Jump to content


Photo

CI+ OpenPli 8.1


  • Please log in to reply
413 replies to this topic

Re: CI+ OpenPli 8.1 #181 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,692 posts

+1,741
Excellent

Posted 25 September 2021 - 14:04

Nee, je kunt die alleen maar hier bijsluiten als bijlage, en hopen dat iemand er naar kijkt. Er is niks stuctureels dat gebruikt wordt (er zijn issue trackers, maar niemand kijkt er naar).

 

Ik zie in je post overigens niks vreemds, die meldingen zijn normaal bij een opname, dus over welke bug heb je het?


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: CI+ OpenPli 8.1 #182 zzzzzz

  • Senior Member
  • 202 posts

+1
Neutral

Posted 25 September 2021 - 14:06

Nee, je kunt die alleen maar hier bijsluiten als bijlage, en hopen dat iemand er naar kijkt. Er is niks stuctureels dat gebruikt wordt (er zijn issue trackers, maar niemand kijkt er naar).

 

Ik zie in je post overigens niks vreemds, die meldingen zijn normaal bij een opname, dus over welke bug heb je het?

Dat ze met de offline decoder niet gedecrypteerd raakt...


VU+ Duo 4K :  1 x DVB-C FBC tuner (8 virtual tuners) + 1xDVB-S2X FBC tuner, CI+ module for cable


Re: CI+ OpenPli 8.1 #183 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,692 posts

+1,741
Excellent

Posted 25 September 2021 - 14:08

De eerste vraag is of je hardware dat wel kan. Want dat moet in het design zitten (de ioctl's voor playback moet voor de decoder zitten, en niet er na).

 

Kun je ze wel gecodeerd opnemen (zonder CI en softcam), en dan daarna live afspelen via softcam of CI ?


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: CI+ OpenPli 8.1 #184 zzzzzz

  • Senior Member
  • 202 posts

+1
Neutral

Posted 25 September 2021 - 14:13

De eerste vraag is of je hardware dat wel kan. Want dat moet in het design zitten (de ioctl's voor playback moet voor de decoder zitten, en niet er na).

 

Kun je ze wel gecodeerd opnemen (zonder CI en softcam), en dan daarna live afspelen via softcam of CI ?

Ik begrijp er niets meer van.

Ik heb toch al hele bladzijden vol geschreven met mijn teksten, en jij hebt er zelf al op gereageerd?

Nu is het precies alsof ik weer helemaal van 0 vertrek, en we elkaar voor het eerst spreken op dit forum.

Het is een VU+ Duo 4K, dus ja de hardware kan dat aan, en heel af en toe is het mij ook wel gelukt.

 

Zie hier :

https://forums.openp...-8#entry1385886


Edited by zzzzzz, 25 September 2021 - 14:14.

VU+ Duo 4K :  1 x DVB-C FBC tuner (8 virtual tuners) + 1xDVB-S2X FBC tuner, CI+ module for cable


Re: CI+ OpenPli 8.1 #185 zzzzzz

  • Senior Member
  • 202 posts

+1
Neutral

Posted 25 September 2021 - 14:34

Hier is een logfile.

Ik heb de timers info eruitgehaald, behalve de testopname die ik wilde maken en decoderen.

 

Attached Files


Edited by zzzzzz, 25 September 2021 - 14:35.

VU+ Duo 4K :  1 x DVB-C FBC tuner (8 virtual tuners) + 1xDVB-S2X FBC tuner, CI+ module for cable


Re: CI+ OpenPli 8.1 #186 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,692 posts

+1,741
Excellent

Posted 25 September 2021 - 14:41

Sorry, mijn geheugen is niet meer wat het geweest is.

 

Ik heb het hier ook getest op een Vu Duo 4K, met een NPO1 opname. En hier werkt het met zowel een softcam als een CI module prima. Met in beide gevallen een 5 seconden voordat er beeld verschijnt.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: CI+ OpenPli 8.1 #187 zzzzzz

  • Senior Member
  • 202 posts

+1
Neutral

Posted 25 September 2021 - 14:45

Sorry, mijn geheugen is niet meer wat het geweest is.

 

Ik heb het hier ook getest op een Vu Duo 4K, met een NPO1 opname. En hier werkt het met zowel een softcam als een CI module prima. Met in beide gevallen een 5 seconden voordat er beeld verschijnt.

Wat gaat er bij jou met beide?

Want het gaat specifiek over offline decoderen.

Gewoon direct decoderen werkt ook bij mij, maar dan kun je dus maar van één gecodeerde zender tegelijk opnemen.

Een softcam hiervoor heb ik niet, dus ik kan die vergelijking niet maken.

 

In elk geval, het gaat over een andere provider, en dus ook een andere module.

Als het bij jouw provider wel werkt is dat goed om weten, maar daarmee is het natuurlijk niet opgelost.


Edited by zzzzzz, 25 September 2021 - 14:51.

VU+ Duo 4K :  1 x DVB-C FBC tuner (8 virtual tuners) + 1xDVB-S2X FBC tuner, CI+ module for cable


Re: CI+ OpenPli 8.1 #188 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,692 posts

+1,741
Excellent

Posted 25 September 2021 - 15:02

Offline decoderen, daar hebben we het toch over?

 

Ik heb een opname gemaakt met CI en softcam uit, met "don't decode, record ecm". En vervolgens heb ik die 2x offline gedecodeerd, een keer met de softcam aan (via mijn CD kaart), een keer met de CI er in (via de CAM701, en met de assignment plugin verwijderd).

 

Beide offline decoded opnames zijn daarna gewoon afspeelbaar.

 

Los daarvan zijn er zeker nog zat problemen en dingen op te lossen:

  • meer dan 1 opname tegelijk offline decoderen werkt niet, er is geen queuing mechanisme
  • er is geen fatsoenlijk support voor timing (alleen global), een CI kan veel sneller decoderen dan een smartcard met SID limiter (de M7 Seca kaarten)
  • offline decoderen werkt via een timer, en die blijft lopen ook al is het decoderen al lang afgelopen
  • offline decoderen lijkt niet te werken als de ciassignment plugin actief is
  • "don't decode" lijkt niet te werken als er een optie voor decoding aanwezig is (hetzij CI, hetzij softcam)

Voor het principe maakt het niet uit welke provider en welke CI het is, als direct decoderen werkt en de hardware ondersteund offline decoderen, dat moet het gewoon werken.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: CI+ OpenPli 8.1 #189 zzzzzz

  • Senior Member
  • 202 posts

+1
Neutral

Posted 25 September 2021 - 15:11

Offline decoderen, daar hebben we het toch over?

Ja, ok, maar er zijn hier zoveel misverstanden dat als mensen zeggen "het werkt bij mij" dat ik graag weet wat ze juist bedoelen.

 

  • offline decoderen lijkt niet te werken als de ciassignment plugin actief is.

Ja, die heb ik zelf eerst gevonden dus (zie de link die ik eerder postte, met alle testen die ik gedaan heb, om op die conclusie uit te komen).

  • Voor het principe maakt het niet uit welke provider en welke CI het is, als direct decoderen werkt en de hardware ondersteund offline decoderen, dat moet het gewoon werken.

     

    Tja, ik merk vaak de houding : het werkt bij M7, dus zal het bij de rest ook wel zo zijn.
    Of, het is zo bij UPC, dus zal het bij Telenet wel hetzelfde zijn.
    De praktijk bewijst dat het niet zo eenvoudig is.
    De structuur van I en P frames zal hier ook wel anders zijn, dat merk je als je een opname doorspoelt.


Edited by zzzzzz, 25 September 2021 - 15:19.

VU+ Duo 4K :  1 x DVB-C FBC tuner (8 virtual tuners) + 1xDVB-S2X FBC tuner, CI+ module for cable


Re: CI+ OpenPli 8.1 #190 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,692 posts

+1,741
Excellent

Posted 25 September 2021 - 17:03

Er spelen bij CI's slechts twee zaken: hoeveel kanalen ze parallel kunnen decoderen, en, als het CI+ modules zijn. welke CI versie ze nodig hebben.

 

Daarnaast heeft vooral VU+ een stabiliteitsprobleempje (gehad?) met CI modules, mijn modules (alle die ik heb) deden het lang of helemaal niet, of stopten er spontaan mee. Pas sinds de laatste paar maanden gaat het een stuk beter, en valt mijn CAM701 niet meer uit in de Duo 4K. Daarvoor heb ik hem een tijd in een Galaxy 4K gehad, en daar werkte hij gewoon altijd.

 

En ja, hoe meer compressie er toegepast wordt, hoe meer I frames er tussen twee P frames zit. M7 is daar een ster in, andere providers comprimeren veel minder.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: CI+ OpenPli 8.1 #191 zzzzzz

  • Senior Member
  • 202 posts

+1
Neutral

Posted 25 September 2021 - 17:19

Er spelen bij CI's slechts twee zaken: hoeveel kanalen ze parallel kunnen decoderen, en, als het CI+ modules zijn. welke CI versie ze nodig hebben.

 

Daarnaast heeft vooral VU+ een stabiliteitsprobleempje (gehad?) met CI modules, mijn modules (alle die ik heb) deden het lang of helemaal niet, of stopten er spontaan mee. Pas sinds de laatste paar maanden gaat het een stuk beter, en valt mijn CAM701 niet meer uit in de Duo 4K. Daarvoor heb ik hem een tijd in een Galaxy 4K gehad, en daar werkte hij gewoon altijd.

 

En ja, hoe meer compressie er toegepast wordt, hoe meer I frames er tussen twee P frames zit. M7 is daar een ster in, andere providers comprimeren veel minder.

En hoe verklaar je dan dat het hier niet werkt?

 

Mocht de module defect zijn, dan zou ze ook niet rechtstreeks kunnen decoderen...

De module wordt succesvol gepaird en decoderen werkt wel rechtstreeks.


VU+ Duo 4K :  1 x DVB-C FBC tuner (8 virtual tuners) + 1xDVB-S2X FBC tuner, CI+ module for cable


Re: CI+ OpenPli 8.1 #192 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,692 posts

+1,741
Excellent

Posted 25 September 2021 - 17:38

Ik zie in je log twee dingen die me opvallen: een hele lange lijst aan "[eMPEGStreamParserTS] broken startcode" meldingen, en zo te zien doe je iets met de "decoded" file voordat de decoding timer klaar is.

 

En daar moet je wel op wachten, je kunt blijkbaar niet, zoals bij een normale opname, al gaan afspelen terwijl hij nog bezig is.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: CI+ OpenPli 8.1 #193 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,692 posts

+1,741
Excellent

Posted 25 September 2021 - 17:48

Ik zie nu overigens dat de laatste test die ik gedaan heb (met CI actief, softcam uitgeschakeld) voor het boodschappen doen ook niet afspeelt.

 

Dus blijkbaar als de offline decode om e.o.a. reden mislukt, is het resultaat ook niet meer decodeerbaar tijdens het afspelen, wat wel zo is bij het orgineel. Dus de ecm's zijn er dan uit.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: CI+ OpenPli 8.1 #194 zzzzzz

  • Senior Member
  • 202 posts

+1
Neutral

Posted 25 September 2021 - 19:10

Ik zie in je log twee dingen die me opvallen: een hele lange lijst aan "[eMPEGStreamParserTS] broken startcode" meldingen, en zo te zien doe je iets met de "decoded" file voordat de decoding timer klaar is.

 

En daar moet je wel op wachten, je kunt blijkbaar niet, zoals bij een normale opname, al gaan afspelen terwijl hij nog bezig is.

Ik doe er niets mee voordat hij klaar is.

Ik heb nog doelbewust het icoon voor opname op het display in standby veranderd in een grote rode bol, want anders is het niet zo duidelijk.

Ik heb dit al meer dan één keer getest.

Ik heb ook al geprobeerd nadat de decoding mislukt was, eens een tweede maal te proberen, per slot van rekening is er geen reden waarom dat zou mislukken, mocht het eraan liggen zoals jij zegt, dat ik iets doe terwijl hij nog niet klaar is, dat hij dan de 2e keer niet zou kunnen lukken.

 

Wat jouw voorbeeld betreft, het zou zo kunnen zijn dat de keys net veranderd zijn, dan zal het effectief op geen enkele manier meer lukken.


VU+ Duo 4K :  1 x DVB-C FBC tuner (8 virtual tuners) + 1xDVB-S2X FBC tuner, CI+ module for cable


Re: CI+ OpenPli 8.1 #195 zzzzzz

  • Senior Member
  • 202 posts

+1
Neutral

Posted 25 September 2021 - 19:29

Ik zie nu overigens dat de laatste test die ik gedaan heb (met CI actief, softcam uitgeschakeld) voor het boodschappen doen ook niet afspeelt.

 

Dus blijkbaar als de offline decode om e.o.a. reden mislukt, is het resultaat ook niet meer decodeerbaar tijdens het afspelen, wat wel zo is bij het orgineel. Dus de ecm's zijn er dan uit.

Zo zie je ook dat het zo simpel niet is.

Het kon toch alleen aan de CI+ versie liggen?
Dat verklaart dan toch niet waarom het deze keer mislukt is bij jou?

En die theorie dat de ECM's er dan uit zouden zijn, klopt niet volgens mij.

Je hebt zelf nog die Duck tools aangeraden, je kunt daarmee makkelijk checken of de ECM's in het origineel zitten, heb ik ook gedaan vorige keer, en die zaten er wel degelijk in.

Volgens mij verandert hij de originele file niet tijdens het decoden, hij maakt een  .... -decoded file aan, maar laat het origineel staan tot je hem zelf wist.

Het is in elk geval niet dat jij eraan gekomen bent, want je was gaan winkelen.


VU+ Duo 4K :  1 x DVB-C FBC tuner (8 virtual tuners) + 1xDVB-S2X FBC tuner, CI+ module for cable


Re: CI+ OpenPli 8.1 #196 zzzzzz

  • Senior Member
  • 202 posts

+1
Neutral

Posted 25 September 2021 - 19:57

Wat ik regelmatig gemerkt heb bij de VU+ is dat de lengte (in uren, minuten en seconden) dat hij denkt dat de .TS heeft niet klopt (ik spreek dan van VTI, want OpenPLi ben ik net gaan gebruiken).

Dat was ook zo bij niet-versleutelde zenders, dus ik vraag mij af of dat geen probleem vormt als je achteraf gaat versleutelen.

Dan raakt hij mischien in de war, wat bij live decoderen natuurlijk niet het geval is, hij kan dan nog een file produreren die zogezegd veel langer is dan hij in werkelijkheid is, maar dat kun je dan corrigeren met TSDoctor of zo.

In elk geval, ik ben er nog niet uit waar het probleem nu exact zit.

Ik had gehoopt dat men met die logfile iets ging kunnen doen.

 

Om te vermijden dat iets anders toegang krijgt tot de file, ga ik de volgende keer vóór het opnemen het netwerk eventjes disablen, maar ik ben niet echt overtuigd dat het daaraan ligt.


Edited by zzzzzz, 25 September 2021 - 20:05.

VU+ Duo 4K :  1 x DVB-C FBC tuner (8 virtual tuners) + 1xDVB-S2X FBC tuner, CI+ module for cable


Re: CI+ OpenPli 8.1 #197 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,692 posts

+1,741
Excellent

Posted 25 September 2021 - 20:12

Zo zie je ook dat het zo simpel niet is.
Het kon toch alleen aan de CI+ versie liggen?

 
Nee, halt, ho, stop.

 

De basis is:

  • een box hebben met hardware die kan decoderen ( = een opname terug in de pipeline stoppen, vóór de decoders )
  • een box hebben met stabiele drivers in geval er een module gebruikt wordt
  • een CAM hebben die compatible is ( = een softcam, of een module zonder CI+, of met een ondersteunde CI+ versie )

Heb je deze basis, dan moet je een opname, niet gedecodeerd en met ecm's, kunnen afspelen waarbij deze in realtime gedecodeerd wordt. En als dat werkt, dan moet ( puur technisch gezien ) offline decoding ook werken.

 

Dat is iets anders dan "de offline decoding optie die nu in de image zit is stabiel, functioneel, en werkt altijd", want dat is zeker niet het geval. Het is jaren geleden ooit eens gemaakt, even kort getest, en daarna nooit meer naar gekeken, want geen noodzaak voor de betreffende developer.

 

Die noodzaak begint nu wel te komen, vandaar dat de efforts om de CI en CI+ werkbaar te krijgen zijn opgeschroeft. De basis werkt nu, maar de rest moet nog komen. En die rest is best nog wel een flinke hoop...


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: CI+ OpenPli 8.1 #198 zzzzzz

  • Senior Member
  • 202 posts

+1
Neutral

Posted 25 September 2021 - 23:07

 

Zo zie je ook dat het zo simpel niet is.
Het kon toch alleen aan de CI+ versie liggen?

 
Nee, halt, ho, stop.

 

De basis is:

  • een box hebben met hardware die kan decoderen ( = een opname terug in de pipeline stoppen, vóór de decoders )
  • een box hebben met stabiele drivers in geval er een module gebruikt wordt
  • een CAM hebben die compatible is ( = een softcam, of een module zonder CI+, of met een ondersteunde CI+ versie )

Heb je deze basis, dan moet je een opname, niet gedecodeerd en met ecm's, kunnen afspelen waarbij deze in realtime gedecodeerd wordt. En als dat werkt, dan moet ( puur technisch gezien ) offline decoding ook werken.

 

Dat is iets anders dan "de offline decoding optie die nu in de image zit is stabiel, functioneel, en werkt altijd", want dat is zeker niet het geval. Het is jaren geleden ooit eens gemaakt, even kort getest, en daarna nooit meer naar gekeken, want geen noodzaak voor de betreffende developer.

 

Die noodzaak begint nu wel te komen, vandaar dat de efforts om de CI en CI+ werkbaar te krijgen zijn opgeschroeft. De basis werkt nu, maar de rest moet nog komen. En die rest is best nog wel een flinke hoop...

 

Die code voor dat offline decoderen, is dat eigen code van het Pli team of is dat gemeenschappelijke code met andere distributies?

Ik vraag dat omdat ik bij VTI ook problemen had, vandaar dat ik eens OpenPLi wilde proberen.
Maar zoals gezegd, af en toe werkt het dus wel.

De vraag is wat er exact roet in het eten gooit.

Eigenlijk zou ik nu eens mijn box opnieuw moeten flashen, en zien of het dan weer werkt.


Edited by zzzzzz, 25 September 2021 - 23:08.

VU+ Duo 4K :  1 x DVB-C FBC tuner (8 virtual tuners) + 1xDVB-S2X FBC tuner, CI+ module for cable


Re: CI+ OpenPli 8.1 #199 Pike_Bishop

  • Senior Member
  • 1,138 posts

+74
Good

Posted 25 September 2021 - 23:35

Hi,

 

i didn't speak dutch so in english, didn't works with sky ci+ module (V14 Card), it comes the error 507

i have the certificates in /etc/ciplus with attributes 644

 

 

regards

Pike


Receiver: VU Ultimo 4K, Octagon SF8008 4K, Gigablue Quad 4K

Image: OpenPLI-8.3


Re: CI+ OpenPli 8.1 #200 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,466 posts

+114
Excellent

Posted 25 September 2021 - 23:43

All 4 files or just the 3?

Is SKY using the Neotion chipset in their CI+ modules?


Met één been in het graf..... Helaas


0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users