Jump to content


Photo

Geen NEDsche kanalen

DM800

  • Please log in to reply
33 replies to this topic

Re: Geen NEDsche kanalen #21 beerpassion

  • Member
  • 36 posts

0
Neutral

Posted 24 February 2009 - 19:57

Helemaal opnieuw begonnen.

- jade geinstalleerd
- softcam gedownload en aangezet
- henksat 13e en 19e gedownload

Bij RTL4 in de webinterface
dB
12.10 dB
SNR
75 %
AGC
99 %
BER
0


Moet ik een CDC een pulse laten geven / activeren ?

Re: Geen NEDsche kanalen #22 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,410 posts

+395
Excellent

Posted 24 February 2009 - 19:57

Hoe de kaart erin zit heeft toch niets van doen met het signaal. Dat is gewoon niet goed en daarom ook geen beeld op die transponders.
Is het puur beperkt tot de Nederlandse zenders of mis je nog veel meer?

EDIT: Berichten hebben elkaar gekruist. Nu heb je wel voldoende signaal. Kaart erin en je zou beeld moeten hebben zodra je eerst CCcam gedownload hebt onder plugins en downloads - softcams.
Daarna CCcam nog even kiezen als defaultcam onder instellingen - softcam / CI - softcam setup en CCcam kiezen.

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Geen NEDsche kanalen #23 beerpassion

  • Member
  • 36 posts

0
Neutral

Posted 24 February 2009 - 19:58

Ned 1 , 2 en 3 nog steeds SNR: 0%

Re: Geen NEDsche kanalen #24 petty

  • Senior Member
  • 213 posts

+2
Neutral

Posted 24 February 2009 - 19:59

Kan wel eens een ander probleem zijn. Als je een SECA3 kaart hebt van begin februari heb je geen beeld meer. CDS werkt er hard aan. Ik heb op dit ogenblik ook geen beeld op de SECA3 kaart
Kijk eens op http://www.canaldigi...-onderhoud.aspx

Re: Geen NEDsche kanalen #25 beerpassion

  • Member
  • 36 posts

0
Neutral

Posted 24 February 2009 - 20:00

Hoe de kaart erin zit heeft toch niets van doen met het signaal. Dat is gewoon niet goed en daarom ook geen beeld op die transponders.
Is het puur beperkt tot de Nederlandse zenders of mis je nog veel meer?


Inmiddels dus opnieuw begonnen maar zelfde issues, bij een automatische scan mis ik meer dan alleen de NL kanalen naar mijn mening. De 19E kanalen zijn beperkt.

Dus toch weer dak op ?

Inmiddels ga ik maar even een happie eten....

Re: Geen NEDsche kanalen #26 beerpassion

  • Member
  • 36 posts

0
Neutral

Posted 24 February 2009 - 20:01

Kan wel eens een ander probleem zijn. Als je een SECA3 kaart hebt van begin februari heb je geen beeld meer. CDS werkt er hard aan. Ik heb op dit ogenblik ook geen beeld op de SECA3 kaart
Kijk eens op http://www.canaldigi...-onderhoud.aspx



Ik heb nog een 'oude' groene kaart en geen SECA3

Re: Geen NEDsche kanalen #27 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,410 posts

+395
Excellent

Posted 24 February 2009 - 20:04

Dat wordt inderdaad toch het dak op vrees ik.

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Geen NEDsche kanalen #28 Henksat

  • Senior Member
  • 14,843 posts

+50
Good

Posted 24 February 2009 - 20:10

Zullen we het 100 keer onder elkaar zetten?

Je moet beter signaal hebben.

Re: Geen NEDsche kanalen #29 beerpassion

  • Member
  • 36 posts

0
Neutral

Posted 24 February 2009 - 20:19

Ben tussen 18.00 en 19.00 het dak opgeweest met mijn laptoppie :) om wireless te kijken of ik verbetering in het signaal kreeg.
Nu is het donker en wacht maar weer een dag....

Mijn oude GoldenInterstar er maar weer even gebruiken... toch nog een beetje TV maar weer een dag zonder dreambox :(

Bedankt voor de hulp en laat jullie mijn bevindingen weten.

Re: Geen NEDsche kanalen #30 beerpassion

  • Member
  • 36 posts

0
Neutral

Posted 24 February 2009 - 20:21

Zullen we het 100 keer onder elkaar zetten?

Je moet beter signaal hebben.


Dank voor de aanmoediging en neem aan dat je dit met een vriendelijke toon zou zeggen....

Begreep dit ondertussen ook wel /images/smiley/grin.gif

Re: Geen NEDsche kanalen #31 Henksat

  • Senior Member
  • 14,843 posts

+50
Good

Posted 24 February 2009 - 20:28

Dank voor de aanmoediging en neem aan dat je dit met een vriendelijke toon zou zeggen....

Begreep dit ondertussen ook wel Posted Image


Daar had ik even mijn twijfels over, vandaar.Posted Image

Re: Geen NEDsche kanalen #32 beerpassion

  • Member
  • 36 posts

0
Neutral

Posted 24 February 2009 - 22:54

heb jeje CDS kaart wel op de juiste manier erin zitten?

de kaart moet dus met de chip omhoog meen ik ipv met de chip naar beneden zoals in de meeste andere ontvangers




wil hier nog even op terug komen voor (nieuwe) DM800 gebruikers, de CD kaart moet dus met de chip NAAR DE GROND (omlaag dus) de DM800 in!!

Ondanks dat ik geen beeld heb omdat mijn signaal niet sterk genoeg is heb ik via Ppanel geconstateerd dat Pli Jade dan pas de kaart daadwerkelijk kan "zien" ....

hopelijk morgen op tijd thuis om mijn schotel voor het donker opnieuw uit te richten!

Re: Geen NEDsche kanalen #33 Henksat

  • Senior Member
  • 14,843 posts

+50
Good

Posted 24 February 2009 - 22:59

wil hier nog even op terug komen voor (nieuwe) DM800 gebruikers, de CD kaart moet dus met de chip NAAR DE GROND (omlaag dus) de DM800 in!!


Dit geldt voor álle modellen Dreambox.

Re: Geen NEDsche kanalen #34 beerpassion

  • Member
  • 36 posts

0
Neutral

Posted 25 February 2009 - 22:27

** Update: heb eindelijk beeld ***

Nadat ik de modus van toneburst A/B naar DiSEqC A/B veranderd had geen problemen !!



Also tagged with one or more of these keywords: DM800

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users