Jump to content

Photo

fallback tuner probleem met meerdere kanalen tegelijk

• Please log in to reply
141 replies to this topic

Re: fallback tuner probleem met meerdere kanalen tegelijk #21 littlesat

• PLi® Core member
  • 57,206 posts

+700
Excellent

Posted 18 September 2021 - 06:10

Vreemd want of je via vlc streamt of fallback tuner… voor de server box is er geen verschil…:

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W

Re: fallback tuner probleem met meerdere kanalen tegelijk #22 littlesat

• PLi® Core member
  • 57,206 posts

+700
Excellent

Posted 18 September 2021 - 06:11

Vreemd want of je via vlc streamt of fallback tuner… voor de server box is er geen verschil… ik krijg het hier nog steeds niet voor elkaar… start opname op cliënt box via fallback timer op server box… en zap rond ook nog met pip erbij en zo op cliënt box. Opname blijft lopen en krijg telkens beeld…

Edited by littlesat, 18 September 2021 - 07:14.

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W

Re: fallback tuner probleem met meerdere kanalen tegelijk #23 luisteraar

• Senior Member
  • 2,480 posts

+24
Neutral

Posted 18 September 2021 - 09:02

Zoals in lopend topic transcode kan het zijn dat de fallback client een verkeerde URL naar

de server stuurt in bepaalde omstandigheden.

Re: fallback tuner probleem met meerdere kanalen tegelijk #24 splinterbyte

• Senior Member
  • 39 posts

0
Neutral

Posted 18 September 2021 - 10:40

Vreemd want of je via vlc streamt of fallback tuner… voor de server box is er geen verschil… ik krijg het hier nog steeds niet voor elkaar… start opname op cliënt box via fallback timer op server box… en zap rond ook nog met pip erbij en zo op cliënt box. Opname blijft lopen en krijg telkens beeld…

Je start via fallback timer, dat is wat anders dan gewoon op rec duwen? En je zapt rond, steeds fallback channels ofniet?

Re: fallback tuner probleem met meerdere kanalen tegelijk #25 littlesat

• PLi® Core member
  • 57,206 posts

+700
Excellent

Posted 18 September 2021 - 11:51

Jep.... want op instant recording start hij een stream en bij zappen krijg je een tweede stream bij gewoon kijken... Server boxen kunnen oneindig veel streams aan (ligt aan drivers/hardware hoeveel dat kunnen zijn)... dus daarom een opname op de server box starten via fallback timer... Dan wordt die niet gestreamt...

Ik ben 'bang' dat eea verklaart is...

Dat een instant recording een opname start op de server box ipv client box is iets wat nog niet geregeld is... om dit te maken zitten er 'etterigheden' in e2... daar een timer een opname niet oneindig kan starten.

Ook een goede melding van een server box naar een client box die aangeeft dat er een stream niet beschikbaar is, is er (nog) niet...

Een server box weet ook niet of een stream voor een opname op een client box was of een gewone weergave.

Re: fallback tuner probleem met meerdere kanalen tegelijk #26 splinterbyte

• Senior Member
  • 39 posts

0
Neutral

Posted 18 September 2021 - 13:24

De instant recording komt op de client HDD zie ik telkens.

Waarom zou ik die opname op de server box willen doen ipv de client? Hetgeen ik het beste zou vinden is dat de client gewoon meerdere streams kan gebruiken van de fallback/server, om te kijken en om op te nemen. Dat de server niet weet waarvoor de stream dient, maakt me nix uit, want ik doe toch geen opnames op de server meer dan. Ook de timers zijn allemaal op de client.

Ik zie het al gebeuren; "ah ja voor die opname moet ik op die HDD zijn ipv de andere..." Liever niet hoor :)

En ja ik weet dat ik NFS kan doen maar dat is het punt niet.

Edited by splinterbyte, 18 September 2021 - 13:28.

Re: fallback tuner probleem met meerdere kanalen tegelijk #27 WanWizard

• PLi® Core member
  • 70,562 posts

+1,813
Excellent

Posted 18 September 2021 - 14:19

Ja, precies. Daar wil je 'm toch ook, want daar start je hem. Als ik dat niet wil maak ik wel een (remote) timer aan.

Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Ultimate (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.

Re: fallback tuner probleem met meerdere kanalen tegelijk #28 Egbertjan

• Senior Member
  • 504 posts

+1
Neutral

Posted 18 September 2021 - 23:03

OK server en client dus. Ik zal het nog eens proberen duidelijk te maken:

Ik heb als server een vuduo2 met 4 DVB-S2 tuners. Hiervan kan ik met de browser en VLC via de openwebif perfect BBC1 en 2 tegelijk streamen. Bekabeld gigabit netwerk overigens.
Als client een vuuno4kse, met een FBC DVB-C tuner.
Op de client is als fallback tuner het IP van de vuduo2/server geconfigureerd.
Als ik op de client zap naar BBC1 (DVB-S2), dan kan ik deze zien, en zappen naar BBC2 (DVB-S2) of ITV (DVB-S2) bv, geen probleem.
Als ik op de client naar BBC1 zap, dan op record duw, dan begint deze op te nemen op de HDD van de client.
Maar als ik tijdens die opname naar BBC2 zap, krijg ik geen beeld, en stopt ook nog eens die opname van BBC1, en krijg pas beeld als ik terug naar BBC1 zap.
Ook heeft dit niets met de snelheid van de HDD in de client te maken, want ik kan perfect veel meer dan 2 kanalen tegelijk opnemen van de DVB-C tuner, in HD.

Ik heb dit zelfde probleem ook,maar dan met een vuplus ultimo 4k die een dvb c fbc tuner fallback van de vu plus duo 4k se gebruikt. Druk ik op opnemen op de vu plus ultimo 4k tijdens het kijken en zap ik naar de volgende zender stopt hij met opnemen. Ik gebruik geen hans zender lijst. De opneme komt op de vu plus ultimo 4k zijn hdd te staan en niet op die van de vu plus duo 4 se waar hij de zender weg haalt.

Edited by Egbertjan, 18 September 2021 - 23:08.

In het bezet van 2x VU+ Ultimo 4k 4TB HDD en 10TB HDD en een Vu plus duo4k SE zonder HDD .

3 Schotels met: 5w,0,8w,4,8e,9e,13e,16e,19,2e,23,5e,28,2e,39e en 42e 

Ziggo Kabel en SKV kabel

Smartkaarten :Ziggo,Fransat ,TVR Roemenië,HD+,SKV,TNTSAT,TIVUSAT goud en zilver en TV Vlaanderen.

Re: fallback tuner probleem met meerdere kanalen tegelijk #29 littlesat

• PLi® Core member
  • 57,206 posts

+700
Excellent

Posted 19 September 2021 - 06:30

Dat instant opname maakt nog altijd een stream aan…en neemt dan op de hdd van de cliënt op. Bij zappen op de cliënt weer de server nog steeds niet of het voor een opname is of voor love kijken dus kan de ‘opnamestream’ afhankelijk van de beschikbaarheid onderbroken worden. Met fallback timer weet dr server dat het een opname js e. Trouwens je kunt de hdd van de server op de cliënt mounten.
Het direct op een opname knop drukken op een cliënt is nog geen goede oplossing daar het in de praktijk een lastig dingetje is dus ik heb er geen oplossing voor (buiten dan de server vertellen die opname te maken)
Feitelijk is het geen bug maar een beperking van streams die de server kan leveren en de server weer ook niet wat een opname is en daardoor onderbreekt hij die gewoon.

Re: fallback tuner probleem met meerdere kanalen tegelijk #30 luisteraar

• Senior Member
  • 2,480 posts

+24
Neutral

Posted 19 September 2021 - 09:24

Bij zappen op de cliënt weer de server nog steeds niet of het voor een opname is of voor love kijken dus kan de ‘opnamestream’ afhankelijk van de beschikbaarheid onderbroken worden. Met fallback timer weet dr server dat het een opname js 

Dit is heel eenvoudig op te lossen.

Zet in de stream request url een parameter er bij wat aangeeft waarvoor de stream nodig  is(live/opnemen) zoals ook parameters mee gegeven worden als

transcode gewenst is (wat ook niet werkt)

Edited by luisteraar, 19 September 2021 - 09:26.

Re: fallback tuner probleem met meerdere kanalen tegelijk #31 splinterbyte

• Senior Member
  • 39 posts

0
Neutral

Posted 19 September 2021 - 09:49

Zucht, dan kan ik beter de fallback tuner config uitzetten en van elk kanaal dat ik nodig heb van de server gewoon de stream URLs van in de openwebif in een kanalen lijst zetten op de client, zo pakt die gewoon de stream binnen ipv allerlei speciale dingen te gaan doen...

Edited by splinterbyte, 19 September 2021 - 09:52.

Re: fallback tuner probleem met meerdere kanalen tegelijk #32 luisteraar

• Senior Member
  • 2,480 posts

+24
Neutral

Posted 19 September 2021 - 10:01

Dit kan ook automatisch met plugin remote channel converter

Die haalt de gewenste bouquetten van de server af en vormt het om naar een url

Re: fallback tuner probleem met meerdere kanalen tegelijk #33 splinterbyte

• Senior Member
  • 39 posts

0
Neutral

Posted 19 September 2021 - 10:04

idd, da's nog beter, daar ben ik nu mee aan het spelen.

Re: fallback tuner probleem met meerdere kanalen tegelijk #34 Sagitarius †

• Senior Member
  • 4,735 posts

+78

Posted 19 September 2021 - 10:21

Ik gebruikte dat vroeger ook, maar heeft wel de nodige nadelen, in je client zenderlijst krijg je allerlei stream informatie te zien met ip adressen van de server, heb je op de client dan ook nog een echte actieve tuner zitten loopt je zenderlijst behoorlijk vol.

Ik vind fallback nog steeds een super plugin, er zijn nu in de praktijk wat onhebbelijkheden boven tafel gekomen maar dat zal vast ook wel opgelost worden, het heeft gelukkig de aandacht van de Devs. B)

73's

PE1AQZ

Re: fallback tuner probleem met meerdere kanalen tegelijk #35 Egbertjan

• Senior Member
  • 504 posts

+1
Neutral

Posted 19 September 2021 - 10:26

Dat instant opname maakt nog altijd een stream aan…en neemt dan op de hdd van de cliënt op. Bij zappen op de cliënt weer de server nog steeds niet of het voor een opname is of voor love kijken dus kan de ‘opnamestream’ afhankelijk van de beschikbaarheid onderbroken worden. Met fallback timer weet dr server dat het een opname js e. Trouwens je kunt de hdd van de server op de cliënt mounten.
Het direct op een opname knop drukken op een cliënt is nog geen goede oplossing daar het in de praktijk een lastig dingetje is dus ik heb er geen oplossing voor (buiten dan de server vertellen die opname te maken)
Feitelijk is het geen bug maar een beperking van streams die de server kan leveren en de server weer ook niet wat een opname is en daardoor onderbreekt hij die gewoon.

Is dit misschien in de toekomst op te lossen door wat aan te passen?

In het bezet van 2x VU+ Ultimo 4k 4TB HDD en 10TB HDD en een Vu plus duo4k SE zonder HDD .

3 Schotels met: 5w,0,8w,4,8e,9e,13e,16e,19,2e,23,5e,28,2e,39e en 42e 

Ziggo Kabel en SKV kabel

Smartkaarten :Ziggo,Fransat ,TVR Roemenië,HD+,SKV,TNTSAT,TIVUSAT goud en zilver en TV Vlaanderen.

Re: fallback tuner probleem met meerdere kanalen tegelijk #36 luisteraar

• Senior Member
  • 2,480 posts

+24
Neutral

Posted 19 September 2021 - 10:28

Ik gebruikte dat vroeger ook, maar heeft wel de nodige nadelen, in je client zenderlijst krijg je allerlei stream informatie te zien met ip adressen van de server, heb je op de client dan ook nog een echte actieve tuner zitten loopt je zenderlijst behoorlijk vol.

Ik vind fallback nog steeds een super plugin, er zijn nu in de praktijk wat onhebbelijkheden boven tafel gekomen maar dat zal vast ook wel opgelost worden, het heeft gelukkig de aandacht van de Devs. B)

Als je wilt transcoden heeft remote channel converter methode weer een voordeel je kan

met een editor de bouquet file editeren en de transcode parameters er bij zetten

Re: fallback tuner probleem met meerdere kanalen tegelijk #37 splinterbyte

• Senior Member
  • 39 posts

0
Neutral

Posted 19 September 2021 - 11:52

Die remote stream convert methode blijkt wel heel instabiel te zijn.

Zappen naar een kanaal werkt en geeft beeld/geluid maar vanaf ik op rec duw allemaal artifacts, welke ook opgenomen worden.

Zonder opnemen duurt zappen tussen de kanalen dikwijls lang eer ik beeld krijg, en soms krijg ik de PAT error, terwijl er toch beeld is.

Pff ik had beter een multi tuner box gekocht ipv deze miserie...

Re: fallback tuner probleem met meerdere kanalen tegelijk #38 luisteraar

• Senior Member
  • 2,480 posts

+24
Neutral

Posted 19 September 2021 - 12:14

Ik krijg nu de indruk dat jou netwerk tussen client en server de min is.

Hier wordt heel vaak dubbel getreamd naar slaapkamer 1 en 2 zonder probleem en

kijken in de woonkamer.

Re: fallback tuner probleem met meerdere kanalen tegelijk #39 WanWizard

• PLi® Core member
  • 70,562 posts

+1,813
Excellent

Posted 19 September 2021 - 12:15

Ik kan me bij de reactie van littlesat niks voorstellen.

De fallback tuner code doet gewoon een stream request voor exact dezelfde URL als die de webif presenteert.

De server heeft geen flauw benul of deze een request krijgt van VLC, van een box via het fallback mechanisme, of welk ander tool dan ook. En dus ben ik er persoonlijk redelijk van overtuigd dat het probleem zich client-side afspeelt, en niet server side.

Zappen naar een kanaal werkt en geeft beeld/geluid maar vanaf ik op rec duw allemaal artifacts, welke ook opgenomen worden.

Zonder opnemen duurt zappen tussen de kanalen dikwijls lang eer ik beeld krijg, en soms krijg ik de PAT error, terwijl er toch beeld is.

Pff ik had beter een multi tuner box gekocht ipv deze miserie...

Dan heb je een bandbreedte of latency probleem tussen server en client.

Zoals littlesat opmerkte, een opname opent de stream voor de tweede keer (ook al een reden waarom zappen ook zou moeten werken), en aangezien de stream realtime is, zonder buffering, is voldoende bandbreedte, een lage en constante latency, en geen netwerk drops absoluut vitaal.

Artifacten geven aan dat je ergens data verliest.

Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Ultimate (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.

Re: fallback tuner probleem met meerdere kanalen tegelijk #40 splinterbyte

• Senior Member
  • 39 posts

0
Neutral

Posted 19 September 2021 - 12:32

De bandbreedte is bij mij niet het probleem hoor, ik kan over datzelfde netwerk prima streamen naar een PC met VLC, meerdere kanalen tegelijk en instant beeld. Dus het lijkt op de client box software (of hardware?) te zitten.

Ik heb als test mijn boxen eens omgedraait en dus van de andere een lijst kanalen remote stream converter binnengehaald.

Als ik met de vuuno4kse (nieuwere,snellere) client stream van de vuduo2 server, heb ik geen artifacts bij opnemen.

Wel nog lang wachten op beeld bij zappen daarna en soms de PAT error.

Edited by splinterbyte, 19 September 2021 - 12:35.

2 user(s) are reading this topic

0 members, 2 guests, 0 anonymous users