Jump to content


Photo

LCD4linux nightly build weer instelling


  • Please log in to reply
204 replies to this topic

Re: LCD4linux nightly build weer instelling #61 Guest-*4281541*

  • Guest
  • 131 posts

+2
Neutral

Posted 28 April 2023 - 15:14

Niet zo een punt maar valt me op:

Over gestapt van MSN naar OW en dat werkt nu goed.
Maar, het overzicht 5,1 geeft regelmatig even geen overzicht(geen picons) en komt dan weer terug.

Denk dat het een verversing van het weer is maar zovaak dit dan verversen...

Hebben jullie dat ook of staat er nog een vinkie verkeerd?


Denk, een schoonheids foutje, om eerst een black screen en dan weer verversen ipv erover te schrijven(alles is even groot, mag dus geen probleem zijn)...

Re: LCD4linux nightly build weer instelling #62 Guest-*4281541*

  • Guest
  • 131 posts

+2
Neutral

Posted 5 May 2023 - 16:45

Laatste update erop en no more LCD4Linux aanwezig...

Alleen bij mij of bij jullie ook?

Re: LCD4linux nightly build weer instelling #63 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 6 May 2023 - 09:40

Werkt hier gewoon op de NB, misschien even opnieuw installeren, er is een datamutil bijgekomen.

 

Update groen scherm - LCD4Linux - [NL] Gebruikersondersteuning - Forums (openpli.org)


Edited by Sagitarius, 6 May 2023 - 09:41.

73's

PE1AQZ


Re: LCD4linux nightly build weer instelling #64 Guest-*4281541*

  • Guest
  • 131 posts

+2
Neutral

Posted 6 May 2023 - 13:16

Update 0605 erop en Lcd4unix is weer beschikbaar.
Maar, mijn lcd 2 is niet te zien enkel lcd 1(intern).

Moet tot 10 tellen, dit is niet leuk zo...

Re: LCD4linux nightly build weer instelling #65 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,633 posts

+1,739
Excellent

Posted 6 May 2023 - 14:50

Het risico van development software draaien, soms breekt er wat...


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: LCD4linux nightly build weer instelling #66 Guest-*4281541*

  • Guest
  • 131 posts

+2
Neutral

Posted 7 May 2023 - 17:38

Eens Wanwizard maar schoonheids foutjes kunnen binnen de perken worden gehouden.
Dat Lcd4linux niet goed meer werkt(geen 2’e lcd te zien) heeft weinig met wijzigen te maken, anders was het toch reeds opgelost%

Re: LCD4linux nightly build weer instelling #67 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,633 posts

+1,739
Excellent

Posted 7 May 2023 - 18:08

Voor zover ik weet gebruikt niemand van ons Lcd4linux, dus ben je afhankelijk van het piep systeem en de wil en tijd van iemand om in actie te schieten als er gepiept wordt.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: LCD4linux nightly build weer instelling #68 Guest-*4281541*

  • Guest
  • 131 posts

+2
Neutral

Posted 7 May 2023 - 18:26

Oei, zou ik dan de enige zijn die Lcd4unix gebruik...
Was ik nog tig jaar jonger dan zou ik er zelf nog induiken...

Re: LCD4linux nightly build weer instelling #69 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,645 posts

+460
Excellent

Posted 7 May 2023 - 18:33

Voor zover ik weet gebruikt niemand van ons Lcd4linux, dus ben je afhankelijk van het piep systeem en de wil en tijd van iemand om in actie te schieten als er gepiept wordt.

Euh.... ik gebruik al jaren LCD4Linux, alleen met één scherm.

 

En wat betreft de schoonheidsfoutjes, mijn interesseert heb niet echt of LCD4Linux werkt, de box doet wat die moet doen en dat is TV kijken mogelijk maken.

Eens Wanwizard maar schoonheids foutjes kunnen binnen de perken worden gehouden.

Dat Lcd4linux niet goed meer werkt(geen 2’e lcd te zien) heeft weinig met wijzigen te maken, anders was het toch reeds opgelost%

Als je daar problemen mee hebt moet je vooral gewoon de release blijven gebruiken, mocht het zo zijn dat de NB omvalt moet je niet verwachten dat we op stel en sprong dat voor je gaan fixen, dat is het risico van de NB, het zijn develop images met garantie tot aan de update-knop ;)


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: LCD4linux nightly build weer instelling #70 Guest-*4281541*

  • Guest
  • 131 posts

+2
Neutral

Posted 7 May 2023 - 19:07

Voor zover ik weet gebruikt niemand van ons Lcd4linux, dus ben je afhankelijk van het piep systeem en de wil en tijd van iemand om in actie te schieten als er gepiept wordt.

Euh.... ik gebruik al jaren LCD4Linux, alleen met één scherm.
 
En wat betreft de schoonheidsfoutjes, mijn interesseert heb niet echt of LCD4Linux werkt, de box doet wat die moet doen en dat is TV kijken mogelijk maken.

Eens Wanwizard maar schoonheids foutjes kunnen binnen de perken worden gehouden.
Dat Lcd4linux niet goed meer werkt(geen 2’e lcd te zien) heeft weinig met wijzigen te maken, anders was het toch reeds opgelost%

Als je daar problemen mee hebt moet je vooral gewoon de release blijven gebruiken, mocht het zo zijn dat de NB omvalt moet je niet verwachten dat we op stel en sprong dat voor je gaan fixen, dat is het risico van de NB, het zijn develop images met garantie tot aan de update-knop ;)

Sorry hoor, best n Vreemde opmerking...

Box werkt inderdaad en dat is het belangrijkste, 100% eens.
Maar n vraag stellen is ook een normaal iets omdat het niet bestaat dat ik alleen dit probleem heb.
Dat het vooral om de box gaat wil niet zeggen dat extensions niet moeten werken.
En als niet of wat dan ook zou er een terug koppeling moeten zijn.
Nu werkt er iets niet na een update... dus is het euvel door de update... wat is dan de vraag omdat de extension niet is veranderd of juist wel een verandering is geweest.
Dat alles een hoop werk is, begrijp ik heel erg goed maar communicatie is ook hierin belangrijk.

Nu door, weet ik veel, werk Lcd4unix weer, heel erg fijn/leuk maar zou liever weten waarom het nu plots weer doet.

Re: LCD4linux nightly build weer instelling #71 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 8 May 2023 - 10:10

Als je er nu wat meer in verdiept had hoe lcd4linux werkt dan had je niet domweg maar wat zitten prutsen.

Heb hier een Ultimo4k ik gebruik het interne display als Display 1, en nog een Samsung fotolijstje als Display 2 en die werken beide onafhankelijk van elkaar.

Maar je moet je daarvoor wel wat meer verdiepen in de instellingen van lcd4linux die dat geef ik toe wat lastig zijn.

Had hier ook een probleem na een NB update bleek dat een bepaalde datum file niet meekwam, na een reinstall op advies van Tech werkte alles weer als vanouds.


73's

PE1AQZ


Re: LCD4linux nightly build weer instelling #72 Guest-*4281541*

  • Guest
  • 131 posts

+2
Neutral

Posted 10 May 2023 - 23:54

“Als je er nu wat meer in verdiept had hoe lcd4linux werkt dan had je niet domweg maar wat zitten prutsen”

Ik heb niks zitten prutsen, dus niks veranderd etc..

Re: LCD4linux nightly build weer instelling #73 luisteraar

  • Senior Member
  • 2,479 posts

+24
Neutral

Posted 11 May 2023 - 07:12

prutsen is niet slecht.
werd er maar meer gepruts dan zouden
er meer nieuwe dingen komen.
ga je prutsen wordt je op de fingers getikt.
ik blijf in ieder geval lekker doorprutsen.

Re: LCD4linux nightly build weer instelling #74 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 11 May 2023 - 08:58

“Als je er nu wat meer in verdiept had hoe lcd4linux werkt dan had je niet domweg maar wat zitten prutsen”

Ik heb niks zitten prutsen, dus niks veranderd etc..

 

Je schreef eerder:

 

 

Had de 0414 erop staan en nu een update gedaan naar 0424. Hierop kreeg ik deze error(geen update mogelijk).

Kennelijk gebruik je geen NB maar iets anders

 

De lcd4linux versie die er nu met de NB op staat is deze V5.0-r14 (Modus: Py3) en die werkt hier goed..

 

Je kunt de versie in lcd4linux webif zien.


Edited by Sagitarius, 11 May 2023 - 09:01.

73's

PE1AQZ


Re: LCD4linux nightly build weer instelling #75 Guest-*4281541*

  • Guest
  • 131 posts

+2
Neutral

Posted 11 May 2023 - 16:00

“Als je er nu wat meer in verdiept had hoe lcd4linux werkt dan had je niet domweg maar wat zitten prutsen”

Ik heb niks zitten prutsen, dus niks veranderd etc..

 
Je schreef eerder:
 
 

Had de 0414 erop staan en nu een update gedaan naar 0424. Hierop kreeg ik deze error(geen update mogelijk).


Kennelijk gebruik je geen NB maar iets anders
 
De lcd4linux versie die er nu met de NB op staat is deze V5.0-r14 (Modus: Py3) en die werkt hier goed..
 
Je kunt de versie in lcd4linux webif zien.

Sorry hoor, maar gebruik wel degelijk de NB en ook V5.0-r14.
Dus wat jij schrijft klopt niet(is aanname) en div. keren geschreven welke versie ik gebruikt.

Maar goed, het werkt nu weer en durf geen update te doen, dat is erg...

Re: LCD4linux nightly build weer instelling #76 Guest-*4281541*

  • Guest
  • 131 posts

+2
Neutral

Posted 11 May 2023 - 16:02

prutsen is niet slecht.
werd er maar meer gepruts dan zouden
er meer nieuwe dingen komen.
ga je prutsen wordt je op de fingers getikt.
ik blijf in ieder geval lekker doorprutsen.


Hoewel ik niet gepruts had :) geef ik je 100% gelijk in je schrijven.

Re: LCD4linux nightly build weer instelling #77 Guest-*4281541*

  • Guest
  • 131 posts

+2
Neutral

Posted 12 May 2023 - 12:23

En weer bij de update van 1105 is LCD4Unix verdwenen.

Hoezo en waarom, staat ook niet in download applicaties...

Re: LCD4linux nightly build weer instelling #78 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,633 posts

+1,739
Excellent

Posted 12 May 2023 - 12:26

Wat is je definitie van "update"? "Software update" of "flash"?


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: LCD4linux nightly build weer instelling #79 Guest-*4281541*

  • Guest
  • 131 posts

+2
Neutral

Posted 12 May 2023 - 12:35

Wat is je definitie van "update"? "Software update" of "flash"?


Flash en software update.

Nu update van 1205 erop staan en ook geen LCD4Unix in de download te zien.

Re: LCD4linux nightly build weer instelling #80 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,406 posts

+395
Excellent

Posted 12 May 2023 - 13:22

Dan is deze mogelijk al geïnstalleerd. Check eens onder menu - applicaties - rode toets of daar LCD4linux wél staat?

In dat geval wijt ik dit gedrag aan eerdere gemaakte fouten. Ik herken mij er niet in. Ik ben zeker geen expert v.w.b. deze plug-in maar bij mij wordt deze met een flash + restore netjes teruggeplaatst.


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.



2 user(s) are reading this topic

0 members, 2 guests, 0 anonymous users