Jump to content


Photo

OpenPLi Release Candidate 8.0 beschikbaar.


  • This topic is locked This topic is locked
364 replies to this topic

Re: OpenPLi Release Candidate 8.0 beschikbaar. #41 homerun

  • Senior Member
  • 49 posts

+1
Neutral

Posted 30 November 2020 - 15:22

In de 'df' scherm zie in de interne HD SDA1 als /media/hdd. verder zie ik geen HDs. Moet ik de externe usb disk nog mounten en zo ja hoe?

 
Heb je zowel een interne schijf als een externe schijf dan?

De externe schijf gebruik ik als backup voor opnames op de interne schrijf,

WanWizard

Zijn er nog mogelijkheden om met de VU+ DUO2 toegang te krijgen tot de externe DH?

Re: OpenPLi Release Candidate 8.0 beschikbaar. #42 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,544 posts

+1,737
Excellent

Posted 30 November 2020 - 15:35

Als jij hem niet ziet in het "df" scherm, dan heeft het OS de disk niet eens gezien, en houdt het voor wat Enigma betreft op.

 

De vraag is dus waarom het OS hem niet ziet? Als je de USB stekker van die disk uit de box trekt, en na een paar tellen weer terug steekt, ziet de box hem dan wel?


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: OpenPLi Release Candidate 8.0 beschikbaar. #43 Solo-2

  • Senior Member
  • 254 posts

0
Neutral

Posted 30 November 2020 - 15:54

Ik heb geen Solo dus ik kan het niet testen. Ik kan eens in het team informeren wie er nog wel een Solo heeft.
Ik ga uit van de eerste generatie VU solo.

Het image wordt ook met de USB stick niet geflashed, ik haalde net de usb stick uit de solo en de box start op met 7.3.

 

Dus USB stick erin met 8.0 de led van de USB stick knippert dan stopt deze en de led van de solo blijft oranje, haal ik dan de stick eruit en boot ik de solo dan start hij op in 7.3


Vu+Solo2 met OpenPLI Python3 DiSEqC A/B/C/D 2 kabels.

Vu+solo als fallback met OpenPLI Python3.


Re: OpenPLi Release Candidate 8.0 beschikbaar. #44 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,544 posts

+1,737
Excellent

Posted 30 November 2020 - 15:55

Dan denk ik dat mijn conclusie juist is, en het over-en-uit is voor de VU Solo.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: OpenPLi Release Candidate 8.0 beschikbaar. #45 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,388 posts

+393
Excellent

Posted 30 November 2020 - 16:09

Net even een oude et5000 geflasht. Die start nog wel op, maar om te zeggen dat dat nog iets waard is. Nee niet echt. Nu kan het zijn dat deze et5000 defect is, dus misschien dat iemand anders een et5000 / et6000 kan flashen ter test.


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: OpenPLi Release Candidate 8.0 beschikbaar. #46 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,388 posts

+393
Excellent

Posted 30 November 2020 - 16:12

@solo2

 

Als ik jouw verhaal zo lees, dan kan het ook goed zijn dat jouw USB stick niet helemaal lekker is. Probeer eens een andere stick?

Had jij de indruk dat de box wel geflasht werd via USB? Ik denk namelijk van niet. En dat heeft vooralsnog niets met de grootte van het image te maken vermoed ik.

Gewoon een andere stick proberen en voor alle zekerheid ook even de image opnieuw downloaden.


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: OpenPLi Release Candidate 8.0 beschikbaar. #47 jort38

  • Senior Member
  • 644 posts

+8
Neutral

Posted 30 November 2020 - 16:36

Ik was aangenaam verrast dat er een RC versie is voor de ET10000! Ik was in de veronderstelling dat die niet meer gesupport zou gaan worden.

 

Hoewel ik geen tester pretendeer te zijn, en de RC's altijd oversla, heb ik de RC versie op mijn kantoor ET10000 geflashed (na backup). Deze ET connect via ethernet met de master ET10000 (7.3) en leek foutloos, in een keer, te werken. Ik laat de 8.0 even staan.


Vu+ Ultimo 4K (4 TB HD, DVBS FSB, DVBC FBC & OpenPli 9),

Xtrend ET10000 (1 DVBS works via ethernet & OpenPli 9),

Xtrend ET10000 (DVBT2 & OpenPli 9, located in Thailand). Only latest stable releases.

Xtrend ET10000 (works via ethernet & OpenPli 9) and

Xtrend ET8000 (1 TB HD, 1 DVBT2 & works via ethernet & OpenPli 9)


Re: OpenPLi Release Candidate 8.0 beschikbaar. #48 homerun

  • Senior Member
  • 49 posts

+1
Neutral

Posted 30 November 2020 - 16:47

Als jij hem niet ziet in het "df" scherm, dan heeft het OS de disk niet eens gezien, en houdt het voor wat Enigma betreft op.
 
De vraag is dus waarom het OS hem niet ziet? Als je de USB stekker van die disk uit de box trekt, en na een paar tellen weer terug steekt, ziet de box hem dan wel?

WanWizard

Nee dan ziet de box hem niet.
Ik heb wel de volgende info:

Attached Files

  • Attached File  1.jpg   107.11KB   9 downloads
  • Attached File  2.jpg   83.96KB   9 downloads


Re: OpenPLi Release Candidate 8.0 beschikbaar. #49 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,544 posts

+1,737
Excellent

Posted 30 November 2020 - 16:49

Apart, het eerste scherm laat 2 disken zien (een 1TB en een 2TB disk), maar volgens "df" is er maar 1 gemount?


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: OpenPLi Release Candidate 8.0 beschikbaar. #50 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,544 posts

+1,737
Excellent

Posted 30 November 2020 - 16:50

@jort38,

 

Hoeveel flash is er nog vrij (en wat heb je geinstalleerd staan aan plugins) ?


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: OpenPLi Release Candidate 8.0 beschikbaar. #51 catastrofus

  • Senior Member
  • 3,443 posts

+43
Good

Posted 30 November 2020 - 16:53

Kan dat wellicht gebeuren omdat die externe disk helemaal mudvol zit? En daardoor niet mountbaar is?


2 x ultimo4k (dvb-c fbc + 1 dvb-s2, 8.3r/nb) + een et10k/osmini (geen tuners en dus fallbackclient, nb) met een Synology ds214+ (2 x 6 TB) op DSM 7.1.1 in ziggo oost (voormalig @Home) + A1/A2/A3/HB (TechniSat)
 


Re: OpenPLi Release Candidate 8.0 beschikbaar. #52 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,544 posts

+1,737
Excellent

Posted 30 November 2020 - 16:54

Ik vermoed eerder dat het een USB3 disk is in een USB3 slot, waarvoor de detectie te traag is, dat heb ik al eerder gezien.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: OpenPLi Release Candidate 8.0 beschikbaar. #53 Solo-2

  • Senior Member
  • 254 posts

0
Neutral

Posted 30 November 2020 - 17:37

@solo2

 

Als ik jouw verhaal zo lees, dan kan het ook goed zijn dat jouw USB stick niet helemaal lekker is. Probeer eens een andere stick?

Had jij de indruk dat de box wel geflasht werd via USB? Ik denk namelijk van niet. En dat heeft vooralsnog niets met de grootte van het image te maken vermoed ik.

Gewoon een andere stick proberen en voor alle zekerheid ook even de image opnieuw downloaden.

Ik heb de box naar 7.3 geflashed met de zelfde USB stick dus is de USB stick wel ok. Bij 7.3 knippert de USB stick eerst een hele tijd dan even niet en dan nog even en dan knippert de groene led op de box.

Bij 8.0 knippert de led van de USB stick een hele tijd dan stopt het en gebeurt er niks meer en blijft de led van de box oranje.

 

Online flashen wordt meteen afgebroken bij het begin en met een USB stick pas na een lang tijd en staat bij een reboot het oude image er nog op.

 

Dan kun je wel zeggen dat openpli 8.0 niet op de box gezet kan worden. 2x heb ik dit nu geprobeerd met het zelfde resultaat.


Vu+Solo2 met OpenPLI Python3 DiSEqC A/B/C/D 2 kabels.

Vu+solo als fallback met OpenPLI Python3.


Re: OpenPLi Release Candidate 8.0 beschikbaar. #54 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,388 posts

+393
Excellent

Posted 30 November 2020 - 17:39

Dan vrees ik dat het m.b.t. de Solo inderdaad game over is.


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: OpenPLi Release Candidate 8.0 beschikbaar. #55 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,544 posts

+1,737
Excellent

Posted 30 November 2020 - 17:41

Dat was te verwachten, ik zal hem gaan afvoeren met ingang van 8.0-release.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: OpenPLi Release Candidate 8.0 beschikbaar. #56 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,544 posts

+1,737
Excellent

Posted 30 November 2020 - 17:48

Voor de anderen: ik zou graag feedback willen hebben van iedereen die een box heeft met maar 128Mb flash: flasht 8,0-rc nog, en zo ja, hoeveel flash is er over na de flash (en zonder restore van plugins)?

 

Volgens mij gaat het hierbij om de:

  • VU+ Solo (weten we al, flasht niet)
  • VU+ Duo
  • VU+ Uno
  • Mutant HD500c
  • MaxDigital XP1000 (werkt, 8MB flash over)
  • Xtrend ET4000
  • Xtrend ET5000
  • Xtrend ET6000
  • Xtrend ET9000

Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: OpenPLi Release Candidate 8.0 beschikbaar. #57 Solo-2

  • Senior Member
  • 254 posts

0
Neutral

Posted 30 November 2020 - 17:49

Dan wordt de VU+solo straks ook afgevoerd en bestel ik een VU+ Uno 4K SE DVB-S2X FBC Twin Tuner. :)


Vu+Solo2 met OpenPLI Python3 DiSEqC A/B/C/D 2 kabels.

Vu+solo als fallback met OpenPLI Python3.


Re: OpenPLi Release Candidate 8.0 beschikbaar. #58 sneuper

  • Member
  • 6 posts

0
Neutral

Posted 30 November 2020 - 17:50

Van 7.3 naar rc 8.0 op Zgemma h9.2h ging vlot, nog geen problemen kunnen ontdekken, alles werkt, ook de hdd en usb disk.



Re: OpenPLi Release Candidate 8.0 beschikbaar. #59 jos1311

  • Senior Member
  • 42 posts

+1
Neutral

Posted 30 November 2020 - 18:50

ik heb de 8.0 ook mijn vu+ultimo 4k gezet werkt perfect 

ge-installeert op OpenMultiboot loopt als een trein



Re: OpenPLi Release Candidate 8.0 beschikbaar. #60 HPPli

  • Senior Member
  • 1,882 posts

+36
Good

Posted 30 November 2020 - 20:49

De XP1000 boot nog net wel, maar updaten kun je daarna niet weer, te weinig ruimte. Zijn er nog mensen met een 1e generatie Xtrends (4000/6000/9000), die hebben ook 128Mb flash, daar zou ik graag de feedback van hebben.

 

Zeg maar wat je hierover wilt weten ? Had gisterenavond een oude ET6000 opgezocht om eens te kijken of hij middels de FallBack (vanuit een Vu+Uno4K) mogelijkheid geschikt was voor toepassing bij/in een TV hoekje.  

Stond image OpenPli 6.?RC op, middels een USB flash-update naar OpenPli 7.3 en hierna middels een image-update naar de gisteren verschenen OpenPli8.0 RC.

Was werkelijk verrast, werkte als een speer, niks geen problemen gewoon goed beeld middels fallback (stream) afkomstig van de Vu+Uno4K   ……… zelfs ook vanaf een oude Vu+Duo ! 




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users