Mijn nieuwe Gigablue UHD UE heeft OpenPLi 8.0
Af en toe krijg ik bij zappen van T2 naar Sat de melding afstemmen mislukt.
Na een paar keer naar een andere zender zappen lost het probleem op
Weet iemand raad?
Posted 15 January 2021 - 13:42
Betreft het een FBC tuner? Die zijn iets trager dan andere waardoor er mogelijk een timeout optreedt en enigma2 ten onrechte meldt dat er niet kan worden afgestemd.
Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....
On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....
Hardware: 2x Daily used Vu+ Ultimo 4K - Vu+ Duo 4K SE and a lot more.... - VisioSat BiBigsat - Jultec Unicable Multiswitch 4 positions: 19.2/23.5/28.2 East - Diseqc motorized flatdish antenna
Software : HomeBuild OpenPLi Develop and Scarthgap builds, local cards driven by OsCam
Press the button on the buttom right of this message
Have you tried our wiki yet? Many answers can be found in our OpenPLi wiki
Posted 15 January 2021 - 13:50
Misschien heeft de GB ook last van de door lcd4linux veroorzaakte vertraging zoals ook bij andere modellen schijnt op te treden. Zo ja, déactiveer dan lcd4linux eens tijdelijk. Is het dan beter, dan kan je via de http://ipadresvanjou...cd4linux/config eens spelen met deze waarde om deze te wijzigen van 200 naar 400.
Staat onder global en dan ‘anders’.
Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.
Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen.
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.
Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.
-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".
Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.
Posted 15 January 2021 - 14:54
Ad Jork: Ik heb geprobeerd de instelling naar procenten te zetten maar dat helpt niet. Ik heb ook geprobeerd de voorkeur volgorde te veranderen van geen prioriteit naar S/T/C. Maar ook dit helpt niet
Ad Tech: Het betreft een FBC tuner. Ik heb de tunervoorkeur sat op A gezet i.p.v. op auto en de tunervoorkeur T2 op I. Ik heb het gevoel dat dit iets helpt
Ad Frenske: Ik begrijp de term Icd4linux niet en zou niet weten hoe dit uit te schakelen of een instelling te veranderen.
Mijn gevoel zegt wel dat het probleem iets met een vertraging te maken heeft maar ik zou niet weten aan welke "knoppen" ik zou moeten draaien.
Posted 16 January 2021 - 01:11
Edited by Jork, 16 January 2021 - 01:12.
Posted 16 January 2021 - 10:07
Dit had ook anders gekund. Ik heb maar een paar printscreens toegevoegd. Misschien heb je er wat aan.
Bedankt voor de moeite om de screenshots te maken maar in geen enkel scherm staat info die relevant voor het vertraagde zappen kan zijn.
[off topic]Ieder zijn ding hoor maar wat een enorme kerstboom skin heb jij zeg, de menu's vind ik erg mooi van die skin maar het second-info scherm is met recht een kerstboom[/off-topic]
Hardware: 2x Daily used Vu+ Ultimo 4K - Vu+ Duo 4K SE and a lot more.... - VisioSat BiBigsat - Jultec Unicable Multiswitch 4 positions: 19.2/23.5/28.2 East - Diseqc motorized flatdish antenna
Software : HomeBuild OpenPLi Develop and Scarthgap builds, local cards driven by OsCam
Posted 16 January 2021 - 10:10
In mijn situatie kon ik het gewoon meten (met een meerkanaals scope) dat er een "dode zone" zat op de software gestuurde voeding omschakeling tussen lnb-sat en DVB-T2 actieve ext.supply.
De 5 volt spanning op de DVB-T voor een eventueel extern gevoede antenne, werd inderdaad afgeschakeld, dat is recent aangepast, de 'dode' zone die jij op DVB-S ziet zijn de diseqc commando's welke mogelijk na elke zap verzonden kunnen worden.
Posted 16 January 2021 - 12:42
Je bedoelt op de DVB-T tuner? Dat is afgelopen week inderdaad opgelost
Lcd4linux problemStarted by osik12, 5 Aug 2021 openpli 8.0, lcd4linux, error |
|
|||
Mutant HD60 werkt niet meerStarted by vikinger1953, 1 Jul 2021 Openpli 8.0 |
|
|||
Worden VU+ Duo2 en SoloSE nog ondersteunt?Started by Lutz, 29 Jun 2021 OpenPLi 8.0 |
|
|||
favorieten over een of twee regels: hoe omschakelen?Started by Lutz, 20 Jun 2021 openpli 8.0 |
|
0 members, 1 guests, 0 anonymous users