Er lopen maar 2 kabels vanaf de Triax 78 naar de Ultimo 4K deze zijn aan FBC tuner A aangesloten, dit is de voorkeur tuner.
Het zap probleem is enkel met 23.5, dit is de midden ontvangst kop, daar zal de schuinstand niets aan veranderen, trouwens met andere images werkt het wel goed (reeds meermaals gemeld)
Ik weet heel zeker dat de schotel perfect is afgesteld, daar is geen enkel probleem mee, VTI - Openatv ... werken feilloos en met ruim voldoende signaal.
Het is de combinatie FBC tuners met OpenPLI 8.2 die hier niet naar behoren werkt,
Je geeft nog steeds geen antwoord op mijn vragen, waarom 2 schotels gebruiken, en plaats eens een foto van je schotels met bijbehorende triple lnb''
Je roept wel steeds hij staat goed afgesteld, ik twijfel daaraan, een Triax 78cm met een Triple lnb regel je niet zo maar af voor 3 satellieten met een dom metertje of signaalsterkte meter op de ontvanger.
Ik durf wel te beweren dat het aan de afstelling van je schotels ligt en niet aan de image, dat het probleem niet optreed bij andere images zegt niets, 1 diseqc instelling verkeerd ingesteld en het werkt wel of niet.
Maar als je niet de moeite wilt nemen dan even goede vrienden hoor.
Het is hier nu aan het onweren, maar ik heb nog steeds 11 db ontvangst en geen storingen in het beeld op 23.5.
Nogmaals er lopen dus 2 kabels vanaf de Triax 78 naar de FBC tuner A, er is ook geen mogelijkheid meer om er nog bij te leggen, als ik op Tuner B de kabels vanaf de Triax 64 ontkoppel is het probleem nog steeds aanwezig, dan is de Triax 64 buiten gebruik. Het probleem moet je daar niet blijven zoeken.
Nogmaals de afstelling is zeer secuur uitgevoerd met een Satlink WS 6960, dit kan je geen"dom" metertje noemen.
Met een foto ga je geen schotel perfect gaan afstellen, daar doe ik zeker niet aan mee, trouwens mijn dealer heeft het een poosje geleden nog eens bekeken, en moest toegeven dat het niet meer beter kon, trouwens al jaren een goede ervaring met deze opstelling.
Mijn giga Quad4K heeft ook FBC tuners en daar werken verschillende images naar behoren, ook het zappen gaat vlekkeloos. En getest met beide schotels aangesloten.
Edited by pgmpli, 16 August 2022 - 16:31.