Ergio conclusio dat het fallback probleem hetzelfde is als in het andere draadje ''Transcoding issues''.
fallback tuner probleem met meerdere kanalen tegelijk
Re: fallback tuner probleem met meerdere kanalen tegelijk #41
Re: fallback tuner probleem met meerdere kanalen tegelijk #42
Posted 19 September 2021 - 16:19
Oh, leg eens uit wat precies het verband is?
Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Ultimate (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)
Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.
Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.
Re: fallback tuner probleem met meerdere kanalen tegelijk #43
Posted 19 September 2021 - 16:34
Edited by littlesat, 19 September 2021 - 16:35.
WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W
Re: fallback tuner probleem met meerdere kanalen tegelijk #44
Posted 19 September 2021 - 16:36
Huh? Mijn server bij het testen is een VuDuo 4K, en die kan zonder problemen 14 parallele streams leveren.
Het feit dat iedereen hier schrijft "meerdere streams parallel met VLC is geen probleem" lijkt me toch zeer duidelijk?
Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Ultimate (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)
Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.
Re: fallback tuner probleem met meerdere kanalen tegelijk #45
Posted 19 September 2021 - 19:53
Pip heb ik hier ik nog nooit issues ervaren. Opnames op cliënt doe ik niet want dat is altijd gestreamt.
WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W
Re: fallback tuner probleem met meerdere kanalen tegelijk #46
Posted 19 September 2021 - 20:15
PiP werkt op de client hier ook niet.
- Fallback zender openen (speelt prima).
- Blauw-Blauw om PiP te openen
- Fallback zender speelt in zowel hoofdscherm als PiP
- Zap het hoofdzender naar een andere fallbackzender
Resultaat: "No data on Transponder (Timeout reading PAT)" op het hoofdscherm, PiP staat stil (waarschijnlijk omdat de lopende fallback stream is afgebroken). Op de server zie je dan ook geen lopende stream meer.
Kortom: als dit ooit wel heeft gewerkt is het nu gesloopt.
Re: fallback tuner probleem met meerdere kanalen tegelijk #47
Posted 19 September 2021 - 22:02
pip werkt prima op een et10k als client met een ultimo4k als server ook als je op de "main stream" zapt naar een andere zender... Op de server blijf je keurig 2 lopende streams zien. (menu -> informatie -> streamende clients informatie)
2 x vu+ultimo4k ((nb & 9.0r) dvb-c fbc + 1 dvb-s2) + een vu+duo4k ((nb) fallbackclient) met een Synology ds214+ (2 x 6 TB) op DSM 7.1.1 in ziggo oost (voormalig @Home) + A1/A2/A3/HB (TechniSat)
Re: fallback tuner probleem met meerdere kanalen tegelijk #48
Posted 20 September 2021 - 00:44
Niet op de Duo4K als client en de SF8008 als server (voor DVB-T zenders), terwijl ik twee zenders pak van hetzelfde channel (transponder), en beide FTA.
Ah, en beide boxen runnen een up to date develop.
Re: fallback tuner probleem met meerdere kanalen tegelijk #49
Re: fallback tuner probleem met meerdere kanalen tegelijk #50
Re: fallback tuner probleem met meerdere kanalen tegelijk #51
Re: fallback tuner probleem met meerdere kanalen tegelijk #52
Posted 20 September 2021 - 10:08
Hier ook even getest
server vuultimo4k client vusolo2
Op de duitse SD kanalen
inschakelen pip geeft zwart beeld in pip.
zappen in pip ingeschakeld en zie daar kan zappen in de pip
met bewegend beeld in pip scherm en hoofdscherm.
En wat zou dat betekenen?
Dat met fallback configuratie toch meerdere kanalen werken ook op een VU box.
Er zijn wel nog kleine zap/channel select problemen en transcode opdracht doorgifte
Re: fallback tuner probleem met meerdere kanalen tegelijk #53
Posted 20 September 2021 - 10:34
Ok, heb jou test ook even gedaan, de server is ook een Ultimo4k, de client echter een Zgemma H9SE via fallback, als ik daar de pip inschakel heb ik gelijk beeld in HD.
Als ik pip zappen inschakel kan ik gewoon zappen op de client box via fallback.
Ik heb wel fbc tuners in de Ultimo4k zitten, in dit geval dvb-c op de Ziggo hd kanalen.
Bij jou is het toch iets anders als jij pip inschakelt heb je geen beeld, dat zou volgens mij verklaren dat de vusolo2 daar kennelijk niet mee om kan gaan.
De H9SE werkt zoals je zou verwachten, bij inschakelen van de pip gelijk beeld, op 2 verschillende zenders, in het main scherm RTLZ HD en in het pip scherm NPO3 HD, en het zappen gaat ook goed naar welke (gecodeerde) HD zender ook.
Edited by Sagitarius, 20 September 2021 - 10:38.
73's
PE1AQZ
Re: fallback tuner probleem met meerdere kanalen tegelijk #54
Posted 20 September 2021 - 10:39
Heb nu even geen tijd (boodschappen doen )
Als ik vanmiddag tijd vind ga ik verder testen waarom eerst zwart beeld kan
ook een hele andere oorzaak hebben.
Heb de SD kanalen genomen omdat power lijn een beperkte bandbreedte heeft dat
zou ook het zwart beeld kunnen veroorzaken.
Kan ook andere images testen of het daar ook zo is.
Re: fallback tuner probleem met meerdere kanalen tegelijk #55
Posted 20 September 2021 - 10:59
73's
PE1AQZ
Re: fallback tuner probleem met meerdere kanalen tegelijk #56
Posted 20 September 2021 - 13:16
Er is meer aan de hand, als ik het probeer te testen op mijn H9, dan krijg ik met deze config niet eens een DVB-T aan de praat (direct Tune Failed), en dat heeft gewerkt.
Attached Files
Re: fallback tuner probleem met meerdere kanalen tegelijk #57
Posted 20 September 2021 - 13:30
Kuch, never mind, ik was vergeten na een vorige test de DVB-T tuner weer te disabelen.
Maar, het blijft wel vreemd. Ik kan prima twee DVB-S zenders streamen, eentje in main en eentje in PiP. Maar hetzelfde met DVB-T wil niet, terwijl ik zeker weet dat ik twee zenders van hetzelfde complex (channel, transponder) selecteer.
Als ik op de SF8008 een DVB-T zender op zet, kan ik prima op hetzelfde moment een andere zender van dezelfde transponder streamen naar mijn Duo4K, en een derde naar mijn H9. Dus de server side is de beperking niet.
Dus (ook dit) lijkt een issue op de client.
Re: fallback tuner probleem met meerdere kanalen tegelijk #58
Posted 20 September 2021 - 14:03
Nieuwe test resultaten.
Zonder PIP kan ik goed tv kijken op client sd hd en uhd kanalen.
Schakel ik pip op client en kijk UHD kanalen heb ik de grootste problemen
dan wel dan geen beeld na heen en weer zappen komt wel eens beeld in de
pip en hoofdscherm.
Doe ik de test met SD kanalen gaat het veel beter wel eerst zwarte pip scherm daarna
kan ik zappen op de pip en ook hoofdscherm.
Server en clients zijn VU's
Het netwerk en stream bitrate is de bottleneck.
Evt dat buffer en/of timeout vergroot kan worden voor verbetering.
Als ik nl. op uhd zenders op beide streams beeld heb blijft het beeld
goed dus netwerk kan het aan.
Re: fallback tuner probleem met meerdere kanalen tegelijk #59
Posted 20 September 2021 - 14:27
Nieuwe test resultaten.
Zonder PIP kan ik goed tv kijken op client sd hd en uhd kanalen.
Schakel ik pip op client en kijk UHD kanalen heb ik de grootste problemen
dan wel dan geen beeld na heen en weer zappen komt wel eens beeld in de
pip en hoofdscherm.
Doe ik de test met SD kanalen gaat het veel beter wel eerst zwarte pip scherm daarna
kan ik zappen op de pip en ook hoofdscherm.
Server en clients zijn VU's
Het netwerk en stream bitrate is de bottleneck.
Evt dat buffer en/of timeout vergroot kan worden voor verbetering.
Als ik nl. op uhd zenders op beide streams beeld heb blijft het beeld
goed dus netwerk kan het aan.
Jouw vusolo2 is toch geen UHD ding dus zal je die kanalen nooit te zien krijgen lijkt mij.
Als je op het client main scherm wel uhd ziet kan het toch nooit aan je te krappe bandbreedte liggen.
En sluit de boel eens bekabelt aan dan sluit je het nodige uit.
Edited by Sagitarius, 20 September 2021 - 14:34.
73's
PE1AQZ
Re: fallback tuner probleem met meerdere kanalen tegelijk #60
1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users