Jump to content


Photo

LCD4linux nightly build weer instelling


  • Please log in to reply
204 replies to this topic

Re: LCD4linux nightly build weer instelling #21 theboss

  • Senior Member
  • 160 posts

+2
Neutral

Posted 22 September 2022 - 21:45

Ik gebruik nooit de openWebif, doe alles met afstandsbediening op grootbeeld tv, lekker duidelijk.
En van mijn api key zijn de eerste 13 cijfers niet leesbaar hoor.
Zal eens kijken of mij dat lukt met die webif.

VU+Duo 4K : 1 DVB - C FBC Kabel tuner 1 DVB -S2 dubbel Satelliet tuner en Samsung SSD 750 : invertoblack duo lnb: Moteck 2100 rotor : Openpli 9 RC build : DM8000 via fallbacktuner..


Re: LCD4linux nightly build weer instelling #22 theboss

  • Senior Member
  • 160 posts

+2
Neutral

Posted 22 September 2022 - 22:08

Zo ziet het eruit via webinterface

Attached Files


VU+Duo 4K : 1 DVB - C FBC Kabel tuner 1 DVB -S2 dubbel Satelliet tuner en Samsung SSD 750 : invertoblack duo lnb: Moteck 2100 rotor : Openpli 9 RC build : DM8000 via fallbacktuner..


Re: LCD4linux nightly build weer instelling #23 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 23 September 2022 - 08:20

Je hebt gekozen voor screen 4 maar je kijkt nu op screen 2 dan kun je wachten tot je een ons weegt dan zie je niets. :o

Als je het kruisje aanvinkt naast die aantal schermen en op 4 drukt blijft scherm 4 vast staan, dan zou het weer moeten verschijnen na enkele minuten.

En ik zou bij Weather type niet huidig invullen maar bv 5 days 2 rules.

En waarom heb je Amersfoort ingevuld (mijn woonplaats toevallig), je kan toch bij OpenWeather je eigen woonplaats opgeven, er zit daar een zoekoptie waar je iedere plaats in de wereld kunt invullen.

 

Attached File  lcd4linux.JPG   113.03KB   2 downloads


Edited by Sagitarius, 23 September 2022 - 08:30.

73's

PE1AQZ


Re: LCD4linux nightly build weer instelling #24 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 23 September 2022 - 09:40

Ik gebruik dezelfde Api key van OWM voor mijn ZTATZ P1 monitor programma wat op mijn RPI4 draait, bovenin geeft hij het weer aan in Amersfoort.

 

Attached File  p1monitor OWM.JPG   89.46KB   1 downloads


73's

PE1AQZ


Re: LCD4linux nightly build weer instelling #25 theboss

  • Senior Member
  • 160 posts

+2
Neutral

Posted 23 September 2022 - 13:56

Heb alles ook zo bekeken, en met die verschillende screens, die lopen hier achter elkaar, 30 sec per screen, heb ook vast gezet op 4, en op 5 days 2 rules, geen verschil scherm blijft zwart.
Voordien met msn weather werkte het perfect, het moet iets zijn waar ik overheen kijk, of het werkt überhaupt niet op mijn box.
Die snapshots van mijn schermen, wat is daar niet goed aan ??
Dat ik Amersfoort heb ingevuld is omdat ik uiteraard al mijn eigen plaats en ook dat nummer opgezocht had bij OWM, maar omdat dat niet werkte Amersfoort er op heb gezet.
Kun je een snapshot van jou instellingen maken, als niet te veel moeite is natuurlijk.
Vandaag was er nog weer een update van beide LCD4linux extensions.

VU+Duo 4K : 1 DVB - C FBC Kabel tuner 1 DVB -S2 dubbel Satelliet tuner en Samsung SSD 750 : invertoblack duo lnb: Moteck 2100 rotor : Openpli 9 RC build : DM8000 via fallbacktuner..


Re: LCD4linux nightly build weer instelling #26 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 23 September 2022 - 14:36

Ik heb die screen volgorde simpeler en logischer ingesteld, ik gebruik lcd1 als basis, en screen 1 voor Aan en voor Media en Idle , en screen 2 voor toeters en bellen.

Ik laat het Idle scherm schakelen tussen screen 1 (Digitale klok en opname timers en tuner) en 2, op screen 2 heb ik het weer ingesteld zoals in het screenshot.

Je kunt dan kiezen of ie bij Aan en Media en Idle ook naar het weer moet schakelen, voor mij hoeft dat niet dan wordt je gek, alleen in standby wil ik het weer kunnen zien, maar dat is een persoonlijke keuze uiteraard.

Welke instellingen wil zien dan die van de instellingen bij Globaal of van screen 2 bij Aan of Media of Idle.?


Edited by Sagitarius, 23 September 2022 - 14:38.

73's

PE1AQZ


Re: LCD4linux nightly build weer instelling #27 theboss

  • Senior Member
  • 160 posts

+2
Neutral

Posted 23 September 2022 - 16:04

Van global en van aan, als het kan, en dan van het weergedeelte.
Ik heb net eens een logfile laten maken van LCD4linux en daar staat paar keer
Queue full, tread hanging in
En ook zie ik de weer gegevens van mijn woonplaats wel staan, temp, luchtdruk, vochtigheid enz...
Dus het gedeelte van de api key en de woonplaats staat wel goed dan.
Nu nog uitzoeken wat die queue full betekent, iets van tijdelijk geheugen of zoiets vol ??

Edited by theboss, 23 September 2022 - 16:06.

VU+Duo 4K : 1 DVB - C FBC Kabel tuner 1 DVB -S2 dubbel Satelliet tuner en Samsung SSD 750 : invertoblack duo lnb: Moteck 2100 rotor : Openpli 9 RC build : DM8000 via fallbacktuner..


Re: LCD4linux nightly build weer instelling #28 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 23 September 2022 - 17:19

Dit zijn mijn instellingen

 

Attached File  Global weather.JPG   81.38KB   2 downloads Global Weather

 

Attached File  Aan weather.JPG   54.94KB   2 downloads Aan Weather

 

Attached File  Global screen.JPG   53.95KB   2 downloads Global screen

Dit is een essentiële instelling anders schakelen de screens niet goed, in mijn geval screen 1 als hoofd screen en screen 2 als wisselend screen


Edited by Sagitarius, 23 September 2022 - 17:22.

73's

PE1AQZ


Re: LCD4linux nightly build weer instelling #29 theboss

  • Senior Member
  • 160 posts

+2
Neutral

Posted 23 September 2022 - 18:26

Heb de schermen vergeleken, zo te zien staat alles het zelfde hier, alleen welke screen en welk Lcd is hier anders.
Heb er hier net als test nog even een samsung extern scherm achter gedaan, dat werkt ook wel, nu op beide beeld,
Alleen op screen 4 van het weather niks te zien op beide displays, ben bang dat het toch wat anders is.
Zal een stukje van de logfile hier plaatsen, misschien zien de experts hier de oorzaak.

Attached Files


VU+Duo 4K : 1 DVB - C FBC Kabel tuner 1 DVB -S2 dubbel Satelliet tuner en Samsung SSD 750 : invertoblack duo lnb: Moteck 2100 rotor : Openpli 9 RC build : DM8000 via fallbacktuner..


Re: LCD4linux nightly build weer instelling #30 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 23 September 2022 - 19:12

Het stoplicht springt op rood en het stoplicht springt op groen in Almelo is er altijd wat te doen. (Herman Finkers) :lol:

Maar alle gekheid, waarom gebruik je meerdere lcd's, moet je voor LCD1  het Internal Box Slin lcd gebruiken, voor een evt ander extern display kun je dan LCD2 gebruiken, ik kan dat hier ook met mijn Samsung fotolijstje als LCD2.

Meerdere lcd's instellen is alleen maar verwarrend, zorg eerst dat lcd1 goed werkt dan kun je later nog een extern scherm instellen.

In Global Screen moet je wel instellen welke screens je gebruikt, hier zijn dat screen 1+2, maar als jij screen 4 en 5 wilt gebruiken moet je dat daar ook aangeven door 1-5 te selecteren


73's

PE1AQZ


Re: LCD4linux nightly build weer instelling #31 theboss

  • Senior Member
  • 160 posts

+2
Neutral

Posted 23 September 2022 - 19:42

Dat met die screens heb ik wel goed hoor, gebruik dat LCD4linux al jaren, eerst op good old dm 8000, die staat nu
slaapkamer via fallbacktuner.
Maar uit die logfile wordt jij dus ook niet wijzer, ik ook niet.
Misschien HPPLi wel, wie weet

VU+Duo 4K : 1 DVB - C FBC Kabel tuner 1 DVB -S2 dubbel Satelliet tuner en Samsung SSD 750 : invertoblack duo lnb: Moteck 2100 rotor : Openpli 9 RC build : DM8000 via fallbacktuner..


Re: LCD4linux nightly build weer instelling #32 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 23 September 2022 - 20:34

Ik krijg ook nog steeds een crash log bovenin lcd4linux, maar ondanks dat werkt het wel.

 

Traceback (most recent call last):
  File "/usr/lib/enigma2/python/Plugins/Extensions/LCD4linux/plugin.py", line 4801, in run
    para[0](para[1], para[2], para[3])
  File "/usr/lib/enigma2/python/Plugins/Extensions/LCD4linux/plugin.py", line 11268, in putWetter
    if int(re.sub('[^0-9]+', '', Hum)) < LCD4linux.WetterRainColor2use.value:
TypeError: '<' not supported between instances of 'int' and 'str'

 

Wat dat ook mag zijn. :( 
 


73's

PE1AQZ


Re: LCD4linux nightly build weer instelling #33 theboss

  • Senior Member
  • 160 posts

+2
Neutral

Posted 24 September 2022 - 12:03

Gaat ook boven mijn pet, ik geef het op, dan maar geen weer op het interne display.

VU+Duo 4K : 1 DVB - C FBC Kabel tuner 1 DVB -S2 dubbel Satelliet tuner en Samsung SSD 750 : invertoblack duo lnb: Moteck 2100 rotor : Openpli 9 RC build : DM8000 via fallbacktuner..


Re: LCD4linux nightly build weer instelling #34 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 24 September 2022 - 12:54

Gaat ook boven mijn pet, ik geef het op, dan maar geen weer op het interne display.

Dan staat er toch nog iets niet goed, en heb je het al met Almelo, NL of 2759887 als City geprobeerd https://openweatherm...rg/city/2759887

Het luistert erg nauw welke instelling je maakt of een screen doet het al niet, ik heb ook tijden zitten klooien voordat ik het switchen goed voor elkaar had.

En gebruik je wel het goede formaat picons en weer plaatjes, daar valt of staat het hele Open Weather systeem mee.

Ik gebruikte dezelfde afbeeldingen onder MSN toen dat nog werkte.


Edited by Sagitarius, 24 September 2022 - 12:58.

73's

PE1AQZ


Re: LCD4linux nightly build weer instelling #35 theboss

  • Senior Member
  • 160 posts

+2
Neutral

Posted 24 September 2022 - 15:12

In het stukje tekst wat ik stuurde uit de logfile, staat dat hij de plaats wel ziet en ook verschillende cijfers van het weer in Almelo.
Lijkt mij dan dat dat gedeelte wel werkt.
Had ook al in alle mogelijke combinaties daar wat neer gezet, dat met die codes is mij bekend.
Ik gebruik de icons die HPPLi bij zijn post had mee gezonden.
Moet die dir echt OWM heten waar de picons staan ? ik neem aan in uitgepakte vorm in een dir.
Stel ik ga die niet gebruiken, waar moet ik dan heen verwijzen ? Of gewoon geen dir aanwijzen ?
Bij MSN weather toen het nog werkte gebruikte ik geen picons, alleen tekst zeg maar.

VU+Duo 4K : 1 DVB - C FBC Kabel tuner 1 DVB -S2 dubbel Satelliet tuner en Samsung SSD 750 : invertoblack duo lnb: Moteck 2100 rotor : Openpli 9 RC build : DM8000 via fallbacktuner..


Re: LCD4linux nightly build weer instelling #36 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 24 September 2022 - 17:24

In het stukje tekst wat ik stuurde uit de logfile, staat dat hij de plaats wel ziet en ook verschillende cijfers van het weer in Almelo.
Lijkt mij dan dat dat gedeelte wel werkt.
Had ook al in alle mogelijke combinaties daar wat neer gezet, dat met die codes is mij bekend.
Ik gebruik de icons die HPPLi bij zijn post had mee gezonden.
Moet die dir echt OWM heten waar de picons staan ? ik neem aan in uitgepakte vorm in een dir.
Stel ik ga die niet gebruiken, waar moet ik dan heen verwijzen ? Of gewoon geen dir aanwijzen ?
Bij MSN weather toen het nog werkte gebruikte ik geen picons, alleen tekst zeg maar.

Die picons kun je gebruiken maar zonder het pad aan te geven krijg je ook picons die komen dan van OWM zelf af, ze zijn net iets anders, heb het even voor je getest, ik vind die picons mooier dan die van OWM zelf maar dat is een persoonlijke voorkeur.

Resume dit wetende moet er toch iets loos zijn met je instellingen, als je verbinding hebt met openweather moet het werken, misschien een overbodige vraag je gebruikt toch wel lcd4linux V5.0-r9 (Modus: Py3) uit de pli feed?


Edited by Sagitarius, 24 September 2022 - 17:25.

73's

PE1AQZ


Re: LCD4linux nightly build weer instelling #37 theboss

  • Senior Member
  • 160 posts

+2
Neutral

Posted 24 September 2022 - 18:53

Ja die versie gebruik ik ook.
Nog eens naar die logfile gekeken, er komt wel iedere keer te staan,
Weatherdowload error 401 Unautorized.
Heb nog eens geprobeerd om op ander email adres een account te maken bij openweather,
Ik kan dan wel registreren, maar dan groene balk met mededeling: wij hebben u een conformationslink
gestuurd naar het e-mailadres wat ik gebruikt heb, maar ik krijg daar geen email, ook niet in de spam ofzo
heel vreemd dit, van mijn eerste api kan ik mij dat niet zo voor de geest halen of dat toen ook was.
Ik heb wel een api blijkbaar, in de logfile zie ik ook gegevens van mijn plaats, maar vervolgens dus die foutmelding.
Api nog niet geregistreerd blijkbaar, of ik zie het allemaal te ingewikkeld pfffff

VU+Duo 4K : 1 DVB - C FBC Kabel tuner 1 DVB -S2 dubbel Satelliet tuner en Samsung SSD 750 : invertoblack duo lnb: Moteck 2100 rotor : Openpli 9 RC build : DM8000 via fallbacktuner..


Re: LCD4linux nightly build weer instelling #38 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 24 September 2022 - 21:06

Die Api key is op zich niet aan een email adres gekoppeld dat hoef je ook niet op te geven in lcd4linux, wel bij het inloggen op hun website om een nieuwe Api key te genereren.

Ik heb mijn gmail adres gebruikt, je kunt eens proberen of je wel in kunt loggen op hun site, weet je gelijk of je Api geldig is.

Als je wil mag je je jouw key per pm aan me sturen dan kan ik hem hier testen op een goed werkend systeem, maar als je dat niet wil ivm met privacy even goede vrienden.


73's

PE1AQZ


Re: LCD4linux nightly build weer instelling #39 theboss

  • Senior Member
  • 160 posts

+2
Neutral

Posted 25 September 2022 - 08:44

Oke pm gestuurd.

VU+Duo 4K : 1 DVB - C FBC Kabel tuner 1 DVB -S2 dubbel Satelliet tuner en Samsung SSD 750 : invertoblack duo lnb: Moteck 2100 rotor : Openpli 9 RC build : DM8000 via fallbacktuner..


Re: LCD4linux nightly build weer instelling #40 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 25 September 2022 - 11:14

Oke pm gestuurd.

Ontvangen, en jouw api key werkt dus niet, kennelijk nog niet geregistreerd, zou ze een mail sturen dat je niet kunt activeren. 


73's

PE1AQZ



0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users