaar. #81 satelitejack

  • Senior Member
  • 63 posts

0
Neutral

Posted 17 July 2020 - 10:20

Wat zie je precies?

 

 

Zal er toch gewoon in zitten neem ik aan. Afhankelijk van je regio kán het zijn dat je een kabelscan moet uitvoeren na plaatsen van de laatste zenderlijst. Na de storing bij Ziggo jl. maandag of dinsdag moest ik bij meerdere ontvangers opnieuw scannen. Ik had, behoudens NPO 1-2-3 HD en RTL 4 - 5 HD geen signaal. De TV had er geen last van maar meerdere kennissen van mij idem.

Verrek ik zie Ned1 wel maar de nummering ervoor begint bij 2 daar verkijk ik me dus op ;)

Vond het al zo raar want via Webif zag ik de zender al wel staan!



Re: OpenPLi 7.3. Release beschikbaar. #82 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,418 posts

+395
Excellent

Posted 17 July 2020 - 10:35

Dan zit er in het bouquet daarboven één zender. Gewoon even het bouquet Ziggo naar boven verplaatsen lost dat op.


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: OpenPLi 7.3. Release beschikbaar. #83 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,670 posts

+460
Excellent

Posted 17 July 2020 - 11:09

Hoi,

Als gebruiker van een VU+ Duo4K ben ik om 3 redenen teruggegaan naar OpenPLI 7.2.
1) Bij Deep Standby gaat mijn ontvanger niet meer aan (en ik vraag me af of ie wel op Deep Standby gaat). Alleen handmatig uit doen en weer aan, helpt dan.
2) Het LCD schermpje werkt niet meer en is niet aan te krijgen.
3) Ik heb op /media/usb een harddisk zitten, naast een ingebouwde harddisk. Die wordt niet herkend.

Ik heb net de Duo4k even naar R7.3 geflasht en heb geen van bovengenoemde problemen mogen ervaren...

 

Punt 1, als de ontvanger in deep-standby staat, draait alleen de frontprocessor van de STB, er is dan dus geen enkel stuk software wat daar invloed op kan uitoefenen en kan het niet aan de huidige release liggen, overigens heb ik het hier voor de zekerheid ook even getest, en start de STB na een deep-standby. Zie je wel de 'ringen' op het front flikkeren als je op een knop van de afstandsbeding drukt?

 

Wat punt 2 betreft, ik werk niet met LCD4Linux en jij misschien wel, mogelijk dat dat de oorzaak kan zijn dat het display niet aangestuurd wordt.

LCD4Linux 'wil' in enkele gevallen dat je even middels de blauwe knop (in de instellingen van de plugin) vervolgens in het menu even aangeeft in welke stadia het display moet werken (standby/idle/media) vervolgens wordt de GUI (e2) herstart en zou het wel moeten werken.

In het geval dat geen gebruik gemaakt wordt van LCD4Linux, is er iets anders aan de hand.

 

Punt 3, ik heb geen harddisk wel een USB stick, en die wordt zonder problemen herkend....

 

Heb je voor het flashen een backup gemaakt en die weer teruggezet? Het kan best wel het geval zijn dat die iets vreemds bevat waardoor je deze problemen misschien hebt gekregen.....


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: OpenPLi 7.3. Release beschikbaar. #84 Dimmie

  • Senior Member
  • 2,338 posts

+33
Good

Posted 17 July 2020 - 12:03

Zgemma LC:

 

Na updaten blijft de decoder steeds 7 pakketten vinden die nog geupdated moeten worden en als je dan weer een software update doet, dan vind het die 7 pakketten weer opnieuw etc

 

Kijk je 'bij te vernieuwen pakketten' dan staat er dit:

 

*

*

*

* Problem 1/1:

* Solution 1:

* Solver encountered 1 problem(s):

Collected errors:

 

 

de ipkgupgrade.log laat dit zien:

 

Collected errors:
 * Solver encountered 1 problem(s):
 * Problem 1/1:
 *   - nothing provides requested python-mmap
 *
 * Solution 1:
 *   - do not ask to install a package providing python-mmap
 


Edited by Dimmie, 17 July 2020 - 12:06.


Re: OpenPLi 7.3. Release beschikbaar. #85 Staricovek

  • Member
  • 180 posts

0
Neutral

Posted 17 July 2020 - 14:22

Harde schijf leeg gemaakt van mijn VU solo 4K.

Backup gemaakt.

Op een schone USB 7.3 gezet en geflasht. Binnen een paar minuten en klaar. Usb eruit.

VU start op en komt met de vraag "wilt u uw instellingen terug zetten" JA. Als ik Neen klik moet is alles handmatig gaan instellen.

Zwart scherm enkele minuten en Vu start op met 7.2

 

Wat doe ik fout na 10 jaar.


:) Andreas LG 55 en PLI Testing

Re: OpenPLi 7.3. Release beschikbaar. #86 DeBeek

  • Senior Member
  • 1,490 posts

+47
Good

Posted 17 July 2020 - 14:29

Plaats je autobackup bestand eens hier...


Vu+DUO4K, (DVB-C FBC & DVB-S2X FBC twin tuner), OpenPLi Nightly Build, My-FullNightHD skin, Bluetooth remote,

2x Synology DS-116, 16 Gb USB3, Autotimer, Bitrate, EPG-Import, Ziggo Kabel-tv, Astra 28.2.


Re: OpenPLi 7.3. Release beschikbaar. #87 Staricovek

  • Member
  • 180 posts

0
Neutral

Posted 17 July 2020 - 15:38

Hoor het wel hierbij de backup maar die is te groot enigma2settingsbackup.tar is 860.529 kb


Edited by De Oude, 17 July 2020 - 15:42.

:) Andreas LG 55 en PLI Testing

Re: OpenPLi 7.3. Release beschikbaar. #88 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,771 posts

+1,742
Excellent

Posted 17 July 2020 - 15:44

Als gebruiker van een VU+ Duo4K ben ik om 3 redenen teruggegaan naar OpenPLI 7.2.

1) Bij Deep Standby gaat mijn ontvanger niet meer aan (en ik vraag me af of ie wel op Deep Standby gaat). Alleen handmatig uit doen en weer aan, helpt dan.
2) Het LCD schermpje werkt niet meer en is niet aan te krijgen.
3) Ik heb op /media/usb een harddisk zitten, naast een ingebouwde harddisk. Die wordt niet herkend.

Deze 'bugs' waren er niet in OpenPLI 7.2 maar dus wel in OpenPLI 7.3

 

Ik heb geen van deze problemen.

 

Ik gebruik nooit deep-standby, dus daar heb ik 'm speciaal voor jou in gezet. En hij start gewoon normaal weer op als ik daarna op de power knop druk. 

 

Als je een bluetooth AB hebt wel goed richten, bluetooth doet het niet als de box uit staat, dus moet moet een IR zichtverbinding hebben.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: OpenPLi 7.3. Release beschikbaar. #89 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,810 posts

+187
Excellent

Posted 17 July 2020 - 15:47

Hoor het wel hierbij de backup maar die is te groot enigma2settingsbackup.tar is 860.529 kb

Ik zie geen backup staan en heb je na de reboot ook het bootlogo van 7.3 gezien? Voor hetzelfde geld is er nix geflashed en zit je gewoon op 7.2 en zet je daar een backup terug.

Ik zou sowieso flashen vanuit het menu en die USB stick alleen gebruiken om de autobackup bestanden op te laten zeker door de (plugin) AutoBackup.


Edited by 40H3X, 17 July 2020 - 15:48.

Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: OpenPLi 7.3. Release beschikbaar. #90 Staricovek

  • Member
  • 180 posts

0
Neutral

Posted 17 July 2020 - 16:03

De backup is te groot voor het forum. Staat er. Zeg toch update met de download van 7.3. van de website. Na de flash vraag het systeem wilt u uw oude settings terug zetten Ja en het systeem start na een minuten lang zwart scherm weer op met 7.2 . Ben toch niet gek. In software beheer kan ik wel aanvinken wat ik wil backupen zit daar het misschien in.


Edited by De Oude, 17 July 2020 - 16:07.

:) Andreas LG 55 en PLI Testing

Re: OpenPLi 7.3. Release beschikbaar. #91 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,771 posts

+1,742
Excellent

Posted 17 July 2020 - 16:05

Dan staat er, zoals ik al zeg, te veel in de backup, en heb je files geselecteerd die je niet had moeten backuppen. Want de versie wordt gehaald uit het bestand /etc/issue.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: OpenPLi 7.3. Release beschikbaar. #92 DeBeek

  • Senior Member
  • 1,490 posts

+47
Good

Posted 17 July 2020 - 16:15

 

In software beheer kan ik wel aanvinken wat ik wil backupen zit daar het misschien in.

 

Software beheer is iets uit de middeleeuwen,  je moet gewoon autobackup die standaard in PLi zit gebruiken en niets extras aanvinken.

de standaard instelling is genoeg.


Vu+DUO4K, (DVB-C FBC & DVB-S2X FBC twin tuner), OpenPLi Nightly Build, My-FullNightHD skin, Bluetooth remote,

2x Synology DS-116, 16 Gb USB3, Autotimer, Bitrate, EPG-Import, Ziggo Kabel-tv, Astra 28.2.


Re: OpenPLi 7.3. Release beschikbaar. #93 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,810 posts

+187
Excellent

Posted 17 July 2020 - 16:20

....maar dan nog zet deze geen 7.2 PLi terug en het kan maar hhte lijkt me onwaarschijnlijk dat bootlogo.mvi geselecteerd is in de backup.


Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: OpenPLi 7.3. Release beschikbaar. #94 Staricovek

  • Member
  • 180 posts

0
Neutral

Posted 17 July 2020 - 16:31

Standaard backup gebruiken. Daar kun je niks in of afvoegen dus m.i. klopt het niet wat je zegt. Ook met de standaard backup hetzelfde probleem.


:) Andreas LG 55 en PLI Testing

Re: OpenPLi 7.3. Release beschikbaar. #95 DeBeek

  • Senior Member
  • 1,490 posts

+47
Good

Posted 17 July 2020 - 16:32

Standaard backup gebruiken. Daar kun je niks in of afvoegen dus m.i. klopt het niet wat je zegt. Ook met de standaard backup hetzelfde probleem.

En wat wil je daar dan aan toevoegen ?


Vu+DUO4K, (DVB-C FBC & DVB-S2X FBC twin tuner), OpenPLi Nightly Build, My-FullNightHD skin, Bluetooth remote,

2x Synology DS-116, 16 Gb USB3, Autotimer, Bitrate, EPG-Import, Ziggo Kabel-tv, Astra 28.2.


Re: OpenPLi 7.3. Release beschikbaar. #96 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,771 posts

+1,742
Excellent

Posted 17 July 2020 - 16:36

....maar dan nog zet deze geen 7.2 PLi terug en het kan maar hhte lijkt me onwaarschijnlijk dat bootlogo.mvi geselecteerd is in de backup.

 

Tenzij die ook in /etc staat. ;) Maar dat moet die daar wel handmatig zijn neergezet...


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: OpenPLi 7.3. Release beschikbaar. #97 satelitejack

  • Senior Member
  • 63 posts

0
Neutral

Posted 17 July 2020 - 17:27

Dan zit er in het bouquet daarboven één zender. Gewoon even het bouquet Ziggo naar boven verplaatsen lost dat op.

Klopt er zit een nieuws bouquet boven met cnbc europe.

Even kijken hoe ik die verplaats :thumbs-up:



Re: OpenPLi 7.3. Release beschikbaar. #98 Vuplususer2020

  • Member
  • 7 posts

0
Neutral

Posted 17 July 2020 - 17:28

 

Hoi,

Als gebruiker van een VU+ Duo4K ben ik om 3 redenen teruggegaan naar OpenPLI 7.2.
1) Bij Deep Standby gaat mijn ontvanger niet meer aan (en ik vraag me af of ie wel op Deep Standby gaat). Alleen handmatig uit doen en weer aan, helpt dan.
2) Het LCD schermpje werkt niet meer en is niet aan te krijgen.
3) Ik heb op /media/usb een harddisk zitten, naast een ingebouwde harddisk. Die wordt niet herkend.

Ik heb net de Duo4k even naar R7.3 geflasht en heb geen van bovengenoemde problemen mogen ervaren...

 

Punt 1, als de ontvanger in deep-standby staat, draait alleen de frontprocessor van de STB, er is dan dus geen enkel stuk software wat daar invloed op kan uitoefenen en kan het niet aan de huidige release liggen, overigens heb ik het hier voor de zekerheid ook even getest, en start de STB na een deep-standby. Zie je wel de 'ringen' op het front flikkeren als je op een knop van de afstandsbeding drukt?

 

Wat punt 2 betreft, ik werk niet met LCD4Linux en jij misschien wel, mogelijk dat dat de oorzaak kan zijn dat het display niet aangestuurd wordt.

LCD4Linux 'wil' in enkele gevallen dat je even middels de blauwe knop (in de instellingen van de plugin) vervolgens in het menu even aangeeft in welke stadia het display moet werken (standby/idle/media) vervolgens wordt de GUI (e2) herstart en zou het wel moeten werken.

In het geval dat geen gebruik gemaakt wordt van LCD4Linux, is er iets anders aan de hand.

 

Punt 3, ik heb geen harddisk wel een USB stick, en die wordt zonder problemen herkend....

 

Heb je voor het flashen een backup gemaakt en die weer teruggezet? Het kan best wel het geval zijn dat die iets vreemds bevat waardoor je deze problemen misschien hebt gekregen.....

 

Mbt punt 1, hij lijkt niet in standby te gaan, beeld gaat wel uit, maar de lampjes blijven licht branden. En dan kan men niets meer doen.

Mbt punt 2 nee ik gebruik geen Lcd4Linux



Re: OpenPLi 7.3. Release beschikbaar. #99 Heppieboeddah

  • Senior Member
  • 468 posts

+7
Neutral

Posted 17 July 2020 - 17:29

Afhankelijk van het model wat jij gebruikt zou een update gewoon moeten lukken en hoef je niets te installeren. Er zijn enkele modellen waarvan wij weten dat deze problemen geven.

Als je online flasht en een recente backup hebt, zonder extern gedownloade plugins, dan zal ook na het restoren jouw box weer gewoon werkend zijn. Zojuist heb ik mijn Ultimo 4K uptodate gebracht met een online flash en na amper 4 min was ik weer online.

 

Kan bevestigen dat mijn goed bijgehouden 7.2 op de VUUNO 4K ook zonder problemen is verlopen. Blijf het toch altijd weer spannend vinden

De VUPLUS dacht daar anders over en deed het zelfs in minder dan 4 minuten. Met 2 vingers in zijn neus... :D


VU+ Uno 4K SE [DVB-C]


Re: OpenPLi 7.3. Release beschikbaar. #100 Vuplususer2020

  • Member
  • 7 posts

0
Neutral

Posted 17 July 2020 - 17:29

 

Hoi,

Als gebruiker van een VU+ Duo4K ben ik om 3 redenen teruggegaan naar OpenPLI 7.2.
1) Bij Deep Standby gaat mijn ontvanger niet meer aan (en ik vraag me af of ie wel op Deep Standby gaat). Alleen handmatig uit doen en weer aan, helpt dan.
2) Het LCD schermpje werkt niet meer en is niet aan te krijgen.
3) Ik heb op /media/usb een harddisk zitten, naast een ingebouwde harddisk. Die wordt niet herkend.

Ik heb net de Duo4k even naar R7.3 geflasht en heb geen van bovengenoemde problemen mogen ervaren...

 

Punt 1, als de ontvanger in deep-standby staat, draait alleen de frontprocessor van de STB, er is dan dus geen enkel stuk software wat daar invloed op kan uitoefenen en kan het niet aan de huidige release liggen, overigens heb ik het hier voor de zekerheid ook even getest, en start de STB na een deep-standby. Zie je wel de 'ringen' op het front flikkeren als je op een knop van de afstandsbeding drukt?

 

Wat punt 2 betreft, ik werk niet met LCD4Linux en jij misschien wel, mogelijk dat dat de oorzaak kan zijn dat het display niet aangestuurd wordt.

LCD4Linux 'wil' in enkele gevallen dat je even middels de blauwe knop (in de instellingen van de plugin) vervolgens in het menu even aangeeft in welke stadia het display moet werken (standby/idle/media) vervolgens wordt de GUI (e2) herstart en zou het wel moeten werken.

In het geval dat geen gebruik gemaakt wordt van LCD4Linux, is er iets anders aan de hand.

 

Punt 3, ik heb geen harddisk wel een USB stick, en die wordt zonder problemen herkend....

 

Heb je voor het flashen een backup gemaakt en die weer teruggezet? Het kan best wel het geval zijn dat die iets vreemds bevat waardoor je deze problemen misschien hebt gekregen.....

 

Nee ik had alleen autobackup van de settings gemaakt.




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users