Jump to content


Photo

Sinds vandaag probleem op de Vu+ solo 4K


  • Please log in to reply
71 replies to this topic

Re: Sinds vandaag probleem op de Vu+ solo 4K #61 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,629 posts

+459
Excellent

Posted 3 January 2021 - 15:32

Nee dat niet. Max aantal (4) Sids bereikt.

Dan moet hij de standaard oscam configuratie wel hebben ingesteld op een CD_NL reader, de standaard reader heeft namelijk geen beperking op SID.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Sinds vandaag probleem op de Vu+ solo 4K #62 Ferdel2020

  • New Member
  • 3 posts

0
Neutral

Posted 15 January 2021 - 14:23

Beste mensen goedemiddag, Ik ben hier nieuw in dit forum en ben sinds begin 2019 in het bezit van de VU+ Duo 4k in combinatie met Canal digital. Nu doet zich het volgende voor dat als ik de ontvanger aanzet 

 

er boven in beeld de volgende tekst verschijnt:     Reader: lower card CD-NL (caid: 0100 Prov: 00006A-local: 0- ECM: 0.329s - internal)

 

Na en een aantal seconden verdwijn deze tekst. Ik merk verder niet aan de beeld kwaliteit maar toch lijkt er iets niet te kloppen anders zou deze tekst niet verschijnen. Vraag, kan iemand mij vertellen waarom deze tekst verschijnt en wat ik er aan zou kunnen doen?

 

Ferdel2020



Re: Sinds vandaag probleem op de Vu+ solo 4K #63 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,388 posts

+393
Excellent

Posted 15 January 2021 - 14:27

Dat is de cccam control plug-in of zoiets. Niet de cam maar een controle plug-in. Verwijderen dat ding via menu - applicaties - rode toets - extensions en dan iets met cccam. Klaar.

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Sinds vandaag probleem op de Vu+ solo 4K #64 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 15 January 2021 - 16:10

Nou Frenske 3x hetzelfde antwoord is wel wat veel hé :D


73's

PE1AQZ


Re: Sinds vandaag probleem op de Vu+ solo 4K #65 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,461 posts

+114
Excellent

Posted 15 January 2021 - 16:40

Het 'ding' heet CCcamInfo1.3 of 1.4...
Met één been in het graf..... Helaas

Re: Sinds vandaag probleem op de Vu+ solo 4K #66 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,388 posts

+393
Excellent

Posted 15 January 2021 - 17:07

Nou Frenske 3x hetzelfde antwoord is wel wat veel hé :D

Terwijl mijn meissie boodschappen deed zat ik rustig in de auto te wachten en bemerkte al dat de verbinding naar het forum slecht was om onduidelijke reden.

@Mimisiku

Ik wist, al rustig wachtend in de auto, zo gauw niet hoe die plugin heette. Dat vergeet ik vast ‘nooit’ meer. Hoewel? ;) :)

Maar de aanwijzingen waren vast voldoende om het probleem voor TS op te lossen. :)


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Sinds vandaag probleem op de Vu+ solo 4K #67 Ferdel2020

  • New Member
  • 3 posts

0
Neutral

Posted 15 January 2021 - 17:37

Nou mijne heren, ik heb onder applicaties de ccCaminfo 1.4 verwijdert.  Resultaat bleef uit. Nog steeds bij het schakelen van de zenders dezelfde regel in beeld.

 

 Reader: lower card CD-NL (caid: 0100 Prov: 00006A-local: 0- ECM: 0.329s - internal)

 

Nu staan er veel meer plugins onder de applicaties.........      Misschien nor 1? of meer? verwijderen.?



Re: Sinds vandaag probleem op de Vu+ solo 4K #68 jeanclaude

  • Senior Member
  • 866 posts

+28
Good

Posted 15 January 2021 - 18:16

komt dat niet van de 'second infobar' instelling ? Zit in de user interface instellingen. Zet uit indien deze aan staat.


DreamBox 7000S+8000HD (eindelijk), openPLi, CCcam, 85 cm schotel, draaibare opstelling en VEEL te weinig slaap.

Re: Sinds vandaag probleem op de Vu+ solo 4K #69 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,629 posts

+459
Excellent

Posted 15 January 2021 - 18:17

Nee, die toont de info van readers niet midden in het beeld, als die al info geeft, staat het rechtsonderin het scherm.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Sinds vandaag probleem op de Vu+ solo 4K #70 hulkman

  • Senior Member
  • 757 posts

+10
Neutral

Posted 15 January 2021 - 18:31

Even herstarten wil wel eens helpen bij de oudere plugins.

Re: Sinds vandaag probleem op de Vu+ solo 4K #71 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,388 posts

+393
Excellent

Posted 15 January 2021 - 19:47

Exact.


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Sinds vandaag probleem op de Vu+ solo 4K #72 Ferdel2020

  • New Member
  • 3 posts

0
Neutral

Posted 16 January 2021 - 00:23

Heer Hulkman en Frenske en uiteraard iedereen die reageerde, hartelijk dank!!

 

Na de vu+ duo 4k opnieuw opgestart te hebben was het probleempje opgelost. Nogmaals dank allen!

 

This makes Ferdel Happy.  :D

 

Thanks.




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users