Jump to content


Photo

OpenPLi Release Candidate 8.0 beschikbaar.


  • This topic is locked This topic is locked
364 replies to this topic

Re: OpenPLi Release Candidate 8.0 beschikbaar. #21 catastrofus

  • Senior Member
  • 3,443 posts

+43
Good

Posted 29 November 2020 - 22:02

Het flashen van een Ultimo4k gaf wel spannende momenten. :ph34r:

Initieel bleef het scherm lang staan op plaatje #1 daarna liep het mooi door (zie plaatje #2). Ik ben geen ervaringsdeskundige, dus nooit eerder een rc geïnstalleerd.

Maar het logo is ok! :)

 

 

Attached Files


2 x ultimo4k (dvb-c fbc + 1 dvb-s2, 8.3r/nb) + een et10k/osmini (geen tuners en dus fallbackclient, nb) met een Synology ds214+ (2 x 6 TB) op DSM 7.1.1 in ziggo oost (voormalig @Home) + A1/A2/A3/HB (TechniSat)
 


Re: OpenPLi Release Candidate 8.0 beschikbaar. #22 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,553 posts

+1,737
Excellent

Posted 29 November 2020 - 22:07

Technisch gezien is een rc een image als alle andere. Het verschil is alleen mogelijks de stabiliteit, een rc is maar beperkt intern getest.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: OpenPLi Release Candidate 8.0 beschikbaar. #23 homerun

  • Senior Member
  • 49 posts

+1
Neutral

Posted 29 November 2020 - 22:32

In het "uw ontvanger" scherm op de gele knop drukken, en dan pijltje links (of rechts) totdat je op het "df" scherm komt.
 
Daar kun je zien welk device op welke /media directory is gemount. En dat moet je iets zien als dit:
attachicon.gif4097_0_1_5269_C99_3_EB0000_0_0_0_20201129203554.jpg
 
Mijn usb timshift stick (sda) is gemount op /media/hdd, mijn usb backup stick op /media/usb.


WanWizard

In de 'df' scherm zie in de interne HD SDA1 als /media/hdd. verder zie ik geen HDs. Moet ik de externe usb disk nog mounten en zo ja hoe?

Re: OpenPLi Release Candidate 8.0 beschikbaar. #24 catastrofus

  • Senior Member
  • 3,443 posts

+43
Good

Posted 29 November 2020 - 22:37

Zo te zien werkt het allemaal ok.

 

Technisch gezien is een rc een image als alle andere. Het verschil is alleen mogelijks de stabiliteit, een rc is maar beperkt intern getest.

 


2 x ultimo4k (dvb-c fbc + 1 dvb-s2, 8.3r/nb) + een et10k/osmini (geen tuners en dus fallbackclient, nb) met een Synology ds214+ (2 x 6 TB) op DSM 7.1.1 in ziggo oost (voormalig @Home) + A1/A2/A3/HB (TechniSat)
 


Re: OpenPLi Release Candidate 8.0 beschikbaar. #25 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,553 posts

+1,737
Excellent

Posted 30 November 2020 - 00:09

In de 'df' scherm zie in de interne HD SDA1 als /media/hdd. verder zie ik geen HDs. Moet ik de externe usb disk nog mounten en zo ja hoe?

 

Heb je zowel een interne schijf als een externe schijf dan?
 


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: OpenPLi Release Candidate 8.0 beschikbaar. #26 homerun

  • Senior Member
  • 49 posts

+1
Neutral

Posted 30 November 2020 - 08:04

In de 'df' scherm zie in de interne HD SDA1 als /media/hdd. verder zie ik geen HDs. Moet ik de externe usb disk nog mounten en zo ja hoe?

 
Heb je zowel een interne schijf als een externe schijf dan?

De externe schijf gebruik ik als backup voor opnames op de interne schrijf,

Re: OpenPLi Release Candidate 8.0 beschikbaar. #27 pameijer

  • Senior Member
  • 122 posts

+3
Neutral

Posted 30 November 2020 - 09:47

Ik zie nergens wat de wijzigingen zijn in deze 8.0 versie. Wel zie ik dat het image zo'n 25% groter is dan de 7.x branche. Kunnen jullie wat meer vertellen over deze release?



Re: OpenPLi Release Candidate 8.0 beschikbaar. #28 altobelli

  • Senior Member
  • 332 posts

+9
Neutral

Posted 30 November 2020 - 10:08

Op mijn HD51 heb ik open pli 7.3 in slot 1 zitten en open atv 6.4 in slot 2.

Nu wil ik graag open pli 8.0 RC testen in slot 3.

Ik heb ook een keer open pli 7.3 geflasht in slot 3, maar kon toen via multiboot selector niet meer

terug naar de andere images, gaf aan "geen images gevonden". Open atv heeft dit probleem niet.

Mijn vraag is of het met de nieuwe image wel kan, of dat ik de image beter kan zetten in slot 1.

Of dat de andere images op een andere manier benaderbaar zijn, mocht het niet lukken.

Bvd.

Ik heb toch open pli 8.0 rc in slot 3 gezet en getest, alles werkt naar behoren, heeft ook de andere images gevonden in slot 1 en slot 2, dus is dat probleem opgelost.

Dit even ter info.



Re: OpenPLi Release Candidate 8.0 beschikbaar. #29 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,388 posts

+393
Excellent

Posted 30 November 2020 - 10:23

Ik zie nergens wat de wijzigingen zijn in deze 8.0 versie. Wel zie ik dat het image zo'n 25% groter is dan de 7.x branche. Kunnen jullie wat meer vertellen over deze release?

De zo geheten Releasenotes komen beschikbaar zodra de Release publiek gaat. Ik ben ook geen expert maar de grootte heeft oa. te maken met de gewijzigde branch.


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: OpenPLi Release Candidate 8.0 beschikbaar. #30 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,630 posts

+459
Excellent

Posted 30 November 2020 - 10:25

 

Nee!!!! De fabrikant verrekt het om de benodigde zaken aan te passen in de drivers.
Het is ook pas twee jaren geleden gemeld....

Dat kun je mij toch niet kwalijk nemen? Ik vraag het alleen maar.... Ik heb geen contact met de fabrikant... De gerepareerde Xsarius Galaxy werkt verder overigens prima (met de bekende bugs)....

 

Ah, dit was een reactie op jouw bericht en geen kritiek aan jou gericht maar naar de fabrikant,

wat ik, misschien niet echt duidelijk in mijn reactie probeerde aan te geven is dat wij dit ruim twee jaar geleden al aan de fabrikant hebben doorgegeven en zij er tot op heden, niets mee hebben gedaan, het is 'grappig' (of eigenlijk helemaal niet) dat dit op beide ontvangers van dit OEM merk van toepassing is. 


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: OpenPLi Release Candidate 8.0 beschikbaar. #31 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,630 posts

+459
Excellent

Posted 30 November 2020 - 10:28

Het flashen van een Ultimo4k gaf wel spannende momenten. :ph34r:

Initieel bleef het scherm lang staan op plaatje #1 daarna liep het mooi door (zie plaatje #2). Ik ben geen ervaringsdeskundige, dus nooit eerder een rc geïnstalleerd.

Maar het logo is ok! :)

Dat zijn normale schermen hoor ;) het kan soms even duren voordat enigma echt is afgesloten, daar wordt namelijk op gewacht.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: OpenPLi Release Candidate 8.0 beschikbaar. #32 Solo-2

  • Senior Member
  • 254 posts

0
Neutral

Posted 30 November 2020 - 11:08

Bij het online flashen van de vusolo gaat er iets mis na het uitpakken van het image geeft de box de volgende melding zie plaatje.

 

Zal het iets met de grote van het bestand te maken hebben?

 

 

Attached Files


Vu+Solo2 met OpenPLI Python3 DiSEqC A/B/C/D 2 kabels.

Vu+solo als fallback met OpenPLI Python3.


Re: OpenPLi Release Candidate 8.0 beschikbaar. #33 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,388 posts

+393
Excellent

Posted 30 November 2020 - 11:13

Probeer eens een standaard flash met een USB stick?

Ik heb ook een et7000 geflash met Develop en die loopt / liep probleemloos. Helemaal uitsluiten kan ik het ook niet of de grootte een waarde overschreden heeft. Of er een log te maken is dat betwijfel ik overigens.


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: OpenPLi Release Candidate 8.0 beschikbaar. #34 Loui (PD1LOI)

  • Senior Member
  • 4,528 posts

+140
Excellent

Posted 30 November 2020 - 11:44

Hier op mijn HD51 verliep alles vlekkeloos. Bedankt Pli-team voor al het werk hiervoor.



Re: OpenPLi Release Candidate 8.0 beschikbaar. #35 Solo-2

  • Senior Member
  • 254 posts

0
Neutral

Posted 30 November 2020 - 11:47

Lukt ook niet, het ledje op de USB stick knippert een tijdje dan stop het en gebeurt er niks meer.

 

Ik denk dat de vusolo afvalt voor dit image.


Vu+Solo2 met OpenPLI Python3 DiSEqC A/B/C/D 2 kabels.

Vu+solo als fallback met OpenPLI Python3.


Re: OpenPLi Release Candidate 8.0 beschikbaar. #36 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,388 posts

+393
Excellent

Posted 30 November 2020 - 13:04

Heel voorzichtig nog even. Het is een originele? Ik vermoed van wel aangezien jij eerder ook gewoon OpenPLi gebruikte, maar ik sluit niets op voorhand uit.

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: OpenPLi Release Candidate 8.0 beschikbaar. #37 Solo-2

  • Senior Member
  • 254 posts

0
Neutral

Posted 30 November 2020 - 13:19

De box is origineel.


Vu+Solo2 met OpenPLI Python3 DiSEqC A/B/C/D 2 kabels.

Vu+solo als fallback met OpenPLI Python3.


Re: OpenPLi Release Candidate 8.0 beschikbaar. #38 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,388 posts

+393
Excellent

Posted 30 November 2020 - 13:40

Ik heb geen Solo dus ik kan het niet testen. Ik kan eens in het team informeren wie er nog wel een Solo heeft.
Ik ga uit van de eerste generatie VU solo.

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: OpenPLi Release Candidate 8.0 beschikbaar. #39 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,553 posts

+1,737
Excellent

Posted 30 November 2020 - 15:15

Als de Solo een box is in de serie met 128Mb Flash, dan kan het best zijn dat de image te groot geworden is. En dan is het over en uit voor de Solo.

 

De XP1000 boot nog net wel, maar updaten kun je daarna niet weer, te weinig ruimte. Zijn er nog mensen met een 1e generatie Xtrends (4000/6000/9000), die hebben ook 128Mb flash, daar zou ik graag de feedback van hebben.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: OpenPLi Release Candidate 8.0 beschikbaar. #40 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,388 posts

+393
Excellent

Posted 30 November 2020 - 15:19

De 6000 wil ik mogelijk vanavond weleens testen. Ik meen dat ik ergens nog zo’n ding heb liggen.


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.



2 user(s) are reading this topic

0 members, 2 guests, 0 anonymous users