Jump to content


Photo

Vage transparante balk onderin beeld bij ESPN


  • Please log in to reply
59 replies to this topic

Re: Vage transparante balk onderin beeld bij ESPN #21 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 16 January 2021 - 12:52

 

Misschien een off topic opmerking maar vroeger zou ik denken aan ''brom'' op een antenneversterker dan kon je ook zo'n witte balk halverwege het beeld hebben, ik denk dat Tech dit fenomeen wel herkend, maar dan zou het op alle kanalen zo moeten zijn. 

Je mag toch verwachten dat dat in het digitale tijdperk niets uit zou mogen maken, ik herken dat soort interferentie storingen wel degelijk van de analoge periode, daar kon een simpele adapter van een draadloze telefoon al hele gekke dingen veroorzaken :)

 

En dan zette je 4 ratel condensatoren over de 4 gelijkricht diodes als er al 4 in zouden zaten meestal maar 2.  :lol:


Edited by Sagitarius, 16 January 2021 - 12:58.

73's

PE1AQZ


Re: Vage transparante balk onderin beeld bij ESPN #22 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,641 posts

+459
Excellent

Posted 16 January 2021 - 13:07

En dan zette je 4 ratel condensatoren over de 4 gelijkricht diodes als er al 4 in zouden zaten meestal maar 2.  :lol:

Inderdaad, dat heb ik indertijd ook nog gedaan met mijn buizenbakjes, dat scheelde een hoop irritant gebrom :) maar we raken nogal off-topic ;)


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Vage transparante balk onderin beeld bij ESPN #23 HPPli

  • Senior Member
  • 1,882 posts

+36
Good

Posted 16 January 2021 - 13:13

Is het of betreft het een Philips LCD TV ? Die hebben dikwijls een horizontaal blacklight storinkje onderin het beeld, soms zelfs met een witte kadering erom heen.



Re: Vage transparante balk onderin beeld bij ESPN #24 Steven54

  • Senior Member
  • 245 posts

0
Neutral

Posted 16 January 2021 - 20:28

Dank voor jullie reacties. Het gekke is dat ik dit toen het nog foxsports heette nooit had met die vage streep onderin. Ik zag in een reactie de suggestie om de herhaal frequentie aan te passen. Zou dat kunnen helpen? Of weet iemand nog iets anders?

Re: Vage transparante balk onderin beeld bij ESPN #25 Steven54

  • Senior Member
  • 245 posts

0
Neutral

Posted 16 January 2021 - 20:29

Is het of betreft het een Philips LCD TV ? Die hebben dikwijls een horizontaal blacklight storinkje onderin het beeld, soms zelfs met een witte kadering erom heen.


Ik heb een Philips 65OLED805, geen backlight dus

Re: Vage transparante balk onderin beeld bij ESPN #26 Steven54

  • Senior Member
  • 245 posts

0
Neutral

Posted 16 January 2021 - 20:41


Ik weet wat hij bedoelt, ik zie op plaatje 1 onder de foto een licht door schijnend zwarte balk van link naar recht onder.

Maar heb geen idee hoe je dat moet oplossen.
Misschien een nieuwe flash

Ik dacht dat dat door de camera kwam, ik zie nu inderdaad een randje onderin het scherm, je kunt de camera en beeldscherm uitsluiten door een screenshot te maken vanuit de webinterface.

Iemand vertelde mij hier dat je ook een screenshot kunt maken door op je telefoon in te geven bij Google:
Http://en dan het ip adres van de box. Zo heb ik de twee foto's hier geupload. Is dat niet hetzelfde als via webif?

Re: Vage transparante balk onderin beeld bij ESPN #27 Steven54

  • Senior Member
  • 245 posts

0
Neutral

Posted 16 January 2021 - 20:52

Sorry dat laatste in mijn vorige berichtje klopt niet. De foto's zijn met mijn telefoon gemaakt. Ik heb al een keer een screenshot gemaakt met http://ipadres/grab en dan zie ik die streep niet.

Re: Vage transparante balk onderin beeld bij ESPN #28 cobus

  • Senior Member
  • 4,754 posts

+69
Good

Posted 16 January 2021 - 21:00

Als dat zo is dan lijkt het erop dat je TV het is of kabel hdmi poort enz, het beeld van de grab is het echte beeld denk ik.


Edited by cobus, 16 January 2021 - 21:00.

Groetjes Cobus R

 

VU+ UNO 4K SE FBC DVB-C (8x) LCD4linux met Samsung SPF 75H

MUTANT HD66SE FBC DVB-C (3x)

MAXYTEC MULTIBOX COMBO

MUTANT HD60 DVB-S

 

 

Ziggo (digitaal) Kabel TV (FTV) op alle decoders met oa fallback tuner

 


Re: Vage transparante balk onderin beeld bij ESPN #29 Steven54

  • Senior Member
  • 245 posts

0
Neutral

Posted 16 January 2021 - 21:40

Maar het is alleen bij ESPN tijdens wedstrijden (daarbuiten ook niet) en komt tevoorschijn als de camera bij de middellijn langduriger het grasveld volledig in beeld heeft. Bij een ander camera standpunt is het gelijk weer weg totdat het grasveld weer wat langer in beeld is.
Op andere momenten en bij alle andere zenders is het niet. Kan het dan evengoed de tv of hdmi kabel zijn? Ik heb de tv nog geen twee maanden en de hdmi kabel heb ik toen ook nieuw gekocht

Edited by Steven54, 16 January 2021 - 21:44.


Re: Vage transparante balk onderin beeld bij ESPN #30 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,614 posts

+1,739
Excellent

Posted 16 January 2021 - 21:45

Op de sat (ESPN1 en 2) zie ik op dit moment in ieder geval niks bijzonders...


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Vage transparante balk onderin beeld bij ESPN #31 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,396 posts

+394
Excellent

Posted 16 January 2021 - 22:20

Op de sat (ESPN1 en 2) zie ik op dit moment in ieder geval niks bijzonders...

Dat is geen ESPN. Dat is Eurosport. ESPN is Fox sport. ;)


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Vage transparante balk onderin beeld bij ESPN #32 _HarmeN

  • Senior Member
  • 765 posts

+4
Neutral

Posted 16 January 2021 - 22:36

Beeldverbeteraar van de tv of sport modus ofzo?

Vu+ Ultimo 4K (OpenPLI-9.0) :: 1x DVB-C FBC :: ZIGGO

Vu+ Ultimo 4K (OpenPLI-9.0) :: 1x DVB-C FBC + 1x DVB-S2 FBC :: ZIGGO

 


Re: Vage transparante balk onderin beeld bij ESPN #33 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,614 posts

+1,739
Excellent

Posted 16 January 2021 - 22:50

Op de sat (ESPN1 en 2) zie ik op dit moment in ieder geval niks bijzonders...

Dat is geen ESPN. Dat is Eurosport. ESPN is Fox sport. ;)

 

Hoebedoelu? Ik weet het verschil wel tussen Eurosport en ESPN, ook al ben ik half dement en heb ik een hekel aan voetbal...

 

Attached File  1_0_19_1BFC_C88_3_EB0000_0_0_0_20210116214849.jpg   78.23KB   4 downloads

 

Staat toch echt "ESPN 2 LIVE" rechtsboven...


Edited by WanWizard, 16 January 2021 - 22:50.

Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Vage transparante balk onderin beeld bij ESPN #34 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,396 posts

+394
Excellent

Posted 16 January 2021 - 23:50

Ik zal de laatste zijn die twijfelt aan jouw bevindingen, maar in NL op sat hebben wij nog slechts Eurosport Germany (1) en op kabel hebben wij Eurosport 1 en 2. En alle Fox sport zenders heten in NL ESPN. En wij hebben toch over NL zenders nam / neem ik aan. :)
 

Attached File  073F20A8-0712-4C53-8573-656AD1CE1B66.jpeg   62.1KB   4 downloads 
 

Attached File  E7D199F5-FD1B-4420-9E9F-776013E87280.jpeg   83.38KB   4 downloads

 

Attached File  FAB1436B-3B76-4141-AE5F-573E740E5AF1.jpeg   109.88KB   4 downloads

 

Edit: Heb jij een Delta abonnement aldaar? :) Sorry, kon het niet laten. ;)


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Vage transparante balk onderin beeld bij ESPN #35 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,614 posts

+1,739
Excellent

Posted 17 January 2021 - 02:35

Ik heb geen flauw benul waar je het over hebt ;).

 

Steven54 heeft het over ESPN op Delta kabel, en dat is dezeflde ESPN als op de sat. En dat is ex-FOX Sport ja, want geen fluit met Eurosport van doen heeft, dus waarom je die erbij haalt?

 

En hoe je er bij komt dat "wij" geen ESPN meer hebben, dit is toch echt gewoon M7, CDS:

Attached File  1_0_19_1BFC_C88_3_EB0000_0_0_0_20210117015854.jpg   103.21KB   3 downloads

 

p.s. ik heb overigens wel een delta kaart, maar de kabel is wat te kort... :P :P :P


Edited by WanWizard, 17 January 2021 - 03:03.

Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Vage transparante balk onderin beeld bij ESPN #36 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,396 posts

+394
Excellent

Posted 17 January 2021 - 09:50

Dit was dus weer typisch een Babylonische spraakverwarring.
Ik had mij blind gestaard op jouw uitlating hieronder. Als daar ESPN4 bij had gestaan had ik niet eens gereageerd. ;)
Nu ging ik ervan uit dat jij ESPN 1-2 had verward met Eurosport 1-2. Soms wordt (goed) lezen wat ‘lastiger’. :)

 

Op de sat (ESPN1 en 2) zie ik op dit moment in ieder geval niks bijzonders...

 

Attached Files


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Vage transparante balk onderin beeld bij ESPN #37 Steven54

  • Senior Member
  • 245 posts

0
Neutral

Posted 17 January 2021 - 09:55

Het gaat echt alleen over ESPN, wel alle drie de eredivisie kanalen. Ik heb het niet over eurosport. Ik heb ondertussen nog geprobeerd de herhaal frequentie aan te passen bij audio/video maar dat helpt ook niet. Ik zag toevallig wel een reply van Conus op mijn bericht dat als ik een screenshot maak met http://ipadres/grab, ik die streep niet zie. Hij gaf toen aan dat het dan wellicht niet aan de decoder ligt maar aan de tv/hdmi. Maar dan blijft het toch gek dat het alleen bij ESPN gebeurt? Ik zag eerder ook een suggestie voor een nieuwe flash voorbij komen maak ik weet echt niet hoe je die erop moet zetten. Er komt overigens as donderdag wel een monteur voor de tv voor een andere reden, die zal ik dit zeker ook voorleggen. Maar ik vermoed dat die op een andere oorzaak uit komt buiten de tv.

Re: Vage transparante balk onderin beeld bij ESPN #38 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,396 posts

+394
Excellent

Posted 17 January 2021 - 10:18

Oorzaken buiten de TV als het door jou genoemde moet je niet uitsluiten. 

Mijn LG OLED van Okt. 2017 is inmiddels aan zijn derde OLED toe. Na 19 maanden zagen wij een icoontje in het scherm ‘ingebrand’. Uiteindelijk, toen de LG monteur zijn testapparatuur erop los liet, bleek er véél meer ingebrand. Wie weet speelt er bij jou ook wel zoiets aparts wat niet altijd opvalt omdat het mogelijk afhankelijk van de kleur is.

Probeer eens via Menu - instellingen - Systeem - Testschermen de eerste 8 schermen over te slaan en daarna met L/R de kleurenschermen in beeld te brengen. Dit is destijds na mijn eerste malheur met mijn OLED, toen ik zelf een aantal kleurenplaatjes gemaakt had om mijn inbranden te testen, toegevoegd aan de testschermen. 
Als er iets mis is met je TV dan zal mogelijk de groene achtergrond duidelijkheid geven. Immers ESPN is vaak groen. :)
 

Edit: Inmiddels is hetzelfde issue na opnieuw bijna 19 maanden wéér terug. Beetje teleurstellend voor een TV waarvoor ik destijds in de aanbieding slechts € 2695.- mocht neertellen. Maar dit is off topic.


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Vage transparante balk onderin beeld bij ESPN #39 Steven54

  • Senior Member
  • 245 posts

0
Neutral

Posted 17 January 2021 - 10:27

Als ik op npo 1 op zondag avond de samenvattingen kijk zie ik die streep nooit. En ook daar is het beeld veelal groen.

Re: Vage transparante balk onderin beeld bij ESPN #40 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,396 posts

+394
Excellent

Posted 17 January 2021 - 10:29

Het is dan ook maar een suggestie die je niet verplicht bent om uit te voeren. Het kan geen kwaad.

Ik vraag mij namelijk echt af of dit door ESPN veroorzaakt wordt. Ik denk het niet. 


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.



1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users