Jump to content

Photo

OpenPLi 7.3. Release beschikbaar.

• Please log in to reply
465 replies to this topic

Re: OpenPLi 7.3. Release beschikbaar. #101 Staricovek

• Member
  • 184 posts

0
Neutral

Posted 17 July 2020 - 17:54

Dan maar zo: Hoe en met welke optie backup ik alleen mijn settings. Nu gebruik ik autobackup en deze neemt dus alles mee. Waar in het menu of applicatie kan ik mijn setting allen dan backupen.

:) Andreas LG 55 en PLI Testing

Re: OpenPLi 7.3. Release beschikbaar. #102 Frenske

• Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,487 posts

+397
Excellent

Posted 17 July 2020 - 18:23

Ik vind het onderhand behoorlijk ‘zinloos’ worden aangezien jij m.i. een gruwelijk foute backup hebt gemaakt en daar heeft niemand zicht op wat daar allemaal voor meuk in zit. Iets anders kan ik niet bedenken. Dat 7.2 uit zichzelf terugkomt kán m.i. niet.

Voer gewoon een online flash uit en zet NIETS terug. In principe is het configureren toch ook een piece of cake als jij een eigen kaart hebt. 

Ik vraag mij af of jij weleens een online flash uitgevoerd hebt.

Menu - instellingen - image flashen. Kies dan de Release 7.3 en kijk wat er gebeurt.

Daarna even na de herstart NIETS terugplaatsen en de configuratie volgen. Wél goed de tips lezen.

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.

Re: OpenPLi 7.3. Release beschikbaar. #103 Staricovek

• Member
  • 184 posts

0
Neutral

Posted 17 July 2020 - 18:27

Heb net met autobackup een backup gemaakt. Dit levert op 5 bestanden: .timestamp 0kb, autoinstall 3kb, autoinstall001dec0b9a31 3kb, Pli-autobackup.tar 969.713 kb, Pli-autobackup001dec0b9a31.tar ook 969.713 kb. Klopt dit dan wel zulke grote bestanden als alleen de instellingen gebackupt worden. Het nieuwe pli bestand is maar 74.153 kb.

Re: OpenPLi 7.3. Release beschikbaar. #104 Frenske

• Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,487 posts

+397
Excellent

Posted 17 July 2020 - 18:50

Doe nou eerst eens gewoon wat ik vraag!! En anders zet je gewoon die ouwe meuk weer terug als je de box niet gewoon zelf aan de praat krijgt.
Ik kan enkel maar herhalen wat ik eerder zei.

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.

Re: OpenPLi 7.3. Release beschikbaar. #105 Staricovek

• Member
  • 184 posts

0
Neutral

Posted 17 July 2020 - 19:34

Het bestand is te groot om te uploaden. Precies MEUK zet het terug. Bedankt voor je vriendelijkheid. En mijn probleem is de jouwe niet! he.

Re: OpenPLi 7.3. Release beschikbaar. #106 catastrofus

• Senior Member
  • 3,480 posts

+43

Posted 17 July 2020 - 20:09

Gewoon even online flashen naar 7.3 en dus geen autobackup terug plaatsen. Op welke release kom je dan terecht?

2 x ultimo4k (dvb-c fbc + 1 dvb-s2, 9.0r/nb) + een et10k/osmini ((nb) geen tuners en dus fallbackclient, nb) met een Synology ds214+ (2 x 6 TB) op DSM 7.1.1 in ziggo oost (voormalig @Home) + A1/A2/A3/HB (TechniSat)

Re: OpenPLi 7.3. Release beschikbaar. #107 Frenske

• Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,487 posts

+397
Excellent

Posted 17 July 2020 - 20:42

Het bestand is te groot om te uploaden. Precies MEUK zet het terug. Bedankt voor je vriendelijkheid. En mijn probleem is de jouwe niet! he.

Hoe vaak moet ik mijn advies dan herhalen? Vindt jij het gek als ik enigszins geïrriteerd raak omdat jij de adviezen toch niet opvolgt. Als jij ‘meuk’ onvriendelijk noemt dan heb jij echt geen idee hoe ik dat bedoel. Geen mens weet namelijk wat er allemaal in die backup zit.
Volg anders het goed bedoelde advies van mijn voorganger op. Hij herhaalt overigens wat ik in posting 102 al aangaf. ;)

Re: OpenPLi 7.3. Release beschikbaar. #108 Frenske

• Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,487 posts

+397
Excellent

Posted 17 July 2020 - 20:56

Nog even toegevoegd aan mijn eerdere reactie. Ik heb geprobeerd om jou te helpen maar dat lukt alléén als adviezen opgevolgd wordt. 
Naar het schijnt, zo komt het bij mij over, wil jij niet geholpen worden. Ooit is er in de configuratie van de backup nogal wat ‘meuk’ (ik heb namelijk geen idee wat er toegevoegd is) toegevoegd en die wordt gewoon steeds opnieuw zo opgemaakt. Bij mij duurt de opmaak van een backup ongeveer 8 seconden. 
Ik zie het wel of jij de adviezen van ons opvolgt. 

Re: OpenPLi 7.3. Release beschikbaar. #109 Vuplususer2020

• Member
  • 7 posts

0
Neutral

Posted 17 July 2020 - 21:06

Hoi,

Als gebruiker van een VU+ Duo4K ben ik om 3 redenen teruggegaan naar OpenPLI 7.2.
1) Bij Deep Standby gaat mijn ontvanger niet meer aan (en ik vraag me af of ie wel op Deep Standby gaat). Alleen handmatig uit doen en weer aan, helpt dan.
2) Het LCD schermpje werkt niet meer en is niet aan te krijgen.
3) Ik heb op /media/usb een harddisk zitten, naast een ingebouwde harddisk. Die wordt niet herkend.

Ik heb net de Duo4k even naar R7.3 geflasht en heb geen van bovengenoemde problemen mogen ervaren...

Punt 1, als de ontvanger in deep-standby staat, draait alleen de frontprocessor van de STB, er is dan dus geen enkel stuk software wat daar invloed op kan uitoefenen en kan het niet aan de huidige release liggen, overigens heb ik het hier voor de zekerheid ook even getest, en start de STB na een deep-standby. Zie je wel de 'ringen' op het front flikkeren als je op een knop van de afstandsbeding drukt?

Wat punt 2 betreft, ik werk niet met LCD4Linux en jij misschien wel, mogelijk dat dat de oorzaak kan zijn dat het display niet aangestuurd wordt.

LCD4Linux 'wil' in enkele gevallen dat je even middels de blauwe knop (in de instellingen van de plugin) vervolgens in het menu even aangeeft in welke stadia het display moet werken (standby/idle/media) vervolgens wordt de GUI (e2) herstart en zou het wel moeten werken.

In het geval dat geen gebruik gemaakt wordt van LCD4Linux, is er iets anders aan de hand.

Punt 3, ik heb geen harddisk wel een USB stick, en die wordt zonder problemen herkend....

Heb je voor het flashen een backup gemaakt en die weer teruggezet? Het kan best wel het geval zijn dat die iets vreemds bevat waardoor je deze problemen misschien hebt gekregen.....

Nee ik had alleen autobackup van de settings gemaakt.

Inmiddels heb ik een nieuwe flash gedaan zonder gebruik makend vna de settings. De drie aangegeven punten werken ! kortom als niet verzonden blijkbaar had mijn ontvanger dat nodig. Was wel ff werk alle settings weer in te stellen maar het werkt nu goed!

Re: OpenPLi 7.3. Release beschikbaar. #110 cobus

• Senior Member
  • 4,774 posts

+69

Posted 17 July 2020 - 21:16

Soms kan dat idd een oplossing zijn, goed onthouden dus!!

Groetjes Cobus R

VU+ UNO 4K SE FBC DVB-C (8x)

MUTANT HD66SE FBC DVB-C (3x)

MAXYTEC MULTIBOX COMBO

MUTANT HD60 DVB-S

Ziggo (digitaal) Kabel TV (FTV) op alle decoders met oa fallback tuner

Re: OpenPLi 7.3. Release beschikbaar. #111 Dimmie

• Senior Member
  • 2,338 posts

+33

Posted 17 July 2020 - 21:25

Zgemma LC:

Na updaten blijft de decoder steeds 7 pakketten vinden die nog geupdated moeten worden en als je dan weer een software update doet, dan vind het die 7 pakketten weer opnieuw etc

Kijk je 'bij te vernieuwen pakketten' dan staat er dit:

*

*

*

* Problem 1/1:

* Solution 1:

* Solver encountered 1 problem(s):

Collected errors:

de ipkgupgrade.log laat dit zien:

Collected errors:
 * Solver encountered 1 problem(s):
 * Problem 1/1:
 *   - nothing provides requested python-mmap
 *
 * Solution 1:
 *   - do not ask to install a package providing python-mmap

Hoe los ik dit op ?

Re: OpenPLi 7.3. Release beschikbaar. #112 WanWizard

• PLi® Core member
  • 70,247 posts

+1,798
Excellent

Posted 17 July 2020 - 22:16

Dan maar zo: Hoe en met welke optie backup ik alleen mijn settings. Nu gebruik ik autobackup en deze neemt dus alles mee. Waar in het menu of applicatie kan ik mijn setting allen dan backupen.

Autobackup neemt standaard absoluut NIET alles mee, maar slechts een paar bestanden uit /etc (bv users, wachtwoorden, groepen), en natuurlijk heel /etc/enigma2. Maar verder niks.

Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Ultimate (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.

Re: OpenPLi 7.3. Release beschikbaar. #113 WanWizard

• PLi® Core member
  • 70,247 posts

+1,798
Excellent

Posted 17 July 2020 - 22:32

Hoe los ik dit op ?

Goede vraag.

Probleem is (zoals ik denk ik ook in het engelse topic gemeld heb) dat je box een versie probeert te downloaden, terwijl er een in de feed een andere staat. En dus krijg je een not found op de download.

De vraag is hoe dat komt, de package index op de server is in orde, en die op je box niet.

Als ik kijk op de distributie server, dan staat daar:

[root@openpli-dist public]# ls -l feeds/openpli-7-release/cortexa15hf-neon-vfpv4 | grep python-mmap
-rwxrwsr--. 1 root openpli     9388 Jul  4 18:20 python-mmap_2.7.13-r1.2_cortexa15hf-neon-vfpv4.ipk

In de package index staat:

Package: python-mmap
Version: 2.7.13-r1.2
Depends: libc6 (>= 2.25), libpython2.7-1.0 (>= 2.7.13), python-core, python-io
Section: devel/python
Architecture: cortexa15hf-neon-vfpv4
Maintainer: OE-Core Developers <openembedded-core@lists.openembedded.org>
MD5Sum: f19da75ded67bac0fef92deeb66eaff4
Size: 9388
Filename: python-mmap_2.7.13-r1.2_cortexa15hf-neon-vfpv4.ipk
Source: python_2.7.13.bb
Description: Python memory-mapped file support
 The Python Programming Language.
OE: python
HomePage: http://www.python.org
License: PSFv2
Priority: optional

en dat is dezelfde versie als die op alle download mirrors in de cache staat. Dus, "ons licht brand". ;)

Wat zegt jou box als je dit uitvoert:

opkg update
opkg info python-mmap

Dat  moet je twee entries zien, de versie die op de box staat, en de versie in de feed. Die moeten anders zijn, anders moet je geen update zien.

En die in de feed moet hetzelfde zijn als hierboven, zo niet, dan heeft je box een rotte package index, die niet wordt geupdate door de "opkg update".

Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Ultimate (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Re: OpenPLi 7.3. Release beschikbaar. #114 Dimmie

• Senior Member
  • 2,338 posts

+33

Posted 18 July 2020 - 02:40

Package: python-mmap
Version: 2.7.13-r1.2
Depends: libc6 (>= 2.25), libpython2.7-1.0 (>= 2.7.13), python-core, python-io
Status: install ok not-installed
Section: devel/python
Architecture: mips32el-nf
Maintainer: OE-Core Developers <openembedded-core@lists.openembedded.org>
MD5Sum: 771286399643dde402dba9233652fb39
Size: 8950
Filename: python-mmap_2.7.13-r1.2_mips32el-nf.ipk
Source: python_2.7.13.bb
Description: Python memory-mapped file support
 The Python Programming Language.

Re: OpenPLi 7.3. Release beschikbaar. #115 WanWizard

• PLi® Core member
  • 70,247 posts

+1,798
Excellent

Posted 18 July 2020 - 12:14

Niks mis mee dus. Waarom installeert die dan niet? Wat doet

opkg install python-mmap

Re: OpenPLi 7.3. Release beschikbaar. #116 Tech

• Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,896 posts

+486
Excellent

Posted 18 July 2020 - 12:21

En anders een

opkg install python-mmap --force-reinstall
maar het pakket is niet geïnstalleerd dus zal dat niet veel uitmaken.....

Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....

Hardware: 2x Daily used Vu+ Ultimo 4K - Vu+ Duo 4K SE and a lot more.... - VisioSat BiBigsat - Jultec Unicable Multiswitch 4 positions: 19.2/23.5/28.2 East - Diseqc motorized flatdish antenna

Software : HomeBuild OpenPLi Develop and Scarthgap builds, local cards driven by OsCam

Press the Geplaatste afbeelding button on the buttom right of this message ;)

Have you tried our wiki yet? Many answers can be found in our OpenPLi wiki

Re: OpenPLi 7.3. Release beschikbaar. #117 Staricovek

• Member
  • 184 posts

0
Neutral

Posted 18 July 2020 - 12:43

Gewoon even online flashen naar 7.3 en dus geen autobackup terug plaatsen. Op welke release kom je dan terecht?

Dan kom ik in 7.3. Prima. Maar wil mijn oude instellingen terug zoals configuratie van mijn oude oscam etc. om Servische zenders te ontvangen. (kost een lieve duit). Dus geef ik na het flashen een ja op "wilt u uw instellingen herstellen. Boem zit weer in 7.2. Oh ja en een autobackup duurt bij mij minuten en krijg een bestand van meer dan 10 mb. Dus ik weet het niet. Gewoon updated via de box ben ik toch veel settingen kwijt. O.a. picons maar dat is een appeltje eitje en klaar. Maar mijn cam bestandjes zijn weg. Weet niet waar die zitten. Dus ik blijf dus bij 7.2. Heeft iedereen  hier rust van mij.

Re: OpenPLi 7.3. Release beschikbaar. #118 Solo-2

• Senior Member
  • 254 posts

0
Neutral

Posted 18 July 2020 - 12:46

Druk ik op de blauwe knop dan youtube dan krijg ik het youtube logo maar verder gebeurt er niks moet ik nog iets anders doen om het werkend te krijgen?

Reciever Vu+ Solo2

Vu+Solo2 met OpenPLI Python3 DiSEqC A/B/C/D 2 kabels.

Vu+solo als fallback met OpenPLI Python3.

Re: OpenPLi 7.3. Release beschikbaar. #119 WanWizard

• PLi® Core member
  • 70,247 posts

+1,798
Excellent

Posted 18 July 2020 - 12:57

geef ik na het flashen een ja op "wilt u uw instellingen herstellen. Boem zit weer in 7.2. Oh ja en een autobackup duurt bij mij minuten en krijg een bestand van meer dan 10 mb. Dus ik weet het niet. Gewoon updated via de box ben ik toch veel settingen kwijt. O.a. picons maar dat is een appeltje eitje en klaar. Maar mijn cam bestandjes zijn weg. Weet niet waar die zitten. Dus ik blijf dus bij 7.2. Heeft iedereen  hier rust van mij.

Af en toe heb  ik echt het idee dat ik in het luchtledige zit te kletsen.

Ik zeg al dagen dat je in de backup configuratie hebt zitten modderen, en daardoor dingen in de backup hebt zitten die daar niet thuis horen. En ik krijg van jou nul reactie.  En nu bevestig je dat.

Dus, dat gemodder ongedaan maken, of de backup configuratie resetten door /etc/backup.cfg te vervangen door https://raw.githubus...ugin/backup.cfg. En dan een nieuwe autobackup maken.

Re: OpenPLi 7.3. Release beschikbaar. #120 satelitejack

• Senior Member
  • 63 posts

0
Neutral

Posted 18 July 2020 - 13:30

Als je zo lang aan het modderen bent zou ik gewoon voor een verse instal gaan en alles even opnieuw instellen hoe lang duurt dat ?

De hulp is hier erg geduldig en dat is te prijzen maar binnen een paar minuten ben je klaar vanaf 0 ;)

23 user(s) are reading this topic

0 members, 23 guests, 0 anonymous users