Springen naar inhoud


Foto

CI+ OpenPli 8.1


  • Please log in to reply
Er zijn 413 reacties in dit onderwerp

Re: CI+ OpenPli 8.1 #221 luisteraar

  • Senior Member
  • 2479 berichten

+24
Neutral

Geplaatst op 2 oktober 2021 - 16:17

Weet je dan zeker dat telenet geen gekke dingen doet ?

Even checken is niet zo moeilijk.

fta is niet gelijk fta in de mux kunnen ze veel (onnodige) dingen zetten



Re: CI+ OpenPli 8.1 #222 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68857 berichten

+1747
Excellent

Geplaatst op 2 oktober 2021 - 16:18

Je zegt zelf dat het bij TV Vlaanderen wel een rol speelt, hoe kun jij dan zo zeker zijn dat het bij deze kaart geen rol speelt?

 

Nee, ik zeg dat het technisch, qua hardware en code, geen rol speelt. Elke byte van een opname gaat op exact dezelfde manier door de code en de hardware heen op weg naar zijn bestemming.

 

Het enige wat wordt geintroduceerd is een delay met de ingestelde tijd, waardoor het decoderen wordt vertraagd, wat nodig is voor een CDS of TVV SECA kaart icm een softcam.

 

Ik heb hier al vele malen geschreven dat ik een VU+ Duo 4K heb, dus ik weet niet waarom je iedere keer opnieuw in twijfel trekt dat de box dit zou moeten kunnen.

 

Ik trek niks in twijfel, ik heb een kop als een zeef en geen tijd om elke keer alles terug te lezen, en ik probeer slechts compleet te zijn.

 

Zou het kennen dat het CI zonder te moeten decoderen toch busy

is omdat een mux met codeerde zenders gekozen is ?

 

Steker nog, de CAM701 reageert op CAID 0500, en die wordt zowel bij TVV als bij CDS gebruikt.

 

Waardoor de CAM al actief wordt als je naar een CDS of TVV zender kijkt (check het ledje van de CI module, dat gaat groen knipperen als hij actief is), ongeacht of je daar een abonnement voor hebt.
 


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: CI+ OpenPli 8.1 #223 mimisiku

  • Senior Member
  • 5466 berichten

+114
Excellent

Geplaatst op 2 oktober 2021 - 17:37

Ik moet eerlijk zeggen dat ik al zeker 2 jaar een CAM701 in één van mijn VU+Zero4K heb zitten en nog nooit een groen lampje heb zien branden/knipperen. Dat ding brandt continue rood, ook als ik naar TVV kijk…


Met één been in het graf..... Helaas

Re: CI+ OpenPli 8.1 #224 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68857 berichten

+1747
Excellent

Geplaatst op 2 oktober 2021 - 17:46

Als 'ie rood is, dan is hij niet actief, en doet niks.

 

Softcam stoppen, en naar NPO 1 zappen. Beeld?  En wat voor kleur is de led nu?


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: CI+ OpenPli 8.1 #225 mimisiku

  • Senior Member
  • 5466 berichten

+114
Excellent

Geplaatst op 2 oktober 2021 - 17:57

Softcam uit. NPO 1HD beeld en rood, Love Nature 4K beeld en rood….

Zit er überhaupt een groene LED in? Ga dat bakkie eens omdraaien…


Met één been in het graf..... Helaas

Re: CI+ OpenPli 8.1 #226 mimisiku

  • Senior Member
  • 5466 berichten

+114
Excellent

Geplaatst op 2 oktober 2021 - 18:03

Problem solved! Ik heb een collectors item.. Er zitten twee rode LED’s op… Ja dan wordt er dus niks groen….


Met één been in het graf..... Helaas

Re: CI+ OpenPli 8.1 #227 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68857 berichten

+1747
Excellent

Geplaatst op 2 oktober 2021 - 18:24

Zie het verschil tussen BBC en NPO.

Bijgevoegde Bestanden


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: CI+ OpenPli 8.1 #228 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68857 berichten

+1747
Excellent

Geplaatst op 2 oktober 2021 - 18:25

Problem solved! Ik heb een collectors item.. Er zitten twee rode LED’s op… Ja dan wordt er dus niks groen….

 

Interessant...

 

edit: het is bij mij een multi-colour led.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: CI+ OpenPli 8.1 #229 mimisiku

  • Senior Member
  • 5466 berichten

+114
Excellent

Geplaatst op 2 oktober 2021 - 18:34

Bij mij ook.. 2 rode naast elkaar.. Het brand dus rood en überrood…


Met één been in het graf..... Helaas

Re: CI+ OpenPli 8.1 #230 zzzzzz

  • Senior Member
  • 202 berichten

+1
Neutral

Geplaatst op 2 oktober 2021 - 18:54

 

Je zegt zelf dat het bij TV Vlaanderen wel een rol speelt, hoe kun jij dan zo zeker zijn dat het bij deze kaart geen rol speelt?

 

Nee, ik zeg dat het technisch, qua hardware en code, geen rol speelt. Elke byte van een opname gaat op exact dezelfde manier door de code en de hardware heen op weg naar zijn bestemming.

 

Het enige wat wordt geintroduceerd is een delay met de ingestelde tijd, waardoor het decoderen wordt vertraagd, wat nodig is voor een CDS of TVV SECA kaart icm een softcam.

 

Ik heb hier al vele malen geschreven dat ik een VU+ Duo 4K heb, dus ik weet niet waarom je iedere keer opnieuw in twijfel trekt dat de box dit zou moeten kunnen.

 

Ik trek niks in twijfel, ik heb een kop als een zeef en geen tijd om elke keer alles terug te lezen, en ik probeer slechts compleet te zijn.

 

Zou het kennen dat het CI zonder te moeten decoderen toch busy

is omdat een mux met codeerde zenders gekozen is ?

 

Steker nog, de CAM701 reageert op CAID 0500, en die wordt zowel bij TVV als bij CDS gebruikt.

 

Waardoor de CAM al actief wordt als je naar een CDS of TVV zender kijkt (check het ledje van de CI module, dat gaat groen knipperen als hij actief is), ongeacht of je daar een abonnement voor hebt.
 

 

Maar we weten niet of dat soort beveiliging ook op de Telenet kaart+module zit, of misschien een andere beveiliging.

Ik gebruik geen CAM701, dit is Vlaamse kabel, geen satelliet...

Ik denk niet dat er op deze CAM ledjes zitten, maar één HD is dus een zender die niet versleuteld is, die kan ik evengoed opnemen zonder module, zonder kaart, zonder softcam.

 

Om dit helemaal uit te sluiten, heb ik eens een andere startpositie gekozen.

Dus ik neem op van VTM HD (kabel, geen satelliet) via een timer.

Ondertussen staat de ontvanger op BBC One HD op 28.2°E (satelliet, FTA)).

De default startzender zowel na opstarten als in standby heb ik ook op BBC One HD gezet.

Resultaat is hetzelfde.

Offline decoderen lukt niet, afspelen lukt wel nog.

Als de module "bezet" is, moet het een software bug zijn.

 

Trouwens, je kunt moeilijk verwachten dat een gebruiker bij gewoon gebruik iedere keer manueel zijn zender tussentijds op zo'n FTA zender gaat zetten, gewoon omdat je zou kunnen opnemen.

Mocht het probleem ook zo zijn zoals je beschrijft, dan is het ook niet logisch dat je op het moment van opname kunt descramblen, ik heb heel vaak een combinatie van opnemen via de module van een gecodeerde zender en tegelijk van een VRT zender opnemen, die dus niet gecodeerd is.


VU+ Duo 4K :  1 x DVB-C FBC tuner (8 virtual tuners) + 1xDVB-S2X FBC tuner, CI+ module for cable


Re: CI+ OpenPli 8.1 #231 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56458 berichten

+693
Excellent

Geplaatst op 2 oktober 2021 - 19:09

Te snel met valse ecms zoals met onze cds kaarten is verkeerde sleutels dus zwart beeld…

Veranderd door littlesat, 2 oktober 2021 - 19:23

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: CI+ OpenPli 8.1 #232 zzzzzz

  • Senior Member
  • 202 berichten

+1
Neutral

Geplaatst op 2 oktober 2021 - 19:16

Te snel met valse ecms zoals met onze cds kaarten is verkeerde sleutels dus zwart beeld…

Daarom dat ik mij afvraag of het niet daar iets mee te maken heeft, want dat lijkt mij het belangrijkste verschil tussen offline decoderen en afspelen van de gecodeerde file.

Ik heb ook al eens zitten spelen met die vertraging, tot zelfs 40s na elke ECM, maar dan nog lukte het niet.

Het zou handig zijn als je de snelheid op 1:1 kunt zetten als optie, of als je de file gewoon kunt afspelen en tegelijk direct wegschrijven.


VU+ Duo 4K :  1 x DVB-C FBC tuner (8 virtual tuners) + 1xDVB-S2X FBC tuner, CI+ module for cable


Re: CI+ OpenPli 8.1 #233 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56458 berichten

+693
Excellent

Geplaatst op 2 oktober 2021 - 19:25

Daarom heel belangrijk maximaal om de 10 sec een ecm sturen en er is nog een narigheidje… live kijken en vertraagd decoderen tegelijkertijd werkt niet lekker met de kaart….

Veranderd door littlesat, 2 oktober 2021 - 19:26

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: CI+ OpenPli 8.1 #234 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68857 berichten

+1747
Excellent

Geplaatst op 2 oktober 2021 - 21:15

Dit gaat over een Telenet Nagra kaart in een CI+ module, geen SECA kaart !

 

En voor zover ik weet is dat een single channel module, geen multichannel zoals de CAM701 of sommige andere.

 

Er mag dus op het moment van decoderen niets anders richting CI module gaan, of dat er nu thuis hoort of niet.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: CI+ OpenPli 8.1 #235 IkkeKappie

  • Senior Member
  • 314 berichten

+4
Neutral

Geplaatst op 2 oktober 2021 - 22:19

Sterker nog: die combinatie heb ik al getest en werkt uitstekend. Uiteraard wél met de beperkingen van een CI module… 1 kanaal kijken (gecodeerd) of 1 kanaal opnemen (gecodeerd). Achteraf decoderen zit nog niet in OpenPli 8.1..


Begrijp ik het goed dat ik zolang achteraf decoderen nog niet werkt ik genoeg heb aan mijn Solo4k waar de dvb-c tuner in zit. Deze beperkt nu of 1 kijken of 1 opnemen. Als achteraf decoderen wel gaat werken ik misschien beter naar een fbc dvb-c kan gaan kijken waar dan wel via de cable 2 of 3 dingen tegelijk kunnen. Of houd de kaart dit sowieso tegen?

Mvg
Gigablue4k + mut@nt 1200 HD + mut@nt HD51 dvb-S2 en dvb-c, allen met OpenPLi 8.3<p>80cm schotel met een triple lnb en 4 uitgangen

Re: CI+ OpenPli 8.1 #236 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68857 berichten

+1747
Excellent

Geplaatst op 2 oktober 2021 - 22:52

Als je voor je kabel een smartcard + softcam hebt dan is een FBC tuner nu al zinvol.

 

Als je een CI of CI+ module hebt moet je zo wie zo al een probleem met opnemen, ook als je maar 1 tuner hebt.

 

Dan alles opnemen zonder decoderen en met ECM's (aanzetten in expert settings bij opnames). Daarmee kun je ieder geval al alle opnames terug kijken (decoderen bij afspelen), of offline decoderen (als de box in standby staat, dus eigenlijk alleen te activeren via de web interface).

 

Wat er nog moet komen is:

  • een optie op die plek waarmee je kunt aangeven dat je altijd zonder decoderen wilt opnemen
  • dat elke opname die gecodeerd wordt opgeslagen in een soort van wachtrij terecht komt, en automatisch gaat decoderen zodra je de box in standby zet.

Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: CI+ OpenPli 8.1 #237 zzzzzz

  • Senior Member
  • 202 berichten

+1
Neutral

Geplaatst op 2 oktober 2021 - 23:59

Dit gaat over een Telenet Nagra kaart in een CI+ module, geen SECA kaart !

 

En voor zover ik weet is dat een single channel module, geen multichannel zoals de CAM701 of sommige andere.

 

Er mag dus op het moment van decoderen niets anders richting CI module gaan, of dat er nu thuis hoort of niet.

Het is dan wel aan de software om dat tegen te houden.

De gebruiker kan dat niet beletten.

Het blijft vreemd dat dit geen probleem is bij onmiddellijk decoderen, en ook bij afspelen achteraf niet, maar wel bij de echte functie van offline decoderen.

 

Ik hoop toch dat men hier eens naar wil kijken en niet vindt dat alles OK is als het werkt voor M7 maar niet voor andere providers, ik wil gerust nog meer zaken testen als dat nodig is om de zaak vooruit te helpen.


VU+ Duo 4K :  1 x DVB-C FBC tuner (8 virtual tuners) + 1xDVB-S2X FBC tuner, CI+ module for cable


Re: CI+ OpenPli 8.1 #238 zzzzzz

  • Senior Member
  • 202 berichten

+1
Neutral

Geplaatst op 3 oktober 2021 - 09:21

Ik heb nog eens VTI geflasht (laatste versie), en op dit moment werkt het weer, daar duurt offline decoding sowieso even lang als de opname zelf, en past hij het enkel toe voor de Common Interface Assignment plugin, je kunt ook niet zomaar kiezen om te descramblen, je moet de box daar in standby zetten.

De vorige keer dat ik VTI gebruikte had ik wel problemen dat het niet bleef werken, dat ik opnames had waar hij begon met descramblen, heel snel het weer opgaf, en dan weer opnieuw probeerde, enz.

Ook had ik problemen met de autotimer.xml, dat hij sommige opnames niet toevoegde.

Vandaar dat ik wou zien of OpenPLi hierin beter scoort, nu er support is voor CI+.

 

Ik ga nu eens setting per setting veranderen om te zien of het stopt met werken, en het dus een of andere plugin is die het offline descramblen op VTI stoort.
ik ga ook eens van meerdere zenders testen, om te zien of dat een rol speelt (bij VTI, dan wel te verstaan).

 

In elk geval, hiermee wordt wel bewezen dat de hardware het wel degelijk aankan, en dat als de module zou bezet zijn, dat niet aan de gebruiker ligt, want ik doe hier in VTI exact hetzelfde (staat op één HD kabel, en neem op met een timer van 2 minuten van VTM HD kabel).


Veranderd door zzzzzz, 3 oktober 2021 - 09:26

VU+ Duo 4K :  1 x DVB-C FBC tuner (8 virtual tuners) + 1xDVB-S2X FBC tuner, CI+ module for cable


Re: CI+ OpenPli 8.1 #239 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56458 berichten

+693
Excellent

Geplaatst op 3 oktober 2021 - 11:26

VTI is closed source en jat eigenlijk…. Als die een oplossing of work-a-round gemaakt hebben hebben we er geen zak aan want de broncode is niet bekend… dus mogen wij het wiel hier zelf opnieuw uitvinden :(….
ook maakt vti alleen images voor een vu+ terwijl wij rekening ermee mogen houden dat het ook op andere boxen moet werken… 

kan je eens proberen of het ook werkt met het officiële image van vu… want daar forkt vti van… als het daarin werkt dan hebben we tenminste wat van broncode


Veranderd door littlesat, 3 oktober 2021 - 12:12

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: CI+ OpenPli 8.1 #240 zzzzzz

  • Senior Member
  • 202 berichten

+1
Neutral

Geplaatst op 3 oktober 2021 - 13:18

VTI is closed source en jat eigenlijk…. Als die een oplossing of work-a-round gemaakt hebben hebben we er geen zak aan want de broncode is niet bekend… dus mogen wij het wiel hier zelf opnieuw uitvinden :(….
ook maakt vti alleen images voor een vu+ terwijl wij rekening ermee mogen houden dat het ook op andere boxen moet werken… 

kan je eens proberen of het ook werkt met het officiële image van vu… want daar forks vti van… als het daarin werkt dan hebben we tenminste wat van broncode

Waar vind je die officiële image van VU+, en is er ergens een lijst van features die die officiële release heeft (is het deze? : http://code.vuplus.c...model=vuduo4k)?

Want als die offline decoding niet in het officiële image zit, moet ik dat niet proberen installeren.

 

En tja, jatten, als ze code van jullie zouden gejat hebben, hebben ze er dan toch serieus aan gesleuteld, want zij hebben wel een scheduler, en het lukt daar precies toch iets beter om offline te decoderen met mijn module, ze decoderen ook in 1:1 snelheid in plaats van aan een hogere snelheid.

Ik beweer niet dat het daar allemaal rozengeur en maneschijn is, anders zou ik nooit PLi geprobeerd hebben, natuurlijk.

Maar simpelweg zeggen dat ze alles jatten (copiëren), dan zou je veronderstellen dat het daar exact hetzelfde reageert, en het reageert echt wel anders.

Ik ben nog altijd aan het testen, want het duurt een tijdje tegen dat een image weer alles bevat wat je wilt hebben.

Tot hiertoe getest :

 

* decoderen meerdere zenders

* Instellen Common Interface Plugin

* scannen van zenders

* zenderlijsten terugzetten

* default direct coderen, en dan per timer instellen dat je toch offline wilt decoderen

* andere skin (ik vind niet echt iets dat op die van Pli gelijkt, die vind ik toch wel moderner, ik zit nu weer op DMConcinnity HD)

* softcam erbij installeren (oscam)

* Autotimer plugin

* EPGImport met wat Rytec sources

 

Tot hiertoe blijft het nog altijd draaien.

Ik hoef ook niet eerst op een ongecodeerde zender te staan, ik heb daarnet opgenomen met offline descrambling van VTM2 terwijl ik op VTM HD stond (beiden gecodeerd), en ook eens vanop VTM2 opnemen van Play4 (andere mux).

Beiden werkten.


VU+ Duo 4K :  1 x DVB-C FBC tuner (8 virtual tuners) + 1xDVB-S2X FBC tuner, CI+ module for cable



1 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 1 bezoekers, 0 anonieme gebruikers