Jump to content


Photo

CI+ OpenPli 8.1


  • Please log in to reply
413 replies to this topic

Re: CI+ OpenPli 8.1 #141 luisteraar

  • Senior Member
  • 2,479 posts

+24
Neutral

Posted 16 September 2021 - 13:06

 

 

Mag je hopen dat er nog VU+ apparaten bestaan.. Van de hele collectie zijn er maar 3 over en er wordt nog maar mondjesmaat geleverd… Geruchten te over…

Inderdaad dit is ook een punt E2 bestaat al zo een 18 jaar en de smart tv's met sat/kabel/ter. tuners is standaard geworden.

Na mijn mening lopen de STB bakjes uit omdat al alles in de tv zit.

 

En dan moeten we niets meer doen, want alles verdwijnt toch.....

Alsjeblief, wat minder doemdenken.

 

Er wordt gelukkig nog genoeg gedaan.

Openatv ontwikkeld nog flink aan E2 daar zijn bijna alle plugins/extensions geupgrade naar python 3.9 en nieuwere libs.

Er wordt gesleuteld aan de CI met software die je in de CI kan flashen.

Maar de ontwikkeling bij de hardware producenten is erg laag bsp updates komen heel traag tot nooit.

Als experiment heb ik E2 lopend gekregen met beperkingen op de raspberry ,kan/wil het niet openbaar maken omdat

het niet 100% OK is.

Er ligt veel werk op de plank met CI(+) en afwachten of het opgepakt wordt.



Re: CI+ OpenPli 8.1 #142 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,462 posts

+114
Excellent

Posted 16 September 2021 - 13:38

Wil dat nu niet direct doemdenken noemen, meer een gevalletje realiteit.. Losse smartcards worden schaars, embedded CA en CI+ zijn zwaar in opmars…


Met één been in het graf..... Helaas

Re: CI+ OpenPli 8.1 #143 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,274 posts

+691
Excellent

Posted 16 September 2021 - 17:09


Openatv ontwikkeld nog flink aan E2 daar zijn bijna alle plugins/extensions geupgrade naar python 3.9 en nieuwere libs.

 

Vertel eens welke ECHTE toegevoegde waarde dit heeft... Ik ben meer voor een oplossing waarbij niet alle plugins en code op de schop MOET zodat je een 'geleidelijke' stap kunt maken... 

 

Er wordt gesleuteld aan de CI met software die je in de CI kan flashen. -> Vertel....


Edited by littlesat, 16 September 2021 - 17:12.

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: CI+ OpenPli 8.1 #144 luisteraar

  • Senior Member
  • 2,479 posts

+24
Neutral

Posted 16 September 2021 - 17:33

Ik ben niet goed thuis met python maar dacht dat

versie 2 en 3 naast elkaar kan leven in de script aangeven #!python2 of #!python3

 

mbt programmeerbare CI

ik wil er niet veel over los laten de huidige openbare firmware heeft keys ingebakken

dus niet legaal.

zoek maar eens op delta twin module.

Het lijkt er op dat oscam in de flash file zit.


Edited by luisteraar, 16 September 2021 - 17:37.


Re: CI+ OpenPli 8.1 #145 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,644 posts

+459
Excellent

Posted 16 September 2021 - 18:19

Als je me nu nog kunt uitleggen welk voordeel dat heeft? Een EMU is niets waard zonder sleutels en die sleutels zijn er niet…..

de huidige CD kaart gaat vanaf februari net zo min werken als in een Aston ci, het getunnelde seca wordt gedeactiveerd, de kaart werkt dan alleen nog maar in Nagra modus….


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: CI+ OpenPli 8.1 #146 luisteraar

  • Senior Member
  • 2,479 posts

+24
Neutral

Posted 16 September 2021 - 18:44

ik beantwoord graag alle vragen en wil ook wel mijn mening geven.

Maar op het moment dat sleutels in spel komen klap ik dicht.

Ik vind het wel interessant dat een programmeerbare CI bestaat die

hardware matig veel kan zoals multi channel processing.



Re: CI+ OpenPli 8.1 #147 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,462 posts

+114
Excellent

Posted 16 September 2021 - 18:45

Als je me nu nog kunt uitleggen welk voordeel dat heeft? Een EMU is niets waard zonder sleutels en die sleutels zijn er niet…..

de huidige CD kaart gaat vanaf februari net zo min werken als in een Aston ci, het getunnelde seca wordt gedeactiveerd, de kaart werkt dan alleen nog maar in Nagra modus….

En dan, hoe lang nog? De kaarten zijn op leeftijd en gaan een keer stuk. Vervangen wordt die dan door de CAM803. Je kunt € gaan spenderen voor de sleutels om hem in Nagra te laten draaien om dan te merken dat de kaart een jaar later defect is of dat M7 ze compleet afschaft… 


Met één been in het graf..... Helaas

Re: CI+ OpenPli 8.1 #148 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,644 posts

+459
Excellent

Posted 16 September 2021 - 19:58

En dan, hoe lang nog? De kaarten zijn op leeftijd en gaan een keer stuk. Vervangen wordt die dan door de CAM803. Je kunt € gaan spenderen voor de sleutels om hem in Nagra te laten draaien om dan te merken dat de kaart een jaar later defect is of dat M7 ze compleet afschaft…


Tja, voorlopig is het toch allemaal speculeren tot het moment er is, niemand weet wat er echt staat te gebeuren.

Wel jammer dat men nog altijd meer energie stopt in het aanscherpen van het encryptie systeem dan het echte probleem eens aan te pakken, voor mijn gevoel gaat er meer om in het illegale IPTV- dan in het cardshare circuit.

Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: CI+ OpenPli 8.1 #149 zzzzzz

  • Senior Member
  • 202 posts

+1
Neutral

Posted 20 September 2021 - 15:52

Het is mij nu niet duidelijk, moet die offline decoding via CI(+) al werken of niet?

Bij mij werkt het in elk geval niet (getest met CI+ module op VU+ Duo 4K)

Ik heb gebruik gemaakt van de Common Interface Assignment plugin om duidelijk te maken aan het systeem welke zenders geëncrypteerd zijn en met de module dienen gedecrypteerd te worden.

 

Voorbeeld :

 

Terminologie : VZA =  versleutelde zender die de module nodig heeft A

                        VZB = versleutelde zender die de module nodig heeft B

                        NVZ = niet versleutelde zender

Het is 15:29, de ontvanger staat op VZA.

 

Situatie 1:

 

Ik programmeer een timer van 15:31 tot 15:33.

De timer staat ingesteld om niet te descramblen, maar wel de ECM's op te slaan.

Om 15:34 probeer ik de file af te spelen, dat lukt niet, het beeld blijft zwart en er is geen geluid.

Ik selecteer de optie offline decoding, en zet de box in standby.

Na korte tijd verdwijnt het rode record teken.

De file is niet gedecrypteerd.

 

Situatie 2:

 

Zelfde situatie als bij situatie 1, met dat verschil dat er voor Zap+Record gekozen wordt, in plaats van alleen Record.

In dit geval is het bestand wel af te spelen, en ook te decoderen offline.

Alleen, van het moment dat er gezapt wordt, is de CI+ module bezet, en is het voordeel van offline decoderen dus ook weg.

 

Situatie 3 + 4:

idem ditto als situatie 1 en 2, met dat verschil dat ik de ontvanger op NVZ staan heb, een niet versleutelde zender dus.

Ook hier is het resultaat gelijk, decryptie werkt alleen als er ook eerst een zap gebeurt, waarna de module gelockt is aan de zender van de opname.

 

Situatie 5:

Leuk om eens te testen. Hier staat ook nog een Dreambox 8000, hier werkt CI+ sowieso niet op, en hier zitten dus ook geen modules of kaarten in.
Daar eens een opname gemaakt, met Record+Zap setting, don't descramble and record ECM's.
Die bestanden overgecopieerd naar de VU+ Duo4K en daar eens geprobeerd te decoderen.
Opnieuw : bestanden zijn niet te decoderen.
 
 
 

VU+ Duo 4K :  1 x DVB-C FBC tuner (8 virtual tuners) + 1xDVB-S2X FBC tuner, CI+ module for cable


Re: CI+ OpenPli 8.1 #150 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,624 posts

+1,739
Excellent

Posted 20 September 2021 - 16:04

Net hier geprobeerd: softcam gestopt, 5 minuten opname gemaakt met "do not descrable, record ECM". Opname is slechts 48Kb, dus daar staat gewoon niks in?


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: CI+ OpenPli 8.1 #151 pgmpli

  • Senior Member
  • 534 posts

+21
Neutral

Posted 20 September 2021 - 17:42

Decoderen enkel met ontvanger in standby laten doen, bv: s'nachts, vooral niet bij een werkende ontvanger en meerdere uren met rust laten, wie test dit even uit.


Vu+ DUO 4K - 2x FBC DUAL DVB-S2X v2 tuner + DVB-T USBtuner


Re: CI+ OpenPli 8.1 #152 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,624 posts

+1,739
Excellent

Posted 20 September 2021 - 17:44

Er viel bij mij niks te decoderen, de opname file was leeg.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: CI+ OpenPli 8.1 #153 zzzzzz

  • Senior Member
  • 202 posts

+1
Neutral

Posted 20 September 2021 - 19:30

Decoderen enkel met ontvanger in standby laten doen, bv: s'nachts, vooral niet bij een werkende ontvanger en meerdere uren met rust laten, wie test dit even uit.

Ja, maar ik zette hem in standby, de decodering lukte niet.

De file was niet leeg.

Valt dit te debuggen om te zien wat er fout is?

Met de testen die ik deed, lukte het dus alleen als ik vóór de opname eerst zapte naar de zender waarvan ik zou opnemen, en dan was de module gelockt tot na de opname.

Dat merkte ik doordat als ik dan zapte naar een gecodeerde zender ik geen beeld had.

Zo heeft het natuurlijk geen zin.

En als ik niet liet zappen, was de file niet te decoderen.


VU+ Duo 4K :  1 x DVB-C FBC tuner (8 virtual tuners) + 1xDVB-S2X FBC tuner, CI+ module for cable


Re: CI+ OpenPli 8.1 #154 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,624 posts

+1,739
Excellent

Posted 20 September 2021 - 20:12

De file was niet leeg.

 

Hoe groot was deze bij jou? 48Kb in 5 minuten noem ik "leeg". Je moet megabytes per minuut krijgen...
 


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: CI+ OpenPli 8.1 #155 zzzzzz

  • Senior Member
  • 202 posts

+1
Neutral

Posted 20 September 2021 - 20:28

 

De file was niet leeg.

 

Hoe groot was deze bij jou? 48Kb in 5 minuten noem ik "leeg". Je moet megabytes per minuut krijgen...
 

Dat was rond de 140 megabytes voor 2 minuten opname.


VU+ Duo 4K :  1 x DVB-C FBC tuner (8 virtual tuners) + 1xDVB-S2X FBC tuner, CI+ module for cable


Re: CI+ OpenPli 8.1 #156 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,624 posts

+1,739
Excellent

Posted 20 September 2021 - 22:26

Hmm...


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: CI+ OpenPli 8.1 #157 zzzzzz

  • Senior Member
  • 202 posts

+1
Neutral

Posted 20 September 2021 - 23:20

Maar is er een manier om dat te debuggen?

Hoe kan ik bijv. weten dat de ECM's ook daadwerkelijk mee in de file zitten?

 

Voor alle duidelijkheid, het gaat hier niet over een CI module van de M7 group, maar over Vlaamse kabel.


Edited by zzzzzz, 20 September 2021 - 23:24.

VU+ Duo 4K :  1 x DVB-C FBC tuner (8 virtual tuners) + 1xDVB-S2X FBC tuner, CI+ module for cable


Re: CI+ OpenPli 8.1 #158 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,624 posts

+1,739
Excellent

Posted 20 September 2021 - 23:24

Met een MPEG Transport Stream analyser wellicht? Iets als https://tsduck.io/ bv? (zelf geen ervaring mee).


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: CI+ OpenPli 8.1 #159 zzzzzz

  • Senior Member
  • 202 posts

+1
Neutral

Posted 20 September 2021 - 23:35

Met een MPEG Transport Stream analyser wellicht? Iets als https://tsduck.io/ bv? (zelf geen ervaring mee).

Maar iemand van OpenPLi moet toch weten of dit ergens in PLi zelf te debuggen is?

Op zijn minst kunnen zien in de logfile dat hij de ECMs aan het opslaan is, en achteraf, dat hij toont of hij de vooraf opgeslagen ECM's ook kan terugvinden en decoderen?


VU+ Duo 4K :  1 x DVB-C FBC tuner (8 virtual tuners) + 1xDVB-S2X FBC tuner, CI+ module for cable


Re: CI+ OpenPli 8.1 #160 zzzzzz

  • Senior Member
  • 202 posts

+1
Neutral

Posted 20 September 2021 - 23:46

Nog eens wat verder getest.
Situatie 2 (de enige die werkte) geeft een valse indruk, en werkt eigenlijk ook niet.

Situatie 2 had dus als instellingen :

 

Timer type : zap and record

Recording type : don't descramble, record ecm

 

Wat gebeurt er in dat geval?

Hij zapt naar de gecodeerde zender, en begint op te nemen.

Hoewel de instelling staat om niet te descramblen, maar wel de ecm's op te nemen, doet hij dat niet.

Hij descramblet wel degelijk in real time, waardoor de file achteraf wel af te spelen is en ook te decoderen (in werkelijkheid hoeft hij niets te doen, want de file is al gedecodeerd).

 

Dus hij geeft de indruk van een offline decoding te zullen voorbereiden, maar doet dat niet.

 

De reden dat ik weet dat de file al in real time gedescrambled is, is omdat als ik de file naar mijn PC copieer en daar afspeel, hij gewoon afspeelt, nog voor hij dus gedecodeerd is.


Edited by zzzzzz, 20 September 2021 - 23:47.

VU+ Duo 4K :  1 x DVB-C FBC tuner (8 virtual tuners) + 1xDVB-S2X FBC tuner, CI+ module for cable



0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users