Jump to content


Photo

ondertitels 2 seconde langer in beeld HOUDEN

ondertitels

  • Please log in to reply
20 replies to this topic

#1 PliPi

  • Senior Member
  • 454 posts

+1
Neutral

Posted 21 July 2023 - 21:00

Soms blijven ondertitels te kort in beeld. KUN JE de ondertitels van een MKV opname 1 OF 2 seconde langer in beeld houden?



Re: ondertitels 2 seconde langer in beeld HOUDEN #2 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,274 posts

+691
Excellent

Posted 22 July 2023 - 10:24

Je zegt soms dus meestal is het goed… Dan is de mkv zelf fout getimed…. Dus misschien slimmer het te fixen in de mkv of bijgevoegde srt op een peecee. Daar geeft het diverse Tools voor.

Garbage in los je niet op door garbage (workarounds) toe te voegen.

Edited by littlesat, 22 July 2023 - 10:26.

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: ondertitels 2 seconde langer in beeld HOUDEN #3 PliPi

  • Senior Member
  • 454 posts

+1
Neutral

Posted 22 July 2023 - 12:11

En wat als je naar een 'live' uitzending van een serie kijkt? Bijvoorbeeld op de BBC, kun je hem dan wel langer vasthouden?

 

"Daar geeft het diverse Tools voor."

Kun je iets noemen dat op linux werkt?


Edited by PliPi, 22 July 2023 - 12:11.


Re: ondertitels 2 seconde langer in beeld HOUDEN #4 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,274 posts

+691
Excellent

Posted 22 July 2023 - 12:35

Live uitzendingen zijn geen mkv-tjes… daar hoort het goed te gaan als de zender het goed aangeeft.’en daar zijn ook al genoeg opties voor om het te corrigeren.

Edited by littlesat, 22 July 2023 - 14:50.

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: ondertitels 2 seconde langer in beeld HOUDEN #5 PliPi

  • Senior Member
  • 454 posts

+1
Neutral

Posted 22 July 2023 - 13:06

Love uitzendingen zijn geen mkv-tjes… daar hoort het goed te gaan als de zender het goed aangeeft.’en daar zijn ook al genoeg opties voor om het te corrigeren.

Heb ik dat beweerd?

Kan het  NOG vager?!



Re: ondertitels 2 seconde langer in beeld HOUDEN #6 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,625 posts

+1,739
Excellent

Posted 23 July 2023 - 21:00

Jij stelt een vraag over ondertitels in een mkv. Daar krijg je antwoord op. Daar ga je niet op in, maar begin je ineens over live TV. Ook daar krijg je antwoord op.

 

En dan is een ander "vaag"?


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: ondertitels 2 seconde langer in beeld HOUDEN #7 PliPi

  • Senior Member
  • 454 posts

+1
Neutral

Posted 25 July 2023 - 12:14

Jij stelt een vraag over ondertitels in een mkv. Daar krijg je antwoord op. Daar ga je niet op in, maar begin je ineens over live TV. Ook daar krijg je antwoord op.

 

En dan is een ander "vaag"?

Ik ben daar niet over begonnen:  maar ja als iemand dat uit zijn antwoord edit dan lijkt het daar wel op!

"Daar geeft het diverse Tools voor." & "’en daar zijn ook al genoeg opties voor om het te corrigeren." Vind jij een HELDER antwoord???



Re: ondertitels 2 seconde langer in beeld HOUDEN #8 PliPi

  • Senior Member
  • 454 posts

+1
Neutral

Posted 25 July 2023 - 12:23

Dit topic is een vervolg/ onderdeel van probleen hier behandeld https://forums.openp...fgebeeld/page-4

 

Inmiddels 8.3 geinstalleerd met dezelfde rottige problemen: een paar keer op 1 + 1 drukken omdat de subs te snel gaan levert het volledig verdwijnen van de subs op bij het verder afspelen. Op pauze drukken laat de sub niet blijvend in beeld. Heen en weer speolen stopt de subs volledig, maar soms komen ze weer spontaan terug.

 

En in live zendingen zou ik de subs bijv BBC langer in beeld willen.



Re: ondertitels 2 seconde langer in beeld HOUDEN #9 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,274 posts

+691
Excellent

Posted 25 July 2023 - 12:42

"Daar geeft het diverse Tools voor." & "’en daar zijn ook al genoeg opties voor om het te corrigeren." Vind jij een HELDER antwoord???

Het is inderdaad niet in detail. Maar ik probeer hier aan te geven het probleem in de MKV op te lossen (de bron dus) en niet het te flikflakken op het einde... Je Enigma2 box...
 
Je hebt tools die ondertitles kunnen synchorniseren op een peecee en dat zijn er diversen. Ieder heeft hier zijn voorkeur. Google is hier een goede vriend.
 

En in live zendingen zou ik de subs bijv BBC langer in beeld willen.

Ook dat is een 'bron' questie ben ik bang. Bij welke BBC zender (en transponder/statelliet) ervaar je dit daar ik dit nog niet ervaren heb. Wel bij opnames/timeshift ervaar ik dit, maar dat is een hele lastige...

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: ondertitels 2 seconde langer in beeld HOUDEN #10 PliPi

  • Senior Member
  • 454 posts

+1
Neutral

Posted 26 July 2023 - 22:03

Valt dit via synchronisatie op te lossen? Ie loopt vaak wel sync maar flitst voorbij.

Bij 'live' BBC verschilt per programma, en hoe vermoeid ik ben. Maar die zijn soms ook al weg voor ik de helft van de zin gelezen heb.



Re: ondertitels 2 seconde langer in beeld HOUDEN #11 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,625 posts

+1,739
Excellent

Posted 27 July 2023 - 15:03

Ondertiteling bij live uitzendingen zijn zo wie zo lastig.

 

Die komen binnen terwijl gegetypt worden, en dat moet per definitie snel want dat is altijd te laat, en gaat langzamer dan praten.

 

Bovendien ontbreekt elke timing als je dit op gaat nemen, want het is uitgezonden in realtime, niet van een medium met een gesyncroniseerde subtitle track.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: ondertitels 2 seconde langer in beeld HOUDEN #12 PliPi

  • Senior Member
  • 454 posts

+1
Neutral

Posted 28 July 2023 - 22:53

Ondertiteling bij live uitzendingen zijn zo wie zo lastig.

 

Die komen binnen terwijl gegetypt worden, en dat moet per definitie snel want dat is altijd te laat, en gaat langzamer dan praten.

 

Wat is chatten toch een primitief medium, de misverstanden liggen constant op de loer.

Met de stomme benaming 'live uitzending' bedoel ik gewoon een tv film die om 21.00u begint en als je niet op tijd bent heb je het gemist.

Kun je die subs (DVB/TT ) LANGER vastzetten?


Edited by PliPi, 28 July 2023 - 22:53.


Re: ondertitels 2 seconde langer in beeld HOUDEN #13 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,625 posts

+1,739
Excellent

Posted 28 July 2023 - 23:43

Het helpt ook niet dat ik als iemand met autisme alles letterlijk neem en niet "tussen de regels door" kan lezen ;).

 

Nee, zoals al eerder opgemerkt, bij ondertitels zit een synchonisatie track die exact bepaald wanneer iets wordt getoond, en wanneer het weer wordt weggehaald.

 

Het valt wellicht wel te bouwen, maar dan moet je iemand vinden met de expertise, de zin en de tijd om dat te onderzoeken en eventueel te maken.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: ondertitels 2 seconde langer in beeld HOUDEN #14 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,274 posts

+691
Excellent

Posted 29 July 2023 - 06:33

Ondertitels krijgen heel vaak van de zender uit invullen en weer geheel wissen…. Zeker de dvb grafische ondertitels.
Daar valt niet veel aan fine te tunen.
Bovendien zijn er ook verschillende varianten en laten we nu net over de loop der jaren best wel goed zitten om al die varianten redelijk tot goed te krijgen. Een kleine aanpassing of finetune in ondertitel code kan zomer er toe leiden dat er ergens iets omvalt….

Edited by littlesat, 29 July 2023 - 06:35.

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: ondertitels 2 seconde langer in beeld HOUDEN #15 PliPi

  • Senior Member
  • 454 posts

+1
Neutral

Posted 29 July 2023 - 09:42

Het helpt ook niet dat ik als iemand met autisme alles letterlijk neem en niet "tussen de regels door" kan lezen ;).

 

 

Zo kan ik nog wel 1000 dingen verzinnen die niet helpen. Nogal een idiote opmerking.



Re: ondertitels 2 seconde langer in beeld HOUDEN #16 luisteraar

  • Senior Member
  • 2,479 posts

+24
Neutral

Posted 29 July 2023 - 09:47

Ik ga graag om met autistische mensen die kunnen niet liegen.

Die zie je veel in de IT wereld



Re: ondertitels 2 seconde langer in beeld HOUDEN #17 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,644 posts

+459
Excellent

Posted 29 July 2023 - 09:52

 

Het helpt ook niet dat ik als iemand met autisme alles letterlijk neem en niet "tussen de regels door" kan lezen ;).

Zo kan ik nog wel 1000 dingen verzinnen die niet helpen. Nogal een idiote opmerking.

Een bijzonder respectvolle opmerking (not dus!) die ik nu tolereer maar de volgende keer opruim!
Jij vraagt om hulp en wees blij dat er mensen zijn die je daarbij willen helpen, mijn credits heb je met deze opmerking in elk geval al verspeeld.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: ondertitels 2 seconde langer in beeld HOUDEN #18 PliPi

  • Senior Member
  • 454 posts

+1
Neutral

Posted 30 July 2023 - 11:12

De enige RESPECTLOSE opmerking die ik zie is dat ik beschuldigd word van autisme!

Maar dat was natuurlijk slechts een grapje.

Lees mijn opmerking dan ook maar als een grapje! ;)



Re: ondertitels 2 seconde langer in beeld HOUDEN #19 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,794 posts

+187
Excellent

Posted 30 July 2023 - 11:46

Het helpt ook niet dat ik als iemand met autisme alles letterlijk neem en niet "tussen de regels door" kan lezen ;).

 

Nee, zoals al eerder opgemerkt, bij ondertitels zit een synchonisatie track die exact bepaald wanneer iets wordt getoond, en wanneer het weer wordt weggehaald.

 

Het valt wellicht wel te bouwen, maar dan moet je iemand vinden met de expertise, de zin en de tijd om dat te onderzoeken en eventueel te maken.

@PliPi even heel goed lezen, ik is in het Nederlands een persoonlijk voornaamwoord, in de regel gebruikt als de spreker uitsluitend zichzelf in de onderwerpsvorm wil aanduiden.


Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: ondertitels 2 seconde langer in beeld HOUDEN #20 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,644 posts

+459
Excellent

Posted 30 July 2023 - 12:26

De enige RESPECTLOSE opmerking die ik zie is dat ik beschuldigd word van autisme!

Maar dat was natuurlijk slechts een grapje.

Lees mijn opmerking dan ook maar als een grapje! ;)

Wanwizard refereert toch echt naar zichzelf, het is even een kwestie van goed lezen…..maar ik begrijp jouw reactie dan in elk geval wat beter.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....




Also tagged with one or more of these keywords: ondertitels

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users