Jump to content


Photo

probleem met 7.3 en PD1loi-HD-full HD Gigablue UE 4K


  • Please log in to reply
75 replies to this topic

Re: probleem met 7.3 en PD1loi-HD-full HD Gigablue UE 4K #41 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 23 May 2021 - 11:14

Tja als ik 2 potten bier moet drinken om die ''kerstboom'' mooi te moeten vinden, hou ik het maar liever op de Pli skin. :rolleyes:


73's

PE1AQZ


Re: probleem met 7.3 en PD1loi-HD-full HD Gigablue UE 4K #42 Bram55

  • Senior Member
  • 916 posts

+13
Neutral

Posted 23 May 2021 - 12:37

Ik ook maar ieder maakt zijn keus, toch? Dat doe ik, dat doe jij, dat doet eenieder.

In ieder geval heeft men nu de keuze en daar gaat het mij om.

Ondanks dat ik die skin niet gebruik, toch alle respect voor Loui die er zijn tijd in heeft gestoken.



Re: probleem met 7.3 en PD1loi-HD-full HD Gigablue UE 4K #43 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,642 posts

+459
Excellent

Posted 23 May 2021 - 13:16

Ik heb misschien twee fusten bier nodig en zal misschien best wel meelallen maar de muziek wordt er echt niet beter van. :)

Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: probleem met 7.3 en PD1loi-HD-full HD Gigablue UE 4K #44 HPPli

  • Senior Member
  • 1,882 posts

+36
Good

Posted 23 May 2021 - 14:06

Misschien kunnen de heren van OpenPli maar eens de echte "smaak" van de fusten bier en misschien ook welke "muziek" opvragen bij Loui, ofwel wat hij heeft gebruikt om de signaalsterkte bij de GigaBlue UE 4K wel  normaal te tonen ;)  Bij OpenPli-Develop wordt nog steeds geen signaalsterkte getoond bij gebruik van de originele Pli-FullNightHD skin (zojuist nog getest)



Re: probleem met 7.3 en PD1loi-HD-full HD Gigablue UE 4K #45 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 23 May 2021 - 16:16

Ach dat komt wel in pli 8.1 net als Tethering voor alle ontvangers :rolleyes:


73's

PE1AQZ


Re: probleem met 7.3 en PD1loi-HD-full HD Gigablue UE 4K #46 HPPli

  • Senior Member
  • 1,882 posts

+36
Good

Posted 23 May 2021 - 17:33

Ach ja, gezien de "de stilte" omtrent of rondom deze onderwerpen heb ik er een hard hoofd in. Sommige heren zijn eerder "gevoelig" voor bijzaken dan hoofdzaken, anderzijds is OpenPli Develop toch al een hele stap in de goede richting. :D



Re: probleem met 7.3 en PD1loi-HD-full HD Gigablue UE 4K #47 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,642 posts

+459
Excellent

Posted 23 May 2021 - 21:21

Ik heb geen GigaBlue UE 4K, anders had ik kunnen testen, ik heb (nightly-build) getest met de UHD Trio 4K en daar werkt de signaalsterkte in zowel procenten als db's. 


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: probleem met 7.3 en PD1loi-HD-full HD Gigablue UE 4K #48 HPPli

  • Senior Member
  • 1,882 posts

+36
Good

Posted 23 May 2021 - 21:32

Ik heb geen GigaBlue UE 4K, anders had ik kunnen testen, ik heb (nightly-build) getest met de UHD Trio 4K en daar werkt de signaalsterkte in zowel procenten als db's. 

 

Zo ook bij al mijn Vu+4K('s), alleen zoals weken terug reeds gemeld bij de GigaBlue UE4K nog steeds niet. Maar @Frenske heeft toch zo'n exemplaar ?

 

Zoals je eerder vanavond al opgemerkt gebruikt @Loui het volgende;

 

<widget source="session.FrontendStatus" render="Progress" position="1590,25" size="300,30" pixmap="Pd1loi-HD-night/infobar/snr.png" backgroundColor="transpBlack" zPosition="1" borderWidth="1" borderColor="cyan"><convert type="FrontendInfo">SNR</convert></widget> <widget source="session.FrontendStatus" render="Label" position="1737,28" size="150,24" borderWidth="1" borderColor="black" zPosition="1" backgroundColor="transpBlack" transparent="1" halign="right" font="Regular;22"><convert type="FrontendInfo">SNR</convert></widget><eLabel name="agc" position="1588,57" size="65,26" borderWidth="1" borderColor="black" halign="left" transparent="1" zPosition="1" text="AGC" font="Regular; 24" foregroundColor="green" /><widget source="session.FrontendStatus" render="Label" position="1653,56" size="75,26" borderWidth="1" borderColor="black" zPosition="1" backgroundColor="transpBlack" transparent="1" halign="right" font="Regular; 25" foregroundColor="unffff00"><convert type="FrontendInfo">AGC</co
nvert></widget>


Edited by HPPli, 23 May 2021 - 21:39.


Re: probleem met 7.3 en PD1loi-HD-full HD Gigablue UE 4K #49 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,642 posts

+459
Excellent

Posted 24 May 2021 - 07:21

Ja, en die opmerking heb ik ook weer weggehaald want er moet eerst uitgezocht worden of dat wel het juiste is, de tweede regel die ik, ter vergelijking, postte (en niet mee was gekomen) was namelijk voor het second infoscreen, de regel geeft namelijk de SNR rechtsboven in het scherm weer.

 

[edit] Er gaat iets mis tijdens het plaatsen van dit bericht......


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: probleem met 7.3 en PD1loi-HD-full HD Gigablue UE 4K #50 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,396 posts

+394
Excellent

Posted 24 May 2021 - 07:51

@Wilmaas

 

Ik heb ook even getest en heb jouw probleem uitvoerig getest met de NightlyBuild van vannacht. Switchen tussen verschillende skins gaat probleemloos.

Weergave van % en dB is ook in orde bij satellietontvangst. Bij kabelontvangst is er geen signaalwaarde te zien op de standaard infobar bij de standaard skin en bij Louis's skin wel. Het type tuner in mijn UE4K is de TT3L10.


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: probleem met 7.3 en PD1loi-HD-full HD Gigablue UE 4K #51 Dimitrij

  • PLi® Core member
  • 10,021 posts

+338
Excellent

Posted 24 May 2021 - 09:44

Need add this

https://github.com/o...ntend.cpp#L1450

and

https://github.com/o...ntend.cpp#L1461

and

https://github.com/o...ntend.cpp#L1475


GigaBlue UHD Quad 4K /Lunix3-4K/Solo 4K


Re: probleem met 7.3 en PD1loi-HD-full HD Gigablue UE 4K #52 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,396 posts

+394
Excellent

Posted 24 May 2021 - 09:57

@Dimitrij

 

Het DVB-C tuner is de TT3L10 en is een twin kabel-tuner.

Ik weet vrijwel zeker dat dit eerder goed gewerkt heeft en vraag mij dus af wat de oorzaak is dat dit niet meer werkte.

 

The DVB-C tuner is a TT3L10 and is a twin cable-tuner.

I’m pretty sure this worked ok before so I wonder what might be the cause that this failed now.


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: probleem met 7.3 en PD1loi-HD-full HD Gigablue UE 4K #53 Loui (PD1LOI)

  • Senior Member
  • 4,529 posts

+140
Excellent

Posted 24 May 2021 - 10:08

Attached File  4097_0_2_0_0_0_0_0_0_0_20210524110514.jpg   54.49KB   3 downloads Zo ziet het eruit bij mij info en secondinfo dit keer zonder signaal omdat er een stream is gekozen.



Re: probleem met 7.3 en PD1loi-HD-full HD Gigablue UE 4K #54 Wilmaas

  • Senior Member
  • 160 posts

+1
Neutral

Posted 24 May 2021 - 11:58

@Wilmaas

 

Ik heb ook even getest en heb jouw probleem uitvoerig getest met de NightlyBuild van vannacht. Switchen tussen verschillende skins gaat probleemloos.

Weergave van % en dB is ook in orde bij satellietontvangst. Bij kabelontvangst is er geen signaalwaarde te zien op de standaard infobar bij de standaard skin en bij Louis's skin wel. Het type tuner in mijn UE4K is de TT3L10.

Fijn om even te horen, maar dat werkt bij mij ook, het gaat om versie 7.3, ;)  ik draai nu al langere tijd versie 8, en bij problemen stap ik nu dan maar even over op de develop, voor mij is het nu opgelost, ook al blijft het een raadsel waarom het bij versie 7.3  :o  wel problemen geeft, overigens het zelfde verhaal bij de Mutant HD51, openpli 7.3 en de skin van @Loui uit de feed

 

het type tuner in de gigablue ue4k  is  overigens DVB-S2X NIM(45308X FBC) (DVB-S2X) maar gezien de mutant het zelfde heeft is dat denk ik niet relevant.


Edited by Wilmaas, 24 May 2021 - 12:08.


Re: probleem met 7.3 en PD1loi-HD-full HD Gigablue UE 4K #55 HPPli

  • Senior Member
  • 1,882 posts

+36
Good

Posted 24 May 2021 - 12:21

@Dimitrij

 

Het DVB-C tuner is de TT3L10 en is een twin kabel-tuner.

Ik weet vrijwel zeker dat dit eerder goed gewerkt heeft en vraag mij dus af wat de oorzaak is dat dit niet meer werkte.

 

 

 

 

Nu snap ik inmiddels waarom je andere conclusies trekt. OpenPli Develop op een GigaBlue UE 4K met de originele Pli-FullNightHD skin heeft nog steeds geen signaalsterkte weergave, terwijk de Skin van Loui dit wel laat zien in infobalk en second infoscreen. E.e.a. wordt door je getest met een ander DVB-C tunerdeel (TT3L10) welke significant anders dan de FBC C-band tuner (3128-FBC) en DVB-S2X tuner (TS2L08) welke in de GigaBlue UE 4K worden gebruikt.


Edited by HPPli, 24 May 2021 - 12:22.


Re: probleem met 7.3 en PD1loi-HD-full HD Gigablue UE 4K #56 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,396 posts

+394
Excellent

Posted 24 May 2021 - 12:35

Ik werd op het ‘verkeerde been’ gezet door jouw allereerste posting in dit topic. De eerste regel ging over de mislukte opname op OpenPLi 8.0.

Er zullen in 7.3 sowieso geen (grote) wijzigingen doorgevoerd worden, vandaar dat ik daarmee ook verder niet getest heb.


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: probleem met 7.3 en PD1loi-HD-full HD Gigablue UE 4K #57 HPPli

  • Senior Member
  • 1,882 posts

+36
Good

Posted 24 May 2021 - 12:41

Er zullen in 7.3 sowieso geen (grote) wijzigingen doorgevoerd worden, vandaar dat ik daarmee ook verder niet getest heb.

 

In al mijn postings heb ik duidelijk de OpenPli versies benoemd, en betreffende het niet weergeven van de signaalsterkte in OpenPli Develop heb ik enkel willen waarschuwen dat OpenPli 8.1 nog niet rijp is voor introductie of lancering tenzij je/jullie de afwijking wilt negeren.


Edited by HPPli, 24 May 2021 - 12:45.


Re: probleem met 7.3 en PD1loi-HD-full HD Gigablue UE 4K #58 Wilmaas

  • Senior Member
  • 160 posts

+1
Neutral

Posted 24 May 2021 - 13:02

@Frenske, Ik werd op het ‘verkeerde been’ gezet door jouw allereerste posting in dit topic. De eerste regel ging over de mislukte opname op OpenPLi 8.0.

Er zullen in 7.3 sowieso geen (grote) wijzigingen doorgevoerd worden, vandaar dat ik daarmee ook verder niet getest heb.

 

@HPPLi, Er zullen in 7.3 sowieso geen (grote) wijzigingen doorgevoerd worden, vandaar dat ik daarmee ook verder niet getest heb.

 

 

Volgens mij lopen er zaken door elkaar die niet met mijn post te maken hebben. Ik had het alleen over het niet kunnen selecteren van een skin in versie openpli 7.3, als de (naar mijn mening mooie en bruikbare :P )skin van @Loui actief is, de discussie gaat  verder ook over het niet of wel zichtbaar zijn van de signaalsterkte met de skin of zonder de skin in de develop versie, dit is niet mijn discussie..... (wel interessant om te volgen)

 

Eerder gaf ik al aan dat het wat mij betreft is opgelost door als redding de develop versie te gebruiken als 8.0 even hapert in plaats van terug grijpen naar de niet meer ondersteunde 7.3, wat tot dusver altijd werkte.

 

bedankt voor de reacties  :rolleyes:  ;) en een fijne dag.



Re: probleem met 7.3 en PD1loi-HD-full HD Gigablue UE 4K #59 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,642 posts

+459
Excellent

Posted 24 May 2021 - 17:05

Ik heb ook een test gedaan met een UHD Quad 4K, ik heb daar de twin DVB-C tuner inzitten welke ook geen signaal info geeft in de originele skin maar wel met de skin van Loui :), in het 'secondinfoscreen' wordt die wel (rechtsbovenin) weergegeven.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: probleem met 7.3 en PD1loi-HD-full HD Gigablue UE 4K #60 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,642 posts

+459
Excellent

Posted 24 May 2021 - 21:47

Ik heb intussen een mogelijke fix gepushed voor develop (nightly builds).....even wachten tot morgen en dan testen.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....



0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users