Jump to content


Photo

Geen vrije tuner Vu+ Duo4K SE

Vu+ Duo4K SE vrije tuner

  • Please log in to reply
70 replies to this topic

Re: Geen vrije tuner Vu+ Duo4K SE #41 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,676 posts

+1,740
Excellent

Posted 14 December 2021 - 18:18

Zo leer je iets daarbij dus je kan :

uncommitted A committed A naar de triple

uncommitted A committed B naar de triple

uncommitted A committed C naar de triple

unommittted B committed A naar lnb 13E

 

unommittted B committed A naar lnb 9E
unommittted B committed B naar lnb 13E
 

uitgaande van het bestaande duo block.

 

;)


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Geen vrije tuner Vu+ Duo4K SE #42 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,676 posts

+1,740
Excellent

Posted 14 December 2021 - 18:25

Dit beweerde ik ook al de hele tijd en jij kletst maar over quatro lnb's. en 12/4 multiswitchen. :(

Jij weet kennelijk het verschil niet, een QUATTRO is voor GSO systemen, deze LNB's moet je niet verwarren met QUAD lnb's. De QUATTRO lnb moet op een GSO multiswitch- aangesloten worden en heeft 4 aparte signaal uitgangen, voor horizontaal en verticaal, hoog en laag. HH, VH, HL en VL.

De Triple quad lnb waar we het hier over hebben zijn 3 gewone lnb's maar dan in één huis, en met 4 stuks 4/1 diseqc switchen ingebouwd.

 

Ik weet bliksemsgoed het verschil, ik gebruik al vele jaren quattro's. Dus tegenwoordig is elke 15 jaar oude multiswitch al een GSO volgens "de geleerden". Ja hoor...

 

En je zit blijkbaar zo op je gelijk door te drammen dat je helemaal niet door hebt dat het daar helemaal niet over gaat.

 

Het punt is dat het inzetten van een uncommitted switch NIET leidt tot meer ontvangst mogelijkheden voor de TS, het blijft 1 kabel = 1 kwadrant van 1 sat positie.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Geen vrije tuner Vu+ Duo4K SE #43 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 14 December 2021 - 19:11

Natuurlijk zit ik op mijn gelijk, weerleg het anders met goede argumenten, ik had het helemaal niet over unconmitted, jij zeurt er over dat een Triple quad lnb een quatrro lnb zou zijn met een 12/4 multiswitch, ik weerleg dat met voorbeelden, wie blijft er nu op zijn gelijk staan?

 

Het punt is dat het inzetten van een uncommitted switch NIET leidt tot meer ontvangst mogelijkheden voor de TS, het blijft 1 kabel = 1 kwadrant van 1 sat positie.

Maar de door mij geschetste methode met een triple quad en een gewone 4/1 diseqc switch geeft wel meer ontvangst mogelijkheden, denk hier nog maar eens goed over na. ;)


Edited by Sagitarius, 14 December 2021 - 19:13.

73's

PE1AQZ


Re: Geen vrije tuner Vu+ Duo4K SE #44 luisteraar

  • Senior Member
  • 2,479 posts

+24
Neutral

Posted 14 December 2021 - 19:19

 

 

Het punt is dat het inzetten van een uncommitted switch NIET leidt tot meer ontvangst mogelijkheden voor de TS, het blijft 1 kabel = 1 kwadrant van 1 sat positie.

Maar de door mij geschetste methode met een triple quad en een gewone 4/1 diseqc switch geeft wel meer ontvangst mogelijkheden, denk hier nog maar eens goed over na. ;)

Ik denk dat ik nu weet wie jou leermeester was.

 

Je moet gebruik gaan maken van tuner A en tuner B en dat beide tuners volledig gebruik kan maken van de sat ,dus de 4 kwadranten.



Re: Geen vrije tuner Vu+ Duo4K SE #45 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,465 posts

+114
Excellent

Posted 14 December 2021 - 19:21

Een DVB-S2(X) FBC is voor de NL markt helemaal niet interessant. De SID beperking van de M7 Smartcard torpedeert dit principe. Voor de DVB-S2(X) FBC heb je pas wat als je Unicable LNB’s gebruikt, geen gelimiteerde smartcard. Voor kabel is FBC ideaal (in geval van Ziggo, Delta, SKV, CaiWay)…


Met één been in het graf..... Helaas

Re: Geen vrije tuner Vu+ Duo4K SE #46 luisteraar

  • Senior Member
  • 2,479 posts

+24
Neutral

Posted 14 December 2021 - 19:34

Een DVB-S2(X) FBC is voor de NL markt helemaal niet interessant. De SID beperking van de M7 Smartcard torpedeert dit principe. Voor de DVB-S2(X) FBC heb je pas wat als je Unicable LNB’s gebruikt, geen gelimiteerde smartcard. Voor kabel is FBC ideaal (in geval van Ziggo, Delta, SKV, CaiWay)…

Ik vind dubbele tuner en dubbele lnb uitgangen ideaal voor dvb-s ,naar nederlandse zenders kijk ik niet wel naar zenders die fta zijn en die

zijn er nog genoeg TS wil niet voor niets 5 sat locaties om meer keuze te hebben.



Re: Geen vrije tuner Vu+ Duo4K SE #47 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,465 posts

+114
Excellent

Posted 14 December 2021 - 19:36

Precies wat ik schrijf toch? Voor NL niet interessant…


Met één been in het graf..... Helaas

Re: Geen vrije tuner Vu+ Duo4K SE #48 Beasty Boy

  • Senior Member
  • 153 posts

+2
Neutral

Posted 15 December 2021 - 10:17

 

Dus... Als ik het goed begrijp en de 4 outputs van de Tripple LNB aan een switch koppel en zijn output naar tuners A dan zouden er 4 verschillende (waarschijnlijk uit hetzelfde kwadrant) zenders beschikbaar zijn?

Dat hoeven er maar 3 te zijn (je hebt nl maar 3 posities op de triple lnb) die je op een diseqc switch aansluit, op de 4e vrije poort van de switch kun je nog een extra lnb aansluiten, evt die duo lnb, maar let op alleen kun je daar alleen 9 oost mee ontvangen, omdat in ''rust'' zonder diseqc sturing altijd de eerste lnb werkt en dat is in dit geval 9 gr oost..

Je zou die duo lnb eraf kunnen halen en er een single lnb voor in de plaats kunnen zetten.

De 4e vrije triple lnb uitgang heb ik apart naar beneden lopen daar hang mijn slaapkamer ontvanger aan zonder ontvangst voor de hotbird.

 

Zo heb ik dat hier in de praktijk gedaan, ik heb zo 13, 19 ,23, 28 gr

 

attachicon.gif20170420_140606.jpg

 

 

Bedankt heren, zo iets had ik in gedachten met mijn eigen setup en ik ga hier mee aan het werk (wanneer het beter weer is) 


Als je iets niet weet, schroom niet om het te vragen

Re: Geen vrije tuner Vu+ Duo4K SE #49 luisteraar

  • Senior Member
  • 2,479 posts

+24
Neutral

Posted 15 December 2021 - 10:25

Hiermee heb je het probleem van regelmatig geen tuner beschikbaar niet opgelost.

Je hebt dan 5 sat locaties ter beschikking wat je nu ook al hebt.

 

Je moet er voor zorgen dat op ze'n minst de triple lnb beschikbaar wordt op beide tuners met

de volledige 4 kwadranten.

 

Dus de 5 sat's moet op tuner A en de triple nog eens op tuner B



Re: Geen vrije tuner Vu+ Duo4K SE #50 Beasty Boy

  • Senior Member
  • 153 posts

+2
Neutral

Posted 15 December 2021 - 11:07

Dat begrijp ik maar als ik deze setup neem is er nog 1 poort vrij in de triple en die kan dan naar B


Als je iets niet weet, schroom niet om het te vragen

Re: Geen vrije tuner Vu+ Duo4K SE #51 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,676 posts

+1,740
Excellent

Posted 15 December 2021 - 11:16

Die switch moet dat wel een UNCOMMITTED switch zijn, geen gewone 4/1 switch.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Geen vrije tuner Vu+ Duo4K SE #52 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 15 December 2021 - 12:58

Dat begrijp ik maar als ik deze setup neem is er nog 1 poort vrij in de triple en die kan dan naar B

Dat heb je goed begrepen, dat heb ik hier dus ook, je hebt dan geen 5 posities zoals @luisteraar beweerd maar gewoon 4 posities, er van uitgaande dat je een extra lnb erbij zet ipv de duo lnb en je hebt dmv die extra 4/1 switch, geen uncommitted switch nodig zoals WanWizard maar blijft beweren. 

Die 4e vrije poort van de diseqc switch gaat hier naar de slaapkamer ontvanger, in jou geval gaat die naar tuner B. Op tuner B heb ik hier de DeltaStar Gregorean 90cm met een BU lnb en de Stab HH120 Usals rotor zitten.

Met deze configuratie spaar je een uncommitted switch uit, maar houd je wel minder aansluitingen (=1) over om meerdere ontvangers aan te kunnen sluiten, maar je kan dan wel meerdere quadranten ontvangen op die 3 posities (19, 23 ,28) van de Triple lnb.


73's

PE1AQZ


Re: Geen vrije tuner Vu+ Duo4K SE #53 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,676 posts

+1,740
Excellent

Posted 15 December 2021 - 13:22

Dus jij zet twee 4/1 switches in serie? En hoe ga je die aansturen?
 
Je schrijft zelf:

 

De Triple quad lnb waar we het hier over hebben zijn 3 gewone lnb's maar dan in één huis, en met 4 stuks 4/1 diseqc switchen ingebouwd.

 
en verwijst naar:

 

59ef93accc805_duolnblnb.png.bad138187971

 

waar notabene "uncommitted" op staat.

 

Wat correct is, je kunt geen twee committed switches in serie zetten, dat kun je niet aansturen.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Geen vrije tuner Vu+ Duo4K SE #54 Beasty Boy

  • Senior Member
  • 153 posts

+2
Neutral

Posted 15 December 2021 - 13:30

Ik ga precies doen als in de afbeelding, ik heb nog diverse spullen liggen en ik dacht zelfs dat er een uncommitted switch tussen zat.

Die meerdere ontvangers maken gebruikt van de Fallback tuner maar zijn nooit tegelijkertijd in bedrijf, soms wel eens vergeten uit te zetten...

 

Super bedankt allemaal.


Als je iets niet weet, schroom niet om het te vragen

Re: Geen vrije tuner Vu+ Duo4K SE #55 luisteraar

  • Senior Member
  • 2,479 posts

+24
Neutral

Posted 15 December 2021 - 13:33

Ik heb respect voor TS dat ie door de bomen nog licht ziet !



Re: Geen vrije tuner Vu+ Duo4K SE #56 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 15 December 2021 - 15:51

 

waar notabene "uncommitted" op staat.

 

Wat correct is, je kunt geen twee committed switches in serie zetten, dat kun je niet aansturen.

Je leest niet goed beste WanWizard, voor de zoveelste keer je kan een uncommitted switch gebruiken maar dat hoeft niet, ;)

 

Sprietje plaatste deze afbeelding nav @Mojo zijn onderstaande vraag:

 

Moet kunnen. Uncommitted switch tussen de kabel zetten. Op poort 1 van de uncommitted switch sluit je de bestaande schotel aan. Op poort 2 sluit je de schotel tbv Eutelsat 9B aan.

In de ontvanger moet je de lnb configuratie aanpassen van protocol 1.0 naar 1.1. Als het goed is krijg je er dan een veld bij voor de uncommitted switch. Bij de instellingen van de Astra's vul je daar input 1. De waardes voor de committed switch hoef je niet aan te passen. Voor de eutelsat 9B vul je bij uncommitted input 2 in en bij committed niets.

 

Ja zo kan het

Maar het kan nog eenvoudiger met een gewone 4/1-diseqc-switch.
Sluit drie aansluitingen van de triple-lnb aan op poort 1, 2 en 3 van de diseqc-switch en sluit de lnb van de 9oost aan op poort 4.

 

Op #1 van de 4/1-diseqc komt Astra 19,2
 Op #2 van de 4/1-diseqc-switch komt Astra 23,5
 Op #3 van de 4/1-diseqc-switch komt Astra 28,2
 Op #4 van de 4/1-diseqc-switch komt de Eutelsat 9 oost

 

 Eet het en je weet het zou ik zeggen.

 

En voor mijn vriend @luisteraar, @Beasty Boy is kennelijk slimmer dan jij dat hij het wel gelijk snapte. :lol:


73's

PE1AQZ


Re: Geen vrije tuner Vu+ Duo4K SE #57 luisteraar

  • Senior Member
  • 2,479 posts

+24
Neutral

Posted 15 December 2021 - 16:07

 

 

 

 

 

.

Ja zo kan het

Maar het kan nog eenvoudiger met een gewone 4/1-diseqc-switch.
Sluit drie aansluitingen van de triple-lnb aan op poort 1, 2 en 3 van de diseqc-switch en sluit de lnb van de 9oost aan op poort 4.

 

Op #1 van de 4/1-diseqc komt Astra 19,2
 Op #2 van de 4/1-diseqc-switch komt Astra 23,5
 Op #3 van de 4/1-diseqc-switch komt Astra 28,2
 Op #4 van de 4/1-diseqc-switch komt de Eutelsat 9 oost

 

 Eet het en je weet het zou ik zeggen.

 

En voor mijn vriend @luisteraar, @Beasty Boy is kennelijk slimmer dan jij dat hij het wel gelijk snapte. :lol:

 

Het zou kunnen werken als de disecq 4/1 schakelaar het disecq stuur signaal door geeft aan de triple disecq schakelaar.

Dit doet geen of enkele schakelaars dus niet algemeen toepasbaar.

Verder heb je dan maximaal 4 sat locaties ter beschikking

 

TS heeft/wil 5 sat locaties.

 

uncommitted A/B schakelaar is handiger.

uncommitted A naar a/b schakelaar 9/13 E

uncommitted B naar a/b/c triple lnb schakelaar.

 

tweede uitgang triple lnb naar tuner B

 

zo zou het kunnen werken



Re: Geen vrije tuner Vu+ Duo4K SE #58 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,676 posts

+1,740
Excellent

Posted 15 December 2021 - 16:14

Correct.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Geen vrije tuner Vu+ Duo4K SE #59 luisteraar

  • Senior Member
  • 2,479 posts

+24
Neutral

Posted 15 December 2021 - 17:14

Hoe kan je eigenlijk in openpli uncommitted A en B instellen bij de tuner ?



Re: Geen vrije tuner Vu+ Duo4K SE #60 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,676 posts

+1,740
Excellent

Posted 15 December 2021 - 17:41

KIezen voor advanced, en dan DiSeqC mode 1.1 kiezen. Daarna krijg je opties beschikbaar om de juiste poort en de juiste input te selecteren.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.




Also tagged with one or more of these keywords: Vu+ Duo4K SE, vrije tuner

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users