Jump to content


Photo

CI+ OpenPli 8.1


  • Please log in to reply
413 replies to this topic

Re: CI+ OpenPli 8.1 #261 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,472 posts

+114
Excellent

Posted 3 October 2021 - 17:24

Het was ook sarcastisch bedoeld getuige de smiley’s..

Feit is dat de cardsharing tot het uiteindelijk einde van de losse kaarten heeft heeft geleid. Ook de steeds sterker wordende encryptie. Nagra introduceert ook al waterproofing dus met anti IPTV zijn ze ook al bezig…… Het hele TV genot is is toch al door de reclame zuilen verpest. Je moet als consument nu gedwongen al dat reclame kijken betalen…. Maar goed: gooi maar dicht hoor, leden verdwijnen vanzelf, daarna de providers zelf….


Met één been in het graf..... Helaas

Re: CI+ OpenPli 8.1 #262 luisteraar

  • Senior Member
  • 2,479 posts

+24
Neutral

Posted 3 October 2021 - 17:25

De tijd van stb doosjes is echt niet voorbij

De image voor de box is voor 99% linux dus sowieso opensource.

Lineair tv kijken gaat er uit ,de blokkades van CI niet opnemen enz versnelt

alleen het proces.

De linux stb doosjes kunnen meer kodi youtube netflix en veel vrije

iptv streams.

De box zou ook kunnen werken met een ander gui dan enigma



Re: CI+ OpenPli 8.1 #263 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,943 posts

+1,751
Excellent

Posted 3 October 2021 - 18:38

Ik heb al vele jaren geleden voorgesteld om te moderniseren, maar niemand wil er aan (aan dat commitment blijkbaar), en dan houdt het op.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: CI+ OpenPli 8.1 #264 IkkeKappie

  • Senior Member
  • 314 posts

+4
Neutral

Posted 3 October 2021 - 22:03

Als acteraf decoderen in OpenPli echt werkt dan kun je met een FBC tuner 8 combinaties maken.. 1 kijken, 7 opnemen, 1 kijken, 2 streamen, 5 opnemen etc. Zolang het niet meer als 8 tuners opgevraagd worden…

Beste,

Zit er dan geen beperking op wat betreft de module of kaart. Ik bedoel als er dan 5 opnames lopen word ik niet gestraft door de module of kaart dat ie op zwart gaat.
Andere vraag. Nu werkt achteraf decoderen nog niet maar terug kijken al wel. Hoe lang kun je een opname terug kijken als deze niet gedecoreerd is?

Mvg

Weet iemand hier een antwoord op mijn vragen te geven?

Mvg
Gigablue4k + mut@nt 1200 HD + mut@nt HD51 dvb-S2 en dvb-c, allen met OpenPLi 8.3<p>80cm schotel met een triple lnb en 4 uitgangen

Re: CI+ OpenPli 8.1 #265 zzzzzz

  • Senior Member
  • 202 posts

+1
Neutral

Posted 3 October 2021 - 22:17

Wij zijn ons zeer bewust van het feit dat offline decoding belangrijker gaat worden. Je kunt er dus ook op rekenen dat dit aangepakt gaat worden.

Ik apprecieer het dat dit aangepakt gaat worden.

Volgend weekend ga ik eens de originele VU+ image installeren om te zien of de offline descrambling daar ook werkt of niet.

Door in het archief te kijken in de XML files weet ik al dat er zo'n functie inzit, maar of de code werkt, kan ik maar zien na installatie van dat image, natuurlijk.


VU+ Duo 4K :  1 x DVB-C FBC tuner (8 virtual tuners) + 1xDVB-S2X FBC tuner, CI+ module for cable


Re: CI+ OpenPli 8.1 #266 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,726 posts

+466
Excellent

Posted 4 October 2021 - 14:26

Zit er dan geen beperking op wat betreft de module of kaart. Ik bedoel als er dan 5 opnames lopen word ik niet gestraft door de module of kaart dat ie op zwart gaat.
Andere vraag. Nu werkt achteraf decoderen nog niet maar terug kijken al wel. Hoe lang kun je een opname terug kijken als deze niet gedecoreerd is?

Weet iemand hier een antwoord op mijn vragen te geven?


Hoevaak de keys gewijzigd worden is niet echt bekend, vandaar dat je een opname zo snel mogelijk moet gaan decoderen.

Op de kabel is er geen sprake van 'straf' modus, dat is alleen van toepassing op de getunnelde Nagra/seca kaart van M7 en alleen in seca mode, als de kaart in Nagra mode draait in een CI die dat ondersteund, heb je ook geen beperkingen maar wat betreft de geldigheid van de keys, kan ik je geen zinnig antwoord gegven.

Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: CI+ OpenPli 8.1 #267 IkkeKappie

  • Senior Member
  • 314 posts

+4
Neutral

Posted 4 October 2021 - 15:42

Dank je voor het antwoord.
Dan zal ik dus mijn geliefde Solo4k van de hand moeten doen en een ontvanger moeten zoeken met een FBC dvb-c tunner aan boord. Jammer want ik heb er eigenlijk genoeg aan als de tunners verwisselbaar waren.
Wat zou de beste optie voor ons zijn. Een VU duo 4k,een Gigableu of...?

Mvg

Edited by IkkeKappie, 4 October 2021 - 15:43.

Gigablue4k + mut@nt 1200 HD + mut@nt HD51 dvb-S2 en dvb-c, allen met OpenPLi 8.3<p>80cm schotel met een triple lnb en 4 uitgangen

Re: CI+ OpenPli 8.1 #268 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,943 posts

+1,751
Excellent

Posted 4 October 2021 - 16:04

Als je de FBC S2 tuner wilt behouden moet je naar een box met twee MTSIF slots, en momenteel is dat alleen de VU+ Duo 4K SE. Je kunt dan de S tuner van de Solo overzetten.

 

 

Gigablue heeft volgens mij alleen maar FBC DVB-S2, geen kabel.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: CI+ OpenPli 8.1 #269 IkkeKappie

  • Senior Member
  • 314 posts

+4
Neutral

Posted 4 October 2021 - 16:27

Als je de FBC S2 tuner wilt behouden moet je naar een box met twee MTSIF slots, en momenteel is dat alleen de VU+ Duo 4K SE. Je kunt dan de S tuner van de Solo overzetten.


Gigablue heeft volgens mij alleen maar FBC DVB-S2, geen kabel.


Beste,

Ik hoef niet een FBC S2 te behouden. Wel graag gewoon 2 S2 tunners. We hebben 2 kabels liggen en hebben hier genoeg aan.
1 FBC dvb-c is ook genoeg.
Heeft een Uno niet een tunner er in zitten waar 2 kabels van de schotel in kunnen en 1 FBC?

Mvg
Gigablue4k + mut@nt 1200 HD + mut@nt HD51 dvb-S2 en dvb-c, allen met OpenPLi 8.3<p>80cm schotel met een triple lnb en 4 uitgangen

Re: CI+ OpenPli 8.1 #270 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,943 posts

+1,751
Excellent

Posted 4 October 2021 - 18:08

Was even vergeten dat de Solo 4K een vaste FBC-S2 tuner heeft, een een legacy slot. Dus ja, dan moet je naar een andere box.

 

Op dit moment is de Duo 4K SE de enige die nog leverbaar is heb ik begrepen. Maar die heeft alleen twee MTSIF slots, en geen legacy slots, dus daar kan geen dual S2 tuner in.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: CI+ OpenPli 8.1 #271 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,472 posts

+114
Excellent

Posted 4 October 2021 - 18:12

En dat duurt naar mijn idee ook niet lang.. We horen al ruim een jaar niets meer van VU+ (Marusys)..


Met één been in het graf..... Helaas

Re: CI+ OpenPli 8.1 #272 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,943 posts

+1,751
Excellent

Posted 4 October 2021 - 18:14

Wie is "we"? Wij hebben geen enkel probleem met de communicatie.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: CI+ OpenPli 8.1 #273 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,472 posts

+114
Excellent

Posted 4 October 2021 - 18:59

Communicatie is er wel, maar geen aanlevering meer…


Met één been in het graf..... Helaas

Re: CI+ OpenPli 8.1 #274 zzzzzz

  • Senior Member
  • 202 posts

+1
Neutral

Posted 4 October 2021 - 19:44

Op de kabel is er geen sprake van 'straf' modus, dat is alleen van toepassing op de getunnelde Nagra/seca kaart van M7 en alleen in seca mode, als de kaart in Nagra mode draait in een CI die dat ondersteund, heb je ook geen beperkingen maar wat betreft de geldigheid van de keys, kan ik je geen zinnig antwoord gegven.

Is het zeker dat het ontbreken van de strafmodus ook voor de Vlaamse kabel geldt?


VU+ Duo 4K :  1 x DVB-C FBC tuner (8 virtual tuners) + 1xDVB-S2X FBC tuner, CI+ module for cable


Re: CI+ OpenPli 8.1 #275 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,726 posts

+466
Excellent

Posted 4 October 2021 - 21:24

Als de kaart in 100% Nagra draait is er geen restrictie, van wat ik van 'insiders' heb mogen vernemen, zit die alleen in CAID 0100 Prov-ID 00006A/00006C dus in de Seca modus.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: CI+ OpenPli 8.1 #276 HPPli

  • Senior Member
  • 1,886 posts

+36
Good

Posted 4 October 2021 - 22:57

Gigablue heeft volgens mij alleen maar FBC DVB-S2, geen kabel.

 

De GigaBlue UHD UE 4K Kabel ontvanger (€ 179,-) heeft wel degelijk een  DVB-C/T2 FBC-tuner en een extra slot voor een DVB-S2 tuner.

 

En nee, ik heb geen aandelen van GigaBlue maar de ontvanger doet niet onder voor een Vu+Duo4K (heb beiden in gebruik) en als je onder de motorkap kijkt zul je concluderen dat zelfs Vu+ hierbij de vingers kan aflikken ofwel een voorbeeld kan aannemen. Wel jammer dat het kastje zelf iets "goedkoper" aanvoelt, maar gelukkig komt het beeld uit het professionele binnenste.


Edited by HPPli, 4 October 2021 - 22:58.


Re: CI+ OpenPli 8.1 #277 doglover

  • Rytec EPG Team
  • 17,077 posts

+642
Excellent

Posted 5 October 2021 - 07:51

Vraagje:  Kan de Gigablue 4K off-line decoderen met een CI (+) module?


~~Rytec Team~~
Maxytec Multibox SE OpenPli (used as mediaplayer)
Mutant HD2400 OpenPli
Vu+ Duo OpenPli (backup)

Synology NAS

Sat: 13E, 19.2E, 23.5E and 28.2E
*Pli/Rytec EPG POWERED*


Re: CI+ OpenPli 8.1 #278 HPPli

  • Senior Member
  • 1,886 posts

+36
Good

Posted 5 October 2021 - 10:09

Kan je niet helpen, heb geen CI (+).
Met (ziggo) kaart kan ik vele programma's gelijktijdig opnemen (FBC-Kabeltuner) dus off-line decoderen is vooralsnog onnodig.

Re: CI+ OpenPli 8.1 #279 dolphs

  • Senior Member
  • 983 posts

+8
Neutral

Posted 5 October 2021 - 10:23

Voor wat het waard is :  " No manufacturer support !  " voor de Gigablue 4K dan geen nieuwe drivers meer  ( BSP wordt niet onderhouden? )



Re: CI+ OpenPli 8.1 #280 luisteraar

  • Senior Member
  • 2,479 posts

+24
Neutral

Posted 5 October 2021 - 10:35

Op een andere (image) forum lees ik dat gigablue nieuwe drivers aangeleverd heeft

ivm problemen met teletext en bitrate viewer problemen.


Edited by luisteraar, 5 October 2021 - 10:35.



1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users