Jump to content


Photo

codering verandering Canal digitaal TV Vlaanderen


  • Please log in to reply
59 replies to this topic

Re: codering verandering Canal digitaal TV Vlaanderen #41 Phr3ak

  • Member
  • 17 posts

+1
Neutral

Posted 30 August 2023 - 22:15

voor de mensen waarbij Dreamworks niet werkt die is al beveiligd met Nagravision Viaccess.

werkt deze zender niet dan gaat alles op zwart ben ik bang

 

Hier werkt hij gewoon met een canal digitaal kaart (oranje) en in een witte ci module van CD ;-) 

 

Oja, de extra CD kaart, die in een CI module zit van xsarius (twin cam module), daar doet die zender het niet (dreamworks) ;-)


Edited by Phr3ak, 30 August 2023 - 22:16.


Re: codering verandering Canal digitaal TV Vlaanderen #42 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,462 posts

+114
Excellent

Posted 31 August 2023 - 10:11

Dat komt omdat die Xsarius module Seca (0100) emuleert. Die kent geen Nagra CAK7


Met één been in het graf..... Helaas

Re: codering verandering Canal digitaal TV Vlaanderen #43 tajvdz

  • Senior Member
  • 230 posts

0
Neutral

Posted 13 September 2023 - 03:03

Ik had na wat proberen een paar weken geleden een witte CI module in mijn Dreambox 8000HD gestopt. Dat ging wat moeizaam maar opeens werd de module herkend. Nu heb ik vandeweek de Dreambox opnieuw op moeten starten omdat hij was vastgelopen. Daarna bleef het beeld zwart op de Nederlandse zenders. Ik heb de smartcard toen uit de CI module gehaald en in het interne slot gestopt en ik had weer beeld. Ik ben toen naar de CI instellingen gegaan en de CI module werd niet meer herkend. Er uit halen en opnieuw er in stoppen lost het niet op. Ik heb beide sloten aan de voorkant gebruikt want achter kan ik niet bij. Ik heb het vaak geprobeerd maar zonder succes. Hoe is dit op te lossen?



Re: codering verandering Canal digitaal TV Vlaanderen #44 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,406 posts

+395
Excellent

Posted 13 September 2023 - 09:16

@Tajvd

 

Ik vrees een hardware-issue in je box.

Onlangs heb ik dit ook gecontroleerd op mijn DM8000 op verzoek van een relatie en bij mij werkte alle vier de sloten probleemloos met de witte module.

Wat natuurlijk ook nog zou kunnen, is dat er iets mis is met de witte module. Doorgaans werden die sloten niet of nauwelijks gebruikt en gezien de leeftijd van de gemiddelde Dm8000 sluit ik een vorm van beperkte “corrosie” op de connector niet volledig uit. Ook al zijn deze mogelijk van een of ander edelmetaal.


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: codering verandering Canal digitaal TV Vlaanderen #45 tajvdz

  • Senior Member
  • 230 posts

0
Neutral

Posted 13 September 2023 - 12:06

Ik stop de module er net weer in en hij wordt direct herkend. Erg vreemd.

 

@Tajvd

 

Ik vrees een hardware-issue in je box.

Onlangs heb ik dit ook gecontroleerd op mijn DM8000 op verzoek van een relatie en bij mij werkte alle vier de sloten probleemloos met de witte module.

Wat natuurlijk ook nog zou kunnen, is dat er iets mis is met de witte module. Doorgaans werden die sloten niet of nauwelijks gebruikt en gezien de leeftijd van de gemiddelde Dm8000 sluit ik een vorm van beperkte “corrosie” op de connector niet volledig uit. Ook al zijn deze mogelijk van een of ander edelmetaal.



Re: codering verandering Canal digitaal TV Vlaanderen #46 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,406 posts

+395
Excellent

Posted 14 September 2023 - 07:52

Nee hoor, daarmee wordt mogelijk bevestigd dat er iets als vuil / corrosie een rol (heeft gespeeld) speelde. 


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: codering verandering Canal digitaal TV Vlaanderen #47 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,462 posts

+114
Excellent

Posted 21 September 2023 - 16:29

@Tech en @Littlesat

 

Ik heb de Nagra inmiddels werkend. Echter NIET met de OScam-CAK7 versie die OpenPli nu aanbiedt in de Feed (11719). Wellicht dat die beter gepatched moet worden? Ik stuur een screenshot mee met daarin de velden die nodig zijn voor Canal Digitaal en TV Vlaanderen...

 

Attached Files


Met één been in het graf..... Helaas

Re: codering verandering Canal digitaal TV Vlaanderen #48 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,275 posts

+691
Excellent

Posted 21 September 2023 - 16:58

Volgens mij zit het in de oscam-emu versie

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: codering verandering Canal digitaal TV Vlaanderen #49 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,462 posts

+114
Excellent

Posted 21 September 2023 - 17:34

Ik gebruik echter geen EMU versie. Ik heb gewoon de kaarten in mijn Argolis Triple Readers. Wil helemaal geen EMU versie.. Het zou mooi zijn als dit gewoon in een reguliere OScam versie zou zitten..

Ik heb het hier getest met een OpenPli 8.3. Geen idee of daar ook de recente CAK7 voor Canal Digitaal in zit….


Met één been in het graf..... Helaas

Re: codering verandering Canal digitaal TV Vlaanderen #50 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,275 posts

+691
Excellent

Posted 21 September 2023 - 17:59

Denk dat je daar toch echt develop voor moet hebben. En je kunt gewoon de EMU versie kiezen. Als je die niet wilt dan config je die gewoon niet. Ben eigenlijk gewoon voor 1’versie die alles doet. Spaart ons allerlei verschillende kleuren bijhouden wat eigenlijk niets toevoegt.

Edited by littlesat, 21 September 2023 - 18:01.

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: codering verandering Canal digitaal TV Vlaanderen #51 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,625 posts

+1,739
Excellent

Posted 21 September 2023 - 18:16

Er zit in geen enkele release image een oscam met CAK7.

 

Die in develop wel, maar die werkt dus alleen voor 1817 / 1818. Er moet eerst een CAK7 patch die voor alle Nagra kaarten geldig is, voordat we die in een release kunnen opnemen.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: codering verandering Canal digitaal TV Vlaanderen #52 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,462 posts

+114
Excellent

Posted 22 September 2023 - 04:22

Aha, dat verklaart.. Zou je (of iemand) mij de OScam binary uit de develop kunnen sturen A.U.B.? Dan kan ik die testen… Ik weet nu dat mijn keys werken met een gecompileerde OScam…Very please?


Met één been in het graf..... Helaas

Re: codering verandering Canal digitaal TV Vlaanderen #53 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,275 posts

+691
Excellent

Posted 22 September 2023 - 07:18

Waarom niet gewoon develop flashen?

Want per box kan de binary ook nog afwijken....


Edited by littlesat, 22 September 2023 - 07:19.

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: codering verandering Canal digitaal TV Vlaanderen #54 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,462 posts

+114
Excellent

Posted 22 September 2023 - 08:55

Omdat ik zoals je weet niet OpenPli draai. Maar wel test -voor anderen- op diverse ontvangers. Maar ik zal even een Testreceiver uit de kast trekken
Met één been in het graf..... Helaas

Re: codering verandering Canal digitaal TV Vlaanderen #55 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,275 posts

+691
Excellent

Posted 22 September 2023 - 09:17

Dan zal je de binary ben ik bang makkelijker van elders kunnen halen....


WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: codering verandering Canal digitaal TV Vlaanderen #56 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,625 posts

+1,739
Excellent

Posted 22 September 2023 - 12:30

Die gaat vast niet werken, want die is gebouwd van source tegen de libs in develop.

 

Maar je kunt 'm gewoon downloaden, als je de correcte ARCH hebt:

https://downloads.openpli.org/feeds/openpli-develop/<ARCH>/enigma2-plugin-softcams-oscam_git10633+13a0754-r0.1_<ARCH>.ipk

 


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: codering verandering Canal digitaal TV Vlaanderen #57 luisteraar

  • Senior Member
  • 2,479 posts

+24
Neutral

Posted 22 September 2023 - 13:45

Niet altijd gezegd ,als het goed is zijn lib's downward compatible

Veel jonge programmeurs lappen dat aan hun laars kijk maar naar python



Re: codering verandering Canal digitaal TV Vlaanderen #58 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,462 posts

+114
Excellent

Posted 22 September 2023 - 16:04

Jullie missen even de plank… Ik gebruik zelf geen OpenPli maar heb een aantal test/knutsel ontvangers waar ik met gemak even OpenPli develop op kan installeren…


Met één been in het graf..... Helaas

Re: codering verandering Canal digitaal TV Vlaanderen #59 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,645 posts

+460
Excellent

Posted 22 September 2023 - 17:18

Denk dat je daar toch echt develop voor moet hebben. En je kunt gewoon de EMU versie kiezen. Als je die niet wilt dan config je die gewoon niet. Ben eigenlijk gewoon voor 1’versie die alles doet. Spaart ons allerlei verschillende kleuren bijhouden wat eigenlijk niets toevoegt.

Dit klopt, ik heb de CAK7 patch uit de release versie gehaald omdat er meldingen kwamen dat HD+ niet meer werkt, in de develop en RC9 versie is die nog wel beschikbaar.....


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: codering verandering Canal digitaal TV Vlaanderen #60 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,625 posts

+1,739
Excellent

Posted 22 September 2023 - 17:43

Jullie missen even de plank… Ik gebruik zelf geen OpenPli maar heb een aantal test/knutsel ontvangers waar ik met gemak even OpenPli develop op kan installeren…

 

Ik reageerde op

 

Aha, dat verklaart.. Zou je (of iemand) mij de OScam binary uit de develop kunnen sturen A.U.B.? Dan kan ik die testen… Ik weet nu dat mijn keys werken met een gecompileerde OScam…Very please?


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.



1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users