Jump to content


Photo

probleem met 7.3 en PD1loi-HD-full HD Gigablue UE 4K


  • Please log in to reply
75 replies to this topic

Re: probleem met 7.3 en PD1loi-HD-full HD Gigablue UE 4K #21 Loui (PD1LOI)

  • Senior Member
  • 4,528 posts

+140
Excellent

Posted 21 May 2021 - 11:24

Dat is dus de skin die gewoon in OpenPli staat en gewoon bijgehouden wordt en werkt ook in de develop versie.



Re: probleem met 7.3 en PD1loi-HD-full HD Gigablue UE 4K #22 Wilmaas

  • Senior Member
  • 160 posts

+1
Neutral

Posted 21 May 2021 - 11:49

dus wacht ik even of andere dit willen testen, openpli versie 7.3, genoemde skin en gigablue 4k ue, en dan wisselen van skin, of er een groen scherm volgt of dat mijn box de oorzaak is...

 

Overigens het zelfde resultaat, groen scherm, bij wisselen lcd skin, zonder genoemde skin geen probleem, raar.. rest werk gewoon tot dusver


Edited by Wilmaas, 21 May 2021 - 11:51.


Re: probleem met 7.3 en PD1loi-HD-full HD Gigablue UE 4K #23 Loui (PD1LOI)

  • Senior Member
  • 4,528 posts

+140
Excellent

Posted 21 May 2021 - 14:37

In mijn ogen kun je beter via Menu/Instellingen/Image flashen en kies dan de juiste image en blaas die erin en zet daarna de backup terug. Werkt hier altijd prima op die manier wordt de skin ook terug geplaatst zonder fouten.



Re: probleem met 7.3 en PD1loi-HD-full HD Gigablue UE 4K #24 Wilmaas

  • Senior Member
  • 160 posts

+1
Neutral

Posted 22 May 2021 - 07:20

@loui, is het bij jou wel mogelijk een andere skin te selecteren?

 

Overigens goed en slecht nieuws, denk niet dat het aan de gigablue ligt,

 

De mutant hd51 heeft het zelfde probleem nu na een schone flash en met of zonder backup.

 

 

Kan iemand na de laatste update openpli 7.3  die de skin gebruikt  van loui eens een andere skin proberen te selecteren? ben benieuwd of er dan ook een groen scherm volgt.

 

De skin werkt wel gewoon overigens maar terug is niet mogelijk zonder uninstal van de skin. (of is dit bewust @loui,  ;)  :D  geintje..)



Re: probleem met 7.3 en PD1loi-HD-full HD Gigablue UE 4K #25 Loui (PD1LOI)

  • Senior Member
  • 4,528 posts

+140
Excellent

Posted 22 May 2021 - 08:35

Nee niet bewust, ik zal 7.3 eens installeren op een andere ingang.Eens kijken wat er dan gebeurd.

Re: probleem met 7.3 en PD1loi-HD-full HD Gigablue UE 4K #26 Loui (PD1LOI)

  • Senior Member
  • 4,528 posts

+140
Excellent

Posted 22 May 2021 - 08:44

Nee niet bewust, ik zal 7.3 eens installeren op een andere ingang.Eens kijken wat er dan gebeurd.

Hier geen problemen met die skin, ik denk dat je gewoon even alles opnieuw moet flashen en instellen, en dat dan alles wel gewoon goed werkt. Het is even werk maar dan heb je ook alles weer vers en fruitig :D



Re: probleem met 7.3 en PD1loi-HD-full HD Gigablue UE 4K #27 Wilmaas

  • Senior Member
  • 160 posts

+1
Neutral

Posted 22 May 2021 - 09:53

het probleem is niet de skin, die werkt, maar na het selecteren van de skin een andere selecteren kan niet.

 

ga opnieuw even flashen, 



Re: probleem met 7.3 en PD1loi-HD-full HD Gigablue UE 4K #28 Wilmaas

  • Senior Member
  • 160 posts

+1
Neutral

Posted 22 May 2021 - 10:16

en het zelfde verhaal, het werkt allemaal maar kan geen andere skin selecteren voordat ik  PLi-FullNightHD heb ge uninstalled


Edited by Wilmaas, 22 May 2021 - 10:18.


Re: probleem met 7.3 en PD1loi-HD-full HD Gigablue UE 4K #29 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 22 May 2021 - 11:55

Gooi die troep er toch uit, gewoon de Pli skin gebruiken ipv een kerstboom in huis te halen die zet je met de kerst. :lol:


73's

PE1AQZ


Re: probleem met 7.3 en PD1loi-HD-full HD Gigablue UE 4K #30 HPPli

  • Senior Member
  • 1,882 posts

+36
Good

Posted 22 May 2021 - 12:06

En, waarom blijven "hangen" bij OpenPli 7.3 als we een goed werkende 8.0 en zelfs een develop.



Re: probleem met 7.3 en PD1loi-HD-full HD Gigablue UE 4K #31 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,630 posts

+459
Excellent

Posted 22 May 2021 - 13:54

Gooi die troep er toch uit, gewoon de Pli skin gebruiken ipv een kerstboom in huis te halen die zet je met de kerst. :lol:

Zoveel mensen, zoveel wensen, ieder zijn ding, dat geldt voor alles :)


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: probleem met 7.3 en PD1loi-HD-full HD Gigablue UE 4K #32 HPPli

  • Senior Member
  • 1,882 posts

+36
Good

Posted 22 May 2021 - 15:08

Zoveel mensen, zoveel wensen, ieder zijn ding, dat geldt voor alles :)

 

Zo is het maar net, zo gebruik ik Loi zijn skin voor de combinatie GigaBlue UE 4K // OpenPli-Develop // Pd1loi-HD-night om redenen dat in Loi zijn skin dus wel de signaalsterkte is te zien en wat OpenPli-Develop met Pli-FullNightHD nog steeds niet lukt.



Re: probleem met 7.3 en PD1loi-HD-full HD Gigablue UE 4K #33 Wilmaas

  • Senior Member
  • 160 posts

+1
Neutral

Posted 22 May 2021 - 18:27

En, waarom blijven "hangen" bij OpenPli 7.3 als we een goed werkende 8.0 en zelfs een develop.

Omdat ik terug tijdelijk wilde grijpen naar 7.3, omdat een opname opeens niet gelukt was met de eventjes niet goedwerkende openpli 8 na een kleine update?  en mijn vrouw echt iets met zekerheid opgenomen wilde hebben.

 

Ik gebruik al langer versie 8, en ok de develop staat op een slot om af en toe te proeven. 

Ik vind dat ik daar niemand iets mee aandoe. :P

Het probleem viel op toen mijn display geen juiste weergave had en ik dit wilde aanpassen, na een de-install van de skin kon ik pas weer het een en ander aanpassen, maar probleem met de skin blijft (bij alleen versie 7.3) en bleek later ok bij mijn andere box het zelfde.

 

En ik vind de troep van Loui wel de moeite waard, om mijn persoonlijke redenen.

 

maarreh, laat verder maar.  Ik zal 7.3 niet meer gebruiken, de skin van Loui als troep er af gooien, not!... ;)   het was maar een vraag, mededeling, 



Re: probleem met 7.3 en PD1loi-HD-full HD Gigablue UE 4K #34 Loui (PD1LOI)

  • Senior Member
  • 4,528 posts

+140
Excellent

Posted 22 May 2021 - 19:47

Ik vind het niet erg als de skin die ik aangepast heb "troep" is, dan zou PliHD skin ook troep moeten zijn dat is de basis.Een paar kleurtjes geeft toch iets meer dan alleen standaard kleur wit. Maar ieder z'n ding toch?

Re: probleem met 7.3 en PD1loi-HD-full HD Gigablue UE 4K #35 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,630 posts

+459
Excellent

Posted 22 May 2021 - 20:20

Om het nu te bestempelen als 'troep' gaat me lijkt me te ver, dat is ook niet echt netjes naar de maker toe, die stopt er toch ook een hoop tijd in.

 

Ik persoonlijk hou van een rustig overzicht zonder allerlei toeters en bellen erin, de ander houdt juist van al die bonte kleuren met allerlei info erin waar ik niet op zit te wachten maar een ander het helemaal te gek vindt.

 

Het mooie is dat iedereen zelf kan bepalen wat hij wil gebruiken, inderdaad, ieder zijn ding.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: probleem met 7.3 en PD1loi-HD-full HD Gigablue UE 4K #36 Loui (PD1LOI)

  • Senior Member
  • 4,528 posts

+140
Excellent

Posted 22 May 2021 - 20:25

Om het nu te bestempelen als 'troep' gaat me lijkt me te ver, dat is ook niet echt netjes naar de maker toe, die stopt er toch ook een hoop tijd in.

Ik persoonlijk hou van een rustig overzicht zonder allerlei toeters en bellen erin, de ander houdt juist van al die bonte kleuren met allerlei info erin waar ik niet op zit te wachten maar een ander het helemaal te gek vindt.

Het mooie is dat iedereen zelf kan bepalen wat hij wil gebruiken, inderdaad, ieder zijn ding.

En zo is het.

Re: probleem met 7.3 en PD1loi-HD-full HD Gigablue UE 4K #37 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 22 May 2021 - 20:38

 

Zoveel mensen, zoveel wensen, ieder zijn ding, dat geldt voor alles :)

 

Zo is het maar net, zo gebruik ik Loi zijn skin voor de combinatie GigaBlue UE 4K // OpenPli-Develop // Pd1loi-HD-night om redenen dat in Loi zijn skin dus wel de signaalsterkte is te zien en wat OpenPli-Develop met Pli-FullNightHD nog steeds niet lukt.

 

Als dat de enige reden is om die kerstboom image te gebruiken. met de Ultimo en de ET8K en de Zgemma h2h werkt alles naar behoren, geen polonaise aan mijn lijf zei mijn moeder vroeger al. ^_^


Edited by Sagitarius, 22 May 2021 - 20:39.

73's

PE1AQZ


Re: probleem met 7.3 en PD1loi-HD-full HD Gigablue UE 4K #38 Loui (PD1LOI)

  • Senior Member
  • 4,528 posts

+140
Excellent

Posted 22 May 2021 - 22:16



Zoveel mensen, zoveel wensen, ieder zijn ding, dat geldt voor alles :)


Zo is het maar net, zo gebruik ik Loi zijn skin voor de combinatie GigaBlue UE 4K // OpenPli-Develop // Pd1loi-HD-night om redenen dat in Loi zijn skin dus wel de signaalsterkte is te zien en wat OpenPli-Develop met Pli-FullNightHD nog steeds niet lukt.
Als dat de enige reden is om die kerstboom image te gebruiken. met de Ultimo en de ET8K en de Zgemma h2h werkt alles naar behoren, geen polonaise aan mijn lijf zei mijn moeder vroeger al. ^_^

Sagitarius ik respecteer natuurlijk jou mening, maar ik persoonlijk vind de standaard OpenPli skin erg saai, vandaar ik die heb aangepast. Niet meer niet minder.

Re: probleem met 7.3 en PD1loi-HD-full HD Gigablue UE 4K #39 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 23 May 2021 - 09:09

Beste Loui ik respecteer ook jouw mening als collega zendamateur, maar deze ''kerstboom'' is niet mijn ding het voegt niets toe aan de werking en mogelijkheden van je ontvanger, ''meer is niet altijd beter'' is een veel gehoord argument. ^_^

Gewoon simpel houden, je kijkt tenslotte niet naar menu's maar naar de content op je scherm, de rest aan toeters en bellen en kleurtjes is alleen maar lastiger in het gebruik.

Dat stoort me ook mateloos aan andere images zoals VTI, allerlei opties die je nooit gebruikt of logo's die de layout verpesten, dat vind ik het prettige van Pli niet meer en niet minder, precies goed. B)


73's

PE1AQZ


Re: probleem met 7.3 en PD1loi-HD-full HD Gigablue UE 4K #40 Bram55

  • Senior Member
  • 915 posts

+13
Neutral

Posted 23 May 2021 - 10:33

In ieder geval leven we in een vrij land en kan iedereen nu teminste kiezen wat hij/zij op zijn/haar STB wilt.

Zij die het "niks" vinden laten het gewoon links liggen, anderen zijn er weer blij mee.

 

Vroeger zag ik veel mensen die de muziek van de ouwe Andre Hazes lagen af te zeiken, maar na twee potten bier zongen ze elk nummer mee.  ;)

 

 




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users