Jump to content


Photo

Formule 1 Viaplay

formule

  • Please log in to reply
90 replies to this topic

Re: Formule 1 Viaplay #21 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,274 posts

+691
Excellent

Posted 8 December 2021 - 21:40

Gewoon teveel aanbieders die geld willen verdienen en er zullen er omvallen…. Ik ben bang dat viaplay in Nederland er eentje van is… zeker als we genoeg alternatieven gaan vinden (in buitenlandse zenders en illegale iptv of delen van door uitruil met Netflix of zo… eentje geeft Netflix en de ander viaplay)

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Formule 1 Viaplay #22 HJS

  • Senior Member
  • 49 posts

+1
Neutral

Posted 8 December 2021 - 22:01

Echt gratis opties zijn er niet… Het is betalen en gewoon niet kijken…


Een schotel op 52 oost en je kan Turkmenistan sport kijken.
Hierbij de audiozap plug-in voor Grandprix radio en je bent klaar.


Mvgr, HJS
Vu+ Ultimo 4K 2* fbc dvb-c, 1*dvb s rotor Triax 110, en diverse single tuner ontvangers middels fallback tuner

Re: Formule 1 Viaplay #23 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 8 December 2021 - 23:10

 

Echt gratis opties zijn er niet… Het is betalen en gewoon niet kijken…


Een schotel op 52 oost en je kan Turkmenistan sport kijken.
Hierbij de audiozap plug-in voor Grandprix radio en je bent klaar.


Mvgr, HJS

 

Helaas ook Grandprix gaat er mee stoppen, Mol gaat nog een jaar door en trekt dan de stekkers eruit, omdat hij dan niet meer op de circuits zelf komt zoals hij nu nog voor Ziggo doet.


73's

PE1AQZ


Re: Formule 1 Viaplay #24 Henksat

  • Senior Member
  • 14,843 posts

+50
Good

Posted 9 December 2021 - 05:26

Voor zover ik begrijp gaat Ziggo het wel doorgeven, nog niet duidelijk is of dit dan alleen via een Next box te zien is, of dat Viaplay als een " normale"  TV zender beschikbaar komt voor alle Ziggo klanten.



Re: Formule 1 Viaplay #25 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,274 posts

+691
Excellent

Posted 9 December 2021 - 08:58

"of dat Viaplay als een " normale"  TV zender beschikbaar komt voor alle Ziggo klanten"....

Ben bang van niet.... Tenminste NIET zonder die 13,99...


WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Formule 1 Viaplay #26 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 9 December 2021 - 09:18

Vergeet het maar dat ze die via dvb-c gaan aanbieden alleen in combinatie met hun internet, de 6 keren dat ze mogen uitzenden zullen dan waarschijnlijk op een FTA sportkanaal zetten.

Het nl een eis dat er 6 uitzendingen op een open kanaal uitgezonden moeten worden


73's

PE1AQZ


Re: Formule 1 Viaplay #27 zeeteefje

  • Senior Member
  • 1,605 posts

+24
Neutral

Posted 9 December 2021 - 11:06

Weet iemand of F1TV pro met elk willekeurig Android IPTV kastje werkt? De app is in principe beschikbaar voor Google TV, Amazon fire, Apple TV. Maar dan moet je weer een Chromecast met Google TV komen, ben je ook €90,- kwijt. Anders vanaf PC casten naar een 'gewone' Chromecast of de PC met HDMI aansluiten, maar dat is ook allemaal 'gedoe'. 

 

Een goedkoop los Android kastje lijkt me handiger, en kan dan vermoedelijk ook de viaplay app draaien. Nog handiger is natuurlijk een app op Enigma, maar dat zie ik niet gebeuren.



Re: Formule 1 Viaplay #28 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 9 December 2021 - 12:13

Vergeet het maar, :o

 

F1TV Pro. Abonnees op Ziggo Sport Totaal kregen dit seizoen gratis een koppeling van het bekende streamingplatform bij hun abonnement. Die koppeling wordt na de laatste race in Abu Dhabi automatisch stopgezet, en deze speciale actie keert in 2022 ook niet meer terug, waardoor de klant van Ziggo alleen de optie overhoudt om een abonnement op Viaplay aan te schaffen. Het blijft overigens wel mogelijk om via F1TV Pro te kijken, dan zul je echter een apart abonnement moeten nemen op de streamingdienst.

Dat laat een woordvoerder van Ziggo exclusief weten aan GPFans.


Edited by Sagitarius, 9 December 2021 - 12:15.

73's

PE1AQZ


Re: Formule 1 Viaplay #29 dylantje

  • Senior Member
  • 2,406 posts

+19
Neutral

Posted 9 December 2021 - 16:18

Weet iemand of F1TV pro met elk willekeurig Android IPTV kastje werkt? De app is in principe beschikbaar voor Google TV, Amazon fire, Apple TV. Maar dan moet je weer een Chromecast met Google TV komen, ben je ook €90,- kwijt. Anders vanaf PC casten naar een 'gewone' Chromecast of de PC met HDMI aansluiten, maar dat is ook allemaal 'gedoe'. 

 

Een goedkoop los Android kastje lijkt me handiger, en kan dan vermoedelijk ook de viaplay app draaien. Nog handiger is natuurlijk een app op Enigma, maar dat zie ik niet gebeuren.

Android Xiaomi kastje is werelds...

Kodi erin heerlijk

 

Maar de appstoren beheert onze grooote speurneus.. Dus daar zal alleen de originele viaplay in komen.

 

Maar wss gaat het hem via een PLi box dus niet worden..


Mut@nt HD51 with PLi 7.2 release - Cccam, PLi HD skin, HDD-1,5TB, USB DVB-T,4GB usb backupsuite. AB: harmony smartcontrol 

XTrend ET6500 with PLi 7.2 release - PLi HD skin, Stream remote, 2GB usb backupsuite. AB: Harmony 650 , 1x zgemma h2h with Cccam.

Met een USB Dvb-T Triax 78cm, 2x ALPS quatro LNB /19,2 en 23,5, SAB GSO-multiswitch: 4 sat. in 12 out. 

 


Re: Formule 1 Viaplay #30 zeeteefje

  • Senior Member
  • 1,605 posts

+24
Neutral

Posted 10 December 2021 - 10:02

@dylantje: Maar mijn vraag was dus: werkt ook de F1 TV app op jouw Android Xiaomi kastje?

 

Ik heb gelezen dat niet alle Android kastjes over de juiste licenties beschikken, dus dan draait bv Netflix niet, of de CanalDigitaal app, of F1 TV pro... En het is nauwelijks tot niet te achterhalen wat op welk kastje werkt. Vooral bij de goedkoopste kastjes van pakweg drie tientjes zal dat spelen. Over Viaplay maak ik me minder zorgen, die bieden apps voor alle systemen en Smart TV's, dus dat gaat wel werken.



Re: Formule 1 Viaplay #31 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,274 posts

+691
Excellent

Posted 10 December 2021 - 12:57

Op TotaalTV staat dat ViaPlay niet komt met een lineair kanaal: https://www.totaaltv...it-is-de-reden/

Lijkt er op dat het dokken wordt...

 

Ik ben tevens bang dat je inplaats van nu via Ziggo voor de F1 TV pro app een abonnement op ViaPlay nodig gaat hebben voor 13.99 per maand, want die hebben de rechten voor Nederland.

Viaplay heeft heel heel heel veel geld geleend om rechten te kunnen kopen... en dat heel heel heel veel geld moet 'van ons' komen zodat ze dat terug kunnen betalen....

De grote vraag is komt er genoeg geld die kant op, of zit het volgend jaar gewoon weer bij Ziggo waar het thuis hoort... en kijkt 'men' voorlopig meer creatief of gewoon niet meer....

 

https://www.totaaltv...y-in-nederland/

 

Mijn mening is dit dit voor 13.99 niet past in nederland... zeker daar in de jaren negentig een sportzender (sport 7) die maar een gulden vroeg het niet gelukt is....

 

Ik stoor mij er vooral aan dat het zo versnippert is...

 

Netflix, Videoland, Disney+, Viaplay, Discovery+, HBO, ESPN, Ziggo, KPN... en welke ben ik nog vergeten....??! 


Edited by littlesat, 10 December 2021 - 13:07.

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Formule 1 Viaplay #32 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 10 December 2021 - 13:49

Viaplay heeft heel heel heel veel geld geleend om rechten te kunnen kopen... en dat heel heel heel veel geld moet 'van ons' komen zodat ze dat terug kunnen betalen

 

Viaplay heeft helemaal geen geld geleend, ze hebben ''maar'' 30 miljoen betaald die club is zo stinkend rijk en dat bedrag is nog geen knoop van hun jasje, die hebben een heel lange adem, meer als Ziggo ooit kan bieden.

Viaplay Available in Sweden, Norway, Denmark, Finland, Iceland, Latvia, Lithuania, Estonia, and Poland,


Edited by Sagitarius, 10 December 2021 - 13:50.

73's

PE1AQZ


Re: Formule 1 Viaplay #33 zeeteefje

  • Senior Member
  • 1,605 posts

+24
Neutral

Posted 10 December 2021 - 13:52

Ik denk dat de F1 liefhebbers eerder voor een F1TV pro abonnement gaan. €65,- per jaar, momenteel te koop met 25% korting. Meer cameraposities, commentaren van verschillende landen etc. Ik ben dat in ieder geval van plan, vandaar het idee om daar een goedkoop android doosje voor aan te schaffen.

 

Ik kan me niet voorstellen dat Viaplay wel een duur sportabonnement in de Nederlandse markt kan zetten, waar dat zelfs niet lukt met eredivisie voetbal.



Re: Formule 1 Viaplay #34 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 10 December 2021 - 14:05

Lees nu toch eens goed zeeteefje, https://forums.openp...dpost&p=1408586 F1PRO (streamings dienst) verdwijnt in Nederland omdat die gekoppeld was aan Ziggo Sport, en Viaplay gaat dit natuurlijk niet aanbieden omdat ze zelf ook een streamingsdienst zijn. :o .


73's

PE1AQZ


Re: Formule 1 Viaplay #35 zeeteefje

  • Senior Member
  • 1,605 posts

+24
Neutral

Posted 10 December 2021 - 14:10

@Sagitarius: F1TV pro verdwijnt helemaal niet in Nederland, en bovendien woon ik niet in Nederland.

Je kon via een Ziggo Sport abonnement ook toegang krijgen tot F1TV pro, maar dat zijn twee gescheiden diensten. Ziggo is de uitzendrechten kwijt, F1 uiteraard niet en NENT heeft geen exclusiviteit in Nederland.



Re: Formule 1 Viaplay #36 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,625 posts

+1,739
Excellent

Posted 10 December 2021 - 14:37

Ik kijk wel hoe in februari de boel er voor staat, ik ga me er nu nog niet druk over maken.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Formule 1 Viaplay #37 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,274 posts

+691
Excellent

Posted 10 December 2021 - 15:37


@Sagitarius: F1TV pro verdwijnt helemaal niet in Nederland, en bovendien woon ik niet in Nederland.

 

Dit is helemaal nog niet zeker... En als het al blijft bestaan verwacht ik dat dit duurder gaat worden dan die 65 euro per jaar of gratis bij Ziggo sports....

Het ziet er inderdaad op de website er naar uit dat het nog te abonneren is voor NL... en je hebt ook nog een jaar abbo voor 64,99... maar of dit zo blijft is nog maar de vraag lijkt me...


Edited by littlesat, 10 December 2021 - 15:40.

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Formule 1 Viaplay #38 dylantje

  • Senior Member
  • 2,406 posts

+19
Neutral

Posted 10 December 2021 - 16:15

@dylantje: Maar mijn vraag was dus: werkt ook de F1 TV app op jouw Android Xiaomi kastje?

 

Ik heb gelezen dat niet alle Android kastjes over de juiste licenties beschikken, dus dan draait bv Netflix niet, of de CanalDigitaal app, of F1 TV pro... En het is nauwelijks tot niet te achterhalen wat op welk kastje werkt. Vooral bij de goedkoopste kastjes van pakweg drie tientjes zal dat spelen. Over Viaplay maak ik me minder zorgen, die bieden apps voor alle systemen en Smart TV's, dus dat gaat wel werken.

 

Uhm ff niet met dat ding elke keer bezig..

Moet hem f updaten en dan eens kijken wat er in de app store te vinden is..

Ik heb de F1 tv niet betaald dus eerst account enz aan moeten maken.. mss kerstvakantie


Mut@nt HD51 with PLi 7.2 release - Cccam, PLi HD skin, HDD-1,5TB, USB DVB-T,4GB usb backupsuite. AB: harmony smartcontrol 

XTrend ET6500 with PLi 7.2 release - PLi HD skin, Stream remote, 2GB usb backupsuite. AB: Harmony 650 , 1x zgemma h2h with Cccam.

Met een USB Dvb-T Triax 78cm, 2x ALPS quatro LNB /19,2 en 23,5, SAB GSO-multiswitch: 4 sat. in 12 out. 

 


Re: Formule 1 Viaplay #39 zeeteefje

  • Senior Member
  • 1,605 posts

+24
Neutral

Posted 10 December 2021 - 16:16

Ik heb zojuist een jaarabonnement afgesloten, en dat viel nog niet mee.

 

Je kunt dus niet met een NL credit card betalen als je in Frankrijk woont. Geef je het woonadres van familie in Nederland op, dan klopt dat weer niet met het adres op de credit card en wordt de betaling ook geweigerd. Uiteindelijk maar Paypal gekoppeld aan Google Pay en via de F1 TV app met Google pay betaald, van diezelfde Nederlandse credit card. Ik heb ook wel een Franse credit card maar die heb ik geblokkeerd voor internetbetalingen. Via de F1 website kun je alleen een credit card als betaalmiddel gebruiken. Wat een gepruts. :wacko:

Maar goed, ik kan volgend jaar in ieder geval het hele seizoen  F1, F2 en F3 kijken...



Re: Formule 1 Viaplay #40 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,462 posts

+114
Excellent

Posted 10 December 2021 - 18:10

Dan ben ik toch blij met mijn ORF kaartje…. Kostte me alleen de kaart en op ServusTV HD komt mooi de F1…


Met één been in het graf..... Helaas


0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users