Jump to content


Photo

Sinds april enkele HD zenders 23,5E geven afstemmen mislukt


  • Please log in to reply
140 replies to this topic

Re: Sinds april enkele HD zenders 23,5E geven afstemmen mislukt #61 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,682 posts

+1,740
Excellent

Posted 17 August 2022 - 12:45

Er is nooit een moment dat ik behoefte voel om parallel 4 NL en 4 BE zenders te bekijken / op te nemen. Zo veel bijzonders wordt er niet uitgezonden, het meeste is populaire pulp.

 

Ik zit hier nu met 4 ALPS slimline's op een Cahors Visiosat aan mijn Unicable switch, en dat is wat marginaal hier, bij een forse stortbui zoals gisteren is de 12.1dB op 23.5 onvoldoende, en 13E valt dan helemaal weg.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Sinds april enkele HD zenders 23,5E geven afstemmen mislukt #62 pgmpli

  • Senior Member
  • 546 posts

+21
Neutral

Posted 17 August 2022 - 17:38

Beide schotels eerst eens gereinigd, dan de Satlink meter verbonden, op de Triax 78 voor 23.5 was de signaalsterkte 90 % - de signaalkwaliteit 87 %, met fine tuning is dat nu S 92 % / Q 90 %. De triax 64 is nu S 88 % - Q 84 %. 19.2 en 28.2 zijn ook naar behoren afgesteld, maar was al goed met heel sterke ontvangst.

De DUO 2 voorzien van OpenPLI 8.2, alles ingesteld, en dat werkt voortreffelijk, moet de andere ontvangers nog testen.


Vu+ DUO 4K - 2x FBC DUAL DVB-S2X v2 tuner + DVB-T USBtuner


Re: Sinds april enkele HD zenders 23,5E geven afstemmen mislukt #63 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 17 August 2022 - 17:50

Beide schotels eerst eens gereinigd, dan de Satlink meter verbonden, op de Triax 78 voor 23.5 was de signaalsterkte 90 % - de signaalkwaliteit 87 %, met fine tuning is dat nu S 92 % / Q 90 %. De triax 64 is nu S 88 % - Q 84 %. 19.2 en 28.2 zijn ook naar behoren afgesteld, maar was al goed met heel sterke ontvangst.

De DUO 2 voorzien van OpenPLI 8.2, alles ingesteld, en dat werkt voortreffelijk, moet de andere ontvangers nog testen.

https://forums.openp...dpost&p=1473720

Had ik toch gelijk hé, je schotel afstelling klopte niet, vooral die laatste db's meer na afstellen bij de Triax 64 maakten het verschil, de 64cm schotel is niet optimaal voor een triple lnb. :mellow:


Edited by Sagitarius, 17 August 2022 - 17:51.

73's

PE1AQZ


Re: Sinds april enkele HD zenders 23,5E geven afstemmen mislukt #64 pgmpli

  • Senior Member
  • 546 posts

+21
Neutral

Posted 17 August 2022 - 17:57

 

Beide schotels eerst eens gereinigd, dan de Satlink meter verbonden, op de Triax 78 voor 23.5 was de signaalsterkte 90 % - de signaalkwaliteit 87 %, met fine tuning is dat nu S 92 % / Q 90 %. De triax 64 is nu S 88 % - Q 84 %. 19.2 en 28.2 zijn ook naar behoren afgesteld, maar was al goed met heel sterke ontvangst.

De DUO 2 voorzien van OpenPLI 8.2, alles ingesteld, en dat werkt voortreffelijk, moet de andere ontvangers nog testen.

https://forums.openp...dpost&p=1473720

Had ik toch gelijk hé, je schotel afstelling klopte niet, vooral die laatste db's meer na afstellen bij de Triax 64 maakten het verschil, de 64cm schotel is niet optimaal voor een triple lnb. :mellow:

 

Nee, het was al goed, nu nog enkele procentjes beter, de Triple LNB - Quad is gemaakt voor de Triax 64 niet voor de 78, daar moet je heel secuur de 2 buitenste LNB's afstellen anders heeft 1 van de 2  LNB's ontvangst problemen, heb hier nu al bijna 10 jaar ervaring mee.

Dit wil nog steeds niet zeggen dat het probleem op de Ultimo 4k van de baan zal zijn, dit moet hier nog getest worden, laten we niet gaan voorlopen op de feiten.


Vu+ DUO 4K - 2x FBC DUAL DVB-S2X v2 tuner + DVB-T USBtuner


Re: Sinds april enkele HD zenders 23,5E geven afstemmen mislukt #65 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 17 August 2022 - 18:04

Je hoeft mij echt niet te vertellen hoe ik een Triple lnb moet afstellen, ik heb daar betere professionele spullen voor tot mijn beschikking met een ingebouwde spectrum analyser, dan heb ik binnen 10 minuten de boel afgesteld. Ter informatie schotels afstellen voor een telecommunicatie bedrijf is mijn werk geweest, je zal de schotels nog moeten afstellen die ik geplaatst heb in mijn leven. ;)


Edited by Sagitarius, 17 August 2022 - 18:05.

73's

PE1AQZ


Re: Sinds april enkele HD zenders 23,5E geven afstemmen mislukt #66 luisteraar

  • Senior Member
  • 2,479 posts

+24
Neutral

Posted 17 August 2022 - 18:47

Ben benieuwd naar de nieuwe test resultaten voor de ultimo4k.

Wat je ook kan testen als het nog niet wilt schakel

in de tuner instellingen tuner I en J uit dan is schotel 2 weg.

Dan heb je gewoon een box met 2 tuners zoals ook de andere boxen.

M.b.t schotel uitrichten ik doe het bijna met natte vinger zonder meters

heb zeer zelden beeld uitval is wel een offset schotel van 1m2 met 4 lnb's


Edited by luisteraar, 17 August 2022 - 18:50.


Re: Sinds april enkele HD zenders 23,5E geven afstemmen mislukt #67 pgmpli

  • Senior Member
  • 546 posts

+21
Neutral

Posted 17 August 2022 - 19:57

Je hoeft mij echt niet te vertellen hoe ik een Triple lnb moet afstellen, ik heb daar betere professionele spullen voor tot mijn beschikking met een ingebouwde spectrum analyser, dan heb ik binnen 10 minuten de boel afgesteld. Ter informatie schotels afstellen voor een telecommunicatie bedrijf is mijn werk geweest, je zal de schotels nog moeten afstellen die ik geplaatst heb in mijn leven. ;)

Heb ik dus ook

 

satlink-ws-6960-plus-dvb-sdvb-s2-hd.jpg

Satlink WS6960

 

* Screen 4.3 inch high definition TFT LCD

* Fully DVB-S/DVB-S2, MPEG-2/MPEG4 support

* Decoding MPEG-2 / H.264 Hardware

* Input Frequency 950 ~ 2150MHz

* Input Level -65 ~-25dBm

* Input impedance 75Ω

* Constellation analyzer

* Type of measurement: signal strength, quality, BER, S / N, PWR, MER

* Search Mode: Auto, Blind, Manual, NIT

* Sound and Light Alarm blocking signal

* Auto calculate angle of AZ, EL

* Support DiSEqC 1.0,1.1,1.2 and 22KHz Tone

* LNB Power Supply: 18/13V (Imax 400 mA)

* Support both AV and AV output

* Integrated speaker

 

satlink-ws-6960-free-dhl-dvb-s2-4-3-inch

 

http://www.satlink.cn/pro_info21.html

 

Geen kunst en vliegwerk hier, gewoon de nodige tijd nemen voor een perfecte afstelling.


Vu+ DUO 4K - 2x FBC DUAL DVB-S2X v2 tuner + DVB-T USBtuner


Re: Sinds april enkele HD zenders 23,5E geven afstemmen mislukt #68 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 17 August 2022 - 20:38

Leuk amateur spul voor iemand die af en toe een schoteltje afstelt, maar wat ik gebruik is iets van een heel andere klasse wel wat gedateerd maar nog steeds de top, maar dat maakt verder niet uit je hebt het voor elkaar als ik zo lees. :)

Toen ik je post las wist ik al bijna zeker dat het niet aan de image lag maar gewoon net wat signaal te kort, en ziedaar mijn vermoeden werd bevestigd, veel plezier ermee. B)


Edited by Sagitarius, 17 August 2022 - 20:39.

73's

PE1AQZ


Re: Sinds april enkele HD zenders 23,5E geven afstemmen mislukt #69 luisteraar

  • Senior Member
  • 2,479 posts

+24
Neutral

Posted 18 August 2022 - 06:27

TS heeft indrukwekkend test mogelijkheden.
nu is een duo 2 test box er bij gekomen die
goed voldoet met openpli.
Nu nog test op ultimo4k afwachten met
uitgeschakelde tuner j en k.
wacht met spanning.

Re: Sinds april enkele HD zenders 23,5E geven afstemmen mislukt #70 pgmpli

  • Senior Member
  • 546 posts

+21
Neutral

Posted 18 August 2022 - 19:39

Wie kan hier nu nog aan uit ?

Vanavond de duo 2 aangezet met OpenPli 8.2, en op zender Een afgestemd direct beeld, even naar gekeken, naar VTM gezapt, gaat ook goed, zapt vlot, dan terug naar Een, en het zappen blijft hangen, moet meer dan 5 sec wachten tot er terug beeld is op Een, even laten staan dus, nadien terug naar VTM en terug hetzelfde, moet weer aantal seconden (5 -6) wachten tot er beeld terug verschijnt. 

Dan maar online flash gedaan naar OpenPli 7.2, en daar terug hetzelfde euvel, zappen werkt niet goed (heel traag).

Test met OpenAtv 6.4 gedaan, uitvoerig van zenders (TVV) gewisseld, en daar gaat dat vlekkeloos, vrijwel instant beeld na het zappen. Ook terug gaan naar eerdere zender geeft direct beeld.

En gisteren ging dat met OpenPli nog goed, weet iemand hoe ik daar een logfile van kan verkrijgen.


Vu+ DUO 4K - 2x FBC DUAL DVB-S2X v2 tuner + DVB-T USBtuner


Re: Sinds april enkele HD zenders 23,5E geven afstemmen mislukt #71 pgmpli

  • Senior Member
  • 546 posts

+21
Neutral

Posted 18 August 2022 - 19:52

Wie kan hier nu nog aan uit ?

Vanavond de duo 2 aangezet met OpenPli 8.2, en op zender Een afgestemd direct beeld, even naar gekeken, naar VTM gezapt, gaat ook goed, zapt vlot, dan terug naar Een, en het zappen blijft hangen, moet meer dan 5 sec wachten tot er terug beeld is op Een, even laten staan dus, nadien terug naar VTM en terug hetzelfde, moet weer aantal seconden (5 -6) wachten tot er beeld terug verschijnt. 

Dan maar online flash gedaan naar OpenPli 7.2, en daar terug hetzelfde euvel, zappen werkt niet goed (heel traag).

Test met OpenAtv 6.4 gedaan, uitvoerig van zenders (TVV) gewisseld, en daar gaat dat vlekkeloos, vrijwel instant beeld na het zappen. Ook terug gaan naar eerdere zender geeft direct beeld.

En gisteren ging dat met OpenPli nog goed, weet iemand hoe ik daar een logfile van kan verkrijgen.

Achteraf heb ik LCD4Linux moeten installeren, die ontbrak dus, kan dit invloed hebben op de Duo2 ?


Vu+ DUO 4K - 2x FBC DUAL DVB-S2X v2 tuner + DVB-T USBtuner


Re: Sinds april enkele HD zenders 23,5E geven afstemmen mislukt #72 scriptmelvin †

  • PLi® Contributor
  • 720 posts

+46
Good

Posted 18 August 2022 - 19:56

Ja dat kan invloed hebben, zoals @Tech hier al zei in #33.


Sorry to inform you this member, my brother, passed away.

Re: Sinds april enkele HD zenders 23,5E geven afstemmen mislukt #73 pgmpli

  • Senior Member
  • 546 posts

+21
Neutral

Posted 18 August 2022 - 20:14

LCD4Linux eerst uitgezet, vervolgens verwijdert uit de Plug-ins,duo 2 heropgestart, enkele malen gezapt tussen Een en VTM en het probleem is al terug aanwezig.

Bizar, zeker dat dit met VTI 15 / OpenAtv allemaal heel goed werkt.

Andere softcam , maar welke kiezen dan.


Edited by pgmpli, 18 August 2022 - 20:14.

Vu+ DUO 4K - 2x FBC DUAL DVB-S2X v2 tuner + DVB-T USBtuner


Re: Sinds april enkele HD zenders 23,5E geven afstemmen mislukt #74 scriptmelvin †

  • PLi® Contributor
  • 720 posts

+46
Good

Posted 18 August 2022 - 20:21

Heeft niks met de softcam te maken.

 

LCD4Linux deïnstalleert niet clean. Je hebt het hier ook al gevraagd. Even het commando in de gelinkte post uitvoeren, dan hele box herstarten voor de zekerheid.


Sorry to inform you this member, my brother, passed away.

Re: Sinds april enkele HD zenders 23,5E geven afstemmen mislukt #75 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,661 posts

+460
Excellent

Posted 18 August 2022 - 20:44

Het heeft, zoals reeds opgemerkt, niets maar dan ook echt niets met softcams te maken, let maar eens op het signaal als je zapt, die staat op 0% of 0db en het duurt even voordat er ineens een lock komt, dit heeft dus echt met de FBC tuner. te maken, het duurt even voordat die 'inloopt' 

Maar lees ik nu goed dat je dit met een VuDuo2 hebt? Die heeft conventionele tuners, dus geen FBC..... ik heb daar echt nog nooit tuning problemen mee gehad.

 

Ik heb ook ooit iemand gehoord dat hielp als je de kanalen zelf in liet scannen, dus niet middels de fastscan maar echt een scan van de satelliet.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Sinds april enkele HD zenders 23,5E geven afstemmen mislukt #76 pgmpli

  • Senior Member
  • 546 posts

+21
Neutral

Posted 19 August 2022 - 08:20

Heb alle door mij achteraf geïnstalleerde plugins verwijdert en reboot gedaan (duo2 die altijd voorbeeldig werkte).

Want het valt mij op dat na de eerste installatie van PLI 8.2 het wel goed werkte.

Nu even testen terwijl 7.2 erop draait.

Anders een verse PLI erop, en eerst goed testen in volledig originele staat.


Vu+ DUO 4K - 2x FBC DUAL DVB-S2X v2 tuner + DVB-T USBtuner


Re: Sinds april enkele HD zenders 23,5E geven afstemmen mislukt #77 pgmpli

  • Senior Member
  • 546 posts

+21
Neutral

Posted 19 August 2022 - 08:51

Het heeft, zoals reeds opgemerkt, niets maar dan ook echt niets met softcams te maken, let maar eens op het signaal als je zapt, die staat op 0% of 0db en het duurt even voordat er ineens een lock komt, dit heeft dus echt met de FBC tuner. te maken, het duurt even voordat die 'inloopt' 

Maar lees ik nu goed dat je dit met een VuDuo2 hebt? Die heeft conventionele tuners, dus geen FBC..... ik heb daar echt nog nooit tuning problemen mee gehad.

 

Ik heb ook ooit iemand gehoord dat hielp als je de kanalen zelf in liet scannen, dus niet middels de fastscan maar echt een scan van de satelliet.

Duo2

 

Als ik zap van Een naar VTM is er direct signaal, geen 0% te zien,direct beeld ook, gaat snel dus. Signaal is 12,4 db

Als van VTM terug naar Een zap, ook direct signaal, geen 0% te zien, echter er komt geen beeld op de TV !. Signaal is ook 12,4db.

Kijk ik ik in de Livelog van Oscam dan zijn er Time- outs, wanneer ik van VTM naar Een zap, wanneer ik van Een naar VTM zap zijn die er niet.


Edited by pgmpli, 19 August 2022 - 08:52.

Vu+ DUO 4K - 2x FBC DUAL DVB-S2X v2 tuner + DVB-T USBtuner


Re: Sinds april enkele HD zenders 23,5E geven afstemmen mislukt #78 pgmpli

  • Senior Member
  • 546 posts

+21
Neutral

Posted 19 August 2022 - 09:36

De DUO 2 connect dus naar een andere box waar de kaart inzit, en daar is er een storing voor wat Oscam (time-outs) betreft, dus de kaart eruit en in de Duo2 gezet, en nu gaat het zappen van de ene naar de andere zender en terug wel perfect.

Dus PLI en de kaartserver die wel met andere images werkt zijn blijkbaar geen goede vrienden, nu de SoloSE op PLI 8.2 draait zal ik deze als Server inzetten en testen.

Met de kaart in de duo2 zijn de time-outs ook verdwenen, dat ziet er goed uit.


Edited by pgmpli, 19 August 2022 - 09:38.

Vu+ DUO 4K - 2x FBC DUAL DVB-S2X v2 tuner + DVB-T USBtuner


Re: Sinds april enkele HD zenders 23,5E geven afstemmen mislukt #79 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,661 posts

+460
Excellent

Posted 19 August 2022 - 13:38

Ik werd even op het verkeerde been gezet vanwege de signature, daar staat dat je een Ultimo4k met FBC tuners hebt, even helemaal over het feit heen gelezen dat het een duo2 betreft......

Daar komt dan ook nog bij dat het onderwerp van dit topic gaat over dat de melding 'afstemmen mislukt' verschijnt, dat kan in elk geval niet door een softcam komen.

 

De lezers werken dus kennelijk niet echt lekker met de kaart/lezer/softcam combi.... 


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Sinds april enkele HD zenders 23,5E geven afstemmen mislukt #80 luisteraar

  • Senior Member
  • 2,479 posts

+24
Neutral

Posted 19 August 2022 - 13:44

 

Welke ontvangers gebruik je ik lees

vu uno 4k se

vu ultimo 4k

gbquad4k

 

Als je resultaten meld geef dan ook aan op welke

box en firmware anders komen geen juiste conclusies.

VU+ Solose / OpenPLi 8.2 /werkt goed

VU+ Ultimo 4K /OpenPli 8.2 / slecht zappen op 23.5 TVV zenders, melding afstemmen mislukt / Met VTI 15 gaat het zappen feilloos en snel

VU+ DUO2 / PurE2 / goede werking / OpenPLi 8.2 zal worden geplaatst

GBQuad 4k / OpenPLi 8.2 / alles werk naar behoren

 

En nog meer boxen.

Moeilijk lijn te krijgen wat bij welke box hoort.




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users