Posted 9 June 2021 - 11:14
Zojuist nog even gemeten in stand-by-modus; de kast wordt ± 40 graden en de binnenkant is ook in deze stand-by-modus ± 50 ˚. En dat vind ik erg hoog, als er verder niets gebeurd.....
Standby is hetzelfde als aan, maar met een afgeschakelde tuner spanning en afgeschakelde video output. In termen van temperatuur moet dat wel iets, maar niet veel uitmaken.
Mijn Duo 4K heeft in standby een CPU temperatuur van 49 graden, lijkt me acceptabel voor een CPU die gewoon loopt.
Ik heb een defecte VU+Ultimo4K die rond de 67° standby en 76° in bedrijf.. Na een jaar een luide knal en electrisch luchtje… Grote scheur in de SoC dus total loss….
Dat lijkt me heet, zeker als dat ambient gemeten is. Aan de andere kant, de SoC moet 105 graden aan kunnen, dus dan lijkt me dat er sprake was van een serieus koeling issue?
Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Ultimate (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)
Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.
Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.