Jump to content


Photo

Release OpenPLi 8.0 is beschikbaar in de downloadsectie.


  • Please log in to reply
600 replies to this topic

Re: Release OpenPLi 8.0 is beschikbaar in de downloadsectie. #541 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,619 posts

+1,739
Excellent

Posted 1 April 2021 - 17:17

Dat klinkt als een power supply die "on the way out" is, typische symptomen van voedingsproblemen, daar hebben de tuners als eerste last van (want de grootste stroomverbruikers).


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Release OpenPLi 8.0 is beschikbaar in de downloadsectie. #542 mvanschi

  • New Member
  • 1 posts

0
Neutral

Posted 2 April 2021 - 15:17

Geweldig werk weer! Ik heb een VU+ Uno4K SE en een Mut@nt HD530c en op beide was de upgrade een fluitje van een cent. Echter bij de Mut@nt HD530c werkt het in standby zetten en ontwaken via een HTTP request naar OpenWebif niet. Als je de Mut@nt met de afstandsbediening aan zet lukt het wel even een tijdje via OpenWebif. Maar bijvoorbeeld naar 1 dag probeer ik via Domoticz mijn ontvanger aan te schakelen, maar helaas. Verder geen problemen overigens. Ik ben met de Mut@nt weer terug op 7.3. Bij de Vu+ zit ik op 8. In ieder geval bedankt voor de effort die jullie in OpenPLI 8 hebben gestoken.



Re: Release OpenPLi 8.0 is beschikbaar in de downloadsectie. #543 Nobody2050

  • Member
  • 8 posts

0
Neutral

Posted 2 April 2021 - 15:18

Dat klinkt als een power supply die "on the way out" is, typische symptomen van voedingsproblemen, daar hebben de tuners als eerste last van (want de grootste stroomverbruikers).

 

Hoi WanWizard, op wie reageer je?



Re: Release OpenPLi 8.0 is beschikbaar in de downloadsectie. #544 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,619 posts

+1,739
Excellent

Posted 2 April 2021 - 15:46

Op jou en je VU Duo2 problemen.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Release OpenPLi 8.0 is beschikbaar in de downloadsectie. #545 Nobody2050

  • Member
  • 8 posts

0
Neutral

Posted 3 April 2021 - 10:12

Ok Wanwizard dankjewel, ik ga dan een nieuwe power supply bestellen. Hopelijk zijn dan inderdaad de problemen opgelost.



Re: Release OpenPLi 8.0 is beschikbaar in de downloadsectie. #546 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,619 posts

+1,739
Excellent

Posted 3 April 2021 - 19:13

Misschien handig om eerst iemand met verstand van zaken er naar te laten kijken, voordat je die uitgave doet?


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Release OpenPLi 8.0 is beschikbaar in de downloadsectie. #547 bobbibob

  • Senior Member
  • 64 posts

+1
Neutral

Posted 3 April 2021 - 19:26

Ja heel graag, heb je tips?

Ha verkeerde post, excuus


Edited by bobbibob, 3 April 2021 - 19:29.


Re: Release OpenPLi 8.0 is beschikbaar in de downloadsectie. #548 amigo

  • Senior Member
  • 1,315 posts

+13
Neutral

Posted 12 April 2021 - 17:51

Box loopt hier steeds vast (radertjes) met de 12-4 update.

Zenderlijst leeg

Edited by amigo, 12 April 2021 - 17:53.

VU+ Ultimo 4K - 78 Triax met triple Quad 


Re: Release OpenPLi 8.0 is beschikbaar in de downloadsectie. #549 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,274 posts

+691
Excellent

Posted 15 April 2021 - 08:30

Dat wordt zoeken waarom... of waarop!
Met putty inloggen op je box....
init 4
enigma2

En het resultaat (crash) hier posten...

Edited by littlesat, 15 April 2021 - 09:06.

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Release OpenPLi 8.0 is beschikbaar in de downloadsectie. #550 amigo

  • Senior Member
  • 1,315 posts

+13
Neutral

Posted 15 April 2021 - 11:55

Inmiddels alweer mbv usb geflasht. Vreemde is dat ie nu op 11 april staat ipv de "alleen maar radertjes" 12 april.


VU+ Ultimo 4K - 78 Triax met triple Quad 


Re: Release OpenPLi 8.0 is beschikbaar in de downloadsectie. #551 Sark

  • Member
  • 7 posts

0
Neutral

Posted 19 April 2021 - 12:51

Hier ook (bijna) dagelijks vastlopers op Ultimate 4K. D.w.z. beeld bevriest, geen crash(log), maar onbereikbaar. (afst,bediening, Openwebif en telnet.  ) Helaas dus steeds uit/aan schakelaar nodig.

Dat veroorzaakte al problemen met filesystem van de harddisk. Daarom is deze inmiddels verhuisd naar Synology nas.

met behulp van de diverse topics hier (en wiki) probeer ik al geruime tijd een oorzaak te vinden van de vastlopers.

Sinds december bezig; PLI 7.2, 7.3, en 8.0 (nu met 8.0 11-04-2021)

Inmiddels kabeltuner enige tijd niet gebruikt,  geen effect.

standaard voeding tijdelijk vervangen door gestab.12V voeding, geen effect

FBC Dvb S2(x) v1.0 vervangen (nu v2.0), geen effect

Vandaag gaat PLI 8.0 van 19-4-2012 erop, met als belangrijk verschil dat ik deze keer geen gebruik ga maken van backup voor de instellingen, autotimer etc.

Daarbij vraag ik mij af of het filesystem op de VU+ zelf (root ??) ook geheel vernieuwd wordt als er met usb stick een andere Pli opgezet wordt.


VU+Ultimate4K  OpenPLI 8.1   DVB-S2  en DVB-C tuners. GSO Spaun 1708 Switch. Schotel Visosat Bigsat.


Re: Release OpenPLi 8.0 is beschikbaar in de downloadsectie. #552 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,619 posts

+1,739
Excellent

Posted 19 April 2021 - 13:03

Daarbij vraag ik mij af of het filesystem op de VU+ zelf (root ??) ook geheel vernieuwd wordt als er met usb stick een andere Pli opgezet wordt.

 

Ja, een flash vervangt het hele root filesysteem.

 

Verder kan ik me er niks bij voorstellen, de VU+ 4K modellen zijn zo stabiel als een huis.

 

Bevriest het beeld ook op een FTA zender (bv een duitse)? Toevallig een Fritzbox als router? Zo ja, geef de box eens een vast IP adres ipv DHCP?


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Release OpenPLi 8.0 is beschikbaar in de downloadsectie. #553 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,400 posts

+394
Excellent

Posted 19 April 2021 - 13:08

@Sark,

 

Ik kan enkel maar opmerken dat jouw laatste actie, vers flashes zonder restoren van mogelijke problemen de enige juiste actie is. Mijn Ultimo 4K loopt eigenlijk nooit vast. Anders had ik problemen met moeder de vrouw gekregen. Dagelijks worden hier veel opnames op de interne harddisk gemaakt van zowel de kabel alsook de S2 tuner als ik een keer iets wil opnemen op 9 Oost van Joyne. Dat laatste is dus helaas niet meer mogelijk binnenkort.

Ik zou niet weten waar ik in zou moeten zoeken behoudens een hardware-issue of warmte. Mijn Ultimo 4K staat in een open kast dus krijgt sowieso voldoende koeling.


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Release OpenPLi 8.0 is beschikbaar in de downloadsectie. #554 Sark

  • Member
  • 7 posts

0
Neutral

Posted 19 April 2021 - 13:57

Alvast dank voor de diverse opmerkingen en aanwijzingen.

Ultimo4K heeft vast IP, Asus (Merlin) router. Warmteprobleem nagenoeg uitgesloten: staat geheel vrij + extra koeling intern.

Bevriezen van het beeld ook tijdens kijken naar FTA. ook tijdens kijken naar opname.

Mijn hoop is nu gevestigd op de schone installatie vandaag.


VU+Ultimate4K  OpenPLI 8.1   DVB-S2  en DVB-C tuners. GSO Spaun 1708 Switch. Schotel Visosat Bigsat.


Re: Release OpenPLi 8.0 is beschikbaar in de downloadsectie. #555 HPPli

  • Senior Member
  • 1,882 posts

+36
Good

Posted 19 April 2021 - 14:01

Waarom aan de firmware "ophangen", met respect voor alle proeven (voeding, tuner en HDD) over een lange periode. Ik zou op z'n minst tijdens de afgelopen 4 maanden ook een proef hebben gedaan met andere firmware.

 

Gezien de vele Ultimo's 4K die probleemloos met OpenPli "kijken" (In mijn omgeving wel 6x) gaat het in dit geval niet om de firmware maar meer een fout in de Ultimo 4K. In het verleden gaf ik een client met soortgelijke problemen direct een nieuw apparaat (Prof A/V apparatuur) en verkocht, na controle/herstel het omgeruilde exemplaar. Dus mijn advies zou zijn, vraag je leverancier om de boel om te ruilen, ofwel (ver)leg het probleem naar hem.



Re: Release OpenPLi 8.0 is beschikbaar in de downloadsectie. #556 Sark

  • Member
  • 7 posts

0
Neutral

Posted 19 April 2021 - 14:32

Voor mij is er nog geen reden om de oorzaak in Pli image te zoeken. Ken genoeg mensen met Ultimo4K en andere VU's met Pli, zonder problemen.

Andere firmware (bv. Vti) overweeg ik alleen als er echt aanwijzingen zouden zijn dat Pli hier iets mee te maken heeft en daardoor in mijn situatie niet (meer) voldoet.

Daarom nam ik tot nu toe de hardware onder de loep. Ook van alles geprobeerd met logging. (had nog geen zin in schone installatie; is toch wat meer gedoe)

Heb deze VU+ sinds 2017. Verwacht dus niet zoveel van de leverancier.

De instellingen zijn tot nu toe steeds gehaald uit een backup na flash met Usb. Dat gaat terug tot Pli versie 4 of mogelijk nog ouder. Kan me eigenlijk wel voorstellen dat het hoog tijd wordt voor een schone installatie.


VU+Ultimate4K  OpenPLI 8.1   DVB-S2  en DVB-C tuners. GSO Spaun 1708 Switch. Schotel Visosat Bigsat.


Re: Release OpenPLi 8.0 is beschikbaar in de downloadsectie. #557 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,619 posts

+1,739
Excellent

Posted 19 April 2021 - 16:18

Als FTA beeld stil gaat staan dan is de SoC er mee gestopt, en dat suggereert een hardware probleem.

 

Zit die interne disk er nog in? Koppel die anders een los, wellicht is de voeding marginaal geworden?


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Release OpenPLi 8.0 is beschikbaar in de downloadsectie. #558 Sark

  • Member
  • 7 posts

0
Neutral

Posted 19 April 2021 - 18:12

Kan het niet zijn dat het dat er een achtergrondproces roet in het eten gooit? autotimer, epgrefresh etc.  Helaas heb ik met ENIGMA_DEBUG_LVL=4 enigma2 | tee /media/usb/enigma.log niet veel bereikt

Interne disk is verplaatst naar NAS.  Standaard voeding doet ook niet mee. Er is tijdelijk een lab voeding aangesloten waarop te zien is dat er tussen 1 en 1,5 amp wordt gebruikt. voeding kan 10 amp leveren.

Inmiddels is de schone installatie klaar en werkend. Dat viel achteraf wel mee.  Alleen autotimer moet nog.  Dus afwachten de komende dagen......


VU+Ultimate4K  OpenPLI 8.1   DVB-S2  en DVB-C tuners. GSO Spaun 1708 Switch. Schotel Visosat Bigsat.


Re: Release OpenPLi 8.0 is beschikbaar in de downloadsectie. #559 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,400 posts

+394
Excellent

Posted 19 April 2021 - 18:31

Goed dat je die stap genomen hebt. Na een paar dagen zonder crash steeds een plugin erbij zetten en testen gedurende een paar dagen. Zo kom je er achter. De autotimer.xml had je separaat kunnen saven en handmatig terug zetten in de map /etc/enigma2 als Enigma even down is met init 4. Daarna de xml plaatsen en Enigma starten met init 3 en al je autotimers staan er weer in. Dáár zal het probleem niet in zitten verwacht ik.


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Release OpenPLi 8.0 is beschikbaar in de downloadsectie. #560 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,794 posts

+187
Excellent

Posted 19 April 2021 - 19:05

Als je de stroom van een datadrager af haalt krijgt het filesysteem een tik en dat kan elke keer fataal zijn voor zowel de code/data van een HDD als de NAND (het flash geheugen waar PLi zich bevindt) en zoals WanWizard al heeft aangegeven wordt het flash geheugen volledig overgeschreven bij een flash, het enige gevaar schuilt in een backup, als daar iets opstaat, bijv een plugin die instabiliteit veroorzaakt dan krijg je die elke keer weer terug, na het terugplaatsen ervan.


Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.



1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users