Jump to content


Photo

Release OpenPLi 8.1 beschikbaar in de downloadsectie.


  • Please log in to reply
262 replies to this topic

Re: Release OpenPLi 8.1 beschikbaar in de downloadsectie. #41 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,614 posts

+1,739
Excellent

Posted 23 August 2021 - 12:25

Mischien heb ik het fout, maar ik heb 8.1 opnieuw vers geïnstalleerd maar ga ik naar update kijken dan zie ik toch weer  (144 nieuwe pakketten beschikbaar).

Blijft dit komen totdat ik die updates gedaan heb? Of kan ik het gewoon negeren en gewoon die updates maar installeren

 

Al  een paar keer gemeld hier. Gekend probleem, wordt aan gewerkt, we weten wat het is (het waren er eerst nog veel meer), maar geen tijd meer voor de release om er naar te kijken.

 

Kun je gewoon updaten, binair zijn de identiek aan wat er al op de box staat.
 


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Release OpenPLi 8.1 beschikbaar in de downloadsectie. #42 altobelli

  • Senior Member
  • 332 posts

+9
Neutral

Posted 23 August 2021 - 15:11

Mischien heb ik het fout, maar ik heb 8.1 opnieuw vers geïnstalleerd maar ga ik naar update kijken dan zie ik toch weer  (144 nieuwe pakketten beschikbaar).

Blijft dit komen totdat ik die updates gedaan heb? Of kan ik het gewoon negeren en gewoon die updates maar installeren.

 

Hallo Loui,

 

Ik heb gewoon een update gedaan en alles werkt perfect.

Naderhand weer een update gedaan om te zien wat hij deed, geen updates beschikbaar.

Dus dat is goed gegaan.

Dit even ter info.



Re: Release OpenPLi 8.1 beschikbaar in de downloadsectie. #43 Loui (PD1LOI)

  • Senior Member
  • 4,529 posts

+140
Excellent

Posted 23 August 2021 - 20:55


Mischien heb ik het fout, maar ik heb 8.1 opnieuw vers geïnstalleerd maar ga ik naar update kijken dan zie ik toch weer (144 nieuwe pakketten beschikbaar).
Blijft dit komen totdat ik die updates gedaan heb? Of kan ik het gewoon negeren en gewoon die updates maar installeren.

Hallo Loui,

Ik heb gewoon een update gedaan en alles werkt perfect.
Naderhand weer een update gedaan om te zien wat hij deed, geen updates beschikbaar.
Dus dat is goed gegaan.
Dit even ter info.
Normaal zou ik dit ook doen, maar ik dacht ik loop nu weer tegen die 144 updates
aan,dus vandaar deze beslissing.
Maar ook nu werkt alles prima.

Re: Release OpenPLi 8.1 beschikbaar in de downloadsectie. #44 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,614 posts

+1,739
Excellent

Posted 23 August 2021 - 20:59

Die 144 zijn gstreamer en samba. We weten waarom je ze ziet, maar nog niet hoe bitbake te vertellen dit niet meer te doen. ;)

 

Ze zijn allemaal binair identiek aan wat er al op je box staat, dus je kunt die gewoon op de normale manier wegwerken.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Release OpenPLi 8.1 beschikbaar in de downloadsectie. #45 Loui (PD1LOI)

  • Senior Member
  • 4,529 posts

+140
Excellent

Posted 23 August 2021 - 22:00

Die 144 zijn gstreamer en samba. We weten waarom je ze ziet, maar nog niet hoe bitbake te vertellen dit niet meer te doen. ;)

Ze zijn allemaal binair identiek aan wat er al op je box staat, dus je kunt die gewoon op de normale manier wegwerken.

Dat vermoeden had ik al, ook dit zal weer goed komen.

Re: Release OpenPLi 8.1 beschikbaar in de downloadsectie. #46 GVSolo4K

  • Member
  • 6 posts

0
Neutral

Posted 24 August 2021 - 10:17

Getest op Vu+ Solo 4K en VU+Duo en alles werkt perfect!



Re: Release OpenPLi 8.1 beschikbaar in de downloadsectie. #47 Shorty365

  • Member
  • 17 posts

0
Neutral

Posted 24 August 2021 - 10:37

Gisteren de 8.1 op mijn VU+ Uno4K SE geflashed en na een paar minuten weer beeld. Probleemloze upgrade en ook weer nieuwe kanalenlijsten.

 

Thanks OpenPLi-team, weer goed werk geleverd :) :)



Re: Release OpenPLi 8.1 beschikbaar in de downloadsectie. #48 Bloe

  • New Member
  • 3 posts

0
Neutral

Posted 24 August 2021 - 19:35

de flash etc werkte prima helaas is het nu niet meer mogelijk om wifi te hebben de stick die ervoor prima werkte op de xsarius galaxy 4k werkt nu niet ook is de instelling wlan weg terwijl deze wel geïnstalleerd is het menu is niet zichtbaar ook als de settings op expert staan het is een rtl8821 en deze drivers zijn ook geïnstalleerd 



Re: Release OpenPLi 8.1 beschikbaar in de downloadsectie. #49 dutchandrew

  • Senior Member
  • 191 posts

+3
Neutral

Posted 24 August 2021 - 20:13

Vanavond de VU+ ultimo geflashed vanuit het menu naar 8.1 incl herstel instellingen.

Voor als nog werkt het goed. Top.



Re: Release OpenPLi 8.1 beschikbaar in de downloadsectie. #50 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,614 posts

+1,739
Excellent

Posted 24 August 2021 - 22:13

de flash etc werkte prima helaas is het nu niet meer mogelijk om wifi te hebben de stick die ervoor prima werkte op de xsarius galaxy 4k werkt nu niet ook is de instelling wlan weg terwijl deze wel geïnstalleerd is het menu is niet zichtbaar ook als de settings op expert staan het is een rtl8821 en deze drivers zijn ook geïnstalleerd 

Er is wat wifi drivers en linux kernel betreft niks veranderd voor de Galaxy 4K. Als de menu optie er niet is, zijn de drivers niet geladen.

 

Kun je inloggen op de box met telnet of SSH? Zo ja, dan de wifi stick loskoppelen,

dmesg -c

intikken ( + enter )om de message buffer leeg te maken, dan de wifi stick weer er in steken,

dmesg

intikken ( + enter ), en de output hier posten zodat we kunnen kijken wat er aan de hand kan zijn.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Release OpenPLi 8.1 beschikbaar in de downloadsectie. #51 doglover

  • Rytec EPG Team
  • 17,013 posts

+639
Excellent

Posted 25 August 2021 - 09:27

Experimental CI Plus support (requires key files)

 

Waar moet je de keys files kopieren?

(Heb e.e.a. nog niet geprobeerd, ik vraag dus misschien naar een bekende weg)


~~Rytec Team~~
Maxytec Multibox SE OpenPli (used as mediaplayer)
Mutant HD2400 OpenPli
Vu+ Duo OpenPli (backup)

Synology NAS

Sat: 13E, 19.2E, 23.5E and 28.2E
*Pli/Rytec EPG POWERED*


Re: Release OpenPLi 8.1 beschikbaar in de downloadsectie. #52 carlo666

  • Senior Member
  • 361 posts

+5
Neutral

Posted 25 August 2021 - 13:55

Vu+ Ultimo4k via menu geflashed van 8.0 naar 8.1 en instellingen weer terug gezet. Alles probleemloos, leuk popje (iets moderner ;)). Goed bezig OpenPLi team !!! Thanks.



Re: Release OpenPLi 8.1 beschikbaar in de downloadsectie. #53 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,614 posts

+1,739
Excellent

Posted 25 August 2021 - 15:55

Waar moet je de keys files kopieren?

 

/etc/ciplus.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Release OpenPLi 8.1 beschikbaar in de downloadsectie. #54 Seije017

  • Senior Member
  • 72 posts

0
Neutral

Posted 25 August 2021 - 19:05

Staat er bij mij ook op 

lijkt goed te draaien 



Re: Release OpenPLi 8.1 beschikbaar in de downloadsectie. #55 hro

  • Senior Member
  • 2,557 posts

+756
Excellent

Posted 28 August 2021 - 14:16

onder #51 en #53 wordt enigzins cryptisch gesproken over CI+ files...

 

het is bekend dat CD en TVV met een nieuwe CAM zijn gekomen (803) gebaseerd op CI+ (1.3 of 1.4). De Enigma2-ontvangers zouden in het CI-slot niet met CI+ overweg kunnen.

 

is er voor 8.1 standaard al iets ingebouwd dat er toch CI+ in het slot zit? Of is er ergens iets te downloaden (voor 8.1 en eerdere versies)?


Mutant HD51 via Wave T55 (5 lnb's: 9/13/19/23/28 oost) + Edision Mio 4K via Triax 1,2 meter met usals disecq.


Re: Release OpenPLi 8.1 beschikbaar in de downloadsectie. #56 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,398 posts

+394
Excellent

Posted 28 August 2021 - 15:00

Daar wordt aan gewerkt zoals jou bekend had kunnen zijn. Sowieso is er in de groep nog geen nieuwe module beschikbaar.


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Release OpenPLi 8.1 beschikbaar in de downloadsectie. #57 pietjepuk

  • Senior Member
  • 48 posts

0
Neutral

Posted 29 August 2021 - 12:23

Heb een probleempje met SAMBA,

WORKGROUP = myname

in smb-user.conf wordt niet opgepikt. 

Als ik het in smb.conf verander wordt de verandering wel opgepakt.

Er zit een include in smb.conf,

include = /etc/samba/smb-user.conf

en die file is daar ook aanwezig.

 

 



Re: Release OpenPLi 8.1 beschikbaar in de downloadsectie. #58 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,614 posts

+1,739
Excellent

Posted 29 August 2021 - 12:26

Je hebt de boel wel herstart na de aanpassing?

 

Werkgroep is overigens al een tijd niet meer relevant, die wordt alleen gebruikt voor NetBIOS en SMBv1,en beiden horen uit te staan, want onvelig.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Release OpenPLi 8.1 beschikbaar in de downloadsectie. #59 fenzo

  • Senior Member
  • 225 posts

+6
Neutral

Posted 29 August 2021 - 12:34

 

Experimental CI Plus support (requires key files)

 

is dit enkel in de 8.1 of ook in de Nightly Builds?



Re: Release OpenPLi 8.1 beschikbaar in de downloadsectie. #60 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,614 posts

+1,739
Excellent

Posted 29 August 2021 - 12:35

De Nightly builds lopen altijd voor de 8.1, dus ja, beide.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.



1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users